Alltså är han en sköka och ska förhoppningsvis inte ha något mer att göra med DIF. Varför ska vi duga när det helt plötsligt inte finns något saftigare att bita i?! Man kan prata om att utvecklingen har blivit sådan inom idrotten men jag kommer ändå aldrig att acceptera det här gnidna, lättfotade som råder.erik_gson89 skrev:Visst blev man besviken när han gick men jag tror du hade gjort samma sak om du hade vart i hans situation. Han tjänar garanterat mycket bättre i frölunda samt att frölunda tyvärr har bättre lag än Djurgården.Don_T skrev:Bara han håller sig borta från DIF!
Blev grymt besviken på honom inför förra säsongen!
Johnny Oduya
-
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Det är extremt vad löjeväckande en del skribenter framstår som här.
Hur låter t. ex. det här: "Oduya för gärna hålla sig borta från DIF. Efter att han lämnade DIF och försvann till Frölunda så tappade jag all respekt för honom"
Menar ni med dessa uttaladen att en spelare inte för byta klubb? Så om man ska få eran respekt ska man spela i DIF från första säsongen man är proffs tills det att man lägger skridskorna på hyllan?
Jag vrider mig i skratt...
Hur låter t. ex. det här: "Oduya för gärna hålla sig borta från DIF. Efter att han lämnade DIF och försvann till Frölunda så tappade jag all respekt för honom"
Menar ni med dessa uttaladen att en spelare inte för byta klubb? Så om man ska få eran respekt ska man spela i DIF från första säsongen man är proffs tills det att man lägger skridskorna på hyllan?
Ser inte det roliga...nån som inte håller sitt ord blir det svårt att respektera. NHL eller DIF, så lät på Jonny. Sen väljer han Frölunda. Hade han istället sagt från början att han öppnar alla dörrar öppna så fine. Men i det läget, när vi dessutom var i stort behov av bra backar, svänger han helt om och drar till Sveriges baksida...Eau Rouge skrev:Det är extremt vad löjeväckande en del skribenter framstår som här.
Lycka är att vara djurgårdare
-
Tror du på allvar att det är så vi (eller i alla fall jag) menar eller gör du dig bara tragisk?! Allt beror på under vilka former samt för vilka orsaker man lämnar laget. Finns forna DIF spelare som har klar hjälte status bland fansen trots att de har avslutat sina karriärer i en annan klubb, Thomas Eriksson, Jens Öhling m.fl. Thomas Johansson som kommer "hem" efter några år i Linköping är även han mer än välkommen.Eau Rouge skrev:Det är extremt vad löjeväckande en del skribenter framstår som här.
Men spelare som bryter sitt ord eller sina kontrakt under regelvidriga former och spelare som uppenbart sätter det egna jaget framför laget vinner inga hjärtan, tvärtom!
Att få representera en av landets mest anrika och framgångsrika föreningar måste vara bland det finaste man kan få göra. Förstår man inte det har man inget i föreningen att göra. Lämnar man laget för att guldet glimmar lite mer någon annanstans så hade man uppenbarligen inte mycket känsla för föreningen och får då räkna med att bli ansedd av dess fans som blaha blaha. Och nu talar vi inte om NHL övergångar under normala former. Att spelare i DIF har som mål att mäta sig med världens bästa lirare ser vi som självklart och kan stolt konstatera att vi har fostrat flest NHL-spelare av alla svenska lag.
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Han är ju hammarbyare från början. Om vi snackar klubblojalitet och han svek något lag så var det ju Hammarby och inget annat.Rash skrev: Ser inte det roliga...nån som inte håller sitt ord blir det svårt att respektera. NHL eller DIF, så lät på Jonny. Sen väljer han Frölunda. Hade han istället sagt från början att han öppnar alla dörrar öppna så fine. Men i det läget, när vi dessutom var i stort behov av bra backar, svänger han helt om och drar till Sveriges baksida...
Men, snälla. På dig låter det som att det skulle vara någon merit att ha fått spela för DIF, bara för att de råkar inneha rekordet av flest SM-guld, men hallå! Ni är inte lika bra som ni har varit och det är väl bara att acceptera att det alltid kommer förekomma att spelare lämnar er utan att de ska behöva göra någon avskedsbön.DJ The real one.. skrev:Tror du på allvar att det är så vi (eller i alla fall jag) menar eller gör du dig bara tragisk?! Allt beror på under vilka former samt för vilka orsaker man lämnar laget. Finns forna DIF spelare som har klar hjälte status bland fansen trots att de har avslutat sina karriärer i en annan klubb, Thomas Eriksson, Jens Öhling m.fl. Thomas Johansson som kommer "hem" efter några år i Linköping är även han mer än välkommen.
Men spelare som bryter sitt ord eller sina kontrakt under regelvidriga former och spelare som uppenbart sätter det egna jaget framför laget vinner inga hjärtan, tvärtom!
Att få representera en av landets mest anrika och framgångsrika föreningar måste vara bland det finaste man kan få göra. Förstår man inte det har man inget i föreningen att göra. Lämnar man laget för att guldet glimmar lite mer någon annanstans så hade man uppenbarligen inte mycket känsla för föreningen och får då räkna med att bli ansedd av dess fans som blaha blaha. Och nu talar vi inte om NHL övergångar under normala former. Att spelare i DIF har som mål att mäta sig med världens bästa lirare ser vi som självklart och kan stolt konstatera att vi har fostrat flest NHL-spelare av alla svenska lag.
Vidare får du gärna förklara på vilket sätt Oduya lämnade DIF under regelvidriga former...
Naturligtvis gjorde han rätt eftersom han insåg att ifall han ville vinna ett SM-guld under de närmsta hundra åren så var han tvungen att byta klubb. Logiken är enklare än man tror ibland, eller hur?
Ni har fostrat flest svenskar till NHL? Det kan inte bero på att ni är ett av de lag som existerat längst?
Självklart beror det på att vi existerat längst. Vi skickade ju över massor av spelare till NHL redan i slutet av 1800-talet och hela tiden fram till 1980.Eau Rouge skrev: Ni har fostrat flest svenskar till NHL? Det kan inte bero på att ni är ett av de lag som existerat längst?
Efter 1980 är det ju inte så många spelare som gått den vägen och många svenska klubbar bildades ju inte förrän långt senare.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
-
Då jag är DIF supporter så anser jag att spela i DIF är bland det finaste man kan få göra precis som jag klargjorde i mitt tidigare inlägg.
Jag gjorde även klart att det är ok att man lämnar föreningen men det var hur man gjorde det som var grejen.
"Men spelare som bryter sitt ord eller sina kontrakt under regelvidriga former och spelare som uppenbart sätter det egna jaget framför laget vinner inga hjärtan, tvärtom!" Oduya går in under första kategorin.
Sen tror jag att vi har fostrat mest spelare till NHL för att vi är jävligt vassa på det vi sysslar med, hockey.
Och även om vi inte vinner SM de närmaste åren så kommer vi alltid att vara en nagel i ögat på sådana som dig. För vi är Djurgår´n, det är något visst. Kanske är det att vi är lite finare, lite bättre, vad tabellen än visar helt enkelt.
Jag gjorde även klart att det är ok att man lämnar föreningen men det var hur man gjorde det som var grejen.
"Men spelare som bryter sitt ord eller sina kontrakt under regelvidriga former och spelare som uppenbart sätter det egna jaget framför laget vinner inga hjärtan, tvärtom!" Oduya går in under första kategorin.
Sen tror jag att vi har fostrat mest spelare till NHL för att vi är jävligt vassa på det vi sysslar med, hockey.
Och även om vi inte vinner SM de närmaste åren så kommer vi alltid att vara en nagel i ögat på sådana som dig. För vi är Djurgår´n, det är något visst. Kanske är det att vi är lite finare, lite bättre, vad tabellen än visar helt enkelt.
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Får jag då fråga varför det skulle vara finare att få spela i DIF än i någon annan klubb?
Alltså, shit, ni tror att era spelare ingår i någon form av äktenskap - tyvärr verkligenheten är en annan. Inte konstigt att ni ligger och harvar längst nere i tabellen med den filosofin.
Ni är vassa på att fostra spelare till NHL? Men ni är inte vassa på det ni egentligen ska göra d.v.s. spela hockey. Kanske ska infria era grundtankar först innan man börjar med annat?
Alltså, shit, ni tror att era spelare ingår i någon form av äktenskap - tyvärr verkligenheten är en annan. Inte konstigt att ni ligger och harvar längst nere i tabellen med den filosofin.
Ni är vassa på att fostra spelare till NHL? Men ni är inte vassa på det ni egentligen ska göra d.v.s. spela hockey. Kanske ska infria era grundtankar först innan man börjar med annat?
-
Vi kanske åtminstone har lite kärlek till vår klubb och bryr oss om vilka spelare som tillhör vårt lag.Vi dömer inte bara till kunnande utan också till hur dem beter sig mot klubben vi älskar!Eau Rouge skrev:Får jag då fråga varför det skulle vara finare att få spela i DIF än i någon annan klubb?

Att man som en supporter tycker att det är en ära att spela i det lag man älskar är bara naturligt och jag tycker att det är märkligt om man inte tycker så.Eau Rouge skrev:Får jag då fråga varför det skulle vara finare att få spela i DIF än i någon annan klubb?
Jag tycker att det är en ära att få spela i Djurgårdens IF, Sveriges mest framgångsrika ishockeyförening och Sveriges, kanske även världens, genom tiderna mest framgångsrika idrottsförening någonsin.
Börjar man sen tro att spelare och alla andra utomstående tänker så är man nog inte så smart, precis som du säger. Men jag tror inte att någon verkligen tror att det fungerar så i dagens läge. Man kan faktiskt skilja på vad man själv känner och tycker mot hur verkligheten är och fungerar. Det är ganska enkelt faktiskt.
Mats Sundin - Jävla Svin!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Att ni fostrat så pass många till NHL beror dels på att ni är ett av delag som existerat längst och dels på att ni är ett Stockholmslag och tack vare det fått, en i mina ögon, löjligt hög status.Järnkamin nr9 skrev:Vi kanske åtminstone har lite kärlek till vår klubb och bryr oss om vilka spelare som tillhör vårt lag.Vi dömer inte bara till kunnande utan också till hur dem beter sig mot klubben vi älskar!.Ok,om vi inte är vassa på att spela hockey,hur kan vi då fostrat så pass många spelare till NHL
?Pajas!
Du behöver inte älta Oduya mer, jag har nu insett att ni vaknar upp på nätterna alldeles kallsvettiga och undrar varför Oduya betedde sig så svinaktigt. Och varför han kom undan utan straff? Ett nackskott är väl vad han förtjänar?

Pajas!
Eau Rouge -->
Rätt tragiskt ändå att du inte fattar en så självklar sak som kärleken till ett lag. Varför ställer du så många idiotiska frågor? Är du blåst? Har du tråkigt?
Såg en tragisk djävel på tricken igår. Smutsig, urvattnad blick, coca-cola reklamshorts i för liten storlek. Skjorta från Dressman som inte lyckades dölja den enorma ölmagen. Göteborgsdialekt. Trasiga badtofflor. Var det du? I vilket fall så var den snubben lika vilsen som du här framställer dig med dina inlägg.
Rätt tragiskt ändå att du inte fattar en så självklar sak som kärleken till ett lag. Varför ställer du så många idiotiska frågor? Är du blåst? Har du tråkigt?
Såg en tragisk djävel på tricken igår. Smutsig, urvattnad blick, coca-cola reklamshorts i för liten storlek. Skjorta från Dressman som inte lyckades dölja den enorma ölmagen. Göteborgsdialekt. Trasiga badtofflor. Var det du? I vilket fall så var den snubben lika vilsen som du här framställer dig med dina inlägg.