Haha, klockrent! Cred till dig för den bilden!
Nissegåvan - Tavlan är hemma.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Nissegåvan
Tycker definitivt att vi ska skippa att ha någon latin eller vad det nu var på tröjan. Känns lite för mycket bondetatuering över det.
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
-
- Säsongskort: Ja
Håller med. Måste även säga att jag älskar din signatur!!Affeblaffe skrev:Tycker definitivt att vi ska skippa att ha någon latin eller vad det nu var på tröjan. Känns lite för mycket bondetatuering över det.
Djurgårdens IF
Kul att du tyckte om bilden Salas!
Rogga : Nu börjar det likna något med texten i alla fall.. men tyvärr ser tröjan väldigt B ut.. Ska Nisse få en hyllningströja så måste det bli bättre än så där! Nisse ska ha det bästa!

Rogga : Nu börjar det likna något med texten i alla fall.. men tyvärr ser tröjan väldigt B ut.. Ska Nisse få en hyllningströja så måste det bli bättre än så där! Nisse ska ha det bästa!
Håller helt med Rockey3000, tröjan ser ut som något BS gjorde på 90-talets början. Innan färgskrivaren kom ut...Rocky3000 skrev:Kul att du tyckte om bilden Salas!![]()
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
En raw idea ser ut så här. Du får inte ett färdigt exemplar på idéstadiet. Jag plockade en vit tischa på google för att ha en mall. En början. Sen kanske tröjan ska vara mörkblå som slutprodukt, vad vet jag. Kom med konstruktiv kritik istället för allt det andra...Rocky3000 skrev:Kul att du tyckte om bilden Salas!![]()
Angående det latinska citatet In Hoc Signo Vinces Som betyder 'i detta tecken skall du segra' och är så sjukt långt från en bondetatuering (vad det nu är för nåt) du kan komma. Att du inte visste vad det betyder är mer bonde än något annat.affeblaffe skrev:Tycker definitivt att vi ska skippa att ha någon latin eller vad det nu var på tröjan. Känns lite för mycket bondetatuering över det.
Mitt tänk med citatet är att Nisse segrar i DIFs tecken - Skölden - Och om något är lågstadieB så är det allt som har med att slasha stroken eller annat som har med yxhugg etc att göra. Det är inte en avgångströja för 9an vi ska göra. Eller?!
Slutnotering: Det här ska några få bestämma, hur det ska utformas. Vi har alla allt för olika smak.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
bra idé med en tshirt men annars finns det ju nått som kanske är lite mer bestående och inte hamnar länst ner i en byrålåda om ett år
typ nånting sånt här (finns säkert andra sidor också) --> http://www.strokeforbundet.se/show.asp?si=450&go=Gåva
inte lika "flashigt" men i långa loppet tycker jag der är en bra "gåva" till nisse
typ nånting sånt här (finns säkert andra sidor också) --> http://www.strokeforbundet.se/show.asp?si=450&go=Gåva
inte lika "flashigt" men i långa loppet tycker jag der är en bra "gåva" till nisse
Senast redigerad av m0ng00se den 2010-12-30 12:23:05, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Håller helt med dig.Magnutz skrev: Angående det latinska citatet In Hoc Signo Vinces Som betyder 'i detta tecken skall du segra' och är så sjukt långt från en bondetatuering (vad det nu är för nåt) du kan komma. Att du inte visste vad det betyder är mer bonde än något annat.
Mitt tänk med citatet är att Nisse segrar i DIFs tecken - Skölden - Och om något är lågstadieB så är det allt som har med att slasha stroken eller annat som har med yxhugg etc att göra. Det är inte en avgångströja för 9an vi ska göra. Eller?!
Slutnotering: Det här ska några få bestämma, hur det ska utformas. Vi har alla allt för olika smak.
Jag försöker hitta den bilden i färg, ingen som råkar veta var jag kan hitta den?Leijon skrev:Håller helt med Rockey3000, tröjan ser ut som något BS gjorde på 90-talets början. Innan färgskrivaren kom ut...Rocky3000 skrev:Kul att du tyckte om bilden Salas!![]()
vilken? om det är på Nisse som sträcker upp armarna så räcker det att du googlar Nils Ekman på ... google. Se till att välja "Bilder". Där finns bilden - jag tog den där ifrån. Menar du inte den bilden utan den där "Slasha stroken" så kan du väl googla den med. Borde finnas då det ser ut att vara Yxhugget på silfverberg?!Rogga skrev:Jag försöker hitta den bilden i färg, ingen som råkar veta var jag kan hitta den?Leijon skrev:Håller helt med Rockey3000, tröjan ser ut som något BS gjorde på 90-talets början. Innan färgskrivaren kom ut...Rocky3000 skrev:Kul att du tyckte om bilden Salas!![]()
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Amadeus
Håller fullständigt med. Tröjidén börjar likna nånting bra nu. Alla som tycker något negativt kan ju fan komma med egna bra idéer. Det var ju de här killarna som började med tanken på t-shirt så låt de fortsätta med den. Sen kan man ju alltid komma hitta på och ge fler saker till Nisse. Han kan väl få mer än en sak. Eller känns det för mycket då? Jag vet inte.-daniel- skrev:Magnutz skrev: Angående det latinska citatet In Hoc Signo Vinces Som betyder 'i detta tecken skall du segra' och är så sjukt långt från en bondetatuering (vad det nu är för nåt) du kan komma. Att du inte visste vad det betyder är mer bonde än något annat.
Håller helt med dig.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Så går det när man använder Altavista..Magnutz skrev:vilken? om det är på Nisse som sträcker upp armarna så räcker det att du googlar Nils Ekman på ... google. Se till att välja "Bilder". Där finns bilden - jag tog den där ifrån. Menar du inte den bilden utan den där "Slasha stroken" så kan du väl googla den med. Borde finnas då det ser ut att vara Yxhugget på silfverberg?!

Återkommer med fler förslag...
altavista är ju typ stenåldernRogga skrev:Så går det när man använder Altavista..Magnutz skrev:vilken? om det är på Nisse som sträcker upp armarna så räcker det att du googlar Nils Ekman på ... google. Se till att välja "Bilder". Där finns bilden - jag tog den där ifrån. Menar du inte den bilden utan den där "Slasha stroken" så kan du väl googla den med. Borde finnas då det ser ut att vara Yxhugget på silfverberg?!
Återkommer med fler förslag...

Men grym ide med t-shirt
Ser helt okej behöver inte vara krångligare, det enkla är oftast det bästa