Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!

Inlägg av Remy Lebeau »

Är så fruktansvärt less på Ridderwall och hans genomusla insatser. Förlänger man med Riddarn kan vi lika gärna sänka målsättningen från Semi till att undvika kval dom kommande säsongerna.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
V-sign
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av V-sign »

Att spelarna inte har mer hjärta och vilja är helt sjukt!

Jag skiter i om så halva laget är borta, de slarvar bort även denna match på usel inställning och individuella misstag.

Hur länge skall detta få fortgå utan att något händer? De sviker varje gång det är något speciellt som derby eller jubileumsmatch eller liknande.

Det här laget har noll stolthet och noll vinnaskalle.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Detta går inte att beskriva i ord... Timrå har aldrig haft så kass lag pga skador osv (sure vi har några borta också men vafan) och ändå så dominerar de matchen från start till slut... vi har kanske 5 mins under hela matchen när vi är i övertag, resten är Timrå... på vår EGNA jävla dag, med ett mer än fullsatt Hovet... suck och fy helvete vad surt detta var... jag som satt hemma o deppa att jag inte fick tag på någon biljett, nu är jag fan nöjd att jag slapp se skiten live utan bara satt o lipa under streamingen!

Målvakt = kass! Bra vissa matcher och horribel i andra.. det ger NOLL stabilitet i laget och det funkar inte så här... Hämta hem Wesslau för helvete, han sitter ändå bara på bänken som nån jävla fluffer i AHL.

Backar = herrejävlar, det går inte att räkna hur många tabbar de gör per match.. idag var det som vanligt, fuckup framför målet och vi släpper in Timrå helt jävla gratis i matchen.

Anfallet = Minst dåligt.. hyffsad fart till och från men skotten är dåliga och intensiteten saknas.

Nu är det bara att korka upp flaskan och deppa ihop denna jävla skitdag! :(
Lurken83

Inlägg av Lurken83 »

Remy Lebeau skrev:Är så fruktansvärt less på Ridderwall och hans genomusla insatser. Förlänger man med Riddarn kan vi lika gärna sänka målsättningen från Semi till att undvika kval dom kommande säsongerna.

Asså Riddarn blir ju bara sämre o sämre ! Upp med Sandberg istället så får mark o sandberg slåss om att få istället !
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Kommer inte lägga ett öre på biljetter eller souvenirer förrän något händer på målvaktssidan.
Det håller inte att ha en målvakt som praktiskt ger bort mål till motståndarna.
Senast redigerad av warrant den 2011-01-06 18:47:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stefan "Gin&Tonic" Ridderwall är så jävla dålig. Sparka råttan i DIF-kläder.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
henka83

Inlägg av henka83 »

Widning, Printz, Kronwall och Ottosson får bra betyg, resten är ärligt talat genomusla. Sen måste jag fråga mig varför man inte spelar T.Eriksson mer än man gör....

Marcus Nilsson nu fan får du höja dig, fick du så jävla bra med pynt att du inte orkar träna mer?

Sen säger jag: Välkommen Hannula, även om det va fel position att värva på. Målvakt hade varit på sin plats.
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

fuck this shit
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

...och i förlängningen så gick det som vanligt. Det märktes att vi hade några tunga forwardpjäser borta. Jimmie, Cehlin och Brodin Gör en sådan otrolig skillnad när det gäller att kunna få igång våra långa anfall.

Kul att Widing fortsätter att leverera.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DAHLBERG

Inlägg av DAHLBERG »

Pinsamt värdelöst.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi har ett lag för placeringen 5-8. Där ligger vi också. Förstår inte ni som verkar tro att vi har ett kanonlag som ska vinna varenda hemamatch och nästan alla bortamatcher.

Till vår mediokra laguppställning saknades 7st!!!! ordinarie forwards idag. Klart som fan att vi inte gör en kanonmatch.

Vi ligger på en sjätteplats och det är ett helt okey resultat för detta lag. Framförallt saknas minst en klassback och sedan har inte våra målvakter spelat på topp.

Visst är det jävligt tråkigt att se dagens insats men vi är inte bättre än så här idag, tyvärr.

Ibland när hela laget spelar på topp spelar vi ofta ut vilket lag som hellst. Men vilket lag gör inte det när man själv är på topp och motståndaren har en sämre dag?

