HV71 - Djurgårdens IF, 2/1 2011
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 2/1 2011
Precis hemkommen från byhålan med stort B. Finns ju inget öppet, knappt en människa ute på byn mer än runt Kinnarps då förstås och bönbudskap runt hela trakten. Devisen att se Jönköping o sedan dö kan inte vara annat än sant. Inne i arenan kunde man nästan höra en knappnål falla. Den lilla stämning som infann sig stod de tillresta Djurgårdarna för men även den glädjen till stämning mattades snabbt då mål efter mål trillade in bakom en till synes helt oinspirerad Ridderwall. Kändes lite som hela laget o matchen dog då 3-2 pucken sakta, sakta med knapp styrfart rullade över mållinjen. Det går fan inte o vinna matcher om vi inte hittar ett recept för att förstärka defensiven. Våra målvakter är nu så uttjatade så jag orkar inte ens ta upp ämnet längre mer än att detta SUGER. Backarna blir ju också fastcheckade gång efter annan då Riddarn är ute o fipplar med pucken gång efter gång och rensningarna träffar ta mig fan alltid en motståndare så trycket blir kvar i egen zon. Det känns både sorgligt och tröttsamt när vi från början äger matchen men tappar initiativet på egna ofattbara misstag. Mackan verkar också fått en personlig knäck av att Nisse försvunnit. Han saknar numer helt pondus och är månljusår från fiolårsformen. Suck o stön skönt ändå att komma hem till civilisationen och slicka såren till torsdag . Då står man där med en dåres envishet och tror att det vänder, GOD NATT alla Djurgårdsvänner....
Doyle skrev:Precis hemkommen från byhålan med stort B. Finns ju inget öppet, knappt en människa ute på byn mer än runt Kinnarps då förstås och bönbudskap runt hela trakten. Devisen att se Jönköping o sedan dö kan inte vara annat än sant. Inne i arenan kunde man nästan höra en knappnål falla. Den lilla stämning som infann sig stod de tillresta Djurgårdarna för men även den glädjen till stämning mattades snabbt då mål efter mål trillade in bakom en till synes helt oinspirerad Ridderwall. Kändes lite som hela laget o matchen dog då 3-2 pucken sakta, sakta med knapp styrfart rullade över mållinjen. Det går fan inte o vinna matcher om vi inte hittar ett recept för att förstärka defensiven. Våra målvakter är nu så uttjatade så jag orkar inte ens ta upp ämnet längre mer än att detta SUGER. Backarna blir ju också fastcheckade gång efter annan då Riddarn är ute o fipplar med pucken gång efter gång och rensningarna träffar ta mig fan alltid en motståndare så trycket blir kvar i egen zon. Det känns både sorgligt och tröttsamt när vi från början äger matchen men tappar initiativet på egna ofattbara misstag. Mackan verkar också fått en personlig knäck av att Nisse försvunnit. Han saknar numer helt pondus och är månljusår från fiolårsformen. Suck o stön skönt ändå att komma hem till civilisationen och slicka såren till torsdag . Då står man där med en dåres envishet och tror att det vänder, GOD NATT alla Djurgårdsvänner....
Jag tror att det är skitdåligt med disciplin i laget och som bergan skrev så är det kanske så att Bombom borde lämna.
Jag tror att de unga tror att det är hockeygymnasium fortfarande och då ska det supas och pillras på flickor på VIPen @White Room. Jag tror att utan en utrensning (läs: sparka några och värva in) i backleden och ett nyförvärv på målvaktssidan så blir denna säsong inte fullt lika rolig som förra. Jag fattar inte hur laget kan ställa upp med ett OINSPIRERAT LAG. Dra av 100% av deras lön, sätt dem på Länstrafikens bussjävlar och visa dem vad som händer när man pinkar på skölden.
Näe, jag älskar DIF alltid och oavsett men spelarna OCH ledningen måste ge mer. Jag ser hellre att vi får tokstryk av alla lag när vi ger 110% än att se oss vinna och ta poäng i var tredje fight och tappa helt och hållet i de två andra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Men nu lugnar vi väl ner oss en smula tycker jag. Vi har tagit nio av femton poäng på de senaste fem matcherna, alltså förlorat två. Okej att laget såg oinspirerat ut idag, men de gjorde ju dem innan "vändningen" kom för några omgångar sen.
Vi kanske är i en liten svacka just nu, men laget har visat att de vet hur man spelar med fart och intensitet, det gäller bara att alla hittar tillbaka till den formen. Alltså så ska vi inte börja skrika om sparka spelare och ledare. Så var det innan vi började ta poäng men det gick bättre då senare.
