Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av tomten »

Japp så är det. Lite konstigt att man inte ser det som alla fans ser... det är back/målvakt vi behöver.....
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Förlora fem i rad, vinna fyra i rad, förlora fem i rad? Om vi ska fortsätta som vi gjort tidigare på säsongen så ska vi alltså förlora en till, därefter ska vi vinna fyra raka.

Det kommer säkert ske.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kentta skrev:Förlora fem i rad, vinna fyra i rad, förlora fem i rad? Om vi ska fortsätta som vi gjort tidigare på säsongen så ska vi alltså förlora en till, därefter ska vi vinna fyra raka.

Det kommer säkert ske.
Nej, vi ska inte förlora mot solna. Det finns inte på världskartan!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mackan känns otroligt mätt. Märks att han spelade enbart för ett NHL kontrakt förra säsongen och har nu gett upp på nåt sätt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Hardy borde överväga att bänka Mackan. Bara för att ge han en kraftig markering.
Jobbar man inte hårt för laget så ska man inte spela heller.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Salas skrev:
Kentta skrev:Förlora fem i rad, vinna fyra i rad, förlora fem i rad? Om vi ska fortsätta som vi gjort tidigare på säsongen så ska vi alltså förlora en till, därefter ska vi vinna fyra raka.

Det kommer säkert ske.
Jag tror faktiskt att vi har en ärlig chans mot packet, om vi får tillbaka Brodde och Ölve.

Ölvestad-Eklund-Brodin
Kronwall-Printz

Widing-Krüger-Kempe
Boumedienne-Eklund

Tjärnqvist-Ottosson-Nilson
Falk-Lassen

Eriksson-Norman-Cehlin
Claesson-Holmqvist

Alltså vill jag gärna att man rullar runt på fyra femmor i derbyt, för att få så mycket ork i varje byte som möjligt. Har för mig att vi gjorde det i slutspelet?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Bara jag som tror att det stora antalet övertidsförluster speglar viljan som finns i laget? Eller snarare brist på den...

9 stycken övertidsförluster med straffar inräknat, endast en vinst...
i
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kentta skrev:
Salas skrev:

Det kommer säkert ske.
Jag tror faktiskt att vi har en ärlig chans mot packet, om vi får tillbaka Brodde och Ölve.

Ölvestad-Eklund-Brodin
Kronwall-Printz

Widing-Krüger-Kempe
Boumedienne-Eklund

Falk-Lassen

Eriksson-Norman-Cehlin
Claesson-Holmqvist

Alltså vill jag gärna att man rullar runt på fyra femmor i derbyt, för att få så mycket ork i varje byte som möjligt. Har för mig att vi gjorde det i slutspelet?
Absolut gjorde vi det och det gick ju skitbra, har predikat detta hela tiden. Idag gjorde man dock så, iaf enligt statistiken. Det är det enda rätta om vi vill orka hela matcher.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kentta skrev:Ölvestad-Eklund-Brodin
Kronwall-Printz

Widing-Krüger-Kempe
Boumedienne-Eklund

Falk-Lassen

Eriksson-Norman-Cehlin
Claesson-Holmqvist

Va? Vi gick runt på fem kedjor i slutspelet. Fyra kedjor har man ju alltid, och man har aldrig mer än tre backpar och möjligtvis en extraback i spel som avlastning. Så nej, Lassen ska inte få spela nu när Falk är tillbaka, inte en chans. Förhoppningsvis så blir Hannula klar tills derbyt också, vilket jag tror och hoppas att han blir. En läkarundersökning bör ha genomförts idag så kontraktet lär bli officiellt imorgon eller på måndag om läkarundersökningen går bra.

Nilson - Ottosson - Tjärnqvist
Kronwall - Printz

Widing - Krüger - Cehlin
Boumedienne - Falk

Ölvestad - Fimpen - Brodin
Holmqvist - Eklund

Hannula - Norman - Kempe/Eriksson

Extra spelare: Lassen, Mitman och Zibanejad.

Jag hoppas att vi kan mönstra följande lag på tisdag, det vore onekligen en dröm. Någon lär väl vara sjuk, men ingen är långtidsskadad så förhoppningsvis kan alla spela mot sorkarna.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Nilson - Ottosson - Cehlin
Kronwall - Printz

Widing - Krüger - Hannula
Boumedienne - Falk

Ölvestad - Fimpen - Brodin
Holmqvist - Eklund

Tjärnqvist - Norman - Kempe

Extraspelare: Lassen och Eriksson.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://eliteprospects.com/player.php?player=4347

Skulle vara mumma. Har varit sjukt bra i AHL denna säsong men lär inte få någon chans i Vancouver med Luongo och Schneider där. Förflutet i Djurgården. En utlåning kanske?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Grym statistik.

Dock så imponerade han inte på mig när han var i Brynäs förra säsongen. Typisk Ridderwall målvakt som har mått bra med ett miljöombyte.

Skulle nog vara intressant att få in.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:http://eliteprospects.com/player.php?player=4347

Skulle vara mumma. Har varit sjukt bra i AHL denna säsong men lär inte få någon chans i Vancouver med Luongo och Schneider där. Förflutet i Djurgården. En utlåning kanske?
Vi klarar oss mkt bra med Mark (fattar inte att jag skriver detta... :roll: ) och ska satsa på annat innan vi tar hem målvakt. Bort med dyra legoknektar som bara glider omrking och är sjukt jävla dåliga.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vem mer än BomBom är en legoknekt som bara glider omkring, och som du vet skiter i DIF?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kentta skrev:

Smaka lite till på den meningen, känns både overkligt & fantastiskt uselt att man ens ska behöva sitta & vara orolig över en 3:e förlust mot aik.....under en & samma jävla säsong.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar