Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010
Hemkommen från Hovet nyss och fy fan vad jag är besviken. Första 20 var bra och första 5 i andra, resten var enbart skithockey där det var skott på målvakt, på täckande motspelare. Det var passar som var helt omöjliga att slå, det var ungefär som ''Där borta är Jimmie helt fri (tvärsöver isen), hoppas pucken kommer fram till han'' samtidigt står Nilson på samma kant helt fri. Usel match, usel inställning i andra&tredje och uselt lag idag. Kändes som att killarna gled runt och tänkte på hur Ekman hade det.
Dock så finns det fyra herrar och en klack som var värre än Djurgårdens IF idag, en utav dom heter Morgon Johansson och han ville vara domare i dagens match, vilket han totalt misslyckades med. Ingen av de fyra domarna som var ute på isen var bra, missade icing, missade offside, missade utvisningar, lät spelarna göra vad dom ville med varandra och så får man visst blockera puck inne i målområdet. AVGÅ för i helvete!
Sedan så fanns det även en bortaklack (om man kan kalla dom klack?) som var på besök, sjöng hånramsor om Ekman, sjöng om att hata och höll käften när det stod 2-0, när det stod 2-3 så var det dags att börja klappa. Jävla bönder.
Det enda positiva med dagens match var den första perioden samt första fem i andra, totalt dominans och Färjestad lyckades inte komma till avslut. Efter det så kom spelarna in på andra tankar och gled omkring. Var ungefär som för 10 omgångar sedan, skott utanför, omöjliga passar, osäkert målvaktsarbete, och inget lagarbete.
Sedan så har vi Aftonbladet, vad är det för jävla nötter som sitter på redaktionen? Det kastas in mynt på isen, so what? Skriv en artikel om domarnas låga nivå och att dom MÅSTE ha en bättre utbildning, finns det domare som kan regelboken och som kan döma rättvist så kommer det inte kastas in mynt på isen.
Positiva idag var klacken, mycket bra gjort på läktaren idag! Cred till Fabriken som gjorde banderollen (om det var ni?) och härligt stöttning till Ekman och laget.
Alltid Oavsett
Dock så finns det fyra herrar och en klack som var värre än Djurgårdens IF idag, en utav dom heter Morgon Johansson och han ville vara domare i dagens match, vilket han totalt misslyckades med. Ingen av de fyra domarna som var ute på isen var bra, missade icing, missade offside, missade utvisningar, lät spelarna göra vad dom ville med varandra och så får man visst blockera puck inne i målområdet. AVGÅ för i helvete!
Sedan så fanns det även en bortaklack (om man kan kalla dom klack?) som var på besök, sjöng hånramsor om Ekman, sjöng om att hata och höll käften när det stod 2-0, när det stod 2-3 så var det dags att börja klappa. Jävla bönder.
Det enda positiva med dagens match var den första perioden samt första fem i andra, totalt dominans och Färjestad lyckades inte komma till avslut. Efter det så kom spelarna in på andra tankar och gled omkring. Var ungefär som för 10 omgångar sedan, skott utanför, omöjliga passar, osäkert målvaktsarbete, och inget lagarbete.
Sedan så har vi Aftonbladet, vad är det för jävla nötter som sitter på redaktionen? Det kastas in mynt på isen, so what? Skriv en artikel om domarnas låga nivå och att dom MÅSTE ha en bättre utbildning, finns det domare som kan regelboken och som kan döma rättvist så kommer det inte kastas in mynt på isen.
Positiva idag var klacken, mycket bra gjort på läktaren idag! Cred till Fabriken som gjorde banderollen (om det var ni?) och härligt stöttning till Ekman och laget.
Alltid Oavsett
-
- Säsongskort: Ja
Jävligt skum insats från domarteamet ikväll. I första tyckte jag att de av och till var alldeles för petiga, för att sedan gå över till att inte ta för något alls och släppa rena överfallen. Länge sedan jag var så förbannad när det var någon i Färjestad, såg tyvärr inte vem från min position högst upp i kurvan, som efter närkampen med Krüger delar ut en galet ful eftersläng på honom när han ligger ned.
Märkligaste beslutet annars var nog utvisningen på O. Eklund när han kolliderar med någon kaffepimplare då de kom lika in från varsitt håll.
Tycker att det är helt fel med fyradomarsystemet. Det slutar bara med att de har olika bedömningsnivå sinsemellan och alla blir förvirrade och inte vet vad som gäller. Det hade varit bättre om de hade lagt pengarna på att utbilda domarna mer istället och se till att de håller samma nivå över hela säsongen.
För övrigt sämsta läktarinsatsen för säsongen i mitt tycke. Väldigt tyst omkring mig trots att jag röt ifrån ett flertal gånger. Fan, vad lack jag blir! Står man i klacken ska man sjunga, inte stå och fippla med mobilen eller snacka med polarna.
Märkligaste beslutet annars var nog utvisningen på O. Eklund när han kolliderar med någon kaffepimplare då de kom lika in från varsitt håll.
Tycker att det är helt fel med fyradomarsystemet. Det slutar bara med att de har olika bedömningsnivå sinsemellan och alla blir förvirrade och inte vet vad som gäller. Det hade varit bättre om de hade lagt pengarna på att utbilda domarna mer istället och se till att de håller samma nivå över hela säsongen.
För övrigt sämsta läktarinsatsen för säsongen i mitt tycke. Väldigt tyst omkring mig trots att jag röt ifrån ett flertal gånger. Fan, vad lack jag blir! Står man i klacken ska man sjunga, inte stå och fippla med mobilen eller snacka med polarna.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Jämför SAIK- och FBK-matchen.Wainscotting skrev:Jävligt skum insats från domarteamet ikväll. I första tyckte jag att de av och till var alldeles för petiga, för att sedan gå över till att inte ta för något alls och släppa rena överfallen. Länge sedan jag var så förbannad när det var någon i Färjestad, såg tyvärr inte vem från min position högst upp i kurvan, som efter närkampen med Krüger delar ut en galet ful eftersläng på honom när han ligger ned.
Av SAIKs 8x2 var 6 av dem, SEX av dem för hooking och holding. En roughing och en slashing fick de också.
Idag fick fbk 4x2 och bara en var för holding. De borde haft minst 4x2 bara i period 2 och då för just holding/hooking. Domarna är så fundamentalt dåliga ibland att det skär i mig. varför ska ett lag gynnas så av att domarna inte följer regelboken.. Vi hade vunnit om vi tillåtits spela hockey utan att ha Kåberg & Co på ryggen i hela 1a och 2a. I 3e spelade det inte längre någon roll, DIF var slut som lag efter 40 minuters släpande på kaffetattare... jag fan fortfarande arg. FAN
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det var mycket småungar i klacken idag, dock så fick vi bra tryck ibland, ''Nisse Ekmans järnkaminer'', ''Vi är bäst i stan'' och ''Kämpa Djurgården'' blev det bra tryck efter några minuter. Det var inte sämsta läktarinsatsen för säsong, det är och förblir Frölunda hemma för cirka en månad sedan. Där kan man prata om usel insats.Wainscotting skrev:Jävligt skum insats från domarteamet ikväll. I första tyckte jag att de av och till var alldeles för petiga, för att sedan gå över till att inte ta för något alls och släppa rena överfallen. Länge sedan jag var så förbannad när det var någon i Färjestad, såg tyvärr inte vem från min position högst upp i kurvan, som efter närkampen med Krüger delar ut en galet ful eftersläng på honom när han ligger ned.
Sämst idag, förutom fbk och domarfanskapet var när vår klack blev nersjungna av kaffetattarna... Då skämdes jag.
Vi vilade efter sång i ett par minuterMagnutz skrev:Sämst idag, förutom fbk och domarfanskapet var när vår klack blev nersjungna av kaffetattarna... Då skämdes jag.

-
Aah, Frölundamatchen. Tror att jag hade förträngt den läktarinsatsen.Mash skrev:Det var mycket småungar i klacken idag, dock så fick vi bra tryck ibland, ''Nisse Ekmans järnkaminer'', ''Vi är bäst i stan'' och ''Kämpa Djurgården'' blev det bra tryck efter några minuter. Det var inte sämsta läktarinsatsen för säsong, det är och förblir Frölunda hemma för cirka en månad sedan. Där kan man prata om usel insats.Wainscotting skrev:
Överlag måste vi äldre som står i klacken bli väldigt mycket bättre på att ryta till / säga ifrån / skälla ut / förklara för yngre och nykomlingar så att de verkligen förstår vad det är som gäller och hur man ska bete sig. Det är INTE okej att hålla på med annat under match. Fokusera på vad klacken är där för att göra.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
Ändå en inte alltför jobbig förlust. Den första för säsongen vi hade råd med som det känns. Nya tag mot HV på söndag. Kanonmatch då!
Jo, alltså, fan lyft bort småglinen som hellrre twittrar om hur fett de é att stå på klackplats på sina gaymobiler.. när jag hörde "Fbk tjalalalal" eka på Hovet kräktes jag nästan upp ölen jag fick i mig under period 1. Då måste klacken svara och tysta dem. Nu hördes bara lite tama "buu huuu" och lite svaga busvisslingar. Nästa match blir ju genrepet inför 6 januari. Det ska sjungas i 60 minuter och de som står i klacken och som inte sjunger ska handgripligen förpassas bort därifrån. Budskapet ska vara glasklart: Står du på klackplats och mobilrunkar åker du ut på Globentorget så fort att du inte hinner säga twitter.Mash skrev:Vi vilade efter sång i ett par minuterMagnutz skrev:Sämst idag, förutom fbk och domarfanskapet var när vår klack blev nersjungna av kaffetattarna... Då skämdes jag.Tyckte vi var bra på läktaren och dom sjöng när vi höll tyst. Dock blir jag förbannad när det ungar under 13år som ställer sig i klacken och bara glor eller inte bidrar. Står själv på Aktiv men är det medlemskap i klacken, om inte kanske något att införa?
hata fbk. hata brunksläptågssvinhockey. hata domar'n som valde att inte ta mer än EN ENDA holdingutvisning i hela matchen - katastrofjävlaskitdomare. arg.. jorå
Håller fullständigt med, säger du till dom som inte sjunger när dom står i klacken så får du majoriteten bakom dig, och det gör då att dom inte köper klackbiljett igen. Vi på Aktiv tar ett litet lass, jag är helt slut i halsen så har vi en klack på 1000+ som är där för att sjunga och stötta laget så blir det bra tryck i varenda hemmamatch.Wainscotting skrev:Aah, Frölundamatchen. Tror att jag hade förträngt den läktarinsatsen.Mash skrev:Det var mycket småungar i klacken idag, dock så fick vi bra tryck ibland, ''Nisse Ekmans järnkaminer'', ''Vi är bäst i stan'' och ''Kämpa Djurgården'' blev det bra tryck efter några minuter. Det var inte sämsta läktarinsatsen för säsong, det är och förblir Frölunda hemma för cirka en månad sedan. Där kan man prata om usel insats.Wainscotting skrev:
Överlag måste vi äldre som står i klacken bli väldigt mycket bättre på att ryta till / säga ifrån / skälla ut / förklara för yngre och nykomlingar så att de verkligen förstår vad det är som gäller och hur man ska bete sig. Det är INTE okej att hålla på med annat under match. Fokusera på vad klacken är där för att göra.
Magnutz: Ja precis, ut med småbarnen som är där för att stå och skryta nästa dag om att den stod i klacken. Dock om dom står och sjunger så kan dom få vara kvar

Senast redigerad av Mash den 2010-12-30 23:40:57, redigerad totalt 1 gånger.
Är det någon som kan bekräfta att Färjestads supportrar sjöng "Nisse Ekman finns inte längre?". Fruktansvärt lågt om så är fallet.
Trist med en förlust hur som helst. Men jag undrar dock, sen när har det varit tillåtet att agera målvakt i målgården likt Mikael Johansson? Jag kan minnas fel, men ska inte det leda till ett straffslag om man räddar ett givet mål genom att slänga sig i målomgården.
Trist med en förlust hur som helst. Men jag undrar dock, sen när har det varit tillåtet att agera målvakt i målgården likt Mikael Johansson? Jag kan minnas fel, men ska inte det leda till ett straffslag om man räddar ett givet mål genom att slänga sig i målomgården.
ajk försöker, de lyckas inte, men de försöker. det hatar jag dem LITE mindre förBiaas skrev:Jag håller med om domarna. Men snacka inte skit.Magnutz skrev:Där har du nyckeln till matchen. Se statistiken på DIF-Skellefteåajk och denna. Norrlandsajk fick inte spela så som fpk fick spela idag. Jag hatar fpk lika mycket eller mer än jag hatar ajk. ajk försöker ändå spela snabb och bra hockey. Det gör inte tattarna från värmland.Jockmaniac skrev:Morgan Johansson och den där jävla praktikanten som dömde idag skämmer ut sig gång på gång. Inte konstigt att färjestad gått bra på 2000-talet när de alla år får spela bra mycket fulare än andra lag. Hade vi spelade som kaffebönderna i Gävle, så hade vi haft fler polisanmälningar än Dulee Johnson. Samma visa varenda jävla gång. Sen att veckans bonnjävel Pelle Prestberg får göra mål gör ju inte dagen bättre. Usch vad jag blir trött!

Man får stå och blockera i målgården men i detta fall la han sig på pucken och blockerade den vilket leder till ett straffslag. Blir även två minuter för spelförstörelse har jag för mig om straffen misslyckas.Salas skrev:Är det någon som kan bekräfta att Färjestads supportrar sjöng "Nisse Ekman finns inte längre?". Fruktansvärt lågt om så är fallet.
SKANDAL!
äh, vafan förväntar du dig?! "Domaren" har inte pluggat på delen om spelförstörande moment som SKA rendera i 2 minuter på botbänken. Kåberg fick inte en enda 2a ikväll. Det i sig är ett större under än... pyramiderna.Mash skrev:Man får stå och blockera i målgården men i detta fall la han sig på pucken och blockerade den vilket leder till ett straffslag. Blir även två minuter för spelförstörelse har jag för mig om straffen misslyckas.Salas skrev:Är det någon som kan bekräfta att Färjestads supportrar sjöng "Nisse Ekman finns inte längre?". Fruktansvärt lågt om så är fallet.
SKANDAL!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är många som har hört det. Speciellt på ett annat forum.Salas skrev:Är det någon som kan bekräfta att Färjestads supportrar sjöng "Nisse Ekman finns inte längre?". Fruktansvärt lågt om så är fallet.
Surfar man in på deras forum så finns det även en kommentar som ser ut exakt såhär.
"Nisse Ekman finns inte längre!!!
Tjalalalalalaaaaaa!

Vilka äckliga jävla människor det finns. Jag önskar varenda jävel som sjöng med i ramsan att de själva drabbas av en stroke, samt de som försvarar den.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!