Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
janne08

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 26/10 2010

Inlägg av janne08 »

Lee Harvey Oswald skrev:
janne08 skrev:Detta här var ingen rolig tillställning.
En viss LW i 1:a femman var under all kritik, ända trösten var att FHC faktiskt var bättre och ville mer. Owuya får godkänt gossen släppte 3 mål och ändå blev räddningprocenten 92%
Övriga som knappt får godkänt är Tjärnqvist-Kronwall-Printz som ändå kämpade något.

Men nu är det nog dax att mixa femmorna,
Ett historiskt ögonblick alla forumbesökare!!!
NakenJanne08 med ett inlägg helt befriat från:
Äh det löser sig,
Äh vad negativa alla är,
Äh det är 50 matcher kvar,
Äh det ser ganska bra ut,
Äh lugn vi kommer så småningom osv, osv...

& då inser man allvaret

Ja ja bli inte upphetsad nu, vi kan alla ha en dålig dag, imorgon så är allt bra igen :D
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

janne08 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
janne08 skrev:Detta här var ingen rolig tillställning.
En viss LW i 1:a femman var under all kritik, ända trösten var att FHC faktiskt var bättre och ville mer. Owuya får godkänt gossen släppte 3 mål och ändå blev räddningprocenten 92%
Övriga som knappt får godkänt är Tjärnqvist-Kronwall-Printz som ändå kämpade något.

Men nu är det nog dax att mixa femmorna,
Ett historiskt ögonblick alla forumbesökare!!!
NakenJanne08 med ett inlägg helt befriat från:
Äh det löser sig,
Äh vad negativa alla är,
Äh det är 50 matcher kvar,
Äh det ser ganska bra ut,
Äh lugn vi kommer så småningom osv, osv...

& då inser man allvaret

Ja ja bli inte upphetsad nu, vi kan alla ha en dålig dag, imorgon så är allt bra igen :D
Nej.
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SkönaDjurgårn skrev:Klack och ovrig publik kanske ska visa sin frustration med att sta knapptysta de forsta tio minuterna i nasta match? Kanns inte som att spelarna ar varda det stod som de alltid far.
Ja, helt rätt medicin! Istället för att stötta dom så gör vi det motsatta, då vänder det säkert! Om vi alla river våra säsongskort så kanske dom fattar att det är bra att vinna!!!!

Varför väller det in massa användare på forumet man aldrig sett förut när det går som allra sämst? Troll som håller på gnihet?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Rirre skrev:Kempe - Ottoson - Nilson
Cehlin - Kruger - Tjärnqvist
Ekman - Norman - Widing/T. Eriksson
Eklund - Falk - Ölvestad/Brodin

Detta vill jag se i nästa match. Tycker synd om Kempe som måste lira med Eklund och Falk i varje match. Kanske dags att inse att Ölvestad inte är någon målskytt eller passningsgeni utan att han ska göra det han faktiskt är jävligt duktig på. Varken Ölve eller Brodin är till för en första kedje.
Ekman ska bort, Falk ska eventuellt spela, men absolut inte mycket, Fimpen kan ju sticka på semester eller något

Så Tim tar Ekmans plats, Arvid Strömberg tar Fimpens. Det är väl ganska uppenbart att det blivit bättre då. Testa, vänta inte på att något bara ska lösa sig utav sig själv, in med lite Hjärta och bort med den slappa attityden, för en match..
Spela fult
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Just nu känns det som ett gäng överbetalda divor glider runt på isen och skiter i att jobba för laget. Alla måste kämpa i VARJE byte... inte bara han som har pucken...
Senast redigerad av tomten den 2010-10-26 21:12:52, redigerad totalt 1 gånger.
henka83

Inlägg av henka83 »

Edin ska vi sitta och kolla på när vårat hjärta dör? Vad är det du är ute efter, ser du ingenting? Folk kanske inte är som du som skriver 1000 inlägg men ändå sitter här och följer debatter varje dag, bror duktig. Sånna som dig är jag fruktansvärt trött på nu. Visst fan ska man få vädja sina åsikter på ett forum, och det vore jävligt märkligt om man inte skrev ut sin frustration...

Är du Järlan???
pinga19

Inlägg av pinga19 »

tomten skrev:Just nu känns det som ett gäng överbetalda divor glider runt på isen och skiter i att jobba för laget. Alla måste kämpa i VARJE byte... inte bara han som har pucken...
Hear hear
henka83

Inlägg av henka83 »

Inte undra på att vi förlorar när laget har samma mentalitet som Edin (Järlan?).

Loser stämpel. Inte fan tänker jag sitta och åka bil 40 mil varenda hemmamatch om det fortsätter såhär..
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Fullständigt OACCEPTABELT. :evil:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

henka83 skrev:Edin ska vi sitta och kolla på när vårat hjärta dör? Vad är det du är ute efter, ser du ingenting? Folk kanske inte är som du som skriver 1000 inlägg men ändå sitter här och följer debatter varje dag, bror duktig. Sånna som dig är jag fruktansvärt trött på nu. Visst fan ska man få vädja sina åsikter på ett forum, och det vore jävligt märkligt om man inte skrev ut sin frustration...

Är du Järlan???
Jag är väl lika jävla besviken och frustrerad som alla andra här inne, dock så blir det ju pinsamt låg nivå när man börjar prata om kvalserien och om att sparka tränare och spelare. Jag brukar själv sitta och småläsa på andra forum när lag är inne i svackor, så det är bara extra salt i såren när man vet att det sitter någon bonde där ute och flinar när han läser kommentarerna här inne.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

henka83 skrev:Inte undra på att vi förlorar när laget har samma mentalitet som Edin (Järlan?).

Loser stämpel. Inte fan tänker jag sitta och åka bil 40 mil varenda hemmamatch om det fortsätter såhär..
Sluta hacka på Edin. Bara jag som får jävlas med honom. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
För helvete. Vad visar man FÖR PONDUS när man undviker att ta TimeOut under pågående fiasko och bänka allt folk som INTE står upp för Djurgården?!
Time out?

Han hade ju 2 långa periodpauser på sig att snacka utan att något ändrade matchbilden. Vad skulle 30 s till göra?
Jo, att bryta en period med en time Out och vråla sig hes på flickscouterna som Hardy har på isen kan kanske väcka dem? och direkt på time-outen bänkas alla legoknektar och låta de som visat kämpaglöd spela. Oavsett dessas meriter. Jag ser hellre ett supertaggat DIF-J-20lag få b*gstryk mot Troja-Ljungby än jag ser detta bulldegslag åka på pungspark efter pungspark.. och när tränaren inte ryter ifrån är tamejfan oacceptabelt och då menar jag att det ska rytas i omklädningsrummet, i spelargången, i båset och tamejfan på isen, i sann leif boork-anda.. Nån måste visa glöd från ledningshåll...

Lasse lagerbäck visade samma hetsiga inställning under fotbollsVM (Nigeria) som Hardy Montén/Johansson visar i DIF anno 2010. Han stod och lutade sig mot en stolpe. Det gör vi också.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
henka83

Inlägg av henka83 »

Hardy har börjat tänka som Boorken med Brynäs, rullar på allt för mycket folk i dagsläget. Låt spelarna som ska göra det få rätt speltid, annars kommer det här sluta i katastrof. Ner på folk är bara förnamnet, nu ska gubbarna igång, och då krävs istid.

Mackan - Kruger - Widing

Dom kommer producera dagligen, övriga lines sköt er och spela 0-0!!!!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Edin skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Klack och ovrig publik kanske ska visa sin frustration med att sta knapptysta de forsta tio minuterna i nasta match? Kanns inte som att spelarna ar varda det stod som de alltid far.
Ja, helt rätt medicin! Istället för att stötta dom så gör vi det motsatta, då vänder det säkert! Om vi alla river våra säsongskort så kanske dom fattar att det är bra att vinna!!!!

Varför väller det in massa användare på forumet man aldrig sett förut när det går som allra sämst? Troll som håller på gnihet?
Det var darfor jag bara skrev TIO MINUTER, som en markering bara. Men du kanske missade det? Det skulle ju liksom kunna bli en vandpunkt om alla drar igang direkt efter det med ett javla drag. Uppenbarligen ar 99,9% av alla har inne forbannat missnojda just nu men vi kor val pa som vanligt? Suck.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
För helvete. Vad visar man FÖR PONDUS när man undviker att ta TimeOut under pågående fiasko och bänka allt folk som INTE står upp för Djurgården?!
Time out?

Han hade ju 2 långa periodpauser på sig att snacka utan att något ändrade matchbilden. Vad skulle 30 s till göra?
Jo, att bryta en period med en time Out och vråla sig hes på flickscouterna som Hardy har på isen kan kanske väcka dem? och direkt på time-outen bänkas alla legoknektar och låta de som visat kämpaglöd spela. Oavsett dessas meriter. Jag ser hellre ett supertaggat DIF-J-20lag få b*gstryk mot Troja-Ljungby än jag ser detta bulldegslag åka på pungspark efter pungspark.. och när tränaren inte ryter ifrån är tamejfan oacceptabelt och då menar jag att det ska rytas i omklädningsrummet, i spelargången, i båset och tamejfan på isen, i sann leif boork-anda.. Nån måste visa glöd från ledningshåll...

Lasse lagerbäck visade samma hetsiga inställning under fotbollsVM (Nigeria) som Hardy Montén/Johansson visar i DIF anno 2010. Han stod och lutade sig mot en stolpe. Det gör vi också.
Tja vem vet, men jag tror inte att en time out hade spelat någon roll ikväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar