Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:Har nu skickat ett meddelande till Sportbladet angående deras oerhört konstiga prioritet. När en följande rubrik: "Här skämmer Djurgårdsfansen ut sig - igen" hamnar på nätupplagan baserat på när ett par mynt hamnar på isen, men inte ett ljud när delar ur Färjestadspubliken sjunger sådär om en allvarligt sjuk person, så är något allvarligt fel.

Rekommenderar er att göra liknande!
verkar som att rubriken är borta?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wainscotting »

Mash skrev:
Wainscotting skrev: Aah, Frölundamatchen. Tror att jag hade förträngt den läktarinsatsen.

Överlag måste vi äldre som står i klacken bli väldigt mycket bättre på att ryta till / säga ifrån / skälla ut / förklara för yngre och nykomlingar så att de verkligen förstår vad det är som gäller och hur man ska bete sig. Det är INTE okej att hålla på med annat under match. Fokusera på vad klacken är där för att göra.
Håller fullständigt med, säger du till dom som inte sjunger när dom står i klacken så får du majoriteten bakom dig, och det gör då att dom inte köper klackbiljett igen. Vi på Aktiv tar ett litet lass, jag är helt slut i halsen så har vi en klack på 1000+ som är där för att sjunga och stötta laget så blir det bra tryck i varenda hemmamatch.

Magnutz: Ja precis, ut med småbarnen som är där för att stå och skryta nästa dag om att den stod i klacken. Dock om dom står och sjunger så kan dom få vara kvar ;) I alla fall så måste det hända något, ett meddelande att står du i klacken ska du sjunga! Hoppas det är rätt personer som fått tag på biljett till den sjätte, för jag vill inte veta av att vi på AS kan överrösta er då.
Gör så gott jag kan, men är tyvärr inte välsignad med en röststyrka som hörs över allt sorl och sång. Brukar hugga tag i ungar i närheten när jag tycker att de har varit tysta alltför länge och fråga vad de håller på med och säga åt dem att skärpa sig. Ger inte alltid effekt, men bättre än inget alls.

Ni på AS är grymma och kan nästan inte berömmas nog! Utan er skulle det vara grymt mycket tråkigare och tystare på Hovet.
Senast redigerad av Wainscotting den 2010-12-31 00:02:29, redigerad totalt 1 gånger.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Förlusten var väntad.
Plus till Kronwall, Otto, Tim.E
Minus till Mackan, Lassen, Owuya. (Säkert glömt ett gäng)

Hoppas att vi får tillbaka några spelare inför HV, samt att vi på direkten kan studsa tillbaka och ta en 3-poängare.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
D.A

Inlägg av D.A »

Angående Nisse Ekman-ramsan det skrivs om så är det givetvis otroligt respektlöst och sånt ska inte förekomma.

Jag är FBK. Idag var jag inte på hovet men om någon av "mina egna" skanderar något liknande när jag är på plats så ska de minsann få veta att det inte är okej.

Men glöm inte, trots ev bitterhet efter en förlust, att det antagligen finns idioter även i DIF's led som skulle kunna bete sig på ett liknande sätt , (kom inte och påstå något annat även om inte just DU är en av idioterna). Detta är inget försvar utan ett konstaterande, ALLA lag har idioter så det räcker och blir över, men givetvis är det beklagligt och osmakligt när sånt här förekommer och det är långt ifrån alla Färjestad-fans som står bakom det som sjungs i den "ramsan" (Om den nu faktiskt existerar, jag var inte där så vet ännu inte helt säkert.)
är
T.ex. Otrohet och supande i all ära, men när det handlar om något så allvarligt som en stroke, där går verkligen gränsen.

Tack för mig.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

D.A skrev:Angående Nisse Ekman-ramsan det skrivs om så är det givetvis otroligt respektlöst och sånt ska inte förekomma.

Jag är FBK. Idag var jag inte på hovet men om någon av "mina egna" skanderar något liknande när jag är på plats så ska de minsann få veta att det inte är okej.

Men glöm inte, trots ev bitterhet efter en förlust, att det antagligen finns idioter även i DIF's led som skulle kunna bete sig på ett liknande sätt , (kom inte och påstå något annat även om inte just DU är en av idioterna). Detta är inget försvar utan ett konstaterande, ALLA lag har idioter så det räcker och blir över, men givetvis är det beklagligt och osmakligt när sånt här förekommer.
Visst finns det idioter i alla klackar, det vet väl vi i DIF verkligen om. Men nu var det så att hela bortastå sjöng ramsan, och jag har verkligen svårt att tro att det skulle kunna hända på vår läktare.

Vi sjöng inte ett ord om att Banguras barn hade dött innan höstderbyt mot råttpacket, och då är det trots allt det laget vi hatar mest av alla. Så att något liknande skulle hända på vår läktare, det har jag jävligt svårt att tro.
Men självklart finns det dem som skulle kunna stå och skrika ensamma, men att vi som klack skulle göra det. Det tror jag verkligen inte på.

Förövrigt hoppas jag innerligt att det är samma personer som står längst fram när ni kommer på besök nästa gång. De var ju så otroligt tuffa på avstånd idag.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bedrövligt om det där med Nisse-ramsan stämmer. Så jävla galet lågt.

Annars var det väl heller inte någon sådär jättefantastisk kväll sett med DIF-ögon.... Räcker så.
D.A

Inlägg av D.A »

Snazzi skrev: Men nu var det så att hela bortastå sjöng ramsan, och jag har verkligen svårt att tro att det skulle kunna hända på vår läktare.
Jag var som sagt inte på plats men om det du skriver stämmer så är det riktigt illa.
Jag har varit bortrest och har inte riktigt koll på vilka som åkte till Hovet idag, ska höra mig för.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Tyvärr får jag väl säga att vi är värst själva. Orkar inte bry oss på läktaren, många sitter ner andra står som helt tysta hela matchen, även när vi leder. Tar massa skit i från ett jävla gäng bönder med kaffe i hjärnan. De sjunger ut oss på hpvet med deras bajenramsor. Vill aldrig se något sånt igen.

Bua i 1-2 sek efter huvudtackling, sen typ sitta ner å skita i resten... avgå!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

D.A skrev:Angående Nisse Ekman-ramsan det skrivs om så är det givetvis otroligt respektlöst och sånt ska inte förekomma.

Men glöm inte, trots ev bitterhet efter en förlust, att det antagligen finns idioter även i DIF's led som skulle kunna bete sig på ett liknande sätt , (kom inte och påstå något annat även om inte just DU är en av idioterna). Detta är inget försvar utan ett konstaterande, ALLA lag har idioter så det räcker och blir över, men givetvis är det beklagligt och osmakligt när sånt här förekommer och det är långt ifrån alla Färjestad-fans som står bakom det som sjungs i den "ramsan" (Om den nu faktiskt existerar, jag var inte där så vet ännu inte helt säkert.)
är
T.ex. Otrohet och supande i all ära, men när det handlar om något så allvarligt som en stroke, där går verkligen gränsen.

Tack för mig.
Skillnaden mellan våra idioter och era idioter är att när våra gör bort sig så blir hela jävla supporterorganisation sågad utmed fotknölarna i Media. "Djurgårdssupportrarna skämmer ut sig" osv. När era dito gör samma eller som det är nu ännu värre saker så skrivs det inte en jävla rad någonstans. Visst, vi får väl helt enkelt finna oss i att "folket" helt enkelt bryr sig mer om Stockholmsklubbarna är om dem på vischan. "Djurgården berör" är väl på både gott och ont, men det är också på grund av detta, ska vi kalla det mediahatet, mot Stockhomsfansen som skapar dessa så kallade förutfattande meningarna om oss. Att Järnkaminerna är ute efter att slakta små oskylda barn, att det regnar bengaler på våra hemmamatcher, att det är livsfarligt att besöka våra matcher då det är blodtörstiga kannibaler som livnär sig på barnfamiljer som härjar på läktarna.

Sen kan era idioter bete sig hur fan de vill utan så mycket som ett knyst från tidningen. Då helt plötsligt är det förbannat intressant att fokusera på spelet där Mikael Johansson hade "stor show", och Emil Kåberg "på ren skicklighet" spelade fram det så viktiga första målet för fbk. Detta är rent ut sagt förjävligt och det ska bli oerhört spännande och se om Lasse Anrell kommer sluta besöka Löfbergs Lila nu också. Där önskar de ju livet ur sjuka människor!
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag tror att vi hade klarat detta - precis som matchen mot SAIK - med ordinarie spelare på banan. Orken tröt liksom efter 5 minuter in i period 2 - vi orkade inte stå emot köttmuren som sög fast
allt som kom i dess väg - och när ettrigheten mattades förlorade vi kampen om mittzonen. Och när fpk slutade åka skridskor gickd et inte längre att slå fina passningar för där stod det stillastående kaffepimplare. med alla friska hade vi orkat forcera fpks tempo-mord - precis som vi gjorde mot SAIK den 26e.

Sen måste Daniel Brodin öka på sitt spelsinne några kilo. Har man ett 3 mot 1-läge tar man inte skott själv om inte målvakten står bakom målet. man passar till en av sina 2 medföljande och då öpnnar sig målvakten i sidledsförflyttningen... = mål.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Idioter i fbk-klacken. Nej orkar inte ens tänka på det. Hoppas dem alla råkade ut för en hemsk olycka på vägen hem.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tommy Samuelsson fbk skrev:# Vad sa ni i första pausen?
- Att det var två perioder kvar att ändra matchen på. Vi fick fart på grejorna och lyfte upp spelet högre i banan, då fick de också tänka bakåt, sa Samuelsson.
Vafan, leker han Omvända leken?! "... fick fart på.." det var väl ändå tvärt om?!
Biaas

Inlägg av Biaas »

Magnutz skrev:
- Att det var två perioder kvar att ändra matchen på. Vi fick fart på grejorna och lyfte upp spelet högre i banan, då fick de också tänka bakåt, sa Samuelsson.
Vafan, leker han Omvända leken?! "... fick fart på.." det var väl ändå tvärt om?!
Kom igen. Let it go, you have to move on :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Biaas skrev:
Magnutz skrev:
Kom igen. Let it go, you have to move on :)
It is too soon, man, too fuckin soon! Fortfarande arg! Senare idag är det lugnt, men.. kommer drömma om hur jag har Morgan-Domare med anhang framför mig på en sån där stock som de får stå på ute i vattnet - som i Robinson - där den som står där längst vinner.. kommer drömma om hur jag står framför dem med en klubba och en hink med puckar och skjuter prick på dem. Sen kommer jag drömma om hur Löfbergs Lila Arena träffas av den där asteroiden det går att läsa om på ABs nätblaska. Att det bara är den som träffas och fbk som tränar där då. *BONK* :)

jag kommer över det här men fan, det känns riktigt surt. I paritet med derbytorksen mot ajk. I alla fall känns det så nu. Även om det inte stämmer.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Tycker man borde ha lirar mer fysiskt idag.. smält på mer... domarna var ju för jävliga men i och med att de var väldigt hög nivå för att få en utvisning i tredje borde spelarna smält på mycket mer än vad det gjorde. Speciellt borde Kåberg, Prestberg och Johansson fått lite mer tacklingar och smällar emot sig.

Saknade lite energi i laget idag.
Skriv svar