Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av warrant »

Mash skrev:Om jag får flika in med mina åsikter angående Ekmans yxhugg.

Visst var det fult gjort, inget som hör hemma i sporten men vad hände med Silfverberg? Slaget kom där skydden sitter, får väl ett blåmärke som värst.

Bomboms crosschecking mot Bremberg var betydligt fulare och Bremberg fick sy. Han fick 3 matcher. Hedmans armbågstackling mot Holmqvist, Holmqvist bröt näsbenet. Även han fick 3 matcher.

Jag har svårt att tro att Nisse får mer än 5matcher, visst är yxhugget riktigt fult men jämför det med dessa två. Det som hände igår var riktigt fult och som jag tidigare sa, det hör inte hemma i ishockeyns värld. Silfverberg skadades inte allvarligt, han kunde säkert spelat vidare.

Att det är snack om en hel säsongs avstängning är löjligt, max 5matcher.
Problemet är att det är just Nisse som är inblandad. Alla vet vad han har gjort förut (Påkörning av målvakter) Och dom flesta har just det på näthinnan när dom hör namnet Nils Ekman.
12 SM GULD

Inlägg av 12 SM GULD »

Var bara tvungen att ge min version på gårdagens match efter att ha läst igenom de flestas inlägg som rör gårdagens match. Det är grymt skönt att läsa att de flesta här inne faktiskt är vettiga fans som verkligen stöttar sitt lag i med och motgång, klart man blir förbannad när laget inte presterar det man vet att de kan.

Jag satt på läktaren snett mitt emot DIF:s bortastå, det är bara att beklaga att det finns några rötägg som förstör för de flesta andra som hade rest från Sthlm. Alla smällare som kastades kom enbart från några neandertalare i DIF klacken. Det jag blir mest förbannad på är arrangörens flathet att inte ta tag i problemet tidigare och utrymma DIF klacken direkt efter andra smällen. Vakterna står och ser på när det kommer in två smällare på Brynäs stå sektion. De skulle ha utrymt hela klacken och inte släppt in de igen förrens de som kastade stod för vad de gjort eller att övriga hade pekat ut dessa.

Som avrundning när det gäller Nisse Ekman, jag var på matchen och har även sett olika repriser av händelsen. För det första kommer Ekman sent i i en tackling riktad mot Silfverberg, han missar i stort sett och av kraften när han träffar sargen vid Brynäs bås så svingas hans klubba in bland Brynäsare där den också fastnar, när Ekman försöker dra ut klubban så fastnar den på Svedberg som precis ska öppna båsdörren för Granström,för att kunna öppna båsdörren måste han lyfta bort Ekmans klubba vilket uppfattas som att han håller fast den, Ekmans hjärnsläpp hade aldrig behövt inträffa om han inte hade laddat för en feg tackling snett bakifrån på Silfverberg, hoppas på en lång avstängning, delar man sjläv ut tjuvnyp och spelar småfult i stort sett varje byte kan man inte vara så vek att man inte kan ta några tjuvnyp tillbaka.
Bigge

Inlägg av Bigge »

12 SM GULD skrev:Var bara tvungen att ge min version på gårdagens match efter att ha läst igenom de flestas inlägg som rör gårdagens match. Det är grymt skönt att läsa att de flesta här inne faktiskt är vettiga fans som verkligen stöttar sitt lag i med och motgång, klart man blir förbannad när laget inte presterar det man vet att de kan.

Jag satt på läktaren snett mitt emot DIF:s bortastå, det är bara att beklaga att det finns några rötägg som förstör för de flesta andra som hade rest från Sthlm. Alla smällare som kastades kom enbart från några neandertalare i DIF klacken. Det jag blir mest förbannad på är arrangörens flathet att inte ta tag i problemet tidigare och utrymma DIF klacken direkt efter andra smällen. Vakterna står och ser på när det kommer in två smällare på Brynäs stå sektion. De skulle ha utrymt hela klacken och inte släppt in de igen förrens de som kastade stod för vad de gjort eller att övriga hade pekat ut dessa.

Som avrundning när det gäller Nisse Ekman, jag var på matchen och har även sett olika repriser av händelsen. För det första kommer Ekman sent i i en tackling riktad mot Silfverberg, han missar i stort sett och av kraften när han träffar sargen vid Brynäs bås så svingas hans klubba in bland Brynäsare där den också fastnar, när Ekman försöker dra ut klubban så fastnar den på Svedberg som precis ska öppna båsdörren för Granström,för att kunna öppna båsdörren måste han lyfta bort Ekmans klubba vilket uppfattas som att han håller fast den, Ekmans hjärnsläpp hade aldrig behövt inträffa om han inte hade laddat för en feg tackling snett bakifrån på Silfverberg, hoppas på en lång avstängning, delar man sjläv ut tjuvnyp och spelar småfult i stort sett varje byte kan man inte vara så vek att man inte kan ta några tjuvnyp tillbaka.
Kommer in för sent i tacklingen?? snarare före Silfverberg in i sargen. Kolla alla dina repriser igen som du hade sett...

Söker du ursäkter för Svedbergs beteende ang fasthållningen av Ekmans klubba så är du på fel forum. Skyddar inte Ekmans idiotiska beteende.
Men att skriva här inne å verkar neutral och skriva en massa saker att Svedberg "oturligt" nog skulle öppna båsdörren och "oturligt" nog "råkade" fastna på Svedberg är lite komiskt.

Dessutom är det ingen feg tacklingen då Ekman missbedömmer och klart å tydligt på videon brakar in i sargen FÖRE Silfverberg är där.

M a o hade inte Svedberg hållt fast Ekmans klubba så hade inte yxhugget kommit heller tror ja.
There is no I in TEAM!!!!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Grejen är ju den att Brynäsarna tjuvsmällde på Nisse hela matchen igenom. Jag satt redan tidigare under matchen och befarade att det kommer bubbla över för Nisse om han inte får med sig någon av dessa solklara utvisningarna. Jag tror att om domarna gjort sitt jobb så hade inte den här situationen överhuvudtaget inte uppstått. Tyvärr så är Sören Persson landets största hemmadomare och Uffe Rönnmark har alltid hatat DIF.

Jag rekommenderar alla härinne att besöka Wikegårds blogg då hans senaste inlägg rör Ekman-inccidenten och är klart sevärd. Mycket bra åsikter där!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Jockmaniac skrev:Grejen är ju den att Brynäsarna tjuvsmällde på Nisse hela matchen igenom. Jag satt redan tidigare under matchen och befarade att det kommer bubbla över för Nisse om han inte får med sig någon av dessa solklara utvisningarna. Jag tror att om domarna gjort sitt jobb så hade inte den här situationen överhuvudtaget inte uppstått. Tyvärr så är Sören Persson landets största hemmadomare och Uffe Rönnmark har alltid hatat DIF.

Jag rekommenderar alla härinne att besöka Wikegårds blogg då hans senaste inlägg rör Ekman-inccidenten och är klart sevärd. Mycket bra åsikter där!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8193701.ab
FÖR FAN.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:
Jockmaniac skrev:Grejen är ju den att Brynäsarna tjuvsmällde på Nisse hela matchen igenom. Jag satt redan tidigare under matchen och befarade att det kommer bubbla över för Nisse om han inte får med sig någon av dessa solklara utvisningarna. Jag tror att om domarna gjort sitt jobb så hade inte den här situationen överhuvudtaget inte uppstått. Tyvärr så är Sören Persson landets största hemmadomare och Uffe Rönnmark har alltid hatat DIF.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8193701.ab
FÖR FAN.
Nej men fy fan. Även fast det bara är en tvåminutersförseelse så var det just det som var orsaken att detta hände. Kanske inte avstängning men böter skulle sitta fint emot Svedberg.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Får Ekman mer än 5 matcher så är det en skandal utan dess like. Visserligen anser jag att 10 matcher vore ganska lämpligt, men med tanke på att grottmänniskan Andreas Pihl fick 8 matcher för det här tilltaget så är mer än 5 matcher en skandal.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:Får Ekman mer än 5 matcher så är det en skandal utan dess like. Visserligen anser jag att 10 matcher vore ganska lämpligt, men med tanke på att grottmänniskan Andreas Pihl fick 8 matcher för det här tilltaget så är mer än 5 matcher en skandal.
Den enda skandalen här är att herr Ekman först är totalt sämst i 23 omgångar sedan toppar han det med detta psykbryt, totalt oförsvarbart.
Bjäbb...bjäbb
-Svedberg håller fast klubban, OCH..?

