-daniel- skrev:lilleman skrev:-daniel- skrev:Det som verkligen är oroande är faktumet att spelarna verkar ha en sån jävla loj inställning. Tidigare har man ju trott det har med självförtroende att göra men tror inte det längre. Ta Boumedienne som exempel; han var extremt bra i matchen mot Brynäs i förra veckan för att i matchen igår se helt jävla ofokuserad & intresserad ut. Glider runt. Duttar lite med klubban ibland, försöker - för syns skull - tackla nån lite sådär halvengagerat, slår iväg drällpuckar utan någon som helst adressering. Ger ett sånt jävla tamt intryck, ungefär "Äh va fan, jag får ju mitt pröjs ändå så varför engagera mig mer än nödvändigt?".
Nä, det gäller att verkligen dra på sig blåstället och kriga de kommande matcherna. Spelar vi som vi gjort senaste två matcherna kommer den kommande "derby-veckan" bli en lång & plågsam våldtäkt.
Varför pratar alla om att derbyveckan kommer bli så jävla plågsam? Aik är ju fan inne i en värre form än vi. 0-3 hemma mot Luleå igår, tappade ledning 2-1 mot SSK för ett par matcher sedan. Dom är helt jävla usla, rent ut sagt. Om vi är dåliga så är dem så jävla skit så det finns inte ord.
Upp med hakan, knyt näven och kör!
HATA AIK!
Förstår du inte att det mest förödande för ett lag är bristande inställning, snarare än formkurva? Tycker vi gång på gång hittils den här säsongen visat en jävligt tafflig vilja. Tror fortfarande på någon slags "Vi var i SM-final förra säsongen, vi är bättre än vad tabellen visar, vi behöver inte kriga lika hårt för det kommer ju att lossna förr eller senare, vi har ju egentligen ett likvärdigt lag som i fjol!". En inställning som på sikt kan vara helt jävla mördande.
Nä, ruskigt besviken på vårt lag hittils...förluster kan man ta, inget snack om saken, men börjar bli löjligt om vi inte ger 110% i varenda jävla närkamp. Maken till lojt spel var det extremt länge sen jag såg, inte ens dasspappers-säsongerna såg lika tama ut...
Sant. Som det ser ut idag blir det storkross av gnagarsvinen på derbyt. Håller dock med om vad lilleman skrev. Det hjälper nog inte mkt att 'protestera' och visa missnöje genom tex 10 min tystnad som nån föreslog. Spelarnas självförtroende är nog i botten som det är och det skulle nog bara bidra till, om möjligt, ännu taskigare spel. Borde göra tvärtom, sjunga o hylla fram de bra mkt mer än senaste tiden, så de verkligen känner att de har fansen bakom sig. Kanske självförtroendet vaknar till lite då och att spelet då också vaknar till.
Men fan vad besviken jag också är som alla andra. Speciellt på de sk 'storspelarna' som värvats. Men mest förvånad är jag nog över Hardy. Avgudar honom normalt, men nåt har hänt med honom.
Men den som förvånar mig mest i laget är Mark O. Det här är hans första säsong i ES och han spelar fan bättre än vad Riddarn gjort.
Ok, han släpper returer, men det kommer bli bättre o bättre ju mer han står. Titta bara på Wesslan som var studsmattan nr 1 och som sedan blev väggen nr 1.
Mark var fan den enda som kämpade igår. Släppa in 3 mål är inte så mkt med det försvaret vi har, men då måste ju fan DIF göra mål också för att kunna vinna!!!!