Timrå IK - Djurgårdens IF, 30/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 30/10 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Tim E är i mitt tycke kraftigt underskattad.

Helt okej handleder och benen går hela tiden på honom.

Måste vara ruggigt jobbig att möta.

Personligen tycker jag han uträttar betydligt mer än både Ekman och Widing gör.

Att kvällens tredjekedja borde få fortsätta att lira tillsammans ser jag som självklart.

Ställer mig dock fortfarande mycket tveksam till att lira Krüger som center, men det är en helt annan historia och det skall sägas att jag inte vill Se Ekman eller Eklund i den rollen heller.

Tyvärr känns det lite grand som att de spelare som hattat mellan center och forward är de som kanske inte producerat så mycket som man hoppats på t ex Ekman och Krüger.

Nästa vecka = Ödets vecka.

Det bara skall vara två vinster och blir detta utfallet ser det genast ljusare ut, men vi vet ju alla hur vi presterar "när vi bara skall vinna". *suck*
Jag vet att du anser att vi borde värvat det redan i somras, men med dagens trupp. Vilka tycker du ska lira center om inte Krüger, Ekman eller Eklund ska göra det?

Finns inte så många kvar då, plus att vi om Ekman och Krüger ska vara forwards så får vi ett extreeeemt överflöd av det och får sätta 3,4,5 stycken på läktaren som sitter på löner som är 10 ggr större än juniorernas.
Expert.
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El jag är så jävla nyfiken torskade du några stålar idag ?
janne08

Inlägg av janne08 »

Dagens match var ett bra fall framåt, lite rakare på mål.
Men det är fortfarande lite oroväckande att flesta målen görs av backarna.
När det väl lossnar, och det kommer det att göra, så kommer årets upplaga att kunna gå minst lika långt som förra året.
Hur som helst så var det en underhållande match :) :D
DIF_vasastan

Inlägg av DIF_vasastan »

Ville bara tipsa om några sköna rader som skrivits på timrås forum angående våran läktarinsats idag.

"Blizzard: Dif ägde oss både på läktaren o på isen."

http://www.hockeysnack.com/timra-ik/index.php
Mash

Inlägg av Mash »

DIF_vasastan skrev:Ville bara tipsa om några sköna rader som skrivits på timrås forum angående våran läktarinsats idag.

"Blizzard: Dif ägde oss både på läktaren o på isen."

http://www.hockeysnack.com/timra-ik/index.php
Man finner några fina rader om klacken bland alla kommentarer, härligt är det :D

Cred till er som reste upp och sjöng för Djurgården, det hördes i tv soffan. Mycket bra!

Nu kör vi uppvärmning på Tisdag och på Torsdag sjunger vi ut råttorna totalt!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mina stålar torskades på FBK som jag trodde skulle slå SAIK hemma.

DIF tippar jag inte längre på för så fort jag spelar på torsk blir det vinst och tvärt om.

Fast det klar vill någon sponsra mina spel på DIF-torskar kan jag ju återuppta det spelandet oxå.

Jag är nog fortfarande av den uppfattningen att vi borde rulla på tre centrar och 5 forwardspar.

Vi har så många forwards att vi borde kunna ställa upp med 10 från start i varje match och sedan plocka bort dem som är minst heta. ( Alternativet hitta ny arbetsgivare åt Widing och plocka in en ny center för de löneutgiften. )

Otto, Falk och Norman är inte Elitseriens bästa centerbesättning, men man vet vad man får med de två förstnämnda och Norman är väl en av få spelare som faktiskt imponerat på ett positivt sätt denna säsong.

Med Tanke på Ragge vore det kanske idé att spela ihop Honken och Kronwall som ett backpar och sedan kanske försöka sig på Bombom och Printz i ett annat. Eklund - Lassen känns kanske inte som någon dröm, men vad skall man göra? Några fler spelare skall vi nog inte räkna med denna säsong...
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Kall-El skrev:Tim E är i mitt tycke kraftigt underskattad.

Helt okej handleder och benen går hela tiden på honom.

Måste vara ruggigt jobbig att möta.

Personligen tycker jag han uträttar betydligt mer än både Ekman och Widing gör.

Att kvällens tredjekedja borde få fortsätta att lira tillsammans ser jag som självklart.

Ställer mig dock fortfarande mycket tveksam till att lira Krüger som center, men det är en helt annan historia och det skall sägas att jag inte vill Se Ekman eller Eklund i den rollen heller.

Tyvärr känns det lite grand som att de spelare som hattat mellan center och forward är de som kanske inte producerat så mycket som man hoppats på t ex Ekman och Krüger.

Nästa vecka = Ödets vecka.

Det bara skall vara två vinster och blir detta utfallet ser det genast ljusare ut, men vi vet ju alla hur vi presterar "när vi bara skall vinna". *suck*
Det står så mycket vettigt i detta inlägg. Synd bara att det liksom ditt allra senaste sabbas av det du skriver om Widing :) Är det bara jag härinne som börjar bli jävligt fäst vid den killen? Tycker att de senaste matcherna när laget spelat skit, så är Widing en av få som spelat med en jävla gnista och jävlaranamma. Visst, man hade lite andra förhoppningar om att han skulle spruta in kassar, men jag är tämligen säker att målen kommer att komma om vi fortsätter ha fötroende för honom. Han till skillnad från Ekman, har visat en vilja och frustration när det inte gått som väntat. Idag tycker jag att han är en av de bättre anfallarna i laget. Att lira honom med playmakern Krüger och brunkern Tjärna visade sig vara ett bra drag, och visst fan anande man en kemi emellan dem.

Men skönt att det finns några härinne som ser vad denne Tim Eriksson bidrar med iallafall. Som du säger så har jag inte sett maken till mer underskattad spelare.

EDIT: Förresten, vem får 2-1 målet? Det är väl Tjärna, men överallt står det Boumedienne! För mig är det ju glasklart, konstigt om inte Tjärna ens får poäng på den kassen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:
Tim Eriksson har vi som sagt diskuterat tillräckligt men argumentet om att han bara snurrar i hörnen är ett rent faktafel om man ser till matchen idag. Var det någon i den kedjan som pysslade med det idag så var det Kempe. Tim Eriksson var den som lirade mest rejält mot kassen och fick mest utträttat. Den kedjan överlag, var den bästa, och den som följde direktiven om att spela enkelt in mot målet mest av samtliga idag.
Det är väl inget faktafel, om det arbetat han gör leder till något positivt är väl en bedömningsfråga för var och en. Ett faktafel är väl påstå något som direkt kan bevisas med motsatsen, likt att Falk inte har nummer 16, Det finns fler en Marcus Nilson eller att Matte Alba har en näsa osv...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Måste nog säga att detta, totalt sätt, var DIF's bästa match under hela säsongen. 3 perioder som trots lite nerv innebar hög press & forechecking, tämligen stabilt försvars & målvaktsspel, samt en ganska god utdelning framåt. Finns mycket gott att säga om den här lördagskvällen men orkar inte dra allt.

Plus till Otto, Krüger, Kronwall, Printz, Widing som matchen igenom gör det jävligt bra.

Känns som vår andrafemma med Tjärnqvist - Krüger - Widing kompletterar varandra väldigt, väldigt bra. Tycker de absolut skall få fortsätta tillsammans. Krüger gör förövrigt sin absolut bästa match för säsongen....det är såhär han skall spela!

Nu blir kommande vecka så mycket lättare, åtminstone från ett supporterperspektiv.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SÅ JÄVLA HÄRLIGT
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kan det lossna nu tro?
DIF!
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Daniel942 skrev:Kan det lossna nu tro?
Ja.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tim Eriksson har under två-tre matchers tid varit den som åkt mest skridskor och visat mest vilja. Grym forecheckare och som tidigare nämnts bra knorr i sargerna och skyddar puck bra. Sedan kanske det inte är så idealiskt heller för den lille Tim att gå in på mål, men han ger åtminståne yta och tid till sina kedjevänner att göra det. Bland de bästa på isen de senaste matcherna, ni som inte ser det kan dra åt helvete.
Säg den glädje som varar
henka83

Inlägg av henka83 »

Även Hardy verkar se att Tim spelar bra nu, annars hade han ALDRIG fått lägga en straff senaste hemmamatchen. Jag tror Hardy kommer matcha Tim och Kempe klart mycket mer nu, för vårat anfallsspel utan dem är obefintligt för tillfället. De kommer alltid in och är 80% i anfallszon, för mig är det en alldeles för stor begäran av en 3:e femma, men dessa grabbar gör det ständigt...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Åh herregud vilken skön seger!

Men jag tror aldrig jag har sett Timrå vara så dåliga mot oss på hemmaplan. :)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar