Kall-El skrev:Strömberg är också en spelare jag inte kommer sakna, dyr och visade egentligen ingenitng. Var väl mer skadad än frisk dessutom...
Asså kan du inte bara göra som ja o släppa det där??!! Förresten var han inte så dyr jämfört med vad han var för ett par år sedan,OCH han visade ganska mkt. DE var så mkt strul förra säsongen så de var väl också en orsak till att han inte var så bra... OCH SEN så har faktiskt alla olika åsikter. Så släpp det nu. För att så fort jag nämner nåt om Wikegård så blåser nån upp det här. Har inget emot Wikegård för att vi har faktiskt träffats ett par ggr tidigare så att vi känner igen varandra och vi pratar,det som hände de sista han gjorde i DIF var det enda jag ogillade. Så snälla släpp det så gör ja också det.
Inte direkt något man jublar över med tanke på att detta var wikegårds "stora värvning". Den spelare han handplockade från sin förra klubb osv. 26 pinnar över 3 säsonger är i min bok svagt för ett känt namn.
Strömberg snittade för oss 0.25 poäng per match vilket skall jämföras med de 0.56 han hade i finska ligan.
Jag hävdar inte att Strömberg var sämsta back förra säsongen, men sett över tre säsonger är han den back som jag anser visat minst i förhållande till sin kapacitet. Skall man ha utlänningar i sin trupp skall de vara stjärnor som man bygger laget på. Styrömberg kunde man lika gärna ersatt med en ung svensk spelare och vi hade inte märkt någon större skillnad.
Inte direkt något man jublar över med tanke på att detta var wikegårds "stora värvning". Den spelare han handplockade från sin förra klubb osv. 26 pinnar över 3 säsonger är i min bok svagt för ett känt namn.
Strömberg snittade för oss 0.25 poäng per match vilket skall jämföras med de 0.56 han hade i finska ligan.
Jag hävdar inte att Strömberg var sämsta back förra säsongen, men sett över tre säsonger är han den back som jag anser visat minst i förhållande till sin kapacitet. Skall man ha utlänningar i sin trupp skall de vara stjärnor som man bygger laget på. Styrömberg kunde man lika gärna ersatt med en ung svensk spelare och vi hade inte märkt någon större skillnad.
Joo,det hade märkts skillnad.. Han är mkt skicklig och har ett bra skott. Första året var han en av de som producerade mest innan vattenskallen. Och de kan ingen ändra på!!! Sen har han inte kommit in i samma toppform utan tappat suget på hockeyn pga allt STRUL!!! Han hälsade på när ja var i Finland o då berättade han det. Han har inget emot DIF utan har helt enkelt tappat suget lite pga strulet.
Erik Kloth skrev:Tror faktiskt att Don_T och Andy är ute o cyklar. Stefan Pettersson skrev i våras på ett nytt två-årskontrakt med HV 71 som ger honom c.a 150.000 kr/månaden. Tror inte HV hade gett honom det kontraktet om han spred dålig stämning i laget....
Johny är en kille som står upp för laget. Vem i vårt lag ska stå upp när Emil Kåberg, Per Ledin, Andreas Jämtin eller Lance Ward kastar handskarna? Falk? Ottosson? Bremberg? Knappast....
Varken Timmy eller Ronnie Pettersson har någonsin kastar handskarna...
Vi saknar de hårda killarna nu. Johny, Kristoffersson, Hedström osv.
VARJE lag BÖR ha någon som kan och vill stå upp för laget!
Har man pengar kan man köpa ihop ett bra lag. Ja då kan man till och med bygga ett lag med gnälliga divor. DIF har aldrig haft den filosofin utan alltid strävat efter att bygga lag och att sätta kollektivet före individen. Nu när ekonomin ser ut som den gör måste man dessutom anpassa sig efter detta.
DIF:s enda chans i år är att få ihop en samspelt, kämpande, järnmaskin och då finns det defintivtinte utrymme för gnällputtar som tjurar, viker ut sig i media och begär "särskilda samtal" med klubbledning och tränare för att särbehandlas.
Fantastiskt - när man tänker efter - att det ekonomiska läget var det som skulle föra tillbaks oss till djurgårdsandan och järnkaminstanken...