Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

lilleman skrev:skönaDjurgårn: Självklart är jag inte nöjd med hur vi uppträdde idag, dock så vår jag mer förvånad över din mentalitet angående tysta minuter och skit. Mäklaren: Dock har det du just skrev inte ett skit med att göra med att du just skrev att du ger upp. Vad gör du ens här om du gett upp? Skämmes ta mig fan, vem ger upp en säsong när tip inte ens hälften av den gått? Svara gärna på frågan denna gången istället för att babbla om annat.

Jag har gett upp hoppet om laget. Det betyder dock inte att jag inte kommer att stå där på Hovet på torsdag och sjunga för dem.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mäklaren skrev:
lilleman skrev:skönaDjurgårn: Självklart är jag inte nöjd med hur vi uppträdde idag, dock så vår jag mer förvånad över din mentalitet angående tysta minuter och skit. Mäklaren: Dock har det du just skrev inte ett skit med att göra med att du just skrev att du ger upp. Vad gör du ens här om du gett upp? Skämmes ta mig fan, vem ger upp en säsong när tip inte ens hälften av den gått? Svara gärna på frågan denna gången istället för att babbla om annat.

Jag har gett upp hoppet om laget. Det betyder dock inte att jag inte kommer att stå där på Hovet på torsdag och sjunga för dem.
Det var inte vad du skrev, kanske missförstod då.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Var på plats idag och såg matchen och det var ju inte direkt någon glimrande tillställning, minst sagt. Men måste ändå säga att jag blir förvånad när jag går in och läser i denna tråden. Helt otroligt vad folk överreagerar. Sparka Hardy? Sparka halva laget? Kom igen för helvete.
Nu har vi gjort två dåliga matcher på raken men innan dess hade vi ju faktiskt fyra ganska bra.

För övrigt +1 på det lilleman skrivit.

Vad gäller matchen så var det som vanligt vad det gäller domarna imo. Några billiga utvisningar tycker jag allt, svårt dock när man inte har tillgång till repriser på samma sätt.
Sen att Kubentomten inte vågar ge oss en straff när Nisse blir hakad helt ren med pucken under kontroll, trots 0-3 och bara tre min kvar..suck
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Mäklaren skrev:
lilleman skrev:Då vet vi att Mäklaren alltså gett upp detta nu. Härlig DIF mentalitet där. Snacka om att visa de yngre supportrarna exempel på hur man ska agera i motgång. Bra där. Herregud...
Lämna konfirmationslägret nu och inse att verkligheten inte är som du tror. Det finns ingen ''familj'' där alla tar hand om varandra och det finns inga spelare som skulle offra livet för Djurgården, som du och många andra verkar tro. Jag är helt övertygad om att 70 % av lagets spelare skiter fullständigt i hur det går för laget, bara de får sin lön.
Fast det där inlägget va ju rätt inkompetent. Särskilt det sista,

Saker som gör mig mest arg är när en tränare bara fortsätter rulla runt med samma folk trots att dom är totalt ursla, och va så jävla envis och vägra bänka ''s.k stjärnor''

Lira dom som är hetast för stunden.

På Torsdag så ska de visas direkt vilka som bestämmer, då ska det göra ont att möta Djurgårn igen, och funkar inte spelet/allting låser sig och Lhc leder med några mål, markera direkt droppa handskarna eller vafan som helst, visa känslor och gör allt som skulle kunna vända skiten bara.

Inte en sånhär match engång till på ett jävla tag iallafall
Spela fult
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Kronwall och Tjärnqvist var nästan de enda som kämpade offensivt. När en av våra backar måste sköta en forwards jobb, då är det fan något fel.

Ska bli skönt att säga "hate to say I told you so" till alla som sa att det skulle lösa sig efter några matcher, för snart ligger vi fan sist i tabellen med hästlängder.

Skulle hemskt gärna vilja drämma till Widing riktigt hårt i ansiktet, går fan inte att vara mer pinsamt dålig. Förstår inte att folk gång på gång tycker att han har gjort något bra. Tillochmed hans medspelare har fattat det och tar pucken i lägen där han ska ha den.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Janzoo skrev:Kronwall och Tjärnqvist var nästan de enda som kämpade offensivt. När en av våra backar måste sköta en forwards jobb, då är det fan något fel.

Ska bli skönt att säga "hate to say I told you so" till alla som sa att det skulle lösa sig efter några matcher, för snart ligger vi fan sist i tabellen med hästlängder.

Skulle hemskt gärna vilja drämma till Widing riktigt hårt i ansiktet, går fan inte att vara mer pinsamt dålig. Förstår inte att folk gång på gång tycker att han har gjort något bra. Tillochmed hans medspelare har fattat det och tar pucken i lägen där han ska ha den.
Precis, Kronwall lackade ur och gjorde en räd på helt egen hand. Han insåg väl hur illa ställt det var med våra "anfallares" självkänsla och valde att gå själv, vilket resulterade i det vassaste DIF kunde visa upp igår.

Apropå tabell-situationen så borde vi klara av att klamra oss fast på plats 9-10. Det tror jag i alla fall, sen kan jag ha fel (it happens... :mrgreen: ).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det som verkligen är oroande är faktumet att spelarna verkar ha en sån jävla loj inställning. Tidigare har man ju trott det har med självförtroende att göra men tror inte det längre. Ta Boumedienne som exempel; han var extremt bra i matchen mot Brynäs i förra veckan för att i matchen igår se helt jävla ofokuserad & ointresserad ut. Glider runt. Duttar lite med klubban ibland, försöker - för syns skull - tackla nån lite sådär halvengagerat, slår iväg drällpuckar utan någon som helst adressering. Ger ett sånt jävla tamt intryck, ungefär "Äh va fan, jag får ju mitt pröjs ändå så varför engagera mig mer än nödvändigt?".

Nä, det gäller att verkligen dra på sig blåstället och kriga de kommande matcherna. Spelar vi som vi gjort senaste två matcherna kommer den kommande "derby-veckan" bli en lång & plågsam våldtäkt.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-10-27 07:47:34, redigerad totalt 1 gånger.
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:Det som verkligen är oroande är faktumet att spelarna verkar ha en sån jävla loj inställning. Tidigare har man ju trott det har med självförtroende att göra men tror inte det längre. Ta Boumedienne som exempel; han var extremt bra i matchen mot Brynäs i förra veckan för att i matchen igår se helt jävla ofokuserad & intresserad ut. Glider runt. Duttar lite med klubban ibland, försöker - för syns skull - tackla nån lite sådär halvengagerat, slår iväg drällpuckar utan någon som helst adressering. Ger ett sånt jävla tamt intryck, ungefär "Äh va fan, jag får ju mitt pröjs ändå så varför engagera mig mer än nödvändigt?".

Nä, det gäller att verkligen dra på sig blåstället och kriga de kommande matcherna. Spelar vi som vi gjort senaste två matcherna kommer den kommande "derby-veckan" bli en lång & plågsam våldtäkt.
Varför pratar alla om att derbyveckan kommer bli så jävla plågsam? Aik är ju fan inne i en värre form än vi. 0-3 hemma mot Luleå igår, tappade ledning 2-1 mot SSK för ett par matcher sedan. Dom är helt jävla usla, rent ut sagt. Om vi är dåliga så är dem så jävla skit så det finns inte ord.

Upp med hakan, knyt näven och kör!

HATA AIK!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Det som verkligen är oroande är faktumet att spelarna verkar ha en sån jävla loj inställning. Tidigare har man ju trott det har med självförtroende att göra men tror inte det längre. Ta Boumedienne som exempel; han var extremt bra i matchen mot Brynäs i förra veckan för att i matchen igår se helt jävla ofokuserad & intresserad ut. Glider runt. Duttar lite med klubban ibland, försöker - för syns skull - tackla nån lite sådär halvengagerat, slår iväg drällpuckar utan någon som helst adressering. Ger ett sånt jävla tamt intryck, ungefär "Äh va fan, jag får ju mitt pröjs ändå så varför engagera mig mer än nödvändigt?".

Huvet på spiken! Så såg det ut. Inställningen hos BomBom (förutom BIF-matchen då kanske) har väl varit sådär inledningsvis - och snart kan vi inte ens säga att den varit så inledningsvis. 14 omgångar spelade. Inledningen är fan över nu.

Jag tycker att spelare som inte gör sitt jobb ska få sänkt lön. Inget snack. De värvas för att slita skiten ur sig under kontraktstiden och gör de inte det ska de inte kunna fortsätta njuta av sin lön. Om en SL-förare skulle parkera sin röda buss under arbetstid och sätta sig tillrätta och läsa "Brott och straff" (eller annat) skulle han/hon inte köra buss inom SL (eller annat bolag) länge till. Varför ska spelare som spelar pissdålig hockey få fortsätta att kvittera ut lön som om de är superstjärnor... obegripligt. När Boumedienne såsar omkring i 60 minuter kan de dra en månadslön från honom. Likadant med Widing och Ekman. De pinkar ju på skölden så som de spelar nu.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

lilleman skrev:

Varför pratar alla om att derbyveckan kommer bli så jävla plågsam? Aik är ju fan inne i en värre form än vi. 0-3 hemma mot Luleå igår, tappade ledning 2-1 mot SSK för ett par matcher sedan. Dom är helt jävla usla, rent ut sagt. Om vi är dåliga så är dem så jävla skit så det finns inte ord.

