Johnny Oduya
Tycker nog man bör ha en viss nyanserad bild när det gäller spelares eventuella övergångar.
Om en spelare vill lämna elitserieförening för en annan för att få mer speltid har jag full förståelse för detta.
I JOs fall är dock inte på detta sätt då han antagligen fått spela mest av alla spelare i DIF, men valde ändå att krita på för VF. Detta är i min bok oförlåtligt.
När det gäller NHL är det egentligen vårat eget fel att vi inte får bättre pröjs. Vi borde självklart vara stenhårda mot NHL och kräva marknadsmässiga priser. Detta betyder givetvis att spelare utan kontrakt skulle få gå gratis, men det skulle samtidigt betyda att vi skulle få ut bra mycket mer pengar totalt sett och kanske allra viktigast möjligheten att säga nej tack till bud som det är nu kan ju NHL plocka vilka spelare man vill oavsett om de har kontrakt eller inte och detta tror jag personligen är det största problemet för svensk hockey. Har för mig att avtalet skall omförhandlas snart igen. Då tycker jag det är dags att få NHL att inse att ett kontrakt är ett kontrakt och detta betyder marknadsmässigapriser för spelaren. Om de inte är villiga att betala skall de ta mig faan inte ha spelaren heller.
USA är visst inte glada på fildelning, men att stjäla spelare fråm Europa verkar de inte se något problem med. Snacka om dubbelmoral!
Om en spelare vill lämna elitserieförening för en annan för att få mer speltid har jag full förståelse för detta.
I JOs fall är dock inte på detta sätt då han antagligen fått spela mest av alla spelare i DIF, men valde ändå att krita på för VF. Detta är i min bok oförlåtligt.
När det gäller NHL är det egentligen vårat eget fel att vi inte får bättre pröjs. Vi borde självklart vara stenhårda mot NHL och kräva marknadsmässiga priser. Detta betyder givetvis att spelare utan kontrakt skulle få gå gratis, men det skulle samtidigt betyda att vi skulle få ut bra mycket mer pengar totalt sett och kanske allra viktigast möjligheten att säga nej tack till bud som det är nu kan ju NHL plocka vilka spelare man vill oavsett om de har kontrakt eller inte och detta tror jag personligen är det största problemet för svensk hockey. Har för mig att avtalet skall omförhandlas snart igen. Då tycker jag det är dags att få NHL att inse att ett kontrakt är ett kontrakt och detta betyder marknadsmässigapriser för spelaren. Om de inte är villiga att betala skall de ta mig faan inte ha spelaren heller.
USA är visst inte glada på fildelning, men att stjäla spelare fråm Europa verkar de inte se något problem med. Snacka om dubbelmoral!
Precis det som Kall-El beskriver försökte DIF göra när Sundin/Garpenlöv drog 1990, men blev sedan rövknullade av Svenska Ishockeyförbundet och de övriga hockeyklubbarna i Sverige.Kall-El skrev: När det gäller NHL är det egentligen vårat eget fel att vi inte får bättre pröjs. Vi borde självklart vara stenhårda mot NHL och kräva marknadsmässiga priser. Detta betyder givetvis att spelare utan kontrakt skulle få gå gratis, men det skulle samtidigt betyda att vi skulle få ut bra mycket mer pengar totalt sett och kanske allra viktigast möjligheten att säga nej tack till bud som det är nu kan ju NHL plocka vilka spelare man vill oavsett om de har kontrakt eller inte och detta tror jag personligen är det största problemet för svensk hockey. Har för mig att avtalet skall omförhandlas snart igen. Då tycker jag det är dags att få NHL att inse att ett kontrakt är ett kontrakt och detta betyder marknadsmässigapriser för spelaren. Om de inte är villiga att betala skall de ta mig faan inte ha spelaren heller.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Tyvärr sitter det nog för mycket fegt folk i hockeyn som tycker att det är bättre att försöka få ut lite mer än att ställa rättmätiga krav. Det bordei mitt tycke vara en självklarhet att spelare som har kontrakt inte skall kunna lämna för NHL om inte "moderklubben" accepterar det. Att det dessutom borde vara marknadsmässiga priser på spelarna borde också vara självklart. Vill NHL fortsätta få tag på bra spelare från Europa får de helt enkelt lära sig att betala om detta sedan innebär mindre pengar till löner så mycket bättre, då kanske vi kan få behålla flera bra spelare här istället. Tyvärr tror jag att boven i dramat är NHLs korkade draftsystem som gör det omäöjligt för en elitklubb att sälja en spelare till valfri NHL klubb. Självklart borde det vara DIFs rätt att t ex sälja Thoresen till vilket NHL lag man ville, med budstrider om attraktiva spelare skulle det dessutom betyda mer pengar till oss.Hr1 skrev:Precis det som Kall-El beskriver försökte DIF göra när Sundin/Garpenlöv drog 1990, men blev sedan rövknullade av Svenska Ishockeyförbundet och de övriga hockeyklubbarna i Sverige.Kall-El skrev: När det gäller NHL är det egentligen vårat eget fel att vi inte får bättre pröjs. Vi borde självklart vara stenhårda mot NHL och kräva marknadsmässiga priser. Detta betyder givetvis att spelare utan kontrakt skulle få gå gratis, men det skulle samtidigt betyda att vi skulle få ut bra mycket mer pengar totalt sett och kanske allra viktigast möjligheten att säga nej tack till bud som det är nu kan ju NHL plocka vilka spelare man vill oavsett om de har kontrakt eller inte och detta tror jag personligen är det största problemet för svensk hockey. Har för mig att avtalet skall omförhandlas snart igen. Då tycker jag det är dags att få NHL att inse att ett kontrakt är ett kontrakt och detta betyder marknadsmässigapriser för spelaren. Om de inte är villiga att betala skall de ta mig faan inte ha spelaren heller.
