Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011

Inlägg av Snazzi »

Magnutz skrev:
Snazzi skrev:
Magnutz skrev:Jävla Lassen. :mrgreen:
Nu förstörde du allt! AVGÅ!
Osch, föråt! :) Om du tar bort din post så tar jag bort min så låtsas vi att inget hände. ;)
Har man felat skall det synas!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Magnutz skrev:
Snazzi skrev:
Magnutz skrev:Jävla Lassen. :mrgreen:
Nu förstörde du allt! AVGÅ!
Osch, föråt! :) Om du tar bort din post så tar jag bort min så låtsas vi att inget hände. ;)
Snazzi skrev: Har man felat skall det synas!
Jag avgår! *grumbles*

Nu går jag och raderar gårdagens inspelning av den här matchen. Läste att min Samsung HR755 är allergisk mot Lassen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Magnutz skrev: Jag avgår! *grumbles*

Nu går jag och raderar gårdagens inspelning av den här matchen. Läste att min Samsung HR755 är allergisk mot Lassen.
Såja!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Ursäkta mig, men jag vill faktiskt ha en tråd som rör ämnet Djurgårdens IF - AIK IF.

På Skansen finns chimpanser, med långa bamburör...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Alla hatare, njut av Stefan Lassen!

(ca 4.50 in)

Istället för att skicka pucken till icing så gör Lassen såhär mot USA

Skämt å sido. Han gör väl bra träningar. :roll:
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Alla hatare, njut av Stefan Lassen!

(ca 4.50 in)

Avd. "Även en blind höna..."
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Är väl egentligen helt fel tråd att diskutera Lassen i.

Men han verkar inte helt korrekt taktiskt skolad. Han är ofta aningen felplacerad och hans snabba beslut blir nog 20-30% fel. En alldeles för hög andel.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Men han verkar inte helt korrekt taktiskt skolad. Han är ofta aningen felplacerad och hans snabba beslut blir nog 20-30% fel. En alldeles för hög andel.
Ja, men det mest absurda är ju att han i sin debut (i nån hemmamatch, samma tillställning som han krockade med plexikanten eller vad som nu hände) gjorde en riktigt jäkla bra match. Kommer ihåg att flera drog paralleller med Ossi. :lol:

Efter det har det ju bara gått utför... så fort han hamnar i press (dvs varje byte, typ) så går han bort sig. Påminner i mitt tycke väldigt mycke om Oscar Eklund i sina sämsta stunder i början på förra säsongen....
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mjo, men jag kollade precis highligts från Saik-matchen. Han blir ganska rejält lurad på ett av deras mål.

Att han liknar Oscar är väl inte alltför dåligt. Oscar har ju utvecklats enormt.

Dock såg jag mer potential i Oscar än vad jag ser i Lassen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Mjo, men jag kollade precis highligts från Saik-matchen. Han blir ganska rejält lurad på ett av deras mål.

Att han liknar Oscar är väl inte alltför dåligt. Oscar har ju utvecklats enormt.

Dock såg jag mer potential i Oscar än vad jag ser i Lassen.
Nä, kanske det som Hardy ser och således låter honom spela in sig i ES-kostymen. Men samtidigt har vi inte rent sportsligt råd att låta sämre skolade spelare växa in i rollen (speciellt inte när vi har bättre alternativ, Claesson någon?)... låna ut honom till någon Allsvensk klubb så kanske han får lite självförtroende.

Jag vet faktiskt inte om jag såg mer potential i Oscar förut... tror aldrig jag blivit så förvånad under alla år jag kollat på hockey när helt plötsligt det största säkerhetshotet av alla helt plötsligt förra säsongen började spela bra. Jag trodde fan jag såg i syne.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

(ca 4.50 in)

Ja.. Slovakien hade knarkat. Ställde upp med landslaget i konståkning istället för hockeylaget - de hade kört vilse innan match.

Problemet i den här matchen är väl mycket hans positionsspel samt uppspelsfasen. han hamnar fel i positionerna rätt ofta och uppspelen blir inte spot on.

Summering: Hittills är Lassen tillsammans med Boumedienne den sämsta värvningen denna säsong. Det har inte funkat bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:

(ca 4.50 in)

Ja.. Slovakien hade knarkat. Ställde upp med landslaget i konståkning istället för hockeylaget - de hade kört vilse innan match.

Problemet i den här matchen är väl mycket hans positionsspel samt uppspelsfasen. han hamnar fel i positionerna rätt ofta och uppspelen blir inte spot on.

Summering: Hittills är Lassen tillsammans med Boumedienne den sämsta värvningen denna säsong. Det har inte funkat bra.
Det är väl bra mycket värre att vi pröjsat 300 000 kr i månaden till en person vars jobb är att göra mål, som endast lyckats göra 4 stycken... Än Boumedienne som gjort 20 poäng på 32 matcher och har ett halvtaskigt plus/minus? Det handlar ju om vad man betalar för. Inte bara prestation.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:

(ca 4.50 in)

Det är väl bra mycket värre att vi pröjsat 300 000 kr i månaden till en person vars jobb är att göra mål, som endast lyckats göra 4 stycken... Än Boumedienne som gjort 20 poäng på 32 matcher och har ett halvtaskigt plus/minus? Det handlar ju om vad man betalar för. Inte bara prestation.
Mja, svårt det här. Widing har kämpat och visat att det är viktigt att ge allt. Det är värt mycket också. Visst är Bomboms poäng också viktiga men tyvärr verkar de komma när vi ändå får stryk pga något han eller någon annan ställer till med.

Alla mina åsikter är starkt subjektiva i den här frågan. Jag blir lite ilsken när spelare inte gör sitt yttersta. Vad annat kan man förvänta sig?! Om du går till Pressbyrån och säger att du vill ha en dosa Göteborgs Rapé men istället så får du en påse baguetter och en ask Läckerol Mint - hur bra och engagerad har personen i kassan varit då? Hur länge får hon/han stanna kvar i tjänst? Nu har visserligen Widing inte presterat bra men om du värvar en forward och ser till att han inte har tillräckligt med BRA centrar som kan ställa upp som dirigenter i anfallen så får du vad vi har fått här. Widing har väl inte gjort alla målen i Davos etc på egen hand?! Nej, någon har försett honom med lägen. Hela tiden. Bra lägen också. Skillnad. Widing skulle varit så mycket mer effektiv om det fanns ... om om om .. ett par centrar av yppersta toppklass... om om om.. Nu får han ju brunka istället och slita på helt fel sätt, tycker jag. han är väl helt slut de tillfällen han får att göra mål på.

Bombom spelar back. Det gör han inte tillräckligt bra i DIF. Jag ser hellre en back som förhindrar baklängesmål än en som gör en gör mål framåt. I alla fall nu. Låt forwards göra målen. ;)

I matchen mot Luleå gör väl en massa spelare en OK insats och Mark en bra insats, men matchen avgörs återigen med ett individuellt misstag. Av Bombom. Om jag inte minns fel. Jag stängde av TVn när målet gjordes. Kan minnas fel.

Nej, nu ska jag inte skriva något mer om Bombom/Lassen på ett tag. Ska verkligen försöka se dem med andra ögon och ge dem en chans till att växa. Hoppas jag får se detta mot LHC som jag ska se på plats i Hovet.
Skriv svar