Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010

Inlägg av Kentta »

Till lördag skulle jag vilja se:

Nilson - Ottosson - Ölvestad

Holmqvist - Kronwall

Ekman - Krüger - Tjärnqvist

Boumedienne - Eklund

Widing - Norman - Cehlin

Printz - Lassen

Kempe - Falk - Eriksson

Extra: Claesson, Brodin
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Säsongskort: Ja

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Fricke skrev:
SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:Ekman är inte bra alls, han är direkt svag.
Tråkigt men sant. Samma handledar, hyfsad fart. Men tappat all aggressivitet och kämpaglöd han hade förut. Väntar fortfarande på första tacklingen.
Stämmer. Men säsongen är lång. Man sa samma sak om Nilson förra året vid den här tiden...
Exakt!
Dessutom verkar vi ha en målvakt som bara blir bättre o bättre.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Riktigt bra första period, kass 2:a och 3:e. Sen missade jag sudden och straffar, men antar att jag inte missade något egentligen. Uppenbart att vi inte hänger med i svängarna när Linköping satte fart, bara att hoppas att det blir mer fart i benen allteftersom säsongen fortskrider.

+ till Owuya
och
- till BomBom, Ekman, Widing och Lassen som många andra varit inne på (och som vanligt).

Imponerande att Claesson har 3:e mesta istiden ikväll. Frågan är om inte Ragge och Kronwall petar Deilert och Lassen istället.

Edit: Sen va domarna piss så klart.
Senast redigerad av kaminor den 2010-10-12 20:51:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Kentta skrev:Till lördag skulle jag vilja se:

Nilson - Ottosson - Ölvestad

Holmqvist - Kronwall

Ekman - Krüger - Tjärnqvist

Boumedienne - Eklund

Widing - Norman - Cehlin

Printz - Lassen

Kempe - Falk - Eriksson

Extra: Claesson, Brodin
Lassen var verkligen inte bra idag, eller ja han har varit bra en match och det var i debuten. Han har mycket att bevisa, han har visserligen varit skadad så jag ger honom lite tid. Claesson däremot har förtjänat en plats så som han spelar nu.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag vet inte vem man ska hacka på och tycka gjorde en dålig match, för som vanligt har vi inget spel alls, det ser inte ens ut som vi har en spel idé! Mark var ju som alla såg väldigt väldigt bra och utan honom hade vi inte ens fått med oss ett poäng! Nu måste Spelare som Ekman, Widing/co ta sin roll i laget och börja jobba inte bara vänta på en smörpass så är man fri.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förstår inte vad det är med Widing. Kom igen fan. Åk lite skridskor. Kämpa. Skjut på ALLT. Han har ju fan en av de tyngsta bössorna i hela elitserien och skjuter 2-3 gånger per match.
Expert.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Problemet som uppstår match efter match är att våra backar strular till det samt att motståndarna lärt sig att checka högt upp hela tiden. Pucken måste ut ur zon snabbare samt att vi måste få längre anfall men det kommer inte funka så länge grabbarna fuskar hela tiden. Alla andra lag möter oss på samma sätt som vi vill spela... Det här var nog den sämsta borta fighten på 2-3 säsonger plus dock till Mark. Ha de gött
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Bedrövlig 2:a och 3:e period. Måste varit sämsta i år.

Tycker Printz får lite väl mycket kritik. Printz ser ut som Lidström på isen jämfört med Lassen idag. Nya tag på Lördag , borde kunna knipa 3p mot ett formsvagt frölunda.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Hur jävla jobbigt kan det vara att köra 10 minuter extra på straffar varje träning?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Kände direkt att Widing skulle missa när jag såg att han fick en straff. Försöker krångla till det något extremt och gör en riktigt usel straff.
1 poäng känns väldigt bra med tanke på att vi var helt utspelade 2:a och 3:e perioden. Det kan ingen här förneka att vi var.

Stort pluss för Owuya igen. Han känns stabil och gör några sjukt bra räddningar. Han har varit klart bättre än Riddarn, och jag hoppas att han får fortsatt förtroende efter två riktigt bra matcher.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

mårten skrev:Bedrövlig 2:a och 3:e period. Måste varit sämsta i år.

Tycker Printz får lite väl mycket kritik. Printz ser ut som Lidström på isen jämfört med Lassen idag. Nya tag på Lördag , borde kunna knipa 3p mot ett formsvagt frölunda.
Printz gjorde en bra match idag förra matchen också, han kanske börjar komma igång lite. Lassen var katastrof idag, herregud.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Mash

Inlägg av Mash »

Jag förväntade mig en vinst efter första perioden, vette fan vad som hände?

+
Owuya, vad gör han om dagarna? Jäklar vad han har utvecklats! Tycker han kunde stänga igen lite mer på första målet men satan vad han slet idag, grymt!

BP funkade bra idag, (eller var det kanske så att LHC slarvade mycket?) mycket tät diamant framför mål, lät dom gå bakom mål och skyddade endast slottet.

Vann 98% av närkamperna i första perioden, härligt att se att killarna har vaknat nu och vågar smälla på!

-

Printz, vad fan gör han? Går bort sig totalt i flera situationer, missar markeringar, missar passningar etc, ut med han!

Lassen, han och Printz låg på samma nivå idag. Väntar på att pucken ska komma till honom, låter LHC ta pucken ifrån han utan ett försök att ta tillbaka den.

2&3 perioden, inget spel alls. Sjunker tillbaka för mycket och låter LHC pressa ner oss i egen zon.

Straffarna, varför krångla till det så j*vla mycket? Normans straff för så simpelt som det kan bli, åk fram, sikta och skjut. Varför hålla på att dra pucken åt vänster/höger...

Förväntar mig ett fullsatt Hovet på Lördag, i alla fall fullt i klacken. Vi syns på Lördag!
V-sign

Inlägg av V-sign »

Enbom skrev:Hur jävla jobbigt kan det vara att köra 10 minuter extra på straffar varje träning?
Det är nog väldigt jobbigt för det här bortskämda, lata, trötta och oinspirerade laget...

Kräver verkligen islossning mot Frölunda på lördag. Widing och Ekman måste börja prestera nu. Visa lite stolthet för fan.

Verkar vara väldigt många spelare som totalt saknar självförtroende i vårt lag just nu...

Hoppas Ragge och Staffan kan ändra på det på lördag. Borde kunna vara en rejäl vitamininjektion.

Owuya skall självklart få stå även nästa match.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Märks så sjukt tydligt att vi blir för stillastående i egen zon och att uppspelen är alldeles för dåliga. Så fort våra motståndare börjar åka skridskor, trycker på och stressar våra backar så tappar vi allt. Aldrig saknat Ragge så mycket som i kväll...

Owuya gör en riktigt bra insats ikväll, börjar faktiskt bli imponerad. Anfallsmässigt så kan vi mycket bättre, inget snack om saken... men man börjar så smått bli en uns orolig för att det aldrig lossnar på allvar för Widing & Ekman. Tyckte ändå i första att deras lina hade ett tämligen bra tryck stundtals.

Skärpning krävs framöver. Det räcker inte att spela bra hockey när motståndarna har dåliga perioder, vi måste kunna hålla i och fullfölja spelet en hel match.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Med backarna som spelade denna match är det ett mirakel att vi tog poäng. Det var ett stor miss att spela Falk som forward istället för back. Falk kan ju passa. Det Klybertanz och Pettersson kunde göra förra säsongen var att spela sig ur svåra lägen i försvarszon.

Claesson, Deilert, Printz och Lassen saknar denna förmåga helt.

Men med Kronwall o Ragge tillbaks tror jag det blir bättre ordning.

Ragge är kungen av uppspel och kyla.
Staffan Kronwall verkar vara en duktig tvåvägsback.

Backar:

Holmqvist-Ragnarsson
Bomme-Kronwall
Eklund-Printz

Spela Eklund och Printz sparsamt och ge de två första backparen mycket istid.

Här har du receptet för framgång. Hardy.
Skriv svar