Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Heaty »

kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:Widing är bra, han sliter som ett djur, åker mycket skridskor, kämpar som fan. Kul.

Saken är bara det att vi har massor av spelare som kan göra det, Brodin, Kempe, Sillen, Eklund, you name it.

Widing har 300 kakor i månaden, för att göra en sak som ovanstående inte kan. MÅL. Vi snackar 20-30 mål per säsong, och han spelar fan med tillräckligt bra spelare för att göra det. Även om han skulle må bättre av att spela med en naturlig center. Men han har fan testats med alla vi har utom Ottosson nu typ.
Sen spelade Widing bara 11,5 minut idag. Förutom Nilson som fick matchstraff hade bara Tim och Brodin mindre istid... Känns ju inte riktigt som om det är meningen med en kille som tjänar 300 000 kr i månaden heller.
Dem som förtjänar istid får också den.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag tyckte att klacken skötte sig väldigt bra idag.

Det är serielunk en jävla tisdag, man får inte ställa hur höga krav som helst...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Edin skrev:Jag tyckte att klacken skötte sig väldigt bra idag.

Det är serielunk en jävla tisdag, man får inte ställa hur höga krav som helst...
PRECIS! Fan vilka krav vissa har, skulle varit annat om det var storsatsning en lördag mot Färjestad eller liknande..
Mash

Inlägg av Mash »

Kan diskuteras, skönt att alla stannade kvar och stod upp och sjöng vid underläget :D Annars så håller sångerna 1-2 min sedan så dör den. Men som du säger, Tisdag, hade ingen som styrde och ställde i klacken (?) godkänt i alla fall men jag är inte nöjd.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Kentta skrev:

PRECIS! Fan vilka krav vissa har, skulle varit annat om det var storsatsning en lördag mot Färjestad eller liknande..
Helt jävla enig.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
V-sign

Inlägg av V-sign »

Vissa är ju aldrig nöjda med klacken. Löjligt höga krav.

Från A9 tycker jag de hördes jävligt bra!

Grym vändning! kan inte klaga på någon idag förutom Mark.

Detta kan vända hela vår säsong!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mycket skön vändning detta kanske kan få även äldre högavlönade spelare att vakna till.

Även om Mark inte lyckas alls idag och direkt kan lastas för mål två och tre tycker nog jag att han skall stå emot HV71.

Inte för att jag uppskattar hans "unika" målvaktsstil utan mest för att jag är rädd för att killens psyke kan knäckas om han inte får chansen direkt igen.

Vi har ju chansat lite med målvakterna och det kanske inte var direkt lyckat.

har man 300 kakor i månaden och är forward skall man göra poäng.

Alla spelare oavsett lön skall kämpa tills benen inte bär längre, men har man 300 plopp i lön per månad och är forward förväntar jag mig poäng.

Med andra ord köper inte jag resonemanget om att Widing skulle vara ok för att han kämpar. Alla spelare skall kämpa, gör de inte det borde de petas direkt i någon match eller två.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kall-El skrev:Mycket skön vändning detta kanske kan få även äldre högavlönade spelare att vakna till.

Även om Mark inte lyckas alls idag och direkt kan lastas för mål två och tre tycker nog jag att han skall stå emot HV71.

Inte för att jag uppskattar hans "unika" målvaktsstil utan mest för att jag är rädd för att killens psyke kan knäckas om han inte får chansen direkt igen.

Vi har ju chansat lite med målvakterna och det kanske inte var direkt lyckat.

har man 300 kakor i månaden och är forward skall man göra poäng.

Alla spelare oavsett lön skall kämpa tills benen inte bär längre, men har man 300 plopp i lön per månad och är forward förväntar jag mig poäng.

Med andra ord köper inte jag resonemanget om att Widing skulle vara ok för att han kämpar. Alla spelare skall kämpa, gör de inte det borde de petas direkt i någon match eller två.
Ingen säger att det är okej för att han kämpar. Folk säger att det är bra att han kämpar FAST han har otrolig motgång just nu. Hellre det än att hänga med huvudet och glida till båset. Fortsätter han såhär så kommer han komma upp i nivån han är kapabel till, ingen tvekan om saken.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Brodin ska lira förresten, jävlar vilken energi han tillför matchen och han kan reta upp motståndaren något förbaskat, vilket lär behövas mot HiV.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mash skrev:

Kan diskuteras, skönt att alla stannade kvar och stod upp och sjöng vid underläget :D Annars så håller sångerna 1-2 min sedan så dör den. Men som du säger, Tisdag, hade ingen som styrde och ställde i klacken (?) godkänt i alla fall men jag är inte nöjd.
"godkänt i alla fall men jag är inte nöjd."

Röker du på? Gör om, gör rätt.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Heaty skrev:
kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:Widing är bra, han sliter som ett djur, åker mycket skridskor, kämpar som fan. Kul.

Saken är bara det att vi har massor av spelare som kan göra det, Brodin, Kempe, Sillen, Eklund, you name it.

Widing har 300 kakor i månaden, för att göra en sak som ovanstående inte kan. MÅL. Vi snackar 20-30 mål per säsong, och han spelar fan med tillräckligt bra spelare för att göra det. Även om han skulle må bättre av att spela med en naturlig center. Men han har fan testats med alla vi har utom Ottosson nu typ.
Sen spelade Widing bara 11,5 minut idag. Förutom Nilson som fick matchstraff hade bara Tim och Brodin mindre istid... Känns ju inte riktigt som om det är meningen med en kille som tjänar 300 000 kr i månaden heller.
Dem som förtjänar istid får också den.
Det håller jag helt med om. Skrev också det i något inlägg efter det du citerar. Jag visade ju bara ytterligare att Widing underpresterar, i synnerhet i förhållande till sin lön. Det räcker inte att "kämpa och slita" för 300 loppor i månaden.
Mash

Inlägg av Mash »

Snazzi skrev:
Mash skrev:

"godkänt i alla fall men jag är inte nöjd."

Röker du på? Gör om, gör rätt.
Nej jag röker inte på. Jag sammanfattar det som att, sångerna dör ut för fort. Alla slutar när Brynäs har puck i vår zon och spelar runt den, så var det ofta idag. Men helt klart godkänt men bättre kan vi ;)
V-sign

Inlägg av V-sign »

Kall-El: Du kan ju försöka att inte såga Widing i varje inlägg....tröttsamt.

Alla inklusive Widing vet att han inte presterat tillräckligt bra ännu.

Djurgården börjar komma igång nu och tänk bara när Widing, Ekman och Nilsson börjar leverera. De hade ett byte i 1:a perioden då de spelade i Brynäs zon i runt 2 minuter. Grymt jävla tryck! Det finns grym potential!

Det är bara en tidsfråga!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mash skrev: Nej jag röker inte på. Jag sammanfattar det som att, sångerna dör ut för fort. Alla slutar när Brynäs har puck i vår zon och spelar runt den, så var det ofta idag. Men helt klart godkänt men bättre kan vi ;)
Från "Klacken, vad sysslar ni med ?!" (Som du fiffigt redigerat bort nu) till "Men helt klart godkänt men bättre kan vi".

Om du inte har en ordentlig åsikt från första början tycker jag att du kan hålla fingrarna borta från tangenbordet. Så jävla onödigt att skriva något negativt du i slutändan inte står för.

Visst, vi var inte helt perfekta i första perioden. Men om du förväntar dig slutspelsstämning när det står 0-3 på resultattavlan, en tisdagskväll med ca 6.600 på läktaren kan du faktiskt sticka härifrån.
(Sen att vi alla vill ha det är en annan sak, men det är fan inget du kan kräva.)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ser matchen igen nu, och fyfasen så bra Tjärna är på att täcka målvakten, vi kan tacka honom för både 1-3 och 3-3. Inte för att ta något ifrån Honken och BomBom, men kärringen Svedberg ser verkligen ingenting på något utav skotten! :)
Skriv svar