Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
TV
Canal + Sport 1 16.00
Canal + Sport HD 16.00
Canal + Sport Extra 3 16.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
INBÖRDES MÖTEN 10/11
23/9 Brynäs IF - Djurgårdens IF 4-2
1 - 1 07:49 Nils Ekman (Mathias Tjärnqvist, Marcus Krüger)
1 - 2 24:00 Oscar Eklund (Daniel Widing, Jimmie Ölvestad)
19/10 Djurgårdens IF - Brynäs IF 4-3
1 - 3 22:24 Andreas Holmqvist (Patrick Cehlin, Staffan Kronwall)
2 - 3 36:33 Oscar Eklund (Kristofer Ottosson, Nils Ekman)
3 - 3 43:39 Josef Boumedienne (Patrick Cehlin, Marcus Krüger), spel fem mot fyra
4 - 3 51:40 Mario Kempe (Daniel Brodin, David Printz)
Canal + Sport 1 16.00
Canal + Sport HD 16.00
Canal + Sport Extra 3 16.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
INBÖRDES MÖTEN 10/11
23/9 Brynäs IF - Djurgårdens IF 4-2
1 - 1 07:49 Nils Ekman (Mathias Tjärnqvist, Marcus Krüger)
1 - 2 24:00 Oscar Eklund (Daniel Widing, Jimmie Ölvestad)
19/10 Djurgårdens IF - Brynäs IF 4-3
1 - 3 22:24 Andreas Holmqvist (Patrick Cehlin, Staffan Kronwall)
2 - 3 36:33 Oscar Eklund (Kristofer Ottosson, Nils Ekman)
3 - 3 43:39 Josef Boumedienne (Patrick Cehlin, Marcus Krüger), spel fem mot fyra
4 - 3 51:40 Mario Kempe (Daniel Brodin, David Printz)
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
Den här resan blir min första bortaresa någonsin, ska bli grymt kul! Hoppas att några av er hakar på!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skulle lätt gjort det om man hade några vettiga polare att åka med. Är uteslutande gnagare i min kompiskrets, vilket helvete..Edin skrev:Den här resan blir min första bortaresa någonsin, ska bli grymt kul! Hoppas att några av er hakar på!

Bortaresa, hoppas det blir bra med folk så vi kan visa hur man gör på läktaren. Dock så kanske det inte blir något för min del...
Vinst här med 2-3.
Vinst här med 2-3.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ta det lugnt med ölen!Edin skrev:Den här resan blir min första bortaresa någonsin, ska bli grymt kul! Hoppas att några av er hakar på!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
???Snazzi skrev:Ta det lugnt med ölen!Edin skrev:Den här resan blir min första bortaresa någonsin, ska bli grymt kul! Hoppas att några av er hakar på!
Hellre en för mycket än en för lite

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Jag ger inga löften!Snazzi skrev:Ta det lugnt med ölen!Edin skrev:Den här resan blir min första bortaresa någonsin, ska bli grymt kul! Hoppas att några av er hakar på!
Skämt åsido, jag ska hålla mig städad, jag hejar ju inte på bajen direkt.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
JK arragerar resa. Skriv upp er. Kort resa och många Djurgårdare på plats.
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2010 ... -bortaresa
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2010 ... -bortaresa
Har tjackat plåtar på egen hand. Hoppas vägarna är farbara på lördag.
I'll be there!
Ska bli kul med en bortaresa... äntligen om man nu får säga så.
Hoppas att vi blir många i Gävle så att vi kan sjunga fram vårt kära Djurgården till tre viktiga poäng.
Ska bli kul med en bortaresa... äntligen om man nu får säga så.
Hoppas att vi blir många i Gävle så att vi kan sjunga fram vårt kära Djurgården till tre viktiga poäng.
Klart det går att "fara" på E4:an.. på ett eller annat vis så går det ju alltid!mforce skrev:Har tjackat plåtar på egen hand. Hoppas vägarna är farbara på lördag.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Sjukt, extremt, otroligt, fruktansvärt, oerhört, galet viktig match mot "botten"-konkurrenten Brynäs.
VINN, DIF, VINN!
VINN, DIF, VINN!
6-2 till Brynäs.
DIF startar ganska bra och får 1-0 och 2-0, båda målen genom en glödhet och pånyttfödd Nisse Ekman. Sedan tycker Hardy att det är nog, så han bänkar Nisse och kastar istället in Falk på kanten tillsammans med Mackan och Otto. Nisse slår klubban i sargen i vrede och blir därmed sparkad från klubben med Hardys motivering att ''Gör man två mål behöver man inte spela mer. Då finns ju risken att man faktiskt gör ett hattrick och får ökat självförtroende, sånt vill vi inte ha. I vårt lag ska alla ligga på samma dåliga nivå, så att ingen blir ledsen. Accepterar Nisse inte det kan han lika gärna lämna.''
Allt det där hinns alltså med bara i den första periodpausen. Den andra perioden vinner Brynäs med 4-0 efter att Honken och Boumedienne turats om att ge frilägen genom perfekta flipp-passningar till kvicka och glada Brynäs-spelare. Hardy fortsätter att ge dessa herrar enormt med speltid med motiveringen att ''De måste spelas igång''
.Som tack för kaffet skjuter Holmqvist ett slagskott rakt in i eget nät som ett kvitto på hur korkad han är.
Tredje perioden leks hem av ett Brynäs som för dagen inte ens behövt spela bra. Djurgården förmår att skjuta hela 0 skott på mål i de sista två perioderna.
6-2
Skott: 36-8
DIF startar ganska bra och får 1-0 och 2-0, båda målen genom en glödhet och pånyttfödd Nisse Ekman. Sedan tycker Hardy att det är nog, så han bänkar Nisse och kastar istället in Falk på kanten tillsammans med Mackan och Otto. Nisse slår klubban i sargen i vrede och blir därmed sparkad från klubben med Hardys motivering att ''Gör man två mål behöver man inte spela mer. Då finns ju risken att man faktiskt gör ett hattrick och får ökat självförtroende, sånt vill vi inte ha. I vårt lag ska alla ligga på samma dåliga nivå, så att ingen blir ledsen. Accepterar Nisse inte det kan han lika gärna lämna.''
Allt det där hinns alltså med bara i den första periodpausen. Den andra perioden vinner Brynäs med 4-0 efter att Honken och Boumedienne turats om att ge frilägen genom perfekta flipp-passningar till kvicka och glada Brynäs-spelare. Hardy fortsätter att ge dessa herrar enormt med speltid med motiveringen att ''De måste spelas igång''
.Som tack för kaffet skjuter Holmqvist ett slagskott rakt in i eget nät som ett kvitto på hur korkad han är.
Tredje perioden leks hem av ett Brynäs som för dagen inte ens behövt spela bra. Djurgården förmår att skjuta hela 0 skott på mål i de sista två perioderna.
6-2
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skulle gärna se Mackan som center igen.
Låta han spela ihop med Nisse och Tjärna.
Låta han spela ihop med Nisse och Tjärna.
Mäklaren skrev:6-2 till Brynäs.
6-2
Älskar din humor