Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010
Forresten var jag pa DIF Fotboll humm...var det forra sasongen? Nar klacken just gjorde sa har och marscherade in forst en stund efter matchen borjat, sa det ar val javligt mycket "DIF" ocksa
Minns inte effekten av det men det kunde nog inte bli samre och vi spelade ju upp oss i slutet av sasongen sa.

- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Det tror jag. Om man hade tagit den vid 0-2 om inte tidigare.BOMBOM BOUCHARD skrev: Tja vem vet, men jag tror inte att en time out hade spelat någon roll ikväll.
DIF!
Håller delvis med. Tycker dock att Eklund är en god 4:e linare som endast är inne för att brunka och irritera motståndarna och försöka vara i anfallszon, precis som Ölvestad. Tim har grym fart på skridskorna och brukar kunna röra runt i anfallszon om han har någon vettig kedjekamrat. Förra året höll han till med Josefsson och Danielsson om jag minns rätt och dom kunde snurra ordentligt. Tim gillar att spela väldigt likt juniorer, dvs snurra vid sargerna men på ett effektivt sätt som ofta resulterar i målchanser. Låt han kanske lira med Norman och Cehlin.diftobbe89 skrev:
Ekman ska bort, Falk ska eventuellt spela, men absolut inte mycket, Fimpen kan ju sticka på semester eller något
Så Tim tar Ekmans plats, Arvid Strömberg tar Fimpens. Det är väl ganska uppenbart att det blivit bättre då. Testa, vänta inte på att något bara ska lösa sig utav sig själv, in med lite Hjärta och bort med den slappa attityden, för en match..
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Men hur tror du spelarna känner sig? Tror du att Otto och Jimmie går och lägger sig inatt och känner "Vi torskade, men vad spelar det för roll, jag får ju min lön den 25:e ändå, haha!"?SkönaDjurgårn skrev: Det var darfor jag bara skrev TIO MINUTER, som en markering bara. Men du kanske missade det? Det skulle ju liksom kunna bli en vandpunkt om alla drar igang direkt efter det med ett javla drag. Uppenbarligen ar 99,9% av alla har inne forbannat missnojda just nu men vi kor val pa som vanligt? Suck.
När det går så dåligt som det gör så börjar väl killarna att förlora tron på sin egen förmåga, precis som vi gör. För det är väl ingen som på allvar tror att Widing och Ekman inte har mer än så här att ge?
Att köra på vinnarklubben hammarbys gamla klassiska manér med att bojkotta allt så fort man tycker något är fel är knappast rätt väg att gå.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
En fråga angående kvällens match, spelade ens Krüger? Maken till osynlig insats om så var fallet har jag aldrig varit med om. Jag är alltså helt ärlig, såg inte honom en enda gång tror ja...
Bra fråga. Såg honom rätt ofta i första perioden men aldrig i 2a eller 3e, måste antingen blivit bänkad eller möjligtvis skada/illamående?-daniel- skrev:En fråga angående kvällens match, spelade ens Krüger? Maken till osynlig insats om så var fallet har jag aldrig varit med om. Jag är alltså helt ärlig, såg inte honom en enda gång tror ja...
Frågan är då varför han bänkar Krüger när han knappast gjort bort sig mer än nån annan i laget.
Senast redigerad av Rirre den 2010-10-26 21:37:06, redigerad totalt 1 gånger.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- Lee Harvey Oswald
Edin skrev:Men hur tror du spelarna känner sig? Tror du att Otto och Jimmie går och lägger sig inatt och känner "Vi torskade, men vad spelar det för roll, jag får ju min lön den 25:e ändå, haha!"?SkönaDjurgårn skrev: Det var darfor jag bara skrev TIO MINUTER, som en markering bara. Men du kanske missade det? Det skulle ju liksom kunna bli en vandpunkt om alla drar igang direkt efter det med ett javla drag. Uppenbarligen ar 99,9% av alla har inne forbannat missnojda just nu men vi kor val pa som vanligt? Suck.
När det går så dåligt som det gör så börjar väl killarna att förlora tron på sin egen förmåga, precis som vi gör. För det är väl ingen som på allvar tror att Widing och Ekman inte har mer än så här att ge?
Att köra på vinnarklubben hammarbys gamla klassiska manér med att bojkotta allt så fort man tycker något är fel är knappast rätt väg att gå.
Jag är med dig Edin, i allt utom Ekman.
Tror på allvar att han har gjort sitt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Just nu känns det så jävla illa att jag direkt skulle kunna byta ut Hardy & Co mot vilket jävla spån som helst bara det är nån som höjer rösten, inklusive Pär Bäckman

FREE ALBIN GREWE!
- SkönaDjurgårn
De har ju gjort det i fjorton omgangar nu, far val bli mitt svar pa din forsta fraga. Vad ar det du missar?Edin skrev:Men hur tror du spelarna känner sig? Tror du att Otto och Jimmie går och lägger sig inatt och känner "Vi torskade, men vad spelar det för roll, jag får ju min lön den 25:e ändå, haha!"?SkönaDjurgårn skrev: Det var darfor jag bara skrev TIO MINUTER, som en markering bara. Men du kanske missade det? Det skulle ju liksom kunna bli en vandpunkt om alla drar igang direkt efter det med ett javla drag. Uppenbarligen ar 99,9% av alla har inne forbannat missnojda just nu men vi kor val pa som vanligt? Suck.
Helst hade jag ju sett att de visade 100% hjarta pa isen och kanske t.o.m. tagit en fight eller nanting ibland for att vakna till. Men nu nar jag tanker pa det sa blev det fan inte ens tjurigt framfor nagon av malvakterna ikvall!! Da vet man att ingen star upp for nagon annan och da ar man rokt i hockey. Ratta mig om jag har fel.
Jag har foljt NJ Devils pa nara hall i ar och de har samma problem med installningen. Spelarna ser valdigt ointresserade ut och de vinner knappt en match. Sjukt trakigt lag.
HJARTA kraver jag. Resten ar svarare att paverka men kampa kan man alltid gora.
- SkönaDjurgårn
Haller med dig om Ekman, det har jag sagt i nagra veckor nu men alla andra vill ju att han ska ha mest istid i laget och att man inte ska klaga osv. Obegripligt.Lee Harvey Oswald skrev:Edin skrev:Men hur tror du spelarna känner sig? Tror du att Otto och Jimmie går och lägger sig inatt och känner "Vi torskade, men vad spelar det för roll, jag får ju min lön den 25:e ändå, haha!"?SkönaDjurgårn skrev: Det var darfor jag bara skrev TIO MINUTER, som en markering bara. Men du kanske missade det? Det skulle ju liksom kunna bli en vandpunkt om alla drar igang direkt efter det med ett javla drag. Uppenbarligen ar 99,9% av alla har inne forbannat missnojda just nu men vi kor val pa som vanligt? Suck.
Jag är med dig Edin, i allt utom Ekman.
Jag undrar bara vad som hander om man kickar en spelare. Maste vi fortf. betala hans lon i tre ar? Kanns halvt olustigt.
Men så är du den du är också!Lee Harvey Oswald skrev: Jag är med dig Edin, i allt utom Ekman.

Men Nisse måste ha mer att ge. Man kan inte gå ifrån att snitta 0.8 poäng per match (man ska inte stirra sig blind på poängskörden, jag vet, men ändå) i Sankt Petersburg i KHL till att vara såhär usel i Elitserien. Det finns inte på kartan.
Dock så var det katastrof att ge honom ett fyraårskontrakt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SkönaDjurgårn
Forresten Edin, sa handlar det inte om att bojkotta. Jag och ni andra kommer alska den har klubben till vi dor. Jag funderar bara pa vad vi kan gora for att vacka laget. Hardy tar inte ens en javla timeout! Nagot maste handa, nagot maste bryta den negativa spiralen och det fort.
Tio min. tystnad ar ingen bojkott for mig utan mer en nystart. Men skit i det, kanske ar en dum ide, men som sagt, NAGON MASTE GORA NAGONTING. Vi har i princip inte ens haft ett farligt skott pa mal under sex perioder nu.
Tio min. tystnad ar ingen bojkott for mig utan mer en nystart. Men skit i det, kanske ar en dum ide, men som sagt, NAGON MASTE GORA NAGONTING. Vi har i princip inte ens haft ett farligt skott pa mal under sex perioder nu.
SkönaDjurgårn och henka83:
Är ni på allvar seriösa? Föreslår ni att vi ska stå helt knäpptysta i 10 minuter i en hemmamatch mot Linköping för att vi inte är lika bra som förra året? Vad är det för jävla mentalitet?
Djurgårn-Vi ger aldrig upp? Kämpa DIF? Kom igen Djurgårn? Vi älskar er ändå? Sjunger ni med i dem ramsorna?
Vi, som publik, eller som vissa vill kalla det "kunder", vi som lägger ner mycket av vår tid på DIF, och pengar har självklart rätt att ställa krav men vi ska FAN inte sluta stödja klubben som vi älskar. Det ger INGENTING. Eller om vi har något genialistiskt som ni tror kommer hända om vi står tysta så får ni gärna skriva det, för jag är jävligt intresserad.
Vi är tillsammans en familj, som ska ge DIF vårat fulla stöd hela jävla tiden. Spelarna får tillräckligt med skit från media, och andra inom föreningen, men det är hos oss dem ska känna oss dem ska få kraft och styrka att orka vinna matcher. Vad förväntar ni er att tio tysta minuter ska ge? Att vi helt plötsligt ska börja vinna PGA tio tysta minuter.
Tro mig, våra spelare vet att dem inte producerar, och inte spelar den hockeyn vi förväntar dem att spela, jag tror det är tungt nog.
Krav kan man ställa, men vi ska göra det på ett moget sätt och inte som gnaget gör det genom att vara tysta under matcher, och ha så kallade kvartssamtal.
Befinner man sig i klacken på Hovet är det ens skyldighet att sjunga konstant för DIF. Det är precis vad dem behöver just nu. Exakt det. Att vi är där för dem.
En del av er har en skrämmande attityd, ni förväntar er bara att allt ska gå precis som förra året, att vi glider oss igenom grundserien, vi har inte samma kvaliter 2010/2011.
Meningen är väl att vi ska stödja laget i med och motgång, alltid-oavsett, eller har jag fel?
Är ni ett par jävla råttor som bara sjunger när det går bra? Ibland går det inte så bra som man vill, men det är fan bara att knyta näven och köra.
Tillsammans tar vi oss ur skiten och vi börjar på Torsdag. Då jävlar vill jag se full jävla attityd från varenda individ i klacken.
Nu kör vi!
Är ni på allvar seriösa? Föreslår ni att vi ska stå helt knäpptysta i 10 minuter i en hemmamatch mot Linköping för att vi inte är lika bra som förra året? Vad är det för jävla mentalitet?
Djurgårn-Vi ger aldrig upp? Kämpa DIF? Kom igen Djurgårn? Vi älskar er ändå? Sjunger ni med i dem ramsorna?
Vi, som publik, eller som vissa vill kalla det "kunder", vi som lägger ner mycket av vår tid på DIF, och pengar har självklart rätt att ställa krav men vi ska FAN inte sluta stödja klubben som vi älskar. Det ger INGENTING. Eller om vi har något genialistiskt som ni tror kommer hända om vi står tysta så får ni gärna skriva det, för jag är jävligt intresserad.
Vi är tillsammans en familj, som ska ge DIF vårat fulla stöd hela jävla tiden. Spelarna får tillräckligt med skit från media, och andra inom föreningen, men det är hos oss dem ska känna oss dem ska få kraft och styrka att orka vinna matcher. Vad förväntar ni er att tio tysta minuter ska ge? Att vi helt plötsligt ska börja vinna PGA tio tysta minuter.
Tro mig, våra spelare vet att dem inte producerar, och inte spelar den hockeyn vi förväntar dem att spela, jag tror det är tungt nog.
Krav kan man ställa, men vi ska göra det på ett moget sätt och inte som gnaget gör det genom att vara tysta under matcher, och ha så kallade kvartssamtal.
Befinner man sig i klacken på Hovet är det ens skyldighet att sjunga konstant för DIF. Det är precis vad dem behöver just nu. Exakt det. Att vi är där för dem.
En del av er har en skrämmande attityd, ni förväntar er bara att allt ska gå precis som förra året, att vi glider oss igenom grundserien, vi har inte samma kvaliter 2010/2011.
Meningen är väl att vi ska stödja laget i med och motgång, alltid-oavsett, eller har jag fel?
Är ni ett par jävla råttor som bara sjunger när det går bra? Ibland går det inte så bra som man vill, men det är fan bara att knyta näven och köra.
Tillsammans tar vi oss ur skiten och vi börjar på Torsdag. Då jävlar vill jag se full jävla attityd från varenda individ i klacken.
Nu kör vi!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Jag satt bänkad framför datorn, streamen strömmade och stolen var lagom uppvärmd. Sen började det som skulle visa sig vara i hela 60 minuter: Ett blekt och långsamt Djurgården blev utspelat!!! av ett fumlande FHC som otroligt nog inte gjorde ett enda mål i period 1. Sen kunde de fan inte undgå att trycka dit 3 stycken mål under de resterande 40 minuterna.. det var Mercy Goals. Det var de puckar som fan inte kunde annat än trilla in om så på ren jävla envishet. Vi var så illa usla i kväll att det inte kunde undgås att mark skulle få kapitulera minst 2 gånger.
Inte mer än en enda gång fick vi in pucken i anfallszonen, i alla fall inte i ordnat läge. Det var smärtsamt att se hur låga vi var. Och Hardy smög omkring i båset som om han skämdes.
Den enda gång jag såg att det gnistrade till var när Ölvestad åkte på en 2a och därtill blev rosenrasande. Snacka om att killen hade fel fokus i kvällens match. Hade han och i stort sett hela laget med honom visat 50% av den energi som herr Ölvestad visade mot domarpajasen hade vi knäckt FHC. Nu gjordes detta icke.Vi vek ner oss.
Jag håller helhjärtat med de som säger att DIF måste gå ner på folk. DIF måste ge istid till de som SKA vara våra bästa spelare. Sen måste nog DIF ta ifrån vissa spelare istid när de gång på gång, match efter match inte utnyttjas sin och lagets tid på rätt sätt.
Jag har en plåt till mig och en till min lille grabb - grabben ska på sin absolut första Djurgårdsmatch den 4 november - och jag är orolig att hans DIFgnista ska slockna om det blir bråk och stök i Globen och om DIF får b*gstryk av AJK... Som det ser ut nu så slår motivation klass. Som det ser ut nu har vi ingen klass så matchen mot AJK gör mig lite nervös redan nu.
Hardy, lille vän, gör något. Jag (och andra med mig antar jag) förblöder.
Inte mer än en enda gång fick vi in pucken i anfallszonen, i alla fall inte i ordnat läge. Det var smärtsamt att se hur låga vi var. Och Hardy smög omkring i båset som om han skämdes.
Den enda gång jag såg att det gnistrade till var när Ölvestad åkte på en 2a och därtill blev rosenrasande. Snacka om att killen hade fel fokus i kvällens match. Hade han och i stort sett hela laget med honom visat 50% av den energi som herr Ölvestad visade mot domarpajasen hade vi knäckt FHC. Nu gjordes detta icke.Vi vek ner oss.
Jag håller helhjärtat med de som säger att DIF måste gå ner på folk. DIF måste ge istid till de som SKA vara våra bästa spelare. Sen måste nog DIF ta ifrån vissa spelare istid när de gång på gång, match efter match inte utnyttjas sin och lagets tid på rätt sätt.
Jag har en plåt till mig och en till min lille grabb - grabben ska på sin absolut första Djurgårdsmatch den 4 november - och jag är orolig att hans DIFgnista ska slockna om det blir bråk och stök i Globen och om DIF får b*gstryk av AJK... Som det ser ut nu så slår motivation klass. Som det ser ut nu har vi ingen klass så matchen mot AJK gör mig lite nervös redan nu.
Hardy, lille vän, gör något. Jag (och andra med mig antar jag) förblöder.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Håller helt med Lilleman. Bra skrivet.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!