Varför inte? Han uppnår knappast standarden han ska ligga på och det kan ge honom en tankeställare. Vi kommer ändå torska idag.RosaVillan skrev:Hahaha ska vi bänka den sista spelaren vi har med lite känsla i händerna?Daniel942 skrev:Dags att bänka Mackan.SirDIFalot skrev:Någon som har någon idé om vad vi ska hitta på med Mackan? Gärna idag... snubben har ju minus 9 och ser segare ut än någonsin.
Har funderat men det är svårt att veta när man inte vet vilka som är tillbaka i laget. Skulle gärna mönstra honom med Sillen när han är tillbaka.
Det lilla som skapas framåt står ändå Mackan för, trots att han är ljusår ifrån sin normala standard.
Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/1 2011
DIF!
-
-daniel- skrev:Ja, den var ett patenterat Honken-ingripande.RosaVillan skrev:Faktum är att jag talar sanning. Timrås 1-2-reducering, i slutet på första, som kostade oss segern, var ett typiskt Honken-ingripande.
Idag blir det vinst dock, DIF kommer göra sin bästa match för säsongen och utklassa Luleå med 6-2. Holmqvist lyckas faktiskt slå flera passningar till rätt lagkamrater, Kronwall har kommit ur segkoman, BomBom åker skridskor och försöker åtminstone hitta rätt, Mackan levererar som aldrig förr (2+2), Otto spelar som gamla härliga dar, Krüger snurrar upp trötta skoterraggare på läktaren (som förövrigt kommer vara halvtomma efter halva första period när DIF leder med 4-0) och lägger smörpass efter smörpass till Widing som också gör 2 baljor. Brodin är tillbaka och kör över ismaskinen i pausen så den går sönder, Jimpa är också med (trots hans julljumske) och proppar Abbot så det står härliga till, Lassen lyckas faktiskt ta av sig skridskoskydden för första gången på säsongen och RIDDERWALL GÖR EN HELT OK MATCH.