Idag hade vi helt enkelt mer än halva forwardsuppställningen borta och då märker man direkt hur vår svaga backsida får det kämpigt. De räddas just ofta av att vi har en av elitseriens vassaste anfallare.

Sedan kan man alltid skylla förlusten på Riddarn om man nu känner för det. Men det är knappast hans fel att vi spelade uruselt i 4 mot 3 i sudden.

Riddarn är den han är och vi lär få dras med honom resten av denna säsong. Vi har ju inte den fetaste ekonomin direkt.

Till sist förvånas jag ännu en gång av vår "kära" Järlan som plockar in ännu en forward. Ser inte karln att vi är i ett jättebehov av bra backar?
Är det någon som ska ha skit är det faktiskt han som värvat ihop ett fullständigt felbalanserat lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Så där ja, nu börjar man känna igen DIF igen. Genomuselt från första nedsläpp.

Kul att Widing fortsätter göra mål, men det är en liten tröst.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi har ett lag för placeringen 5-8. Där ligger vi också. Förstår inte ni som verkar tro att vi har ett kanonlag som ska vinna varenda hemamatch och nästan alla bortamatcher.

Till vår mediokra laguppställning saknades 7st!!!! ordinarie forwards idag. Klart som fan att vi inte gör en kanonmatch.

Vi ligger på en sjätteplats och det är ett helt okey resultat för detta lag. Framförallt saknas minst en klassback och sedan har inte våra målvakter spelat på topp.

Visst är det jävligt tråkigt att se dagens insats men vi är inte bättre än så här idag, tyvärr.

Ibland när hela laget spelar på topp spelar vi ofta ut vilket lag som hellst. Men vilket lag gör inte det när man själv är på topp och motståndaren har en sämre dag?

Idag hade vi helt enkelt mer än halva forwardsuppställningen borta och då märker man direkt hur vår svaga backsida får det kämpigt. De räddas just ofta av att vi har en av elitseriens vassaste anfallare.

Sedan kan man alltid skylla förlusten på Riddarn om man nu känner för det. Men det är knappast hans fel att vi spelade uruselt i 4 mot 3 i sudden.

Riddarn är den han är och vi lär få dras med honom resten av denna säsong. Vi har ju inte den fetaste ekonomin direkt.

Till sist förvånas jag ännu en gång av vår "kära" Järlan som plockar in ännu en forward. Ser inte karln att vi är i ett jättebehov av bra backar?
Är det någon som ska ha skit är det faktiskt han som värvat ihop ett fullständigt felbalanserat lag.
Finns INGA jävla ursäkter för detta skämt till insats. Djurgården saknade spelare? Timrå saknar för fan hela deras orginal-uppsättning och spelar ut oss på JÄRNKAMINERNAS DAG, OTTOS 600e och så avslutar vi hela "festen" med att torska i power-play i sudden death.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är så brutalt jävla missnöjd och besviken så jag saknar nästan ord.

Detta är matchen för hela säsongen i princip.

Ett sjuherrans liv på läktarna med en klac på 3000 personer.

Vi får en kalasstart och sedan slutar ta mig helvete hela laget att spela ishockey.

Klarar man inte av att tända till under dessa förhållanden lär man aldrig göra det.

Utdelade vi någon offensiv tackling alls?

Var fanns viljan / intensiteten / Energin?

Hade räknat med att vi skulle tackla TIK sönder och samman i alla fall under matchens första 10-15 minuter i alla fall, men det hände ingenting.

Är personligen mest missnöjd med offensiven för mot TIK i detta läge skall det bara smällas på i den ena vågen efter den andra, men istället verkade våra forwards mer sugna på att titta på och inte göra någon form av jobb.

TIKs första två mål är för övrigt rena rama bjudningar, den första från Holmqvist och den andra av Riddarn.

Var som att våra spelare uppträdde i slowmotion.

Alla spelare är så satans phett underkända att de borde sjänka minst 25% av sin län denna månad till fabriken.

Skämmes ta mig tusan!
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jag tycker absolut vi har ett lag för topp 4. Kolla in laguppställningen så säger det sig självt.

Det är laget som inte har presterat tillräckligt bra!

Men ja vi borde införskaffat en ny back och en ny målvakt.

Ekonomin har jag hört är bättre än på länge!
Skriv svar