Vi kanske är i en liten svacka just nu, men laget har visat att de vet hur man spelar med fart och intensitet, det gäller bara att alla hittar tillbaka till den formen. Alltså så ska vi inte börja skrika om sparka spelare och ledare. Så var det innan vi började ta poäng men det gick bättre då senare.
Har tänkt på att han känns lite divig.... sedan gör han ju ofta fatala misstag.Bergan skrev: Ni borde göra er av med Boumedienne. Förutom att han inte spelar särskilt bra har jag en känsla av att han skadar lagets moral. Mer sänke än flöte tror jag - och ett dyrt sänke dessutom.
Jag tycker det är lite som när ajk-klacken började bråka i 1a perioden - med sig själv - för att sedan börja bråka igen. Vi har haft en bra period nu och spelet har lyft sig. Det betyder att vi INTE får vika ner oss igen för då ska vi upp för samma sjuka uppförsbacke som innan lyftet IGEN. Det är så in i helsike korkat. Disciplin och hårt arbete är vad som krävs, anser jag, och det kan laget inte tumma på när vi gått över gränsen för halvtid i serien. Nu måste femmorna sitta stensäkert och spelarna måste fokusera mer och mer. Det är inte OK att "ta det med ro" efter en stadig nyårsfylla.. det är inte bra. Det jag menar med ajk-liknelsen är att det skräckläget vi hade de första 20+ omgångarna ser ut att upprepa sig. Oinspirerade spelare och helt horribla resultat. #78 är tillbaks på min lilla shitlist.Kentta skrev:Men nu lugnar vi väl ner oss en smula tycker jag. Vi har tagit nio av femton poäng på de senaste fem matcherna, alltså förlorat två. Okej att laget såg oinspirerat ut idag, men de gjorde ju dem innan "vändningen" kom för några omgångar sen.
Upp till kamp nu för fan!
-
Håller inte alls med om Bom-Bom, han, Fimpen och Brodin är de enda 3 jag ger godkänt idag. Oscar Eklund var horribelt dålig liksom förstås Ridderwall men även Mackan som gör sin sämsta match i DIF sedan come-backen från NHL. Jimmie trots målet var heller inte bra.
Bättring tarvas!!!
Men återigen, jag ser Bom-Bom som vår bästa back sett genom säsongen efter Staffan som iof var dålig idag. Men att göra sig av med Bom-Bom? Nej, dock ifrågasätter jag starkt att Ridderwall ska ha nytt kontrakt efter Knattehockey-tabbe idag. (Med det menar jag att det hade varit en tavla även i knatteligan).
Bättring tarvas!!!
Men återigen, jag ser Bom-Bom som vår bästa back sett genom säsongen efter Staffan som iof var dålig idag. Men att göra sig av med Bom-Bom? Nej, dock ifrågasätter jag starkt att Ridderwall ska ha nytt kontrakt efter Knattehockey-tabbe idag. (Med det menar jag att det hade varit en tavla även i knatteligan).
Detta är skrämmande att läsaDIF 4 EVER skrev:Håller inte alls med om Bom-Bom, han, Fimpen och Brodin är de enda 3 jag ger godkänt idag. Oscar Eklund var horribelt dålig liksom förstås Ridderwall men även Mackan som gör sin sämsta match i DIF sedan come-backen från NHL. Jimmie trots målet var heller inte bra.
Bättring tarvas!!!

-10 i +/-statistiken... nej, han duger inte - han ska dessutom vara en offensiv back som ska göra poäng. Det gör han men inte lika många som han är med och drar av. Han är lite som en bakvänd Petrasek.DIF 4 EVER skrev:Håller inte alls med om Bom-Bom, han, Fimpen och Brodin är de enda 3 jag ger godkänt idag. Oscar Eklund var horribelt dålig liksom förstås Ridderwall men även Mackan som gör sin sämsta match i DIF sedan come-backen från NHL. Jimmie trots målet var heller inte bra.
Bättring tarvas!!!
-
Håller faktiskt med dig.DIF 4 EVER skrev:Håller inte alls med om Bom-Bom, han, Fimpen och Brodin är de enda 3 jag ger godkänt idag. Oscar Eklund var horribelt dålig liksom förstås Ridderwall men även Mackan som gör sin sämsta match i DIF sedan come-backen från NHL. Jimmie trots målet var heller inte bra.
Bättring tarvas!!!
