HV71 - Djurgårdens IF, 2/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 2/1 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Använd försäkringspengarna vi får för Nisse och värva en målvakt illa kvickt.. Anfallsspelet är absolut inte vårat problem. Prioriteringslistan borde se ut följande:

Målvakt
Back
MV - Tränare
Tränare
Materialare
Vaktmästare
Speaker

OCH SEN: Anfallare
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

Jockmaniac skrev:Använd försäkringspengarna vi får för Nisse och värva en målvakt illa kvickt.. Anfallsspelet är absolut inte vårat problem. Prioriteringslistan borde se ut följande:

Målvakt
Back
MV - Tränare
Tränare
Materialare
Vaktmästare
Speaker

Haha, får man fråga varför Speaker är med på din lista? :lol:
RosaVillan
Säsongskort: Ja

Inlägg av RosaVillan »

Jockmaniac skrev:Använd försäkringspengarna vi får för Nisse och värva en målvakt illa kvickt.. Anfallsspelet är absolut inte vårat problem. Prioriteringslistan borde se ut följande:

Målvakt
Back
MV - Tränare
Tränare
Materialare
Vaktmästare
Speaker

DIF:s prioriteringar ser annars ut som följande:

Forwards
Julfesten
Energidryck
Fystränare
Speaker (saknar Mange)
Centrar
Backar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

RosaVillan skrev:

Målvakt
Back
MV - Tränare
Tränare
Materialare
Vaktmästare
Speaker

DIF:s prioriteringar ser annars ut som följande:

Forwards
Julfesten
Energidryck
Fystränare
Speaker (saknar Mange)
Centrar
Backar
Haha :lol:
Bergan

Inlägg av Bergan »

Här gick man och hoppades att Bremberg skulle göra en snabb sorti från HV, och så går karln och gör tre mål. Otroligt! Att bli utsedd till årets flopp av AB var kanske det som behövdes.

Bra spel av av ungdomarna i DIF också.
gentalgiant

Inlägg av gentalgiant »

Bergan skrev:Här gick man och hoppades att Bremberg skulle göra en snabb sorti från HV, och så går karln och gör tre mål. Otroligt! Att bli utsedd till årets flopp av AB var kanske det som behövdes.

På tal om flopplistan... hur många spelare hade inte vi på den listan? :shock: 5-6st tror jag
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag har aldrig ogillat Bremberg, men denna afton kunde väl herrn vara lite mindre som han brukar vara?!
DIF!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hur kan ni gnälla på Ridderwall? Han var ju värdens bästa ju! ..... Sa ju att karln inte ska vara 2000 mil nära en hockeyplan! Köp en Målvakt NU!!!!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

För övrigt är vi ungefär lika dåliga som solnapacket. 8-2 och 6-2.
DIF!
gentalgiant

Inlägg av gentalgiant »

Daniel942 skrev:För övrigt är vi ungefär lika dåliga som solnapacket. 8-2 och 6-2.
Enda skillnaden är att vi gjorde mål när Hiv spelade hockey, medans sålna gjorde sina mål i 3e när hiv hade slutat spela och mest ville åka hem.
Bergan

Inlägg av Bergan »

gentalgiant skrev:
Bergan skrev:Här gick man och hoppades att Bremberg skulle göra en snabb sorti från HV, och så går karln och gör tre mål. Otroligt! Att bli utsedd till årets flopp av AB var kanske det som behövdes.

På tal om flopplistan... hur många spelare hade inte vi på den listan? :shock: 5-6st tror jag
Ni borde göra er av med Boumedienne. Förutom att han inte spelar särskilt bra har jag en känsla av att han skadar lagets moral. Mer sänke än flöte tror jag - och ett dyrt sänke dessutom.
RosaVillan

Inlägg av RosaVillan »

Bergan skrev:
gentalgiant skrev:

Ni borde göra er av med Boumedienne. Förutom att han inte spelar särskilt bra har jag en känsla av att han skadar lagets moral. Mer sänke än flöte tror jag - och ett dyrt sänke dessutom.
Du som ser det från utsidan, vad syftar du på?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:Vem bryr sig om 10 omgångar med poäng när vi förlorat med 4-10 de två senaste?! helt jävla ointressant.

Det jag intresserar mig för just nu är hur det ser ut på backsidan/målvaktssidan. Vi har på backsidan:

Honken
Kronwall
Bombom
O. Eklund
S. Lassen
A. Deilert
Mitman
?!

- Här ser jag bara EN back som håller måttet på riktigt och även han har sina dåliga dar // och han spelar ju mest i laget.. det håller inte. Sen har vi lite osäkerhet i målet också. Jag tror att DIF måste satsa på en keeper och köra honom alla matcher. Som det ser ut kan Mark vara den som skulle sköta jobbet bäst.

Idag blev vi uppätna av ett lag som har kompletta lagdelar med kvalité genom hela lagkedjan. Att de vinner med 6-2 är inte flyt eller något. De slog av på tempot i 3e, nollade oss och stänkte dit 6an. Vi har inte tillräckoligt med bra backar, vi har inte tillräckligt med centrar och vi har forwards som inte producerar med regelbundenhet. Vi har två osäkra målvakter.

Aja, nog om detta. Alltid, oavsett - Djurgårdens IF!

Widing stänkte dit ett mål, det uppskattas! mer sånt! Ölvestad gjorde ett också, gott! Synd på Fimpens svit.
Mitman som back ???
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inget att gråta över egentligen, en bortatorsk mot hiv.
Men vissa stunder kan man inte undgå att bli lite förbannad iaf.

Dumstrut modell större på de personer inom DIF Hockey som på allvar inför denna säsong trodde att man bygger ett lag framifrån.
DIF:s forwardsuppsättning är bland seriens starkaste, som en dröm när man läser upp namnen.
Backbesättningen är däremot riktigt svag nu utan Ragge
(även som det gjorts en uppryckning sista 10-15 matcherna).
Målvaktsmatchen är redan vunnen av DIF (jumbo-finalen alltså), man förfogar över seriens 2 klart sämsta burväktare.
Pest eller Kolera inför varje match.
Vilket ska man välja liksom…

DIF lär i brist på kunnande från övriga ”sträcklag” gå till slutspel iaf,
Men väl där blir det respass direkt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Målvakt
Back
MV - Tränare
Tränare
Materialare
Vaktmästare
Speaker

Haha, så sant.
Har jag tyckt sedan dag ett efter Herr Gustafsson
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar