Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
BILJETTER
För biljetter till matchen,vår biljettsida.
MATCHINFORMATION
Hittar du här
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
LAGUPPSTÄLLNING
30 Mark Owuya (GK)
1 Tim Sandberg (GK)
1:a
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
17 Mathias Tjärnqvist (RW)
2:
10 Marcus Ragnarsson (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
37 John Norman (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)
3:e
78 Josef Boumedienne (LD)
15 Oscar Eklund (RD)
41 Daniel Widing (LW)
3 Nils Ekman (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
4:e
21 Stefan Lassen (LD)
34 Daniel Brodin (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
16 Nichlas Falk (CE)
70 Mario Kempe (RW)
För biljetter till matchen,vår biljettsida.
MATCHINFORMATION
Hittar du här
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
LAGUPPSTÄLLNING
30 Mark Owuya (GK)
1 Tim Sandberg (GK)
1:a
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
19 Jimmie Ölvestad (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
17 Mathias Tjärnqvist (RW)
2:
10 Marcus Ragnarsson (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
37 John Norman (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)
3:e
78 Josef Boumedienne (LD)
15 Oscar Eklund (RD)
41 Daniel Widing (LW)
3 Nils Ekman (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
4:e
21 Stefan Lassen (LD)
34 Daniel Brodin (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
16 Nichlas Falk (CE)
70 Mario Kempe (RW)
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
Dags att på allvar börja klättringen mot toppen.
Förhandstips: 3-1.
Nilson
Kruger
Kempe
Förhandstips: 3-1.
Nilson
Kruger
Kempe
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Vi vinner med 3-0.
Nilsson
Norman
Widing
Nilsson
Norman
Widing
Varje match har flera tippat Widing som målskytt. Det är bra att ni inte ger upp i och försig! Haha.
Tror på en jämn match, tror dock vi förlorar på straffar (som vanligt..)
Tror på en jämn match, tror dock vi förlorar på straffar (som vanligt..)
Losing all hope was freedom.
Kempe - Norman - Cehlin
Ragnarsson-Holmqvist
Ölvestad - Krüger - Tjärnqvist
Kronwall-Eklund
Nilson - Ottosson - Ekman
Printz-Boumedienne
Eriksson - Falk - Widing
Dock så tror jag inte att Hardy vågar ändra om så mycket, haha!
Skulle vara en intressant uppställning tycker jag i alla fall 
Ragnarsson-Holmqvist
Ölvestad - Krüger - Tjärnqvist
Kronwall-Eklund
Nilson - Ottosson - Ekman
Printz-Boumedienne
Eriksson - Falk - Widing
Dock så tror jag inte att Hardy vågar ändra om så mycket, haha!

Blir som vanligt när vi möter Brynäs en klurig och jämn match. Men jag tror att Djurgården tar det efter sudden med 3-2.
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äntligen ska jag på match igen, det var ett tag sen. Hoppas verkligen på en seger och en uppryckning i spelet.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Är alltid lika nervös och förväntansfull inför matcherna mot Brynäs, de har ett riktigt vasst försvar som är svårt för oss att komma igenom. Jag kan bara hoppas att de lärt sig något från förra gången. Tror på DIF i denna match, 2-1. Ölvestad och Kronwall får måla.
De HADE ett vasst försvar. Har släppt in ganska klart mest mål såhär långt. Fast de har också gjort mycket mål.Mash skrev:Är alltid lika nervös och förväntansfull inför matcherna mot Brynäs, de har ett riktigt vasst försvar som är svårt för oss att komma igenom. Jag kan bara hoppas att de lärt sig något från förra gången. Tror på DIF i denna match, 2-1. Ölvestad och Kronwall får måla.
Jo, jag har sett det. Men senast lagen ställdes emot varann så var det klart att BIF hade bästa försvaret. Man får bara hoppas och be att de har sjunkit i standardSoulsic skrev:De HADE ett vasst försvar. Har släppt in ganska klart mest mål såhär långt. Fast de har också gjort mycket mål.Mash skrev:Är alltid lika nervös och förväntansfull inför matcherna mot Brynäs, de har ett riktigt vasst försvar som är svårt för oss att komma igenom. Jag kan bara hoppas att de lärt sig något från förra gången. Tror på DIF i denna match, 2-1. Ölvestad och Kronwall får måla.

-
De har bytt stil helt och hållet tills denna säsong. Sett Brynäs en del på tvn och man kan lugnt säga att Czarnecki har ruskat för fulla muggar till bilder av Djurgårdens matcher förra säsongen. Man har försökt kopiera Hardys filosofi så mycket det går och faktum är att man lyckats bättre än DIF gjort hittils med långa perioder i anfallszon och ett snabbt långt förstapass genom mittzonen. Problemet med Brynäs är att de inte har samma klass på backarna som vi hade i fjol och inte heller någon Wesslau där bak. Därför har jag en känsla av att det kan bli många mål på Hovet imorrn! Två offensiva lag som som båda vill ha puck. Kan bli lite av en målvaktsmatch!Mash skrev:Jo, jag har sett det. Men senast lagen ställdes emot varann så var det klart att BIF hade bästa försvaret. Man får bara hoppas och be att de har sjunkit i standardSoulsic skrev:De HADE ett vasst försvar. Har släppt in ganska klart mest mål såhär långt. Fast de har också gjort mycket mål.Mash skrev:Är alltid lika nervös och förväntansfull inför matcherna mot Brynäs, de har ett riktigt vasst försvar som är svårt för oss att komma igenom. Jag kan bara hoppas att de lärt sig något från förra gången. Tror på DIF i denna match, 2-1. Ölvestad och Kronwall får måla.
Spännande blir det i vilket fall!
100% DJURGÅRDSJ***L
Oh men fy helvete vad det inlägget gör mig nervös, är rädd för en repris från träningsmatchen i försäsongen. Men med Ragges stabilitet och känslan han förmedlar så blir det toppenJockmaniac skrev:De har bytt stil helt och hållet tills denna säsong. Sett Brynäs en del på tvn och man kan lugnt säga att Czarnecki har ruskat för fulla muggar till bilder av Djurgårdens matcher förra säsongen. Man har försökt kopiera Hardys filosofi så mycket det går och faktum är att man lyckats bättre än DIF gjort hittils med långa perioder i anfallszon och ett snabbt långt förstapass genom mittzonen. Problemet med Brynäs är att de inte har samma klass på backarna som vi hade i fjol och inte heller någon Wesslau där bak. Därför har jag en känsla av att det kan bli många mål på Hovet imorrn! Två offensiva lag som som båda vill ha puck. Kan bli lite av en målvaktsmatch!
Spännande blir det i vilket fall!

- Silverminken
Jag börjar bli skapligt nervös inför matchen. Det var nu ett tag sen jag var på hovet så hoppas verkligen på en seger. Tänk om det kunde släppa för Widing mot sitt gamla lag. Två-tre mål skulle väl vara lagom tycker jag
Jag har på känn att det blir en målrik match som förhoppningsvis slutar med en hemmaseger. Jag tippar på 4-3.

Jag har på känn att det blir en målrik match som förhoppningsvis slutar med en hemmaseger. Jag tippar på 4-3.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård