Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av easer90 »

Om ni inte sett det ännu, kolla på reprisen så förstår ni varför Nisse hugger till med sin klubba och träffar olyckligt på Jacob.
Gustafsson1993

Inlägg av Gustafsson1993 »

Ekmans hjärnsläpp:

Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

kotten skrev:Undrar hur lång avstängning vi talar om, 4-5? Yxhugget ser jävligt brutalt ut alltså. Godkänd insats från oss idag tycker jag, hade vi inte spenderat halva matchen med en spelare i utvisningsbåset hade vi kanske kunnat plocka alla tre poäng. Dock så är spelet i egen zon fortfarande för dåligt.

Jag skulle nog mera tro på 7-8 matcher för det där.
Mest för att det var en avsiktlig handling.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.youtube.com/watch?v=7Z6E8W2RRA0
Pihl fick ju 8 matcher för det här. Som jag anser vara mycket värre än Ekmans.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=7Z6E8W2RRA0

Nisse kommer få ett hårt straff bara för att det är Nisse som är den skyldige.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

warrant skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=7Z6E8W2RRA0

Nisse kommer få ett hårt straff bara för att det är Nisse som är den skyldige.
Kan mycket väl vara så att man försöker statuera ett exempel nu när det varit så många incidenter det snackats om i media. Pikkarainen och Hedman osv.
Expert.
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

Jack Daniel skrev:Haha - nu är vi där i vanlig ordning. Allt förvrids och hela DIF smutskastas. Jag blir tyvärr bara förbannad när Niklas Falk ska ut och snacka med publiken, han måste förstå att INGEN i mediasverige kommer ta det som något som helst positivt - dom tar det bara som BEVIS för att det enbart var DIF-klacken som var så hemska!

Om domaren ställde som krav att matchen bara kunde spelas om enbart DIF pratade med publiken, så skulle dom VÄGRAT och sen gått ut i media och berättat om det. Mycket bättre.

Domaren måste var överlycklig, inte nog med att han är den värsta på länge, han slipper också en enda rad någonstans om sin sinnessjuka insats!

SLUTA SPRING I MEDIAS LEDBAND, Snälla Djurgårn.
Word.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Leif Boork fick en mindre orgasm när det var hans favoritspelare att hata, Nils Ekman, som utförde dådet. Dock ska incidenten inte försvaras, utan vi hade varit lika upprörda om situationen varit den omvända.
Har ingen aning om vad han tänkte på, men att det var ett totalt hjärnsläpp kan nog alla vara överens om. Adrenalin, en av spelarna håller i hans klubba från båset, etc.

Blir det mindre än 5 matcher skulle jag bli mycket förvånad.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Gustafsson1993

Inlägg av Gustafsson1993 »

Jag tycker att 5-8 matcher skulle kännas rimligt. Precis som någon skrev så fick Pihl 8 matcher för sitt hugg i ansiktet men med tanke på kraften Nisse hugger med + att han inte verkar ha någon koll över vart den ska träffa (han bör väl ha siktat mot någon på båset?) så känns händelserna ganska likvärdiga ändå. Sedan kan Nisses förflutna tillsammans med mediadrevet säkerligen lägga till någon match på straffet.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Typiskt för den här säsongen att det brinner för Nisse när han äntligen börjar komma igång. Det har hackat på alla sylindrar hela säsongen . Det blir liksom aldrig något flyt och bra insatser varvas med riktigt dåliga. Man vet aldrig vad man får av någon i laget.

Tippar fyra matcher inklusive den automatiska för Nisses hjärnsläpp som ser brutalt ut från första vinkeln men inte lika jävlig från andra vinkeln.

Svedberg visar återigen att han är en riktig f***a för att inte tala om Rönnmark. Hälften av utvisningarna i andra är tveksamma. Svedbergs fasthållning från båset kan knappast ses som förmildrande omständighet men naturligtvis missar f**t Rönnmark situationen. Att han har huvet i arslet är irriterande men jag får spel på hans arroganta stil. Du är en kass domare i elitserien inte - Elvis Presley din jävla sopa. Har stött på eländet med jobbet och han är precis lika jävla dryg utanför rinken.

+ Bombom är bättre än sist och okej i de två sista
+ Kronwall/Kempe/Eklund och Printz som jag tycker är ok ikväll peppar peppar
- Ridderwall blir återigen ägd. Inte usel på något sätt men bara precis godkänd och det är dags att börja vinna matcher nu
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle man slippa att betala en sparkad spelares lön hade valet för min del varit enkelt; gör oss av med de spelare som inte presterar efter den lön de erhåller. Tänker främst på två nytillkomna forwards...

Att det gnälls på olika backar hela tiden kan bero på den enkla orsak att de är så ruskigt ojämna och tenderar att göra grodor allesammans med jämna mellanrum. Den enda som visar någon form av stabilitet är Kronwall. Bombom, Holmqvist och Printz är alla bra backar, men de har inte den jämnhet som krävs. De behöver en backpartner som Kronwall annars funkar det inte. Eklund, Deilert och Lassen är sämre backar i grunden än ovan nämnda och borde inte agera annat än sjunde back egentligen. Vi saknar helt enkelt två stabila backar, gärna då med lite fart under rören. Backar som gör minimalt med misstag typ Timmy Pettersson, Daniel Tjärnnqvist osv. Det är två backar av den typen som behövs.

Sedan är ju frågan om vad som är värst. Att införa censur mot spelarkritik eller att spelare ibland kritiseras med lite väl hårda ord?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Skulle man slippa att betala en sparkad spelares lön hade valet för min del varit enkelt; gör oss av med de spelare som inte presterar efter den lön de erhåller. Tänker främst på två nytillkomna forwards...

Att det gnälls på olika backar hela tiden kan bero på den enkla orsak att de är så ruskigt ojämna och tenderar att göra grodor allesammans med jämna mellanrum. Den enda som visar någon form av stabilitet är Kronwall. Bombom, Holmqvist och Printz är alla bra backar, men de har inte den jämnhet som krävs. De behöver en backpartner som Kronwall annars funkar det inte. Eklund, Deilert och Lassen är sämre backar i grunden än ovan nämnda och borde inte agera annat än sjunde back egentligen. Vi saknar helt enkelt två stabila backar, gärna då med lite fart under rören. Backar som gör minimalt med misstag typ Timmy Pettersson, Daniel Tjärnnqvist osv. Det är två backar av den typen som behövs.

Sedan är ju frågan om vad som är värst. Att införa censur mot spelarkritik eller att spelare ibland kritiseras med lite väl hårda ord?
Dessvärre är det ju Kronwall och Eklund(som tagit rejäla kliv i år) som har utgående kontrakt.

Och Lassen och Deilert har två år kvar. Så tror inte vi kommer få se någon förstärkning på backsidan nästa år.

Det är inte kritik mot spelarna som censureras. Utan det som bara är rena påhopp och hat mot spelare i DIF som tas bort. Vilket de senaste 5-6 matchtrådarna varit fyllda med.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Skulle man slippa att betala en sparkad spelares lön hade valet för min del varit enkelt; gör oss av med de spelare som inte presterar efter den lön de erhåller. Tänker främst på två nytillkomna forwards...

Sedan är ju frågan om vad som är värst.
Att införa censur mot spelarkritik eller att spelare ibland kritiseras med lite väl hårda ord
?
Hela idén med ett öppet fansforum är ju att man får komma hit ledsen, besviken, glad, upprymd, galen osv, dvs inläggen blir därefter.
Så länge man inte kallar egna spelare för könsord (har förekommit rätt frekvent senaste tiden)

Det känns bara otroligt mycket Stasi 1980 när obekväma åsikter/inlägg plockas bort direkt.
Löjligt...

Dags att skita i det här ett tag & skaffa ett liv.....till sist
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
bosse19

Inlägg av bosse19 »

jag har tröttnat på canal+ och deras kanpanj (med leffe koork,arne och ankan) som pågått i flera år, nu vill de tydligen att nisse ska försvinna från hockeyarenorna och tjatar hela kvällen som om det är värt dödsstraff. det är klart att man inte ska göra som nisse gör. men hittills har nisse varit föööööööööööör snäll. På ett sätt gillar jag att han visar känslor något som han inte gjort tidigare.
hoppas vi gillar Nisse mer än canal+:s redaktion och säger upp denna korrupta kanal. Man kan konstatera att om det hade varit tvärt o om så hade vår andra målvakt blivit skurken.
hoppas fler gör som jag och meddelar canal+ att vi tar vår mats ur skolan och säger upp vår prenumeration på kanalen
STÖD Nisse alla kan göra fel och jag har till stor del saknat nisses temperament!!!!!!!!!!!!!!!
bosse19
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Överfallen på just Ekman och Holmqvist renderade väl i 2-3 matchers avstängning nånting. Nån i HV kör på en domare och får 4 matcher. BomBom fick väl 3-4 matcher för sin fula crosschecking på Bremberg...?

3 matchers avstängning är nog rimligt för Ekmans fula tilltag.
Låst