Hur då? En ny back i ett anrikt lag som efter lite drygt halva serien ligger på -10 i poäng? Han och målvakterna är de som ligger bakom flest förluster för vår del. Spelsinne? Jo, det har han, men han är ju så lat att det gör ont i mig. Tänker på hur han, i sudden mot HV, åker upp bakom HiV spelaren och crosscheckar honom bakifrån.. rätt in i sargen. 2min och HiV avgör under det PPet.RosaVillan skrev:Håller faktiskt med dig.DIF 4 EVER skrev:Håller inte alls med om Bom-Bom, han, Fimpen och Brodin är de enda 3 jag ger godkänt idag. Oscar Eklund var horribelt dålig liksom förstås Ridderwall men även Mackan som gör sin sämsta match i DIF sedan come-backen från NHL. Jimmie trots målet var heller inte bra.
Bättring tarvas!!!
Nej, han måste göra bättre ifrån sig om han ska vara en DIF-spelare. Alternativt ska hans lön halveras och det samma gäller Ridderwalls och Owuyas. De pengar som lösgörs där ska användas till nya spelare som ersätter ovan nämnda.
-
Vad vi behöver är en målvakt, vi har ingen gud va pinsamt att behöva se Ridderwall och Owuya match efter match släppa in skott som en 5åring skulle ta med, pinsamt.
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
Börjar det inte bli lite tjatigt? Våra målvakter är inga dominanter där bak men Mark har 91.80% i räddningar vilket är helt ok. Dessutom har han på slutet börjat uppträda mer stabilt och ge ett säkrare intryck, inte lika mycket sköldpadda på rygg och ute och vimsa som det var förut.A.Berglund skrev:Vad vi behöver är en målvakt, vi har ingen gud va pinsamt att behöva se Ridderwall och Owuya match efter match släppa in skott som en 5åring skulle ta med, pinsamt.
Riddarn har en del att bevisa för att förtjäna sitt garanterade första-målvakts avtal.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Det är frustrerande för oss när laget spelat under, långt under, förväntad nivå under seriens första 24 omgångar för att sedan lyfta spelet flera nivåer och visa att laget kan med rätt inställning spela riktigt fin hockey för att sedan IGEN falla tillbaks i gamla hjulspår och tappa inspiration, tempo, jävlar anamma, allt. men jag håller med om Mark. han kan, om han får stå fler matcher på rad utvecklas och bli mycket bra. Ridderwall, tja, där är jag nu tveksam.season skrev:Börjar det inte bli lite tjatigt? Våra målvakter är inga dominanter där bak men Mark har 91.80% i räddningar vilket är helt ok. Dessutom har han på slutet börjat uppträda mer stabilt och ge ett säkrare intryck, inte lika mycket sköldpadda på rygg och ute och vimsa som det var förut.A.Berglund skrev:Vad vi behöver är en målvakt, vi har ingen gud va pinsamt att behöva se Ridderwall och Owuya match efter match släppa in skott som en 5åring skulle ta med, pinsamt.
Riddarn har en del att bevisa för att förtjäna sitt garanterade första-målvakts avtal.
Edit: Tittade lite på highlightsen från matchen och det är snarlikt - det scenario som utspelas här - med vad som presterades när det gick som sämst. Felvända backar, stapplande backar - tänker på Kronwalls lilla step innan kvittering #1. Kvittering #2 där är backen på helt fel sida av sin gubbe... HiVs 3e mål. Tja. Det hade jag tagit. naken med såpade sockiplast. 4e målet.. tja, vad ska man säga.. 5an och 6an.. näe...
Precis.DIF 4 EVER skrev: dock ifrågasätter jag starkt att Ridderwall ska ha nytt kontrakt efter Knattehockey-tabbe idag. (Med det menar jag att det hade varit en tavla även i knatteligan).
Förstår inte hur man ens kan låta Owuya eller Ridderwall spela just nu? Ingen av dom har ES klass. Det är hemskt att kolla på. Det är ALLDELES för mycket lätta mål som går in och vi kommer inte ha en chans att vinna en match om vi ska låta 1-2 "Knattetabbar" gå in per match. Vad hände med Sandberg? Hade för mig att han gjorde absolut godkända insatser när han spelade senast, varför får inte han chansen nu när det verkligen är målvaktskris?
Personligen tycker jag inte att vi ska lägga ner pengar på att fixa en ersättare för Nisse, Lägg ner pengar på en ny målvakt.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
-
Inget snack om att Owuya är förstakeeper nu åtminstone. Förutom matcherna mot Solna IF och Brynäs så har han ju faktiskt spelat bra. Statistikmässigt! Ridderwall har inte ens spelat bra i statistiken och har nu lika många tavlor som Mark. Känns lite pest eller kolera men vad ska man göra? Ledningen verkar ju tro på det här!
100% DJURGÅRDSJ***L