Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011

Inlägg av Raus »

lilleman skrev:Nu ska jag fan in och analysera detta. Mest för att jag har så jävla mycket jag måste få ur mig.

Matchen:
Första perioden är sömnig som fan, förutom Zibbe(orkar inte skriva hela namnet) som gör ett riktigt smart mål. Vilken talang han är!

Andra perioden: Modo dominerar faktiskt här, men ett riktigt snyggt mål av Tjärna.

Tredje perioden: En underhållande period, och man får ge MoDo cred för upphämtningen, men också ruskigt starkt av oss att komma igen än en gång. Tack, råttslaktaren!

Stämningen:
Det är så fruktansvärt jävla dåligt i de två första perioderna, för att i tredje, som vanligt, blomma ut och så blir det bra stämning. Riktigt bra ljudtoppar på "Kämpa Djurgården". Den tillresta MoDo klacken får mig att skämmas över att vara svensk. Det är alltid "bla bla klapp klapp, bla bla klapp klapp"

Domarna:
Wolmer Edqvist och herr Lärking är ju rena drömmen om man jämför med dessa patetiska , urusla, äckliga, enögda jävla pajaser. Det är så fruktansvärt jävla pinsamt att se dem dömma. Dem har ingen aning om vad dem gör. Anton Hedman kan ju snöra av sig skridskon, slänga den i Marks huvud, för att sedan hämta upp den igen, slänga den upp på läktarplats, varpå Oscar Eklund blir förbannad och stampar försiktigt på isen och åker ut 5 X 20 för crosschecking. Svensk domarnivå är så ytterst låg så jag finner inte ord för att beskriva det.

Kommentatorn:
Ja, vad fan ska jag säga? Det går ju att göra en parodi på denna jävel. Till att börja med så pratar han riktigt jävla äckligt. För det andra så har han ingen aning om någonting.

Några citat från denna äckliga pajas:

"Och i bild ser ni Mads Madsen... MAEEEDSSS MAEEEDSSEEEEN... kul namn det där"
"OCH MODO GÖR 2-3. VILKEN HELT JÄVLA MAKALÖS UPPHÄMTNING. DET ÄR HELT SJUKT. 2-3!!! MODO HAR VÄNT. MODO HAR VÄNT!!!!!"

för att 40 sekunder senare säga

"Och där kommer 3-3. Men MoDO har hämtat upp det. MoDo har gjort en helt makalös upphämtning. Jag har aldrig sett något liknande. Daniel Widing gör målet. Men MoDo hade 2-3, och vilken upphämtning det var"
inför förlägningen...

"Och det kommer bli spel 4-3... MYCKET MÄRKLIGT. Vad är det som händer? Jag förstår ingenting"
5 sekunder senare...
"Förlängningen är igång... och som jag visste så är det spel 4-3"

Efter att vi vunnit...
"Djurgården vinner alltså matchen, men vilken upphämtning MoDo gör. Vilken lagmoral de visar"

Det var ord och inga visor...

Lägg därtill att han verkar vilja småprata med Challe under intervjun, och verkar lixom vägra att låta Challe gå därifrån.

Med andra ord,
Han fick sitt livs orgasm vid Modos 2-3...

------------

Hur som helst,

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!

Frågan är hur du kan ge ett betyg på stämningen och kommentatorn samtidigt? Är du en sån där som sitter hemma och bedömmer stämningen genom tv-rutan? Jag tycker dom som var på plats ger en något bättre bedömning.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Raus skrev:Frågan är hur du kan ge ett betyg på stämningen och kommentatorn samtidigt? Är du en sån där som sitter hemma och bedömmer stämningen genom tv-rutan? Jag tycker dom som var på plats ger en något bättre bedömning.
Är övertygad om att han gladeligen hade rest upp till Sverige över helgen om du betalat flygbiljetten.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Överlag en härlig, intressant och rolig match att titta på. Dock tror jag aldrig jag blivit så jävla förbannad och skrikit mig hes på sådana inkompetenta inavelsdomare. Fyfan.
Zibanejad ser ju jäkligt på g ut, ge honom mer speltid! Hoppas att Owuya kan fortsätta som han gör, tycker att Lassen får ta på sig 2-3(?) målet. Starkt av Brodin att ta sin första(?) fight, även om det inte gick så bra. ;) Frågan är hur man kan slänga in Mitman i en förstafemma? Saknade även Ottoson i dagens match, men det känns som att Norman växer allt mer.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

I efterhand känns 2 pinnar rätt skönt. Skål!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:I efterhand känns 2 pinnar rätt skönt. Skål!
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Snazzi skrev:
Raus skrev:Frågan är hur du kan ge ett betyg på stämningen och kommentatorn samtidigt? Är du en sån där som sitter hemma och bedömmer stämningen genom tv-rutan? Jag tycker dom som var på plats ger en något bättre bedömning.
Är övertygad om att han gladeligen hade rest upp till Sverige över helgen om du betalat flygbiljetten.
Snazzi var dagens stämningshöjare i klacken!
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Emotive skrev: Har varit medlem länge och forumdeltagare under annat namn lika länge.

