Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
erik_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!

Inlägg av erik_dif »

Hade Fonzie gått upp på räcket hade han nog dött av utmattning.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mash skrev:På publikklippet så ser jag Martin på 0.48, men vart tog han vägen sen? För det var tydligt att det inte var någon på räcket igår, om det var det så gjorde han ett dåligt jobb.
Dåligt jobb? Killen har slitit med tifot i flera dygn innan matchen, stått på knä i Torben och fixat på Hovet. Ingen koll hur mycket han har sovit men det kan omöjligt var mer än 15 timmar på 3 nätter. Då lovar jag dig, då ställer man sig inte på räcket och skriker för att 3.000 personer ska lyssna.
Han stod med all rätt mitt i klacken, mer kan du inte begära från någon som arbetat så hårt för den här dagen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Snazzi skrev:
Mash skrev:På publikklippet så ser jag Martin på 0.48, men vart tog han vägen sen? För det var tydligt att det inte var någon på räcket igår, om det var det så gjorde han ett dåligt jobb.
Dåligt jobb? Killen har slitit med tifot i flera dygn innan matchen, stått på knä i Torben och fixat på Hovet. Ingen koll hur mycket han har sovit men det kan omöjligt var mer än 15 timmar på 3 nätter. Då lovar jag dig, då ställer man sig inte på räcket och skriker för att 3.000 personer ska lyssna.
Han stod med all rätt mitt i klacken, mer kan du inte begära från någon som arbetat så hårt för den här dagen.
Kunde han inte ställt sig upp och förklarat varför han inte orkade dra igång sången då?! ;)

Jag tyckte de som stod längst ner och dirigerade skötte sig bra! Även om det hade kunnat funka bättre.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Snazzi skrev:
Så alltså var det ingen på räcket igår?
Jag tycker Martin gör ett grymt jobb när han står vid räcket, dock så förfaller klacken när han inte står där, därför hade jag gärna sett honom där igår. Men om det du säger stämmer så förstår jag att han inte ställde sig vid räcket och tycker det är rätt beslut. En trött och sliten klackledare är ungefär likadant som att inte ha någon alls.
Wayne

Inlägg av Wayne »

Hittade tifot + nationalsången, från TV-sändningen, på youtube.

Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ni som klagar på att det inte finns någon klackledare - Vafan står ni inte själva där nere då?

Martin har gjort ett superjobb inför denna match, och jag tycker han förtjänar priset "Årets Järnkamin" även fast det bara delas ut till spelarna....
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Ni som klagar på att det inte finns någon klackledare - Vafan står ni inte själva där nere då?
Men suck, man får ju såååå mycket respekt av övriga klackmänniskor om man är helt okänd och går ner på räcket. Inte en jävel visar respekt, och stämningen blir knappt bättre. Hade folk visat respekt för de som går ner på räcket så hade jag inte haft några problem med det, men så länge som det finns flera muppar som står och hånler mot de okända som går ner på räcket så är det ju inte konstigt att okända personer inte går ner.
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:Ni som klagar på att det inte finns någon klackledare - Vafan står ni inte själva där nere då?

Martin har gjort ett superjobb inför denna match, och jag tycker han förtjänar priset "Årets Järnkamin" även fast det bara delas ut till spelarna....
Jag sitter inte och klagar på den som står på räcket, Martin och övriga som ställer sig där gör ett jäkligt bra jobb. Nu har jag jag sett samma personer varje hemmamatch och ibland ingen alls. Martin har jag inte sett sen senaste hemmaderbyt vid räcket. Har han ställt sig i klacken tro? Om han har det så tycker jag du ska ner till räcket om du har engagemanget och orken kvar för du behövs!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Men suck, man får ju såååå mycket respekt av övriga klackmänniskor om man är helt okänd och går ner på räcket. Inte en jävel visar respekt, och stämningen blir knappt bättre. Hade folk visat respekt för de som går ner på räcket så hade jag inte haft några problem med det, men så länge som det finns flera muppar som står och hånler mot de okända som går ner på räcket så är det ju inte konstigt att okända personer inte går ner.
Och hur ska du då bli ett känt ansikte på räcket?
DIF!
Fredde.C

Inlägg av Fredde.C »

Om ni lyssnar så kan ni höra Martins sköna stämma under matcherna.
#3 Birkastans bästa!
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Sparka Lassen nu! Värdelös värvning.

Skaffa en målvakt nu!! Hellre än Hannula. Vi e mer in behov av en målvakt, båda våra nuvarande viker ner sig. Fattar inte varför DIF inte agerade när både Tellqvist/Ersberg var ute. Ridderwall borde vi definitivt inte ha kontrakt med, han duger inte. Att inte inte kunna hålla tätt i en sådan hör tillställning med det drag på läkarna vi hade är VÄRDELÖST! 2 skitmål han släpper i n iaf. V ärva nu en målvakt innan transfern stänger.

Mackan och Boumeddinne har sett allt annat än bra ut de senaste två vilket är oroväckande.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF 4 EVER skrev:Sparka Lassen nu! Värdelös värvning.

Skaffa en målvakt nu!! Hellre än Hannula. Vi e mer in behov av en målvakt, båda våra nuvarande viker ner sig. Fattar inte varför DIF inte agerade när både Tellqvist/Ersberg var ute. Ridderwall borde vi definitivt inte ha kontrakt med, han duger inte. Att inte inte kunna hålla tätt i en sådan hör tillställning med det drag på läkarna vi hade är VÄRDELÖST! 2 skitmål han släpper i n iaf. V ärva nu en målvakt innan transfern stänger.

Mackan och Boumeddinne har sett allt annat än bra ut de senaste två vilket är oroväckande.
Fel tråd. Ta det i silly-tråden istället..
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Och hur ska du då bli ett känt ansikte på räcket?
Vara igenkänd hos de i Järnkaminerna? Martin gick knappast upp på räcket en vacker dag helt okänd och tog sig från botten till toppen.
Anledningen till att jag klagar är för att jag rent tycker att det är bedrövligt att ingen tar på sig ansvaret under våra stora hockeymatcher när det under mer eller mindre varje match står folk på räcket på stadion/råttsunda. Trots att stämningen var bedrövligt mot aik trots att vi ledde nästan hela matchen så hände det ingenting, och hade det varit så på råsunda i ett derby mot aik så hade det garanterat skrikits horungar, idioter, missfoster och dylikt för att tända igång klacken.
Som sagt, jag tycker att det är synd att det ska behövas en sådan tillsägelse, men det är så det är och det är ju ingen nyhet att vi inte skapar tryck utan en klackledare, det är inte många supportergrupper som klarar av det i världen. Nästan alla kända klackar har en klackledare som står från första till sista minut och öser på, och jag förstår faktiskt inte varför inte vi kan ha det när vi annars ska härma övriga läktarkulturer från europeiska länder i minsta detalj.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Håller faktiskt med Salas här. Om du eller jag går upp på räcket som i mitt fall en sjuttonårig kille så skulle jag fan inte få någon respekt. Ingen jävel skulle lyssna på mig. Jag skulle inte han något emot alls att stå på räcket, skulle vara rätt kul att testa på men problemet är ju att ingen jävel skulle lyssna på mig.

Joel, Adam, Martin, Gullö, Micke, Magnus, Pang m.fl är alla på ett eller annat sätt involverade i JK eller Fabriken, eller har i alla fall varit det. Dem är i alla fall igenkända på våra läktare och det är vad som krävs för att få respekt som klackledare, det är i alla fall vad jag tror. Det dem har gjort, och det dem gör för DIF är helt otroligt och förtjänar all möjlig credd för det. Dem får respekt som klackledare och de allra flesta lyssnar på dem.
När jag går på DIF Hockeys matcher och så testar någon ny person längst ner att starta någon ramsa så hör man alltid någon skrika " Din jävla fitta" eller nåt sånt. Sorgligt men sant.

--------------

Förövrigt, upp med en tråd till Luleå matchen som faktiskt spelas om 9 timmar och framförallt; Upp med en tråd till derbyt! Herregud, det är fan derby. Detta gör bara min åsikt om att vanliga användare ska kunna starta trådar ännu större! Det är inte första gången admins är sjukt sega på att starta trådar.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Slutspel skrev:Från en annan synvinkel såg det ut som gruppen vid Kenttas banderoll sjöng på bättre än folket under den! Brist på självkritik tro? :?

Sparka Boumedinne, mer nonchalant spelare får man leta efter!!!
Sparka Nilsson om du ska sparka någon, den där nonchalanta divan tog TRE seriösa skär på hela matchen och dom kom i övertiden. Så jävla pinsamt.
4-3 i övertid ska betyda vinst, det är bara DIF som inte vinner i det läget. Så jävla besviken på alla spelare. En junior (Mika) Kommer upp och är bäst på plan och vann garanterat med mest tacklingar under hela matchen. Han var nog den ända spelaren som visade att han ville försöka spela hockey. Tack för att du inte pissade på alla som jobbat arslet av sig för att få klart tifot.

Tack till alla som la ner all tid på tifot det var underbart.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Skriv svar