Jag kollade lite extra på #4 under matchen mot TiK. Det såg helt jävla bedrövligt ut. Som en Honken i anfallskostym för att tala mäklarspråk. Det fanns ingen fart, ingen energi, inga idéer... till slut åkte Mackan helt sonika upp till offensiv blå och parkerade där tills spelet kom dit eller tills det vände och han kunde - saaaaakta saaaaaakta - åka och byta. Killen är helt ur form.RosaVillan skrev:Hahaha ska vi bänka den sista spelaren vi har med lite känsla i händerna?Daniel942 skrev:Dags att bänka Mackan.SirDIFalot skrev:Någon som har någon idé om vad vi ska hitta på med Mackan? Gärna idag... snubben har ju minus 9 och ser segare ut än någonsin.
Har funderat men det är svårt att veta när man inte vet vilka som är tillbaka i laget. Skulle gärna mönstra honom med Sillen när han är tillbaka.
Det lilla som skapas framåt står ändå Mackan för, trots att han är ljusår ifrån sin normala standard.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Han var tydligen bäst i DIF enligt Marie Hallman på hennes blogg, jättemärkligt.
Skulle nog vilja sätta honom med två killar med fart, typ Kempe och Norman. Men nu är ju Norman skadad och Kempe funkar så bra med Widing och Krüger...
Skulle nog vilja sätta honom med två killar med fart, typ Kempe och Norman. Men nu är ju Norman skadad och Kempe funkar så bra med Widing och Krüger...
Expert.
- -daniel-
Ja, det är ju omöjligt att sia om när vi får noll information om vilka som är tillgängliga... tycker rent allmänt att det är bedrövligt dålig uppdatering på status på våra spelare. Hade ju varit roligt med någon information inför varje match.SirDIFalot skrev:Han var tydligen bäst i DIF enligt Marie Hallman på hennes blogg, jättemärkligt.
Hela killen lyser som en sol och den solen håller upp ett plakat där det står: Jag är inte i form. Jag är less på X. Jag behöver en injektion av X. Det som talade sitt mest tydliga språk var ju de gånger han försökte snurra och dirigera i anfallszon. Det gick inte. Han orkade inte. han vände 1 eller 2 gånger sen hade en TiKare snott pucken från honom.SirDIFalot skrev:Han var tydligen bäst i DIF enligt Marie Hallman på hennes blogg, jättemärkligt.
I dagens match kan det ju mycket väl hända att Mackan är i form, att det som stoppade honom i TiK-debacklet är borta. Men jag vill nog inte Jinxa honom så jag tror han kommer gå ut i första bytet med skridskoskydden på - dvs göra en Lassen
+ en miljon-daniel- skrev:
Ja, det är ju omöjligt att sia om när vi får noll information om vilka som är tillgängliga... tycker rent allmänt att det är bedrövligt dålig uppdatering på status på våra spelare. Hade ju varit roligt med någon information inför varje match.
Vad har hänt egentligen, enda anledningen att man surfar in hit numera är ju tack vare forumet.
Skärpning!
:D-daniel- skrev:
Brodin är tillbaka och kör över ismaskinen i pausen så den går sönder
Ja vi ska bänka honom. Han verkar ju inte vilja spela hockey ändå så vad spelar hans "Känsla i händerna" för roll då?RosaVillan skrev:Hahaha ska vi bänka den sista spelaren vi har med lite känsla i händerna?Daniel942 skrev:Dags att bänka Mackan.SirDIFalot skrev:Någon som har någon idé om vad vi ska hitta på med Mackan? Gärna idag... snubben har ju minus 9 och ser segare ut än någonsin.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Värsta jag hört tror jag.SirDIFalot skrev:Han var tydligen bäst i DIF enligt Marie Hallman på hennes blogg, jättemärkligt.
Jag spelade inte och jag var fortfarande bättre än honom. Fast när man tänker efter så spelade han ju iofs inte heller.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, vilken bra idé. Vi bänkar Mackan. Wow liksom.....
Killen kan inte skylla på att han varit sjuk hela hösten, det är ju inte vårat fel. Han får skärpa till sig och ta i nu.
Sedan tar vi hem Tim Sandberg så Riddarn kan va på Stureplan hela helgen. Sandberg har verkligen briljerat de gånger han spelat i år. Inte minst borta mot Saik. Var väl bara två lätta puckar han släppte in, men vafan. Owuya och Tim blir seriens stabilaste målvaktspar.
Honken och Bombom borde också bänkas så att de får sig en tankeställare. Och varför inte Hardy som mest går omkring och småmyser. Nej in med fler J20 spelare, det är framtiden.
Med dessa tilltag borde vi med lätthet kunna köra över skoternissarna och få Nilson att tänka till.
Killen kan inte skylla på att han varit sjuk hela hösten, det är ju inte vårat fel. Han får skärpa till sig och ta i nu.
Sedan tar vi hem Tim Sandberg så Riddarn kan va på Stureplan hela helgen. Sandberg har verkligen briljerat de gånger han spelat i år. Inte minst borta mot Saik. Var väl bara två lätta puckar han släppte in, men vafan. Owuya och Tim blir seriens stabilaste målvaktspar.
Honken och Bombom borde också bänkas så att de får sig en tankeställare. Och varför inte Hardy som mest går omkring och småmyser. Nej in med fler J20 spelare, det är framtiden.
Med dessa tilltag borde vi med lätthet kunna köra över skoternissarna och få Nilson att tänka till.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
I många fall går det att se om en skribent är ironisk, men i det här fallet känns ditt inlägg som en hybrid. En hutlös blandning av verklighet och ironiskt dito. Jag tror att du är ironisk till 100% men...BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, vilken bra idé. Vi bänkar Mackan. Wow liksom.....

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Klockren sammanfattning.Magnutz skrev:I många fall går det att se om en skribent är ironisk, men i det här fallet känns ditt inlägg som en hybrid. En hutlös blandning av verklighet och ironiskt dito. Jag tror att du är ironisk till 100% men...BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, vilken bra idé. Vi bänkar Mackan. Wow liksom.....

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vi vinner idag, så är det bara, nu knäcker vi lulä.
sådärja..ruffsarn skrev:Vi vinner idag, så är det bara, nu knäcker vi lulä.