HATA AIK!
Skillnaden mellan Solnapacket och oss är att Solnapacket krigar. Även om det går åt helvete för dem ändå så pangar de på i 60 minuter. Det gör inte vi i nuläget. Vi kör pisshockey i 55 minuter och forcerar sista 5 när motståndet åkt till grillkiosken... Motivation slår DIF i dagsläget!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev:

HATA AIK!
Förstår du inte att det mest förödande för ett lag är bristande inställning, snarare än formkurva? Tycker vi gång på gång hittils den här säsongen visat en jävligt tafflig vilja. Tror fortfarande på någon slags "Vi var i SM-final förra säsongen, vi är bättre än vad tabellen visar, vi behöver inte kriga lika hårt för det kommer ju att lossna förr eller senare, vi har ju egentligen ett likvärdigt lag som i fjol!". En inställning som på sikt kan vara helt jävla mördande.

Nä, ruskigt besviken på vårt lag hittils...förluster kan man ta, inget snack om saken, men börjar bli löjligt om vi inte ger 110% i varenda jävla närkamp. Maken till lojt spel var det extremt länge sen jag såg, inte ens dasspappers-säsongerna såg lika tama ut...
henka83

Inlägg av henka83 »

Det folk inte verkar fatta är att detta lag ahr haft internt krismöte sedan tidigare och spelar såhär lojt/dåligt iaf, vad tyder på en vändning?

Sen är jag jävligt frågande till hur många poäng detta lag hade haft utan JKs enorma publiktryck........

1-2 pinnar?
henka83

Inlägg av henka83 »

En sak till,

Hardy måste sluta coacha Ölvestad och Ottosson så fruktansvärt hårt. Ottosson är en 0-0 spelare det vet alla och Ölvestad är ingen målskytt, när hans engagemang är a la 2008 är han ingen elitspelare och definitivt ingen som ska spela 20min.. :evil:
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Undrar vad som hänt på bara några månader? Visst har vi tappat många bra spelare. Inte minst #44 Danielsson som jag tycker var synd att vi inte förlängde med. Nu kan jag inte hela processen så det finns säkert en anledning till det.

Det som är mest tråkigt är ju att gnistan i laget och kämpar andan från förra säsongen är som bort blåst. Så länge man kämpar och sliter så tar jag en förlust. Men den lojhet som spelarna visar upp är inte ok. Vi var ju knappt nära att rubba FHC igår. Första skottet mot mål efter
12 min...

Jag skulle inte ha något emot att spela Chelin-Eriksson-Norman i en första kedja som det ser ut för tillfället. Dom visar ivf inställning och vilja att producera.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

-daniel- skrev:
lilleman skrev:

HATA AIK!
Förstår du inte att det mest förödande för ett lag är bristande inställning, snarare än formkurva? Tycker vi gång på gång hittils den här säsongen visat en jävligt tafflig vilja. Tror fortfarande på någon slags "Vi var i SM-final förra säsongen, vi är bättre än vad tabellen visar, vi behöver inte kriga lika hårt för det kommer ju att lossna förr eller senare, vi har ju egentligen ett likvärdigt lag som i fjol!". En inställning som på sikt kan vara helt jävla mördande.

Nä, ruskigt besviken på vårt lag hittils...förluster kan man ta, inget snack om saken, men börjar bli löjligt om vi inte ger 110% i varenda jävla närkamp. Maken till lojt spel var det extremt länge sen jag såg, inte ens dasspappers-säsongerna såg lika tama ut...
Sant. Som det ser ut idag blir det storkross av gnagarsvinen på derbyt. Håller dock med om vad lilleman skrev. Det hjälper nog inte mkt att 'protestera' och visa missnöje genom tex 10 min tystnad som nån föreslog. Spelarnas självförtroende är nog i botten som det är och det skulle nog bara bidra till, om möjligt, ännu taskigare spel. Borde göra tvärtom, sjunga o hylla fram de bra mkt mer än senaste tiden, så de verkligen känner att de har fansen bakom sig. Kanske självförtroendet vaknar till lite då och att spelet då också vaknar till.

Men fan vad besviken jag också är som alla andra. Speciellt på de sk 'storspelarna' som värvats. Men mest förvånad är jag nog över Hardy. Avgudar honom normalt, men nåt har hänt med honom.
Men den som förvånar mig mest i laget är Mark O. Det här är hans första säsong i ES och han spelar fan bättre än vad Riddarn gjort.
Ok, han släpper returer, men det kommer bli bättre o bättre ju mer han står. Titta bara på Wesslan som var studsmattan nr 1 och som sedan blev väggen nr 1.
Mark var fan den enda som kämpade igår. Släppa in 3 mål är inte så mkt med det försvaret vi har, men då måste ju fan DIF göra mål också för att kunna vinna!!!!
Skriv svar