Tjärna, Falk, Ekman och Cehlin borta!God Father skrev:Någon som vet skadeläget idag?
HV71 - Djurgårdens IF, 2/1 2011
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 2/1 2011
100% DJURGÅRDSJ***L
Laguppställning enl. Hockeyligan.se:
30 Mark Owuya (GK)
39 Stefan Ridderwall (GK)
1:a
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:a
15 Oscar Eklund (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
70 Mario Kempe (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
41 Daniel Widing (RW)
3:e
78 Josef Boumedienne (LD)
21 Stefan Lassen (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
20 Christian Eklund (CE)
36 Marcus Sörensen (RW)
4:e
13 Arvid Strömberg (LD)
8 Alexander Deilert (RD)
34 Daniel Brodin (LW)
37 John Norman (CE)
18 Simon Mitman (RW)
http://live2.hockeyligan.se/live_v4/ind ... 2-HV71-DIF
30 Mark Owuya (GK)
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
4 Marcus Nilson (RW)
15 Oscar Eklund (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
70 Mario Kempe (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
41 Daniel Widing (RW)
21 Stefan Lassen (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
20 Christian Eklund (CE)
36 Marcus Sörensen (RW)
13 Arvid Strömberg (LD)
8 Alexander Deilert (RD)
34 Daniel Brodin (LW)
37 John Norman (CE)
18 Simon Mitman (RW)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ojojoj att de inte lär sig. Då ska jag sticka ut hakan och garantera nytt fiasko från kedjan Ölvestad-Ottosson-Nilson. Varför envisas med den kedjan? Sätt Fimpen som center där istället och Ottosson med Tim och Sörensen. Ölvestad jobbar inte själv, han måste ha någon som får fart på honom. Det gör varken Otto eller Nilson.PNY skrev:Laguppställning enl. Hockeyligan.se:
30 Mark Owuya (GK)
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
4 Marcus Nilson (RW)
15 Oscar Eklund (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
70 Mario Kempe (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
41 Daniel Widing (RW)
21 Stefan Lassen (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
20 Christian Eklund (CE)
36 Marcus Sörensen (RW)
13 Arvid Strömberg (LD)
8 Alexander Deilert (RD)
34 Daniel Brodin (LW)
37 John Norman (CE)
18 Simon Mitman (RW)
Sanna mina ord det blir torsk! 5-1.
100% DJURGÅRDSJ***L
Haha, Owuyas returer kommer passa HV som handen i handsken. Ändrar mitt tips till 14-2. Linkan gör 2+6.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Innan FBK hade vi 10 raka matcher utan förlust under ordinarie tid. Vad är det som säger att vi ska börja förlora med 14-2 helt plötsligt?Mäklaren skrev:Haha, Owuyas returer kommer passa HV som handen i handsken. Ändrar mitt tips till 14-2. Linkan gör 2+6.
Expert.
Hmm...backbesättningen i 3:e och 4:elinen ser minst sagt darrig ut...
- SirDIFalot
När började vi med fyra backpar?Don66-2 skrev:Hmm...backbesättningen i 3:e och 4:elinen ser minst sagt darrig ut...
Expert.
SirDIFalot skrev:När började vi med fyra backpar?Don66-2 skrev:Hmm...backbesättningen i 3:e och 4:elinen ser minst sagt darrig ut...
Idag tydligen, enligt Hockeyligan.
Man sätter alltid upp den extra forwarden på det sättet. Arvid Strömberg är forward och kommer således inte spela back i dagens match. Deilert agerar sjunde back.
DIF
Thörnberg-Davidsson-Voutilainen
Bremberg-Beech-Piros
Herregud vilka linor...
Bremberg-Beech-Piros
Herregud vilka linor...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Jag tror också på hemmaseger men tyvärr har du nog fel om Linkan. Jag önskar att jag har fel och att han överraskar, men det ser dystert ut. Han visar noll engagemang och noll energi.kotten skrev:Säsongens säkraste torsk. 4-1 HV och äntligen släpper det för Linkan.
Han fick chansen i förstakedjan mot SSK förra matchen när Martin Thörnberg var handskadad och gjorde (liksom nästan hela HV) en rejäl plattmatch. Enda skälet till att HV vann var att några spelare ansträngde sig ett byte varje gång vi fått ett mål i baken. Mot SSK räcker det tydligen.
Ja, Linkan gjorde en (magiskt fin) assist men nu råkade han spela i en av svensk hockeys bäst producerande formationer - i den miljön är EN assist mot ett jumbolag knappast godkänt. Snacket om att han får för lite istid håller inte. Mot SSK bytte han först i princip varje gång han var på isen. Hade varit positivt om han hade kört stenhårt och sedan bytt, men så var det knappast. Han tar två skär (MAX) i hemjobbet och glider sedan i en loj ko-sväng mot båset. Samma stil som han uppvisat hela säsongen hittills oavsett vilken formation han spelat i.
Med Thörnberg tillbaka med frisk hand (och lillebror Jeppe sköter sig bra i Buffalo) kanske HV's förstafemma äntligen bli komplett och sluta spela kryckigt. Sannolikt behövs det dock som vanligt stordåd av övriga kedjor för att få ihop mer än ett par mål. Tacksamt att DIF verkar ställa Owuya i mål.
Tyvärr lär väl Janne Karlsson som vanligt bänka återstående junisar tidigt idag och dessutom verkar André Petersson ha ryggont igen. Han är annars sevärd och lyckas emellanåt producera mål istället för att bara snida. Dessutom är Teemu Laine borta. Viktig spelare för HV - tvåvägs-energi, moraliskt föredöme och målsinne.
Hur har DIF's förstakedja funkat på sistone? Är det den allmäna uppfattningen som Jockmaniac framför?? Jimmy Ö brukar ju vara något av en typ-favvo-spelare för mig. Snabb på skridskorna, flitig och smågrisig när det behövs. Jag har dock inte kunnat följa DIF på sistone. Vilka ligger bakom DIF's framgångar i slutet av 2010?
Otur för er att HV hade lekstuga mot AIK istället för mot SSK. Såna matcher följs alltid av plattmatcher för HV numera. Ni skulle fått möta HV i torsdags. Då hade ni spöat skiten ur oss.
Sen håller jag inte med de mest negativa här på forumet. DIF har absolut material för mer än 6:e plats. Frågan är om *inställningen* räcker. Det frågetecknet har DIF gemensamt med HV. Klart de tre topplagen blir tuffa i slutspelet där det spelas flera matcher, men med rätt inställning så kan iallafall 3-4 lag skaka dem i enstaka matcher. DIF är definitivt ett av de lagen.
// JV
PS. Förbannat sorgligt med Nisse E's stroke. Verkar han hämta sig så att faran är över? Stroke är så sjukt obehagligt och har man fått en så... Snygg hyllning av publiken häromdagen. När ni är bra så är ni grymt bra där på läktarna. Behöver bara fixa lägstanivån också. Rensa ut drägg...

Heja Timrå!! 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Stämmer.isolerad skrev:Det är väl riddarn som står inte mark?
Avskaffa tre mot tre.