Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
V-sign
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av V-sign »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Att hävda att Tim inte har nåt spelsinne är så fruktansvärt fel som det kan bli. Han har topp fem bäst spelförståelse i laget och så fort han får läge att slå en riktigt bra passning, så hamnar pucken på medspelarens blad. En oerhört underskattad spelare som kommer att göra grym nytta i detta lag både denna och nästa säsong. Förstår inte hur man inte kan tycka att Tim är bra.
Och jag förstår inte att man inte kan tycka att Andreas Holmqvist är bra.

Vi alla tycker väl olika helt enkelt. Mäklaren och Honken, Jag och Timpa ;)
Ställer frågan, vad är Holmqvist bra på?
Holmqvist är ju en grym offensiv back! Grymt skott! Sen är han mindre bra i defensiven men ändå en klart bättre defensiv back än en del andra i vårt lag. Typ Deilert och Printz (för tillfället)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Att hävda att Tim inte har nåt spelsinne är så fruktansvärt fel som det kan bli. Han har topp fem bäst spelförståelse i laget och så fort han får läge att slå en riktigt bra passning, så hamnar pucken på medspelarens blad. En oerhört underskattad spelare som kommer att göra grym nytta i detta lag både denna och nästa säsong. Förstår inte hur man inte kan tycka att Tim är bra.
Och jag förstår inte att man inte kan tycka att Andreas Holmqvist är bra.

Vi alla tycker väl olika helt enkelt. Mäklaren och Honken, Jag och Timpa ;)
Ställer frågan, vad är Holmqvist bra på?
Du vet ju vad som kommer här? Skott, spelsinne bla bla... Och du tycker inte det. End of story.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hmm, bra skott? Tre mål under hela förra säsongen och det lär inte bli fler än fem denna säsong. Han skjuter fruktansvärt hårt, men prickar aldrig målet, utan skjuter antingen utanför eller på ett benskydd som leder till kontring bakåt. Dessutom går han ALDRIG in först i en närkamp utan viker ner sig för aggressiva forwards gång på gång. En otroligt överreklamerad spelare.
Senast redigerad av Mäklaren den 2010-10-18 21:07:11, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Du underskattar Honken i varje inlägg, och det finns de som överskattar han i vartenda inlägg. Jag tycker sanningen ligger någonstans mittemellan, samma med Tim.

När det gäller Honken tycker jag verkligen inte han är så vek i närkamperna som du alltid vill ge sken av, speciellt inte när Ragge är med på banan (då höjer sig Honken 4 nivåer...).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Om man skall gå tillbaka till matchen imorgon så tror jag det blir en rätt tuff tillställning...

Tippar
4-4 efter full tid, och sen vinner BIF efter straffar.

Ekman, Bom-Bom, Otto och Mackan nätar för DIF.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Vi måste hitta på något med Nisse.

Cehlin - Norman - Ekman?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Honkens skott är, liksom Zigomanis skicklighet, häftigt överreklamerat på detta forum. Angående Tim så är jag väldigt kluven. Ingen kan klaga på vare sig hans teknik eller fart, men ofta tycket jag han tenderar att virra bort sig själv i sarghörnen för att slutligen tappa puck utan att ett skott avlossats. Hoppas förövrigt att få se Ekman med Ölvestad och Otto!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vinst idag, tajt som fan dock så efter att plockat säsongens mest onödiga utvisning (efter Jimmies senast) så får vi spela 4 mot 3 i sudden och Mackan flippar in den och matchen slutar 3-2.

Kan bara inte hålla mig gällande tidigare disskusioner. Ja, jag står på den sidan som tycker att Tim gör ett bra jobb i det tysta. Om man tittar på hans spel vilket även underbyggs av tidigare säsongers statistik så ser man att han är en framspelare och inte en avslutare (skottet är rätt vekt för att vara ES). Därför vill jag att han ska spelas med en spelare som t.ex. Cehlin. En som går rakt på mål och kan få den där passen i full fart. Man ser också att dom har gjort det bra ihop i tidigare matcher dom fått spela tillsammans.

Dock har Hardy ett angenämnt problem just nu, många spelare på många positioner.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Gillar inte gnället mot Tim Eriksson. Han kämpar och står i och bidrar med energi till laget. Han verkar ödmjuk och har en härligt inställning. Sådana lagspelare skall vi vara rädda om. Tim kommer snart att visa att han är värd en ordinarie plats i laget.
Håkeye

Inlägg av Håkeye »

Holmqvist måste lära sig att träffa mål med sina skott. Oftast dammar han på för kung och fosterland och resultatet blir ofta ett skott som sitter stenhårt i plexiglaset, till ingen nytta. Gör det enkelt, gör det rätt istället. Stenhårt längs med isen så övriga spelare kan trycka in returer eller styra in puckar. Sikta i krysset kan Mackan ägna sig åt istället.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håkeye skrev:Holmqvist måste lära sig att träffa mål med sina skott. Oftast dammar han på för kung och fosterland och resultatet blir ofta ett skott som sitter stenhårt i plexiglaset, till ingen nytta. Gör det enkelt, gör det rätt istället. Stenhårt längs med isen så övriga spelare kan trycka in returer eller styra in puckar. Sikta i krysset kan Mackan ägna sig åt istället.
Tycker Honken kan börja skjuta till att börja med, vet inte hur många lägen han hellre väljer att passa på... bra ibland, men sönderläst alltför ofta.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Tror att det lossnar rejält idag, 6-1. Brynäs kommer som sagt troligtvis spela defensivt och vi kommer börja få in våra uppspel riktigt bra och spela mycket PP där vi idag kommer vara riktigt effektiva.
R_DIF

Inlägg av R_DIF »

Hur gör ni andra för att kunna se matcherna hemifrån?
Csports skitkvalite går ju inte att titta på, är det bara canal+ abonnemang till tv'n som gäller då eller?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

R_DIF skrev:Hur gör ni andra för att kunna se matcherna hemifrån?
Om du har comhem så kan du beställa matchen över koaxialkabel på en av deras ppv-kanaler. Det enda alternativet som jag känner till är att streama matchen från csports över internet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

R_DIF skrev:Hur gör ni andra för att kunna se matcherna hemifrån?
Csports skitkvalite går ju inte att titta på, är det bara canal+ abonnemang till tv'n som gäller då eller?
Vad har du för leverantör?
DIF!
Skriv svar