Elitserien 2010/2011

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av android »

_Skogis skrev:Såg precis att videodomaren som missade aik's mål mot aik har fått sparken! En tanke slår en, kan det vara samma videodomare som dömde bort Tjärnas mål i derbyt senast.....
bra poäng. Foliehatt på.

Det kan säkerligen vara så. Då kan vi börja inkassera rättfärdiga mål nu då. Härligt, nu vänder det. För oss uppåt och för aik nedåt :)
Född till sportchef.
Mash

Inlägg av Mash »

Märkte igår att det inte fanns några målkameror i målburarna. Var så över hela landet, kan dom tagit bort videodomare tro?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mash skrev:Märkte igår att det inte fanns några målkameror i målburarna. Var så över hela landet, kan dom tagit bort videodomare tro?
Det var länge sen jag såg målkameror i burarna, utan istället så står kamerorna bakom plexit, så som på Hovet.

Varför skulle de tagit bort videodomarna?
Mash

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:
Mash skrev:Märkte igår att det inte fanns några målkameror i målburarna. Var så över hela landet, kan dom tagit bort videodomare tro?
Det var länge sen jag såg målkameror i burarna, utan istället så står kamerorna bakom plexit, så som på Hovet.

Varför skulle de tagit bort videodomarna?
Målkamerorna har funnits i burarna så gott som varje match, förutom igår ;) Hade faktiskt ingen koll på att det fanns kameror bakom plexit.

Ja, varför skulle dom tagit bort videodomarna? Tanken slog mig bara då jag inte såg några kameror i burarna igår :)
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Kameror i målet finns enbart de matcher som sänds i Canal+ Sport 1 & HD, dvs huvudsändningarna som har fler kameror.
De vanliga matcherna (allra flesta), "PPV-sändningarna" har bara 5 kameror - alltså inga kameror i målen.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Mash

Inlägg av Mash »

Luleå får spö av jumbon Frölunda :shock: Börjar Frölunda klättra nu tro? Eller har Luleå bara en dålig dag på jobbet? 0-3 står det och Holmqvist storspelar i mål.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Eller så börjar Elitserien hålla sån låg klass att alla kan slå alla. Har i och för sig varit så ett par år nu. Knappast ett sundhetstecken.

Det blir mer spännande i ligan dock.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Elitserien är bättre än på väldigt länge. Förstår inte allas skitsnack om att Elitserien är så dålig och blablabla.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Elitserien är bättre än på väldigt länge. Förstår inte allas skitsnack om att Elitserien är så dålig och blablabla.
Det är väl bara kolla på hur vi presterar när vi möter utländska lag. Sen har ju framför allt KHL tagit jättesprång. Och med nya NHL-avtalet som innebär att en spelare kan lämna oavsett om han är under kontrakt eller inte så anser jag att vi knappast är på rätt väg.
Expert.
AlltidDjurgårn

Hockey enligt Aftonbladet..

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Så, tog mig friheten att knåpa ihop en liten låtsasartikel angående hela röran kring Ekman, men är det månne detta som dussinblaskan Aftonbladet är ute efter:

Ishockey förbjuds i Brynäs

Polisen i Brynäs kommer inom snart att förbjuda allt hockeyspel på stadens arenor då de kommit fram till att det kan vara skadligt för hälsan. Aftonbladet och Socialstyrelsen ställer sig helhjärtat bakom beslutet. Mats Wennerholm kommenterar. "Det är ett bra beslut tycker jag - Brynäs har känsliga människor, och hockey är inte bra för deras fysiska och mentala hälsa, så ett förbud som det här är alldeles rätt."

Mats Wennerholm tänker dock inte ge sig här.

"Nej, nu när ishockey har blivit förbjudet i Brynäs, tänker både jag och Aftonbladet starta en kampanj som skall jobba för ett förbud inom hela Sverige. Vi kommer ha en knapp i form av en liten hand som det står "Tackla inte min kompis" på.
Djurgården - First and last and always.
Magnutz

Re: Hockey enligt Aftonbladet..

Inlägg av Magnutz »

AlltidDjurgårn skrev:Så, tog mig friheten att knåpa ihop en liten låtsasartikel angående hela röran kring Ekman, men är det månne detta som dussinblaskan Aftonbladet är ute efter:

Ishockey förbjuds i Brynäs

Polisen i Brynäs kommer inom snart att förbjuda allt hockeyspel på stadens arenor då de kommit fram till att det kan vara skadligt för hälsan. Aftonbladet och Socialstyrelsen ställer sig helhjärtat bakom beslutet. Mats Wennerholm kommenterar. "Det är ett bra beslut tycker jag - Brynäs har känsliga människor, och hockey är inte bra för deras fysiska och mentala hälsa, så ett förbud som det här är alldeles rätt."

Mats Wennerholm tänker dock inte ge sig här.

"Nej, nu när ishockey har blivit förbjudet i Brynäs, tänker både jag och Aftonbladet starta en kampanj som skall jobba för ett förbud inom hela Sverige. Vi kommer ha en knapp i form av en liten hand som det står "Tackla inte min kompis" på.
Du, vart ligger Brynäs? *fniss*
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ungefär samma sak?
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:
Ungefär samma sak?
Ja ungefär samma sak men tycker Ekman gör det värre. Men visst kan man ta det till samma nivå som Ekmans tilltag.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Daniel942 skrev:
Ungefär samma sak?

Lite värre. Men man kanske inte ska säga det. Men denna man? förtjänar detta...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Cirkusen fortsätter. Nu börjar det helt ärligt balla ur. FÅ BORT Cecilia Hagert eller vafan hon heter. Totalt jävla praktusel moralkärringjävel. This is a fucking abomination to the human race.
Säg den glädje som varar
Skriv svar