Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011
Såhär i efterhand tycker jag vi gör en rätt OK bortamatch. Jag tror Hardy ville få inpräntat i spelarnas skallar att prio1 var att täta defensiven den här matchen. Vilket vi gör bra. Börja bygg bakifrån.
Gäller som sagt bara att få igång lite längre anfall och lite mer skridskoåkning.
Gäller som sagt bara att få igång lite längre anfall och lite mer skridskoåkning.
Lite knepigt att värdera kvällens match. Vi hade en hel del spelare borta ur vår offensiv och så hade vi Lassen.-daniel- skrev:Såhär i efterhand tycker jag vi gör en rätt OK bortamatch. Jag tror Hardy ville få inpräntat i spelarnas skallar att prio1 var att täta defensiven den här matchen. Vilket vi gör bra. Börja bygg bakifrån.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Börjar faktiskt på allvar tröttna på detta. Jag tycker fortfarande inte Lassen har gjort ett enda rätt (förutom sitt slumpmål mot SAIK) sen sin första match på säsongen. Helt allvarligt talat så måste han vara en av de sämsta värvningarna någonsin i DIF's historia. Det är en gåta varför man inte spelar med Claesson istället... Är det månne Hardys envishet som spelar in; att han helt enkelt "bestämt sig" för att låta Lassen växa?Magnutz skrev:Lite knepigt att värdera kvällens match. Vi hade en hel del spelare borta ur vår offensiv och så hade vi Lassen.-daniel- skrev:Såhär i efterhand tycker jag vi gör en rätt OK bortamatch. Jag tror Hardy ville få inpräntat i spelarnas skallar att prio1 var att täta defensiven den här matchen. Vilket vi gör bra. Börja bygg bakifrån.
Kikade lite extra på killen idag och de beslut han tar är inte jättebra. Inga konstruktiva lösningar alls. Puck ut, utan adress. pang bara.-daniel- skrev:Börjar faktiskt på allvar tröttna på detta. Jag tycker fortfarande inte Lassen har gjort ett enda rätt (förutom sitt slumpmål mot SAIK) sen sin första match på säsongen. Helt allvarligt talat så måste han vara en av de sämsta värvningarna någonsin i DIF's historia. Det är en gåta varför man inte spelar med Claesson istället... Är det månne Hardys envishet som spelar in; att han helt enkelt "bestämt sig" för att låta Lassen växa?Magnutz skrev:Lite knepigt att värdera kvällens match. Vi hade en hel del spelare borta ur vår offensiv och så hade vi Lassen.-daniel- skrev:Såhär i efterhand tycker jag vi gör en rätt OK bortamatch. Jag tror Hardy ville få inpräntat i spelarnas skallar att prio1 var att täta defensiven den här matchen. Vilket vi gör bra. Börja bygg bakifrån.
- -daniel-
Dagens underdrift.Magnutz skrev: Kikade lite extra på killen idag och de beslut han tar är inte jättebra. Inga konstruktiva lösningar alls. Puck ut, utan adress. pang bara.
Vart fan är matchtråden till derbyt?

As usual försenad.. Är lite si och så med matchtrådarna tycker jag!-daniel- skrev:Dagens underdrift.Magnutz skrev: Kikade lite extra på killen idag och de beslut han tar är inte jättebra. Inga konstruktiva lösningar alls. Puck ut, utan adress. pang bara.
Angående Lassen, om han kunde bli lite bättre på sitt förstapass ur zon, skulle han vara en tillgång. Nu är han oftast en belastning. Men med lite sommarträning samt coachning från Ragge tror jag att han kan bli bättre.
uber-litotesens mästare..-daniel- skrev:Dagens underdrift.Magnutz skrev: Kikade lite extra på killen idag och de beslut han tar är inte jättebra. Inga konstruktiva lösningar alls. Puck ut, utan adress. pang bara.

Vart är matchtråden till derbyt?
Varför klaga på Lassen när vi har Boumedienne som ger bort puckar hit och dit. Och det ska va en av våra stabila backar! Låt Lassen spela in sig precis som Eklund gjort. Lassen kommer kliva fram och skärpa till sig, men frågan är om Boumedienne kan göra detsamma, jag är tveksam!
Slutspel skrev:Varför klaga på Lassen när vi har Boumedienne som ger bort puckar hit och dit. Och det ska va en av våra stabila backar! Låt Lassen spela in sig precis som Eklund gjort. Lassen kommer kliva fram och skärpa till sig, men frågan är om Boumedienne kan göra detsamma, jag är tveksam!
Boumedienne är en lost cause. Hans illojalitet är skrämmande. Hur han kan glida runt TROTS att vi ligger pyrt till är för mig som Djurgårdare en gåta. Jag hade jagat livet ur mig och mina lagkamrater om vi legat under med uddamålet i mitten av 3e.. Varje byte skulle smaka blod.
Han har kvalitéer men de kommer inte fram i ett lag som spelar i motvind. Visst gör han poäng och så, men hans attityd måste kosta laget mer än den smakar... Jag som supporter och hängivet fan kanske har det hela om bakfoten... men han verkar stundtals helt ointresserad av att jobba fram en svett värd namnet.
Lassen, där är jag mycket orolig för vilken kompetens han verkligen har och om den är utvecklingsbar över huvudtaget. hans blick är liksom lite avslagen/livlös oavsett vad han råkar ut för. Visa mer glöd för fan Lassen, och det gäller 70% av laget för den delen.
Lassens jävla trippingutvisningar...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Lassens jävla skridskoteknik...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Nu förstörde du allt! AVGÅ!Magnutz skrev:Jävla Lassen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Osch, föråt!Snazzi skrev:Nu förstörde du allt! AVGÅ!Magnutz skrev:Jävla Lassen.