Borde rimligtvis vara samma regler för övergångar i hockey som det är i fotboll. Passar inte detta kan ta mig tusan NHL liras utan Europeer så får vi se hur jävla kul deras serie blir.
Här har man varit borta ett par dagar och vad har hänt, någon med röd rouge svamlar en massa.Eau Rouge skrev:Snälla, gör dig inte dummare än vad du är.
Jag betalar med samma mynt, tål ni inte eran egen medicin?
Låter det vara osagt om folk "gör sig dummare än vad de är", men du visar i alla fall precis hur pass dum du är.
Betalar med samma mynt? Du menar inte "ger igen med samma mynt" då?!
eau rogue =

Eau Rouge, jag hänvisar ännu en gång till vad du skrev tidigare och säg mig sen ärligt om det stinker mindrevärdeskomplex eller ej.
Eau Rouge skrev: Att ni fostrat så pass många till NHL beror dels på att ni är ett av delag som existerat längst och dels på att ni är ett Stockholmslag och tack vare det fått, en i mina ögon, löjligt hög status.
Återigen har du fel. Jag kommer från Högdalen i Stockholm. Du kanske ska ta och bestämma dig för om jag är en självgod stockholmare eller en "kaffekokare".Eau Rouge skrev:Skulle tippa på att du är en stackars kaffekokare
Rätta mig om jag har fel men har inte DIF plusstatistik på frölunda de två senaste säsongerna i grundserien? Sen om du vill känna underlägsenhet pga det eller inte är upp till dig och ditt psyke.Eau Rouge skrev:Menar du att jag skulle känna någon form av underlägsenhet? Haha, när då? Inte de närmsta tre åren i alla fall där vi bokstavligen har krossat er, vi må vara en mindre stad, men fan så mycket bättre på att spela hockey.
Lycka är att vara djurgårdare
-
Don_T skrev:Han upphör ju aldrig att förvåna!
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=130875
Haha..nä läste detta ock. Bajen, Gnaget å Dif snart blir det nog Huddinge också

"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Visst finns det fler spelare som spelat för alla 3 08:or
Kan nämna Stefan "Myran" Gustavsson som spelat för både Hammarby,Djurgården,Huddinge och AIK.Han borde ju vara unik... det finns väl inga andra spelare som har lirat för samtliga ärkerivaler i Stockholm på hög nivå eller?
Känns dock helt fel att nämna denna fjolla vid namn.
En annan spelare som också representerat dessa tre klubbar är Joakim Persson.
En tredje spelare är Tony Skopac.
Listan går att göra betydligt längre, dock har ju Johnny Oduya endast spelat för Hammarby och Djurgården.
Han har aldrig representerat AIK.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Re: Visst finns det fler spelare som spelat för alla 3 08:or
Haha, Tony Skopac hade jag glömt bort! Vilken sopa han var, fast han var ju älskad i bajen iaf.Frasse skrev:Kan nämna Stefan "Myran" Gustavsson som spelat för både Hammarby,Djurgården,Huddinge och AIK.Han borde ju vara unik... det finns väl inga andra spelare som har lirat för samtliga ärkerivaler i Stockholm på hög nivå eller?
Listan går att göra betydligt längre, dock har ju Johnny Oduya endast spelat för Hammarby och Djurgården.
Roffe Ridderwall och Acke Johnson är två till som jag kommer på, men det finns nog ännu fler.
Mats Sundin - Jävla Svin!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Visst finns det fler spelare som spelat för alla 3 08:or
Vår käre kanadensare Tony Skopac är dessutom inte helt bortglömd här i landet. I vintras var han expertkommentator för Timrås webbradio, åtminstone när vi mötte Timrå. Han bor tydligen där i krokarna.Hr1 skrev:Haha, Tony Skopac hade jag glömt bort! Vilken sopa han var, fast han var ju älskad i bajen iaf.Frasse skrev:Kan nämna Stefan "Myran" Gustavsson som spelat för både Hammarby,Djurgården,Huddinge och AIK.Han borde ju vara unik... det finns väl inga andra spelare som har lirat för samtliga ärkerivaler i Stockholm på hög nivå eller?
Roffe Ridderwall och Acke Johnson är två till som jag kommer på, men det finns nog ännu fler.