Jag har många gånger skrattat gott åt alla matchkommentarer från våra kära stamgäster i forumet. Lee Harvey Oswald måste väl ändå ta alla pris i sin bittra kostym.

Det är väl ganska tydligt att han inte har så mycket annat att engagera sig i i sitt liv än DIF hockey, vilket naturligtvis kanske inte är något dåligt.Men snälla du.
Dina bittra dödgrävarkommentarer är en god komedigrund mer än att tala seriös hockey.
Hur mår du som person?

.
Jasså.... & ditt "riktiga namn" var...?

Jo tack, jag mår alldeles utmärkt....allt som oftast i alla fall.........ja eller jag menar mest under sommarhalvåret......då DIF inte riskerar att förlora några poäng :wink:

Eftersom det flesta av mina gamla DIF-polare har dött/flyttat/eller helt enkelt tappat DIF-hjärtat under årens lopp så ser jag detta forum som en utmärkt ventil att vädra sin hockeyångest i.
(då min familj är helt oförstående)

Men kul att kunna roa nån iaf :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
KapZ

Inlägg av KapZ »

kan man inte få en bild av hur stämningen är genom tv-rutan menar du? Jag såg matchen på tv och enligt mig var det riktigt dålig stämning i första, lite bättre i andra och stundtals riktigt bra i tredje.
du/ni som var där kanske inte håller med?
Kommentadorn verkar vara en ett riktigt modo-fan däremot. usch.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rätt bra inledningsvis i första perioden tack vare målet. Sen slöade det till sig och kom inte igång alls förrän mot slutet av matchen. Så uppfattade jag det framför skärmen. ;)

Vilken härlig dag, Djurgår'n vann!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

...på plats och det var rätt sömnigt första 2 perioderna för att bli bättre i 3:e. Ni som säger annat har en kvastfening uppstoppad.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev: Snazzi var dagens stämningshöjare i klacken!
Om halsen var körd innan så... Fy fan, nu är den helt borta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Norman var kung idag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Måste bara ge lite ris & ros i matchen: Tim Eriksson är inne i ett grymt jävla stim för stunden, solklart vår bästa forward i dagens match. Skapar chans på chans på chans och är så äckligt "hal" så han lyckas alltid ta sig in i zon och undvika tacklingar (nästan i klass med Mange Johansson när det gäller att undvika tacklingar). Så här bra har jag aldrig sett honom.

Owuya gör en bra match igen. Claesson stabilt som tidigare. Mackans skridskoåkning ser stundvis lite bättre ut, men märker tydligt att han har lite självförtroendeproblem för stunden. Han försöker göra allt så förbannat svårt.

Någon som vet vad som hände med Honken? Varför var inte Otto med? :cry:
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Nyss hemkommen.... klacken var rätt seg i period 1&2 men bra fart med "Kämpa Djurgården" i 3:e, fick Hovet att koka på rätt bra faktiskt! 7700 pers på Hovet, härligt! Fortsätt så!

Modo har en jävla tur att dra in 3 puckar i tredje, eller vi har jävla otur att vi inte gör mer själva. Perioden var jämn och 1-3 speglar inte perioden ALLS.

Kempe skön straff, Mark GÖR en helt ok match (säg vafan ni vill) men fyfan vad jag mår psykiskt dåligt när han ska ut o stoppa puckar bakom mål osv.. .han ser darrig ut som fan där och hans passar kan ju landa i stort sett var som helst. Håll dig i målet Mark!!

Men asså... domaren.. elr snararen den där jävla luffaren som hade smugit in på isen och snott en domar-outfit... fyfan vad länge sen det var jag såg något så jävulskt patetiskt! Han gjorde precis hur mycket fel som helst men pricken över i-helvetet måste ändå vara i slutet på tredje då nån diffare (printz?) knuffar ner en modo-fjolla i isen, domaren kollar, bryr sig inte... Modo-kärringarna börjar då yla och grina som småflickor och gubbjäveln ÄNDRAR sig och tar en 2:a på oss... Hur fan kan det få gå till så? Hur fan kan han ändra ett domslut bara för att tillräckligt många bönder står och bölar på honom!?!?.. Usch och fyfan... Sånna jävla domare hör hemma i lägre divisioner! Han kan få hänga med AIK och döma i Allsvenskan nästa säsong för nån jävla elitserie-klass det höll han FAN inte! :x
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

"Spelarna i båda lagen blev flera gånger under matchen förbannade på domaren Niclas Johansson som sannolikt stod för säsongens sämsta domarinsats. Det är ju ingen mening att överhuvudtaget ha en domare om denne ändå inte tänker döma, trots att klara hakningar, fasthållningar, grova crosscheckingar och andra regelbrott, äger rum mitt framför ögonen på domaren.

Enligt uppgifter till SvD påpekade folk från Hockeyligan redan under matchen för de domaransvariga i både ligan och förbundet, att Johansson inte höll måttet.

Flera videodomare har fått sparken i år efter undermåliga insatser. Det är dags att börja rensa också i domarkåren."

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/for ... 868333.svd
Skriv svar