Förövrigt kanske det är dags att plocka bort din slutcitat-text nu.
Man blir efter varje match plågsamt påmind om detta iaf...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Salas skrev:Får Ekman mer än 5 matcher så är det en skandal utan dess like. Visserligen anser jag att 10 matcher vore ganska lämpligt, men med tanke på att grottmänniskan Andreas Pihl fick 8 matcher för det här tilltaget så är mer än 5 matcher en skandal.
Den enda skandalen här är att herr Ekman först är totalt sämst i 23 omgångar sedan toppar han det med detta psykbryt, totalt oförsvarbart.
Bjäbb...bjäbb
-Svedberg håller fast klubban, OCH..?

Förövrigt kanske det är dags att plocka bort din slutcitat-text nu.
Har du sett det senaste matcherna så borde du ha sett att Ekman har spelat upp sig betydligt. Och bortsett från neanderthal-slashingen igår så gjorde han en bra match med nåt jag har saknat länge: Inlevelse och känslor! Nu får han ju tyvärr börja om från scratch igen efter avstängningen...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Don66-2 skrev:
Har du sett det senaste matcherna så borde du ha sett att Ekman har spelat upp sig betydligt. Och bortsett från neanderthal-slashingen igår så gjorde han en bra match med nåt jag har saknat länge: Inlevelse och känslor! Nu får han ju tyvärr börja om från scratch igen efter avstängningen...
Jo tyvärr, har sett även det senaste matchera.
Men jag har väl inte riktigt lyckats tvätta bort bilden av den "riktiga Ekman", & då känns han fortfarande väldigt blek & svag.

Men det är klart, sänker vi kraven på Nisse med 70% då vips har vi en ledare ute på isen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Lee Harvey Oswald skrev:Förövrigt kanske det är dags att plocka bort din slutcitat-text nu.
Jag är och förblir stolt över att vi satsar på eget och spelare från vårt närområde.
Jag ser hellre att vi kämpar i mitten av tabellen med spelare från de egna leden än att vi vinner SM-guld med ett lag likt Linköpings plastgäng.

Ha tålamod istället. Vi har ett hyfsat bra lag och det kommer nog att lossna förr eller senare. Det enda som spelar någon roll är att vi tar oss till slutspel, väl där kan allt hända.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Don66-2 skrev:
Jo tyvärr, har sett även det senaste matchera.
Men jag har väl inte riktigt lyckats tvätta bort bilden av den "riktiga Ekman", & då känns han fortfarande väldigt blek & svag.

Men det är klart, sänker vi kraven på Nisse med 70% då vips har vi en ledare ute på isen
Nope,vi ska inte sänka kraven på honom! Menade bara att han haft en uppåtgående trend ett tag, men nu får han som sagt börja om igen efter idiottilltaget igår!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Salas skrev: Jag är och förblir stolt över att vi satsar på eget och spelare från vårt närområde.
Jag ser hellre att vi kämpar i mitten av tabellen med spelare från de egna leden än att vi vinner SM-guld med ett lag likt Linköpings plastgäng.

Ha tålamod istället. Vi har ett hyfsat bra lag och det kommer nog att lossna förr eller senare. Det enda som spelar någon roll är att vi tar oss till slutspel, väl där kan allt hända.
Hehe, missförstå mig rätt.
Kanon att DIF bara ha en utländsk spelare, är otroligt stolt över det även jag.
Synd bara att enda importen heter Lassi, kommer från Danmark & är urkass.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Lee Harvey Oswald skrev:Hehe, missförstå mig rätt.
Hehe, jag förstår hur du menar.
Jag kan inte annat än hålla med dig. Jag hade hellre sett en 100% svensk trupp istället för den vi har med Lassen nu. Han gör inte mycket rätt tyvärr, och jag har väldigt svårt att se någon potential i honom heller för den delen.
Men alla gör fel ibland, även vår styrelse, och det är väl egentligen bara en tidsfråga innan Lassen får tacka för sig (förhoppningsvis).
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Salas skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Hehe, missförstå mig rätt.
Hehe, jag förstår hur du menar.
Jag kan inte annat än hålla med dig. Jag hade hellre sett en 100% svensk trupp istället för den vi har med Lassen nu. Han gör inte mycket rätt tyvärr, och jag har väldigt svårt att se någon potential i honom heller för den delen.
Men alla gör fel ibland, även vår styrelse, och det är väl egentligen bara en tidsfråga innan Lassen får tacka för sig (förhoppningsvis).
Eller ännu bättre, att Lassen får någon slags uppenbarelse och helt plötsligt blir den back vi hoppades att han skulle vara.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst