Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev: Igår på hovet irriterade jag mig på Lassen, tyckte att han var ganska kass. Såg dock matchen idag igen. Visst gör han en del misstag, men det är en spelare som verkligen vill spela hockey. Så fort han får pucken så vänder han upp och vill så gärna hitta en öppnande passning. Han vill gärna tackla.
När han kommit in i spelet och anpassat sig, lärt sig värderat situationerna bättre så kommer han bli en stabil tvåvägsback. Tycker att han påminner om en mer fysisk version av Oscar. Potential men gör för många misstag i dagsläget.
Jag håller med, jag ser också sådana tendenser. Dock tyckte jag faktiskt att han skötte sig bättre igår än tidigare matcher och gjorde färre misstag, nöjde sig med sarg ut osv. Dock svårt att hänga med när forwards börjar snurra - han är sådär äckligt nära en tvåa för ofta.

"En fysisk version av Oscar", ja kanske. Eller en sämre version av Ossi, som någon nämnde efter hans första fight där han faktiskt var riktigt bra. Han har visat att han har det i sig, det är kontinuiteten och smartness han behöver hitta. Gör han det blir David Printz överflödig i säsongerna som kommer.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

DIF_Soldier skrev:
android skrev: Igår på hovet irriterade jag mig på Lassen, tyckte att han var ganska kass. Såg dock matchen idag igen. Visst gör han en del misstag, men det är en spelare som verkligen vill spela hockey. Så fort han får pucken så vänder han upp och vill så gärna hitta en öppnande passning. Han vill gärna tackla.
När han kommit in i spelet och anpassat sig, lärt sig värderat situationerna bättre så kommer han bli en stabil tvåvägsback. Tycker att han påminner om en mer fysisk version av Oscar. Potential men gör för många misstag i dagsläget.
Jag håller med, jag ser också sådana tendenser. Dock tyckte jag faktiskt att han skötte sig bättre igår än tidigare matcher och gjorde färre misstag, nöjde sig med sarg ut osv. Dock svårt att hänga med när forwards börjar snurra - han är sådär äckligt nära en tvåa för ofta.

"En fysisk version av Oscar", ja kanske. Eller en sämre version av Ossi, som någon nämnde efter hans första fight där han faktiskt var riktigt bra. Han har visat att han har det i sig, det är kontinuiteten och smartness han behöver hitta. Gör han det blir David Printz överflödig i säsongerna som kommer.
Hehe, jämförelsen med Oscar var mest att han visar potential, på samma sätt som Oscar gjort ett par säsonger.
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Martin Gerber kanske?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:Martin Gerber kanske?
Äh, sluta dröm. Det finns inga pengar till en ny målvakt den här säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Stefan Ridderwall
Tim Sandberg
DIF!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Daniel942 skrev:Stefan Ridderwall
Tim Sandberg
Förstår inte detta plötsliga förtroende för Ridderwall? För mig är han något säkrare än Mark, men inte mycket. Tim har imponerat på mig hittills, men han är fortfarande oprövad och det är helt fel läge att satsa på honom som etta.

Usch, vi har probleem! :x
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Är det bara jag som reagerar på att årets lag i princip bara kan göra mål på ett enda sätt? Backskott som går direkt i mål, styrs i mål eller möjligtvis efter retur. Var är spelvändningarna/kontringsmålen? 2 mot 1, frilägen, utnyttjande av motståndares felpass osv. Undantagen är väl i princip bara de avgörande målen mot brynäs och ssk. Den djupa snurren mellan forwards fungerar inte heller. Hela vårt anfallsspel bygger på backskott och någon (läs Tjärnqvist) framför mål.

Tycker absolut inte att det borde vara så, vi har många som ska vara starka på grillorna och målfarliga i spelvändningar. Om vi inte får igång den typen av produktion så kommer det inte att bli bättre från spelare som Ekman och Widing eftersom deras målfarlighet inte ligger i att följa upp backskott. Sedan kan såklart diskuteras ifall det är nåt fundamentalt fel på spelsystemet, underpresterande forwards eller dåliga uppspel som är orsaken.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jool08 skrev:Är det bara jag som reagerar på att årets lag i princip bara kan göra mål på ett enda sätt? Backskott som går direkt i mål, styrs i mål eller möjligtvis efter retur. Var är spelvändningarna/kontringsmålen? 2 mot 1, frilägen, utnyttjande av motståndares felpass osv. Undantagen är väl i princip bara de avgörande målen mot brynäs och ssk. Den djupa snurren mellan forwards fungerar inte heller. Hela vårt anfallsspel bygger på backskott och någon (läs Tjärnqvist) framför mål.

Tycker absolut inte att det borde vara så, vi har många som ska vara starka på grillorna och målfarliga i spelvändningar. Om vi inte får igång den typen av produktion så kommer det inte att bli bättre från spelare som Ekman och Widing eftersom deras målfarlighet inte ligger i att följa upp backskott. Sedan kan såklart diskuteras ifall det är nåt fundamentalt fel på spelsystemet, underpresterande forwards eller dåliga uppspel som är orsaken.
För att göra kontringsmål måste du ha några spelare som i uppspelsfasen kan slå precisa och snabba pass till forwards som sticker på djupet... nu saknar vi dessa passningsspelare i backlinjen (de passar hellre runt pucken i egen zon eller drar den i rundeln) och vi saknar de snabba spelskickliga spelarna (tydligen!)
...

Aja det kan ju vända.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Magnutz skrev:
jool08 skrev:Är det bara jag som reagerar på att årets lag i princip bara kan göra mål på ett enda sätt? Backskott som går direkt i mål, styrs i mål eller möjligtvis efter retur. Var är spelvändningarna/kontringsmålen? 2 mot 1, frilägen, utnyttjande av motståndares felpass osv. Undantagen är väl i princip bara de avgörande målen mot brynäs och ssk. Den djupa snurren mellan forwards fungerar inte heller. Hela vårt anfallsspel bygger på backskott och någon (läs Tjärnqvist) framför mål.

För att göra kontringsmål måste du ha några spelare som i uppspelsfasen kan slå precisa och snabba pass till forwards som sticker på djupet... nu saknar vi dessa passningsspelare i backlinjen (de passar hellre runt pucken i egen zon eller drar den i rundeln) och vi saknar de snabba spelskickliga spelarna (tydligen!)
...

Aja det kan ju vända.
Det är exakt det här som är problemet. Dåliga målvakter i all ära men faktum är ju att vi är helt impotenta framåt. Igår så kom gnaget gång på gång i 2 mot 1 och 3 mot 2. Vi fastnade i deras rundel och lyckades få bak pucken till backskott några gånger, inte så mycket mer än så.

Fråga är ju bara vafan vi ska göra? Min förtvivlan vet inga gränser... :(
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bigge

Inlägg av Bigge »

All den energi och kämparglöd saknas så här långt i ES jämfört med förra säsongen.
Förra året bet vi oss fast i anfalls zon som om vi hade PP. Och minst en gång per match kom klockrena passningar till en av våra forwards som låg å fiskade vid blå linjen.
Vi manövrerade ut motståndarna vid deras anfall till ofarliga anfall. Tror inte det handlar om att de andra lagen kan vår spelide. Vår spelide är ju inget märkligt över egentligen.

Utan tillhör grunderna i hockey, snabba uppspel och få tryck i anfalls zon. Att vår spelide inte fungerar är dels nonchalans, slarv och stillastående spelare vissa gånger och backar som inte kan lägga en enkel passning.

Börjar tro mer och mer på den misstanke man hade inför denna säsong att de spelare vi gjorde av med och som vi blev av med, betydde mer för vår spelide än vad vår ledningen förstod.

Ser inget av det i dagens DIF. Visst finns det spelare som försöker och kämpar. Men detta spelar inte så stor roll då det finns andra i ledet som bara glider runt och slår passningar på måfå.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... sat-pucken
Enl expressen blev DIF erbjudna Manny Legace.
Järlan dementerar och säger han aldrig hört hans namn. Ha ha skojar han?
Och han har vi som värvnings ansvarig.
There is no I in TEAM!!!!
Steef

Inlägg av Steef »

Man blir ju förbannad när man läser sånt. om det är sant så borde någon där uppe avgå. med Manny Legace hade försvarspelet sett mycket bättre ut då backarna förmodligen litat mer på honom än dem nu gör på Mark. med Manny Legace hade SM-Guldet varit vårt.
Bigge skrev:All den energi och kämparglöd saknas så här långt i ES jämfört med förra säsongen.
Förra året bet vi oss fast i anfalls zon som om vi hade PP. Och minst en gång per match kom klockrena passningar till en av våra forwards som låg å fiskade vid blå linjen.
Vi manövrerade ut motståndarna vid deras anfall till ofarliga anfall. Tror inte det handlar om att de andra lagen kan vår spelide. Vår spelide är ju inget märkligt över egentligen.

Utan tillhör grunderna i hockey, snabba uppspel och få tryck i anfalls zon. Att vår spelide inte fungerar är dels nonchalans, slarv och stillastående spelare vissa gånger och backar som inte kan lägga en enkel passning.

Börjar tro mer och mer på den misstanke man hade inför denna säsong att de spelare vi gjorde av med och som vi blev av med, betydde mer för vår spelide än vad vår ledningen förstod.

Ser inget av det i dagens DIF. Visst finns det spelare som försöker och kämpar. Men detta spelar inte så stor roll då det finns andra i ledet som bara glider runt och slår passningar på måfå.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... sat-pucken
Enl expressen blev DIF erbjudna Manny Legace.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Ännu värre är att Järlan säger i den artikeln att han aldrig hört talas om honom.
En välkänd målvakt med en stanley cup ring i bagaget

Och denna person har vi som värvningsansvarig...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Väldigt konstigt att Järlan säger som han gör. Dock är jag glad att vi inte värvade honom. Han är gammal och är inte vad han va förut, fortfarande en bra målvakt dock. Tror han är relativt dyr samtidigt som vi hade pissat på Tellqvist som vi hade kunnat signa innan säsongen börja eftersom han gick utan klubbadress ett tag, vi hade dessutom pissat på Riddarn som inte riktigt fått en chans än pga skadan.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Vad är det som händer i DIF???????
Alltid, Oavsett
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Är ni förvånade? DIF kör social tårtkalas-verksamhet när det gäller truppen och har så gjort sedan Järlefeldt kom in. Hur många gånger har man inte hört ''vi tror på våra målvakter'', trots att de är överlägset sämst i serien år efter år. Med undantaget Wesslau ifjol som fick nåt fnatt i slutspelet och spelade långt över sin förmåga och hade extremt flyt.

DIF är en jävla välgörenhetsförening där alla som vill får spela och det är tamigfan pinsamt. Owuya och Ridderwall är stora skämt och inte värdiga att dra på sig DIF-tröjan. Vem tror att Micke Tellqvist skulle stå och säga ''shit happens'' och ''vem bryr sig'' efter en match som igår? Eller just det, Micke Tellqvist gör inga sådana matcher. Det är bara ärke-nollan Owuya som gör det.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar