Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011
TV
Canal + Hockey
Canal + Sport Extra 2 16.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Canal + Hockey
Canal + Sport Extra 2 16.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Expert.
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011
Någon som hört om någon är tillbaks från skador? Får vi inte någon tillbaks så är vi ju garanterad en förlust iaf. Hoppas även att Mark får stå.
Matchdag igen, härligt. Vad som hände i förra matchen svider fortfarande men jag ser fram emot ikväll lika mycket ändå. Jag är inte så säker på torsk ikväll som jag tror att flera andra är. Har vi några få av de skadade/sjuka tillbaka så tror jag att spelarna kan ta sig ur det paralyserade tillstånd dom befann sig i pga inramningen i förra matchen (det måste varit därför dom underpresterade) och faktiskt göra en bra match idag. Tror att 40 bra minuter kan räcka. Helst då de 40 sista.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill se ett vilt krigande DIF idag, oavsett vilka som är frånvarande. Allt annat är ICKE GODKÄNT.
Dessutom vill jag se en Ridderwall som gör sin bästa match för säsongen - du har chansen nu Stefan att visa att du håller. Ta den.
Vi får inte gå in i derbyt på tisdag med 4 blytunga förluster i ryggen...
Dessutom vill jag se en Ridderwall som gör sin bästa match för säsongen - du har chansen nu Stefan att visa att du håller. Ta den.
Finns många skäl till att vinna idag:
1. Ge något tillbaka till fansen för timrå-fighten.
2. För att inte bli indragen i någon streckstrid igen.
3. För att inte stressa Nisse. Han följer säkert hur det går och fyra raka torsk kan nog få honom lite stressad, oavsett hur han mår i övrigt.
4. Som -Daniel- säger, vi kan inte gå in i ett derby med fyra raka torsk. Särskilt inte med en darrande keeper.
5. Man vill inte höra "Björnens vrål" lika pinsamt varje gång.
6. Det är jävligt kallt i Norrbotten.
7. Det är jävligt tråkigt att bo i Norrbotten.
8. Luleå ska ligga runt 10-plats. Vi bör hjälpa dom dit.
Ungefär så.
Jag hoppas på 1-3
Widing
Mackan
Printz
Jag tror på 3-1
Junior
1. Ge något tillbaka till fansen för timrå-fighten.
2. För att inte bli indragen i någon streckstrid igen.
3. För att inte stressa Nisse. Han följer säkert hur det går och fyra raka torsk kan nog få honom lite stressad, oavsett hur han mår i övrigt.
4. Som -Daniel- säger, vi kan inte gå in i ett derby med fyra raka torsk. Särskilt inte med en darrande keeper.
5. Man vill inte höra "Björnens vrål" lika pinsamt varje gång.
6. Det är jävligt kallt i Norrbotten.
7. Det är jävligt tråkigt att bo i Norrbotten.
8. Luleå ska ligga runt 10-plats. Vi bör hjälpa dom dit.
Ungefär så.
Jag hoppas på 1-3
Widing
Mackan
Printz
Jag tror på 3-1
Junior
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
Mycket talar för att "vi får det".-daniel- skrev:Vill se ett vilt krigande DIF idag, oavsett vilka som är frånvarande. Allt annat är ICKE GODKÄNT.
Säsongens säkraste bortaförlust (efter hv & frölunda).
Luleå spelar denna säsong precis sån hockey som jag önskar att DIF kunde.
I & med att man är så kompakta som lag blir man svårslagna även ner det inte stämmer 100% spelmässigt.
Luleå gjorde en ok match mot modo senast men förlorade & vill nu säkert snygga till hemmastatistiken.
Tips
Luläääh-DIF 3-1
(A.Holmqvist 1mål 3ass)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Luleå har tappat en del på slutet och är hungrigast hemma idag. DIF har fortsatta problem med inställningen hos vissa spelare och det drar ner lagets insats. Slarv och oinspirerat på backplats gör att Luleå får sätta 3 mål på egentligen helt ofarliga situationer. Vi sjunker ner i knät på målvakt och förlusten är ett faktum.
Jag skriver dagens siffror till 4-1 till Luleå. (men om proppen går ur kommer det inte att stanna vid 4-1)
Alternativt slut: 7-2 till Luleå.
Jag skriver dagens siffror till 4-1 till Luleå. (men om proppen går ur kommer det inte att stanna vid 4-1)
Alternativt slut: 7-2 till Luleå.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-08 11:59:03, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Detta blir självklart en solklar förlust för DIF, laget med backar som inte vill nåt annat än att ställa till det. Bom Bom som är en legoknekt och som bara bryr sig om stålarna och Holmqvist som är den fegaste, svagaste, segaste och mest nonchalanta spelaren i serien.
4-1 till Luleå, matchen kommer att se ut som de flesta andra matcher, d v s, DIF skapar inte en enda målchans och kommer knappt in i zon trots underläge.
4-1 till Luleå, matchen kommer att se ut som de flesta andra matcher, d v s, DIF skapar inte en enda målchans och kommer knappt in i zon trots underläge.
- -daniel-
Tycker ändå det är lite roligt att jag efter typ din första post under det där nicket kunde se vem som låg bakom...välkommen tillbaka.RosaVillan skrev:Holmqvist som är den fegaste, svagaste, segaste och mest nonchalanta spelaren i serien.

-
Faktum är att jag talar sanning. Timrås 1-2-reducering, i slutet på första, som kostade oss segern, var ett typiskt Honken-ingripande.
Tack, förresten.
Tack, förresten.

- SirDIFalot
Någon som har någon idé om vad vi ska hitta på med Mackan? Gärna idag... snubben har ju minus 9 och ser segare ut än någonsin.
Har funderat men det är svårt att veta när man inte vet vilka som är tillbaka i laget. Skulle gärna mönstra honom med Sillen när han är tillbaka.
Har funderat men det är svårt att veta när man inte vet vilka som är tillbaka i laget. Skulle gärna mönstra honom med Sillen när han är tillbaka.
Expert.
- Daniel942
Dags att bänka Mackan.SirDIFalot skrev:Någon som har någon idé om vad vi ska hitta på med Mackan? Gärna idag... snubben har ju minus 9 och ser segare ut än någonsin.
DIF!
Jag tror på toktorsk idag med anledning av backproblemet samt inställningen hos vissa spelare. I min tidigare post la jag till ytterligare ett scenario: "Proppen Ur" och 7-2 till Luleå.RosaVillan skrev:Faktum är att jag talar sanning. Timrås 1-2-reducering, i slutet på första, som kostade oss segern, var ett typiskt Honken-ingripande.
Tack, förresten.
Han har tyvärr gott sällskap i Bombom och Eklund.. Deilert.. ja det ser lite dystert ut. Vi behöver få ion en klippa, en stomme-spelare med grym lagpondus som får våra killar att prestera. Just nu tycker jag mest synd om Kronwall och våra juniorer.
Kronwall tycker jag synd om för att han överanvänds för att kompensera och slits därmed ut. Hans nivå har sjunkit och sjunkit.
Juniorerna tycker jag synd om på grund av den miljö de tvingas mogna i. Ett DIF som spelar oinspirerat kan inte vara roligt att gå in och göra debut i. Då skulle jag hellre spela kvar i J20 där det ändå ser mycket mycket bra ut.
Självklart önskar jag det omvända men vågar inte ens hoppas idag. Frågan är om jag ska köpa matchen via canal digital eller strunta i det..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Ja, den var ett patenterat Honken-ingripande.RosaVillan skrev:Faktum är att jag talar sanning. Timrås 1-2-reducering, i slutet på första, som kostade oss segern, var ett typiskt Honken-ingripande.
Idag blir det vinst dock, DIF kommer göra sin bästa match för säsongen och utklassa Luleå med 6-2. Holmqvist lyckas faktiskt slå flera passningar till rätt lagkamrater, Kronwall har kommit ur segkoman, BomBom åker skridskor och försöker åtminstone hitta rätt, Mackan levererar som aldrig förr (2+2), Otto spelar som gamla härliga dar, Krüger snurrar upp trötta skoterraggare på läktaren (som förövrigt kommer vara halvtomma efter halva första period när DIF leder med 4-0) och lägger smörpass efter smörpass till Widing som också gör 2 baljor. Brodin är tillbaka och kör över ismaskinen i pausen så den går sönder, Jimpa är också med (trots hans julljumske) och proppar Abbot så det står härliga till, Lassen lyckas faktiskt ta av sig skridskoskydden för första gången på säsongen och RIDDERWALL GÖR EN HELT OK MATCH.
-
Hahaha ska vi bänka den sista spelaren vi har med lite känsla i händerna?Daniel942 skrev:Dags att bänka Mackan.SirDIFalot skrev:Någon som har någon idé om vad vi ska hitta på med Mackan? Gärna idag... snubben har ju minus 9 och ser segare ut än någonsin.
Det lilla som skapas framåt står ändå Mackan för, trots att han är ljusår ifrån sin normala standard.