Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!
Det är inte slutsålt ännu.... Ser ut att vara cirkus 200 biljetter kvar på ticnet.
Vem har inte köpt biljett? Avgå!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- starvin_marwin
Vore surt om det inte blir slutsålt en dag som denna..Snazzi skrev:Det är inte slutsålt ännu.... Ser ut att vara cirkus 200 biljetter kvar på ticnet.
Ja, säg vem det fucking är!Snazzi skrev: Vem har inte köpt biljett? Avgå!
Skandal att det inte är slut ännu, det här är ju den riktiga nyårsfesten.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Tyvärr verkar inte marginalarna hålla med. Derbyt är i princip slutsålt det med, bara några stycken kvar på ena C läktaren. (Inte många biljetter som är bokade på bortaläktaren dock. Hata gnaget)Edin skrev:Ja, säg vem det fucking är!Snazzi skrev: Vem har inte köpt biljett? Avgå!
Skandal att det inte är slut ännu, det här är ju den riktiga nyårsfesten.
Glöm inte bort rad ett och två som inte säljs än. Publiksiffran lär väl landa på 7900 kanske, vilket är helt ok ändå. Jag tror faktiskt att Djurgården fuskade en del med publiksiffrorna ifjol, för att det känns inte ens rimligt att ha fullsatt så ofta som vi hade. Siffrorna i år känns mer realistiska med tanke på rad ett och två som ingen vill ha.Snazzi skrev:Det är inte slutsålt ännu.... Ser ut att vara cirkus 200 biljetter kvar på ticnet.
So? Vi får ju tacka solna för det med tanke på att alla intäkter från deras läktare går till just solna aik if.Snazzi skrev:(Inte många biljetter som är bokade på bortaläktaren dock. Hata gnaget)
Ju färre råttor, ju sämre stämning från råttorna samt mindre intäkter till solna. Kan det bli bättre?
- starvin_marwin
är det bara en biljett per stol i klacken? känslan när man står där är att det är mer folk än stolar, men kanske stämmer att det är 3,000 platser i kurvan?
Eftersom oftast fylls så tror jag det är mer än 3000 personer, skulle gissa på 3100,3150 med fullklack.starvin_marwin skrev:är det bara en biljett per stol i klacken? känslan när man står där är att det är mer folk än stolar, men kanske stämmer att det är 3,000 platser i kurvan?
Edit: Den som inte köper biljett han är gnagarsvin!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Fast förra året så satt det alltid folk på skymd sikt. Den stora skillnaden mot fjol är att de biljetterna kostade strax över 100 kronor, idag kostar de 215 kronor. Vilket jag tycker är alldeles för mycket för de platserna eftersom man knappt ser halva rinken.Arteron skrev:Glöm inte bort rad ett och två som inte säljs än. Publiksiffran lär väl landa på 7900 kanske, vilket är helt ok ändå. Jag tror faktiskt att Djurgården fuskade en del med publiksiffrorna ifjol, för att det känns inte ens rimligt att ha fullsatt så ofta som vi hade. Siffrorna i år känns mer realistiska med tanke på rad ett och två som ingen vill ha.
Hovet var mer välfyllt förra året, så enkelt är det.
Självklart kan det inte bli bättre. Ville bara göra alla andra uppmärksamma så att jag inte sitter och hånar dem ensam. Roligare att dela med sig om deras pinsamheter.Arteron skrev:So? Vi får ju tacka solna för det med tanke på att alla intäkter från deras läktare går till just solna aik if.
Ju färre råttor, ju sämre stämning från råttorna samt mindre intäkter till solna. Kan det bli bättre?
Håller med dig till 100 %! Själv har man suttit och kollat på varenda slutspels match från förra året och bara njutit och taggat till!Jockmaniac skrev:Rekommenderar er alla att ladda upp med youtubeklipp från tidigare storsatsningar och kanske framförallt från fjolårets slutspel. Själv sitter man här med gåshud, och kan inte längta mer efter att få kliva in på Hovets kortsida igen. Trots Canal+ pinsamma beslut att inte sända denna match så känns det ändå som om vi har hela Sveriges ögon på oss precis som tidigare. Dessa härliga nedlåtande kommentarer på Sportbladet, Youtube, Svenskafans osv likt "Fyfan va kassa ni är, ni har inte en chans mot stämningen i Cloetta när mäCktiga Cluben drar igång", "Haha sopor, ni har ju ingen trumma" eller "Nästa år då jävlar"! Allt det här förgyller min dag än mer. Detta är bara ytterligare ett bevis på hur jävla mycket de vill vara oss. Men bara vi kan vara oss, och vi ska njuta av det för varje sekund. Vi ska vara så jävla stolt att vi inte föddes till någon äcklig sork, någon sketen kaffesump eller någon kladdig måsskit.
VI är DIF för helvete. Världens bästa fans ska ha fest på Hovet! Vi är världens bästa fans och det vet alla i hela förbannade hockeyvärlden om. Det ska vi visa oavsett om Riddarn och Mark kastar in puckar, Boumedienne leker havet stormar eller om Hardy Nilsson bara hänger gubbe i sitt jävla kollegieblock. Mitt Djurgården är så satans mycket större än så!
DIF mot rubbet! (Och vi vinner)

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Bara jag som är orolig för att det bara kommer vara hyfsad stämning? Det här är en sån match man ska kunna komma ihåg för resten av livet och fan vad jag hoppas att alla kommer bidra!
Vem vet jag kanske bara förväntar mig för mycket.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Jag ska åtminstone sjunga för allt vad halsen håller... tar med lite Fisherman's Friend och sen.. ja jävlar! Här ska hyllas och vrålas i 90 minuter minst!!!!!!Skywalker skrev:Bara jag som är orolig för att det bara kommer vara hyfsad stämning? Det här är en sån match man ska kunna komma ihåg för resten av livet och fan vad jag hoppas att alla kommer bidra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hur ser det ut på AS denna matchen? Hur många har bytt bort sin stol mot en ståplats?
Bluebrigade? Tycker att ni ska ta tag i AS som ni brukar, från start. Klacken brukar bara orka hålla på 16-17 minuter per period. Dom 3-4 tysta minutrarna ska det mullra från AS.
Bluebrigade? Tycker att ni ska ta tag i AS som ni brukar, från start. Klacken brukar bara orka hålla på 16-17 minuter per period. Dom 3-4 tysta minutrarna ska det mullra från AS.
Född till sportchef.
-
Ingen fara. Jag känner ett flertal gamla, respekterade klackrävar som är mer taggade än de någonsin har varit och kommer att bjuda de yngre på en sånglektion av sällan skådat slag. Detta kommer att bli det absolut mäktigaste som någonsin presterats på en svensk idrottsläktare. Det enda som kan stoppa det är väl om laget havererar totalt och brutaltorskar.Skywalker skrev:Bara jag som är orolig för att det bara kommer vara hyfsad stämning? Det här är en sån match man ska kunna komma ihåg för resten av livet och fan vad jag hoppas att alla kommer bidra!
-
Det kommer bli brutal stämning fast det är inget som kommer av sig själv utan det är upp till dig, mig och alla här inne att mana på varandra och hela Hovet. Vi ska piska upp en så satans hög ljudvolym. Ni på sittplats är sjukt viktiga denna match.
Ge mig torsdag nu!
Ge mig torsdag nu!
-
Ska som vanligt skrika mig hes o få med så många jag kan på as. Längtar.....