Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

Ikväll tror och hoppas jag att Nisse och Widing kommer igång på allvar. Det känns som att det är deras tur att träda in i rampljuset nu. Tänk vilket sparkapital vi har i dessa två spelare, som normalt sett tillhör topp tio över Elitseriens bästa offensiva spelare.

Djurgårdens IF - Brynäs IF 4-1

Nisse
Widing
Ragge
Krüger

Pulbik: 7189
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
fern
Säsongskort: Ja

Inlägg av fern »

Fortsätter på den inslagna vägen och tippar, även jag.

DIF-Brynäs 5-3

Norman x2
Tjärna
Jimmie
Mackan

Publik: 6754

Vill förövrigt se Brodin spela. Kan inte förstå att han varit bänkad de senaste matcherna.
DIF
R_DIF

Inlägg av R_DIF »

Daniel942 skrev:
R_DIF skrev:Hur gör ni andra för att kunna se matcherna hemifrån?
Csports skitkvalite går ju inte att titta på, är det bara canal+ abonnemang till tv'n som gäller då eller?
Vad har du för leverantör?
Bor i en liten kommun där min tv leverantör har ett samarbete med canal digital.
Så jag kan välja mellan
Canal+ Sport 1
sport 2
sport hd
sport extra
för 259kr/mån

och

Canal+ Fotboll
Hockey
Extra 1,2,3,4
för 169kr/mån

Antar att det inte räcker med bara den första?

Edit: Sen är de väll en kortavgift varje månad plus en box för några tusen, så det blir endel om man ska ha allt.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jockmaniac skrev:
sensei skrev:Man måste väl få ha olika favoritspelare, diskutera dessa m.m.

För mig personligen är Tim inte en av mina absoluta favoriter. Jag gillar power forwards vilket jag tror förklarar varför. Om Tim däremot är en av dina favoriter, good for you!
Klart du får och visst du gillar powerforwards, men om man ska hårdra det så skulle du alltså föredra Kristoffersson före exempelvis Klasen eller Omark? Jag har ingenting emot att man tycker olika, men att bänka en av våra få puckskickliga spelare bara för att man vill se ännu fler tacklingar och spelare som kan trycka handskar i nyllet på motspelare köper jag inte. Eriksson är ingen poängkung visst, han är ingen målkung visst, han är ingen tacklare visst men han kan skapa långa perioder i anfallet. Vi har Mackan, Norman, Krüger och till viss del Otto i nuläget som klarar det(förutom Tim). Till skillnad från exempelvis Brodin som dumpar, åker efter, sätter en stenhård tackling, för att sedan få backchecka igen. Samma med Ölvestad, Tjärna, osv. Kan inte hålla pucken helt enkelt!

Jag förstår att jag inte kan ändra era uppfattningar likt ni aldrig kan ändra mina. Men har spenderat hela dagen med att försöka förstå era åsikter och synpunkter. Sätta mig in i era sitsar! Men det går bara inte!
Man behöver ju olika spelartyper i ett lag för att få ut den bästa kemin, i en fjärde kedja tycker jag alltid de ska finnas lite tuffhet/gå rakt på mål attityd m.m..

Daniel Brodin ska för mig spela, tycker inte man ska bänka både Fimpen och Brodin, den förstnämnda möjligen, men att lira både Tim och Kempe i samma femma har man märkt att dom nästan ta ut varandra på nått vis.. Det bli mycket snurr och vi tappar pucken efter ett tag utan att någon direkt vågar gå in på mål. Tycker om varenda spelare i laget, men får gå på känslan vilka som passar varandra bäst. Vi har 2 stycken kopior i Kempe och Eriksson, möjligen att den första tacklar lite mer en den andra och faktiskt gör det rätt bra, medans den andra har lite bättre teknik och spelsinne.

Ne jag ser hellre en Brodin som kan röja upp lite för exempelvis Kempe och på så sätt komma till fler avslut, Kempe eller Tim välj vad man vill men sig Kempe då med tanke på förra matchen !

4-2 ikväll. Widing,Ragge,Norman,Nilson
Spela fult
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag tror ni glömt hur bra Brodin var innan han blev skadad, lätt en av våra bästa spelare = HAN SKA SPELA.

Ni har ju diskuterat Tim tidigare i tråden och här kommer mina tankar...
Han var fantastiskt bra i några matcher förra säsongen men är alltför ofta totalt ofarligt. TOTALT ofarlig. Han har ju potential, det har vi sett, men han måste bli farligare oftare. Tackla! Skjut! Gör ett mål en gång i livet...

Till er som satt Ekman i förstakedjan - ehhhhhh???

Har ni helt missat alla matcher denna säsong? Ekman har varit bedrövlig och borde bli placerad i laget därefter. Speltid förtjänar man och i Ekmans fall får han försöka förtjäna den speltiden i en fjärdelina. Sjukt besviken på den mannen.

Negativt inlägg men för att avsluta på ett positivt sätt så vill jag säga att det känns enormt bra inför fortsättningen av säsongen. Fina nyförvärv och med Ragge i laget och en gryende formkurva så kommer det här bli bra. Jag ser hellre att vi börjar dåligt för att växa under säsongen än tvärtom! På pappret har vi ett grymt lag och hittills ett enormt sparkapital i t.ex. Widing.

Jag går ut redan nu och "lovar" ett SM-guld! Lite vågat men jag tror fan det. :D
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Om man placerar Nisse i en fjärdekedja så är det ett enormt slöseri. Han har alltid varit jävligt bra och måste få tid att komma in i spelet, då kommer han att bli en enorm tillgång. Samma sak som med Mackan ifjol. Hade du velat placera honom efter hur hans spel såg ut de första 15 omgångarna? Nej, för då hade han inte varit så där fantastiskt bra som han var under andra hälften av säsongen.

Det gäller att vara rädd om etablerade toppspelare. Man kan inte bara bänka dem i ren aggression, då får man aldrig ut något av dem på sikt. Nisse är dessutom en spelare som brukar vara bäst när det verkligen gäller. Tror han, tillsammans med Ragge, Mackan och Widing kommer att bära laget i slutspelet. Kom ihåg vem som sa det.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Ja det hoppas jag också och klart att det var ett frustrerat tillgrepp att nämna fjärdekedjan. Men seriöst, jag har SÄLLAN skådat ett liknande ointresse av en spelare i DIF och det framkallar såklart dessa känslor. Hur tycker du själv att han varit?

Känns som han förstör varje kedja han är med i och jag skulle hellre se honom på bänken än på planen. Sen om han gräver ner sig eller krigar för att komma tillbaka är väl upp till honom.

Sen har han väl en historia av att vara kall i början för att bli bättre och man kan ju bara hoppas på det. Mitt tålamod börjar dock tryta även om det är väldigt många matcher kvar. Vet inte hur långt tålamod man ska ha med en sån här spelare. Spelar han bara bra den sista fjärdedelen av säsongen kör jag hellre med en hungrig junior.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller helt med Mäklaren här. Widing & Ekman måste få förtroende och verkligen få chansen att komma igång, kom ihåg att en säsong är lång och att det inte gäller att vara som bäst nu. Att sätta dessa herrar alltför långt ner i hierarkin gagnar inte laget för fem öre (mer än eventuellt på kort sikt då någon annan för stunden mer het spelare får mer speltid). Det kommer lossna, om det så är den här omgången, nästa eller om 10 rundor.

Jag var besviken på Mackan i inledningen av förra säsongen, och vi alla vet hur det gick sen. Nisse är fortfarande en bra hockeyspelare men han har inte fått det att lossna, och Widing har så lågt självförtroende för stunden att det är synd om karln. Vore inte det skönaste om Widing självmant gick in och sänkte sitt gamla Brynäs ikväll? Snacka om boost inför framtiden....
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

R_DIF skrev:Hur gör ni andra för att kunna se matcherna hemifrån?
Csports skitkvalite går ju inte att titta på, är det bara canal+ abonnemang till tv'n som gäller då eller?
Skaffade Canal + Max abonnemang eller vad det heter för att kunna se när mitt kära Djurgår'n lirar på bortaplan. Bra kvalité men dyrt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Jo, jag var precis lika besviken på Mackan förra året. Skillnaden är väl att han kan hålla världsklass när han är som bäst, det är jag ytterst tveksam till om Nisse kan.

Visst, kör på med dem i de första linorna, jag hoppas och kanske innerst inne tror att ni har rätt också. Men just nu är jag oerhört frustrerad. Hur långt tålamod har ni? 30 matcher?

Man förstår ju att Ekman och Widing vill så himla mycket men jag tycker faktiskt de borde spela enklare än de gör. De vill så mycket att de håller i pucken några extra sekunder hela tiden. Släpp pucken till nästa spelare och kör på!

Nåja, hoppas det vänder redan ikväll så jag får äta upp mitt agg. Det gör jag gärna.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Btw så har jag också Canal+ Total och Säsongskortet...betalar 800kr/mån. Sinnessjukt, men vad ska man göra! 1:a feb. byter denna kombination namn till Canal+ Max.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror tyvärr att vi inte kommer att få se det lossna för Widing eller Ekman innan de får spela tillsammans med en naturlig center.

Ekman är ingen center och Widing behöver en spelare som kan leverera pucken till honom i rätt lägen.

Vidhåller oxå att DIF med tanken på lagets beskaffenhet just nu borde spela med 3 centrar och 5 forwardspar. Låt Otto och Falk lira dubbla byten.

Man kanske helt enkelt borde visa mer uppskattnig för Normans insats så här långt och låta han få lira tillsammans med Ekamn och Widing. Då har man i alla fall prövat allt för att försöka få det att lossna för dessa båda spelare.

Håller för övrigt helt med om att Brodin skall spela.

Med 5 forwardspar skulle vi kunna mönstra följande duos:

Nilson - Ölvestad
Ekman - Widing
Krüger - Tjärnqvist
Cehlin - Erikson
Brodin - Kempe

De forwardspar som spelare bäst för stunmden får självfallet den mesta speltiden i spel 5 mot 5. Med dessa fem par borde vi kunna ligga och surra som bålgeringar konstant för åka skridskor kan verkligen dessa spelare göra.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Ingen dålig idé faktiskt, Kall-El. Så skulle man kunna starta matcherna för att sedan efter två perioder gå ner på tre eller fyra forwardspar och låta de som är hetast spela. Håller helt med här, då alla får chansen men bara de hetaste avslutar matchen!

Då måste man kriga för sin plats i laget (och jag slipper se Ekman mer). Det sista var ett skämt ;)
DAHLBERG

Inlägg av DAHLBERG »

139kr för en match på csports börjar kännas dyrt.. Om det är som någon sa 160kr för c hockey +extra kanalerna så ska jag ringa de genast.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kall-El skrev:Med 5 forwardspar skulle vi kunna mönstra följande duos:

Nilson - Ölvestad
Ekman - Widing
Krüger - Tjärnqvist
Cehlin - Erikson
Brodin - Kempe
Den här uppställningen om någon får det fan att komma i brallan.

Angående något förslag högre upp att vi inte kan bänka herrarna Widing och Ekman för att dom behöver förtroendet, skicka dom till Almtuna så får dom nog spela +25min per match och ta sedan in dom när 30 matcher har gått och dom är riktigt på G :wink:

För att återkoppla till matchen idag, det känns riktigt bra. Är bara lite rädd för ett bakslag på Mark idag. Inget som ligger till grund för det bara en feeling.
Skriv svar