Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
5 matcher avstängning inget snack om saken. Ekman gör något man inte får och ska även straffas. Tror inte direkt vi kommer lida att vara utan Ekman och tror även det gör Ekman gott att komma bort från ishockeyn så han kan komma tillbaka och börja spela lite ordentlig hockey och göra poäng. Tråkig händelse men som vissa tidigare nämnt, om en Brynäsare hade gjort såhär på Kruger eller Ölvestad då hade alla skrikit efter minst 10 matchers avstängning. Inget snack, böter och bort med Ekman i minst 5 matcher.
Sitter här nu och drar igenom ett gäng blaskor och bloggar, och det är ju sjukt hur alla bara hoppar på tåget angående Nisse. "180 dagar", "hela säsongen", "agera Djurgården". Är det bara för att det är Nisse som är "den skyldige"? Hur lät det till exempel när Pihl gjorde en grymt mycket fulare grej för ett antal år sen?
Nej detta har ju bara blivit löjligt, och jag tror att lotterinämnden hakar på mediadrevet lite också och ger ett lite längre straff, så som alla "experter" (vilket löjligt jävla ord) vill.
Det enda roliga med det här är att Wikegård säger det enda rätta och går emot alla journalister, älskar Wikegård!
Nej detta har ju bara blivit löjligt, och jag tror att lotterinämnden hakar på mediadrevet lite också och ger ett lite längre straff, så som alla "experter" (vilket löjligt jävla ord) vill.
Det enda roliga med det här är att Wikegård säger det enda rätta och går emot alla journalister, älskar Wikegård!

-
Håller med. Visst är det en idiotslashing och en klockren utvisning+match+avstängning, men hetsjakten på Ekman och experternas försök att överträffa varandra i indignation och krav på långa avstängningar är fullkomligt patetisk. Allt händer på bråkdelen av en sekund.Salas skrev:Får Ekman mer än 5 matcher så är det en skandal utan dess like. Visserligen anser jag att 10 matcher vore ganska lämpligt, men med tanke på att grottmänniskan Andreas Pihl fick 8 matcher för det här tilltaget så är mer än 5 matcher en skandal.
Ekman förtjänar en avhyvling modell fet från lagledningen men sedan är han en i laget som vanligt. Nån ordning får det vara även i en ap-klubb

Jag hade hellre sett att mitt HV snodde Ekman från DIF än Linkan. En övertändning lite då och då är bättre än ingen tändning alls.
Ös på nu så ses vi!
// JV
Blir så jävla förvirrad när jag ser NorraStå.
NorraStå = Råttpack , men istället så sitter det en HiV supporter och skriver istället
NorraStå = Råttpack , men istället så sitter det en HiV supporter och skriver istället

Precis. Han ska ju som sagt ha ett kännbart straff, men hade de s.k. "experterna" fått bestämma så hade Ekman blivit offentligt halshuggen i Gamla Stan.Norrastååå skrev:Håller med. Visst är det en idiotslashing och en klockren utvisning+match+avstängning, men hetsjakten på Ekman och experternas försök att överträffa varandra i indignation och krav på långa avstängningar är fullkomligt patetisk. Allt händer på bråkdelen av en sekund.
Han ska ha sitt straff, men man måste ju vara objektiv i frågan. Det är skönt att det finns såna som du som tänker ett steg längre än alla andra Djurgårdshatare.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tack ska du ha! Precis vad jag behövde i nuläget. Efter ett antal försök att föra debatter med diverse idioter så är det en trygghet att det finns några så att säga "icke-Djurgårdare" med något innanför pannbenetNorrastååå skrev:Håller med. Visst är det en idiotslashing och en klockren utvisning+match+avstängning, men hetsjakten på Ekman och experternas försök att överträffa varandra i indignation och krav på långa avstängningar är fullkomligt patetisk. Allt händer på bråkdelen av en sekund.Salas skrev:Får Ekman mer än 5 matcher så är det en skandal utan dess like. Visserligen anser jag att 10 matcher vore ganska lämpligt, men med tanke på att grottmänniskan Andreas Pihl fick 8 matcher för det här tilltaget så är mer än 5 matcher en skandal.
Ekman förtjänar en avhyvling modell fet från lagledningen men sedan är han en i laget som vanligt. Nån ordning får det vara även i en ap-klubb.
Jag hade hellre sett att mitt HV snodde Ekman från DIF än Linkan. En övertändning lite då och då är bättre än ingen tändning alls.
Ös på nu så ses vi!
// JV

Det bästa motargumentet jag mött när jag försökt föra en diskussion är ju ändå detta: "Men läs vad Boork och Wennerholm skriver så får du se"! Herregud sicken skrattfest man bjöds på

Men du för guds skull, hur tänkte du när du reggade dig här? Inte särskilt smart användarnamn om du vill bli populär här....
100% DJURGÅRDSJ***L
Har kollat på "yxattacken" och ju fler gånger jag ser den desto mer framstår allt jävla dumsnack om 6-8 matchers avstängning eller varför inte resten av säsongen som helt efterblivet.Salas skrev:Precis. Han ska ju som sagt ha ett kännbart straff, men hade de s.k. "experterna" fått bestämma så hade Ekman blivit offentligt halshuggen i Gamla Stan.Norrastååå skrev:Håller med. Visst är det en idiotslashing och en klockren utvisning+match+avstängning, men hetsjakten på Ekman och experternas försök att överträffa varandra i indignation och krav på långa avstängningar är fullkomligt patetisk. Allt händer på bråkdelen av en sekund.
Han ska ha sitt straff, men man måste ju vara objektiv i frågan. Det är skönt att det finns såna som du som tänker ett steg längre än alla andra Djurgårdshatare.
Det lilla rapp Ekman delar ut är visserligen inte OK men.. han gör ju inte en bandy-sving direkt utan det ser mer ut som att han roterar underarmarna (inte bandysving) efter det att han fått loss stickan från Brynäsbåset. (undrar varför inavlet från Gevalia var tvungen att ta Nisses klubba i besittning... tattare). Att sedan Silfverberg (hahah... deleta 'f'-et i namnet ffs asgarv) trilllar ihop som en säck potatis är ju det som borde ge hårdast efterföljd. Vilken liten tjej han är. Han förtjänar sitt efternamn... Silfverberg... haha...
Eller.. fan, ja, han kanske vevar lite väl häftigt.. Tycker ändå Wikegård har rätt. Om Ekman får 10-15 matcher vad händer sen? Hur ska allt annat värderas.. crazy!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jakob "pappa betalar" Silfverberg måste ju vara en sån där riktig översittare som tror att han är något. Det hör man som sagt på namnet Silfffffffffverberg. Det där F:et säger en sak: Hej, min pappa är rik.Magnutz skrev:Att sedan Silfverberg (hahah... deleta 'f'-et i namnet ffs asgarv) trilllar ihop som en säck potatis är ju det som borde ge hårdast efterföljd. Vilken liten tjej han är. Han förtjänar sitt efternamn... Silfverberg... haha...
Carl-Jakob, kan det vara Jakob Silfverbergs bror?
- Silverminken
Jag håller med. otroligt vad svårt det är att hitta någon vettig att disskutera saken med. Jag känner dock en råtta som är hyffsat vettig och håller med om att medias häxjakt på Nisse är löjlig.Jockmaniac skrev:Tack ska du ha! Precis vad jag behövde i nuläget. Efter ett antal försök att föra debatter med diverse idioter så är det en trygghet att det finns några så att säga "icke-Djurgårdare" med något innanför pannbenet![]()
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Missade helgens match och är mest intresserad av hur det gick med kedjeformationerna. Enligt Hockeyligan.se så var startuppställningen väldigt annorlunda mot vad jag hade förväntat mig iaf. Sen kan man utifrån istid se att detta förändrades under matchens gång (säkert beroende på Nisses frånfall). Hur spelades femmorna i slutet av matchen? Helt enkelt hur funkade uppställningen?
Som vanligt sympatiserar jag en del med Tim och kan utifrån pappret inte säga att han förtjänar 5:53 medan nästa spelare (Cehlin) har 7:30. Självklart delvis beroende på antalet PP och BP. Det jag främst stör mig på här är ju självklart att först bänkar man en spelare i en match och sen ger han under 6min på sig att bevisa att han inte borde bänkas. Funkar inte riktigt när man ger andra spelare ca 12min per match och dessa inte bevisar ett skit utan att bänkas.
Som vanligt sympatiserar jag en del med Tim och kan utifrån pappret inte säga att han förtjänar 5:53 medan nästa spelare (Cehlin) har 7:30. Självklart delvis beroende på antalet PP och BP. Det jag främst stör mig på här är ju självklart att först bänkar man en spelare i en match och sen ger han under 6min på sig att bevisa att han inte borde bänkas. Funkar inte riktigt när man ger andra spelare ca 12min per match och dessa inte bevisar ett skit utan att bänkas.
-
ACHTUNG OT:Kentta skrev:Blir så jävla förvirrad när jag ser NorraStå.
Haha, jag förstår att det är förvirrande. Men det finns en historisk förklaring. Vi HV-fans som är födda på sjuttiotalet fick uppleva det som fanns innan Kinnarps Arena. Där stod klacken (med det fantastiska namnet "Klapp & Klang", ja det är OK att garva igen

Well well. Både DIF och HV får skärpa till sig om vi skall få kul matcher mot varandra i slutspelet. Jag räknar våra matcher från i våras som den absolut bästa hockey som spelats på klubbnivå i Sverige. Fart, kamp, våld, elegans, mål, hjältar, syndabockar! Jag har iofs bara sett hockey live i 27 år men på den tiden har jag inte sett bättre. It takes two for tango och därför diggar jag DIF. Hoppas vi får se Ekman, Ledin och andra halvgalna vinnarskallar/hetsporrar i de matcherna!
// JV
Haha Ok, bra. Du har bara alla kvällstidningar, krönikörer, disciplinnämnden, domarna och 90% av svenska folket kvar att övertyga. Alla dessa vill nämligen allra helst se innebandy on ice.
Inte för att försvara just Nisses tilltag -- det var fult och skall bestraffas, men i Sverige kallas det som både du och jag gillar för skandalmatcher. De sönderblåsa matcherna när publiken sitter och gäspar, däremot, det är tydligen norm och någon slags nirvana för etablissemanget.
Inte för att försvara just Nisses tilltag -- det var fult och skall bestraffas, men i Sverige kallas det som både du och jag gillar för skandalmatcher. De sönderblåsa matcherna när publiken sitter och gäspar, däremot, det är tydligen norm och någon slags nirvana för etablissemanget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Just det symboliserar väl just Sverige tämligen väl? Allt skall vara så förbannat politiskt korrekt & tråkigt hela tiden.sensei skrev: Inte för att försvara just Nisses tilltag -- det var fult och skall bestraffas, men i sverige kallas det som både du och jag gillar för skandalmatcher. De sönderblåsa matcherna när publiken sitter och gäspar, däremot, det är tydligen norm och någon slags nirvana för etablissemanget.
Nisse är polisanmäld enligt AB tydligen någon person som sett matchen via tv och anmält.
2014-04-07, vad hände?
-
- Säsongskort: Ja
Jävla hetsjakt så fort en Djurgårdare gör nått fult. Anton Hedman kan sätta in en armbåge helt oprovocerat på Holmqvist- det ses som ingenting. En slashing mot huvudet(av Pihl) som gav två utslagna sågs inte särskilt allvarligt men nu ska det sparkas spelare och stängas av i 10år. Jävla hetsjakt.
Djurgårdens IF