Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Crashmash »

BILJETTER
För biljetter till matchen,vår biljettsida.

MATCHINFORMATION
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

LAGUPPSTÄLLNING
30 Mark Owuya (GK)
1 Tim Sandberg (GK)

1:a
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
17 Mathias Tjärnqvist (RW)

2:
10 Marcus Ragnarsson (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
37 John Norman (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)

3:e
78 Josef Boumedienne (LD)
15 Oscar Eklund (RD)
41 Daniel Widing (LW)
3 Nils Ekman (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

4:e
21 Stefan Lassen (LD)
34 Daniel Brodin (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
16 Nichlas Falk (CE)
70 Mario Kempe (RW)
Användarvisningsbild
kotten

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av kotten »

Dags att på allvar börja klättringen mot toppen.

Förhandstips: 3-1.
Nilson
Kruger
Kempe
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Rix

Inlägg av Rix »

Vi vinner med 3-0.

Nilsson
Norman
Widing
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

8-0
Widing x5
Mackan x2
Jimmie
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Varje match har flera tippat Widing som målskytt. Det är bra att ni inte ger upp i och försig! Haha.
Tror på en jämn match, tror dock vi förlorar på straffar (som vanligt..)
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kempe - Norman - Cehlin
Ragnarsson-Holmqvist

Ölvestad - Krüger - Tjärnqvist
Kronwall-Eklund

Nilson - Ottosson - Ekman
Printz-Boumedienne

Eriksson - Falk - Widing

Dock så tror jag inte att Hardy vågar ändra om så mycket, haha! :D Skulle vara en intressant uppställning tycker jag i alla fall :wink:
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Blir som vanligt när vi möter Brynäs en klurig och jämn match. Men jag tror att Djurgården tar det efter sudden med 3-2.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

1-4 till BIF
DIF!
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Äntligen ska jag på match igen, det var ett tag sen. Hoppas verkligen på en seger och en uppryckning i spelet.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Mash

Inlägg av Mash »

Är alltid lika nervös och förväntansfull inför matcherna mot Brynäs, de har ett riktigt vasst försvar som är svårt för oss att komma igenom. Jag kan bara hoppas att de lärt sig något från förra gången. Tror på DIF i denna match, 2-1. Ölvestad och Kronwall får måla.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Mash skrev:Är alltid lika nervös och förväntansfull inför matcherna mot Brynäs, de har ett riktigt vasst försvar som är svårt för oss att komma igenom. Jag kan bara hoppas att de lärt sig något från förra gången. Tror på DIF i denna match, 2-1. Ölvestad och Kronwall får måla.
De HADE ett vasst försvar. Har släppt in ganska klart mest mål såhär långt. Fast de har också gjort mycket mål.
Mash

Inlägg av Mash »

Soulsic skrev:
Mash skrev:Är alltid lika nervös och förväntansfull inför matcherna mot Brynäs, de har ett riktigt vasst försvar som är svårt för oss att komma igenom. Jag kan bara hoppas att de lärt sig något från förra gången. Tror på DIF i denna match, 2-1. Ölvestad och Kronwall får måla.
De HADE ett vasst försvar. Har släppt in ganska klart mest mål såhär långt. Fast de har också gjort mycket mål.
Jo, jag har sett det. Men senast lagen ställdes emot varann så var det klart att BIF hade bästa försvaret. Man får bara hoppas och be att de har sjunkit i standard :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mash skrev:
Soulsic skrev:
Jo, jag har sett det. Men senast lagen ställdes emot varann så var det klart att BIF hade bästa försvaret. Man får bara hoppas och be att de har sjunkit i standard :)
De har bytt stil helt och hållet tills denna säsong. Sett Brynäs en del på tvn och man kan lugnt säga att Czarnecki har ruskat för fulla muggar till bilder av Djurgårdens matcher förra säsongen. Man har försökt kopiera Hardys filosofi så mycket det går och faktum är att man lyckats bättre än DIF gjort hittils med långa perioder i anfallszon och ett snabbt långt förstapass genom mittzonen. Problemet med Brynäs är att de inte har samma klass på backarna som vi hade i fjol och inte heller någon Wesslau där bak. Därför har jag en känsla av att det kan bli många mål på Hovet imorrn! Två offensiva lag som som båda vill ha puck. Kan bli lite av en målvaktsmatch!

Spännande blir det i vilket fall!
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

Jockmaniac skrev:De har bytt stil helt och hållet tills denna säsong. Sett Brynäs en del på tvn och man kan lugnt säga att Czarnecki har ruskat för fulla muggar till bilder av Djurgårdens matcher förra säsongen. Man har försökt kopiera Hardys filosofi så mycket det går och faktum är att man lyckats bättre än DIF gjort hittils med långa perioder i anfallszon och ett snabbt långt förstapass genom mittzonen. Problemet med Brynäs är att de inte har samma klass på backarna som vi hade i fjol och inte heller någon Wesslau där bak. Därför har jag en känsla av att det kan bli många mål på Hovet imorrn! Två offensiva lag som som båda vill ha puck. Kan bli lite av en målvaktsmatch!

Spännande blir det i vilket fall!
Oh men fy helvete vad det inlägget gör mig nervös, är rädd för en repris från träningsmatchen i försäsongen. Men med Ragges stabilitet och känslan han förmedlar så blir det toppen :D Tycker Hardy borde göra om lite, Falk ska f*n inte vara i fjärde femman!
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Jag börjar bli skapligt nervös inför matchen. Det var nu ett tag sen jag var på hovet så hoppas verkligen på en seger. Tänk om det kunde släppa för Widing mot sitt gamla lag. Två-tre mål skulle väl vara lagom tycker jag :wink:

Jag har på känn att det blir en målrik match som förhoppningsvis slutar med en hemmaseger. Jag tippar på 4-3.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Skriv svar