Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av Daniel942 »

Denna bild säger det mesta om Hardy, laget firar mål och ändå står han med sitt antekningsblock.. :D Undrar hur många sådana DIF måste köpa in varje år?
Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Iskalla Hardy!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:Denna bild säger det mesta om Hardy, laget firar mål och ändå står han med sitt antekningsblock.. :D Undrar hur många sådana DIF måste köpa in varje år?
Bild
Haha... jag vettefan om det är ett anteckningsblock, jag tror han står och vrålspelar Donkey Kong.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Daniel942 skrev:Denna bild säger det mesta om Hardy, laget firar mål och ändå står han med sitt antekningsblock.. :D Undrar hur många sådana DIF måste köpa in varje år?
Hehe, vi får hoppas han skriver smått :P Vill ju inte minska spelarbudgeten på grund av det...
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Leijon skrev:
Daniel942 skrev:Årets tråkigaste match, alla kategorier!

Men skönt med seger!
Verkligen, hoppas det inte händer igen på riktigt länge!
För att vara ärlig Leijon, så tyckte jag ändå att vi hade rätt roligt... 8)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mash

Inlägg av Mash »

Tänk att alla matcher mot Linköping ALLTID är lika tråkiga och fartlösa. Två dåliga lag som spelade dålig hockey, med lite flyt fick vi in 1-0 och tog hem 3poäng, skönt! :)

Dessa spelare hade det lilla extra idag.
+ Fimpen, som slet och försökte i varje byte.
+ Owuya, som var stabil i kassen idag, snurrar runt bakom målet lite många gånger ibland men annars är du given första för mig!
+ Brodin, en Järnkamin! Stred för laget och vek aldrig ner sig, bra inställning.
+ Widing, slet för varje puck och gav sig aldrig. Han kämpade tillbaka pucken om han tappade den. Fortsätt kämpa på, snart kommer målen ramla in oxå.
+ Tim snurrade upp försvarare efter försvarare och avgjorde matchen med ett fint skott i bortre stolpen. Bra!
+ Zibanejad, åkte skridskor och spelade på högre nivå idag jämfört med föregående matcher. Riktigt härligt att se.
+ Boumedienne, inga onödiga utvisningar och ingen tid på botbänken! :D

Dessa spelare var inte bra idag

- Nilson, har du lagt skridskorna på hyllan? Dags att börja åka skridskor igen!
- Kronwall, felpass efter felpass och krånglade till det ofta. Hoppas han hittar tillbaka till sin form han hade när han kom hit, för nu är den på tok för låg.
- O.Eklund, seg i fötterna, drällde med puck. Kändes ostabil..

Jag tycker dom flesta i laget var sega idag, men dessa tre herrar såg ut att ha en tung dag på jobbet. Jag kan bara hoppas att dom hittar tillbaka till sin nivå för idag var den riktigt låg på Nilson, Kronwall och O.Eklund.

Dessa jävla klackturister! :evil: Köp biljett till sittplats för ni, åtminstone dom flesta, som står på nedre är riktigt kassa. Passar det inte att sjunga för Djurgården så sätt dig på sittplats eller så sitter du hemma i soffan. AVGÅ!

Dagens halleluja = gnaget på jumboplatsen 8)
Rigel

Inlägg av Rigel »

Extra skönt med en förnedrande seger med mål 3 minuter kvar mot detta hatade plastlag :lol:
V-sign

Inlägg av V-sign »

Skönt också att vi tagit fler poäng än LHC i inbördes möten. Särskilt med tanke på den där gnagaren i FAN TV som menade att vi inte är lika bra som bland annat Linköping!

Han har ingen aning om att vi inte kommit upp i normal standard ännu och att det finns mycket mer att hämta. Precis som Kempe sa i hockeykväll. Med Ölvestad och Hannula tillbaka lär energi nivån stiga rejält!

Medan hans kära AIK spelat över sin förmåga hela säsongen.

Som Ros skrev i sin blogg "Ännu ett derby och ännu en derbyseger för Djurgården. En sak är säker. Hade inte AIK tagit så många segrar i oktober så hade laget varit sämre än Väsby - det lovar jag.

Nu är AIK precis så bleka som jag var rädd för att de skulle vara i elitserien."
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

...och vips så är Owuya tvåa i målvaktsligan...inte illa! ;-)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Woaoh alltså, vilken match!!!
DIF är verkligen konsekventa, man har letat & letat i flera omgångar (fkb,tik,aik) efter den ultimata "tråkmatchen" & ikväll hittar man rätt!

Grymt viktigt såklart med 3p, eftersom både modo & frölunda är på väg uppåt.
Men en DIFmatch 2011 är verkligen ingenting man bjuder med sig utomstående på, det är synd....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Fantastiskt tråkig match, snudd på att jag var på väg att somna ståendes någon gång i andra. En vända till baren piggade upp lite.

Kändes som en typisk matchen-precis-efter-ett-derby-match både på isen och på läktaren, det mesta gick lite på halvfart.

Skönt med stolpe in för en gång skull och galet viktig seger.

Och Tim, vad är det man brukar säga? Den som väntar på något gott... 56:35 :D
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Flameboy

Inlägg av Flameboy »

Mash skrev: Dessa jävla klackturister! :evil: Köp biljett till sittplats för ni, åtminstone dom flesta, som står på nedre är riktigt kassa. Passar det inte att sjunga för Djurgården så sätt dig på sittplats eller så sitter du hemma i soffan. AVGÅ!

Dagens halleluja = gnaget på jumboplatsen 8)
Kan inte annat än att hålla med om dessa två och då framförallt den andra! Brukar själv vanligtvis hålla till på A15 ganska direkt innanför dörren och försöker göra mitt till, och oftast får man med sig dom flesta men idag var det tamejFAN omöjligt, jag SKÄMS för eran del, ni vet vilka ni är, som inte ens har vett att sjunga med i ljudtopparna ELLER när killen bakom er (läs undertecknad) står o vrålar er i örat tills rösten spricker.....

AVGÅ

För övrigt så älskar jag DIF. Det räcker så.
R.I.P Stefan Liv :(
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Såg en P12(?) som satt ner i klacken idag.

Position: Nedre klack och vid trappan som skiljer AS med Klack.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:Såg en P12(?) som satt ner i klacken idag.

Jag såg honom med, han stod upp första fem. Sedan satt han ner resterande 55 minuter och gick alltid innan perioden var slut. Han lämnade Hovet med sin bror som var runt 16-17 år uppskattningsvis. Vad fan gör dom där?!
Flameboy

Inlägg av Flameboy »

Mash skrev:
Daniel942 skrev:Såg en P12(?) som satt ner i klacken idag.

Jag såg honom med, han stod upp första fem. Sedan satt han ner resterande 55 minuter och gick alltid innan perioden var slut. Han lämnade Hovet med sin bror som var runt 16-17 år uppskattningsvis. Vad fan gör dom där?!
Låter som det gänget som jag skrek på.. Missade dock att någon satt ner, kanske var en smula längre ner jämfört med var jag stod idag... Hade jag sett det hade han fan fått lite bögstryk, P12 eller ej, så GÖR man inte!
R.I.P Stefan Liv :(
Skriv svar