Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 12/10 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev:
-daniel- skrev:Ja.... detta blir onekligen spännande. LHC spelar verkligen mer som ett lag den här säsongen jämfört med tidigare, dock finns inte samma spets framåt när inte tjeckerna anslutit men med det inte sagt att de är ofarliga. Känns kanske inte heller helt sannolikt att Mark skall göra en lika bra match igen, och kanske framförallt inte att Linköping skall vara lika praktusla på att ta tillvara på sina chanser som FBK var senast...Men vi såg tendenser på att vårt anfallspel börjar sätta sig lite, så chansen finns naturligtvis.

Tippar ändå 6-0 och samtliga mål tabbar av en fladdrande Owuya (...).
Jävlar vad du är negativ hela tiden :shock: Wesslau lyckades göra flera bra matcher efter varandra varför skulle inte Mark in the park lyckas?

LHC har spelat dåligt även dom, jag tror vi vinner med 3-2 /2-1/1-0, blir nervkittlande även denna match.
Förra säsongen Ja, denna säsong....not so much.
Är väl ingen större skräll om lhc tar detta ganska komfortabelt, typ 4-1
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Blir en överkörning här. Säg 3-7.

1a
Ekman 04.34
Jämtin 05.13

2a
A.Holmqvist PP1 03.21
Widing 06.55
Håkansson 10.10
Widing 15.02
Tjärnqvist PP1 19.34

3e
M.Holmqvist 07:45
Widing 10.54
Ölvestad 18.23

utv LHC 6x2 DIF 5x2
Skott 34-23
publiksiffra 5230
Född till sportchef.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Befinner mig redan i Linköping... Hoppas man får se en del Djurgårdare åtminstone på chokladkakan imorgon. Hatar att torska mot plastet!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Mash skrev:
-daniel- skrev:
Mash skrev: Jävlar vad du är negativ hela tiden :shock: Wesslau lyckades göra flera bra matcher efter varandra varför skulle inte Mark in the park lyckas?
6-0 tipset är enbart pga vidskeplighet :wink:

Men kan tilläggas att jag inte riktigt ser på Mark som en stabil pjäs som alltid levererar. Han får otroligt gärna motbevisa mig bara men jag tyckte det mest kändes som han hade det där flytet förra matchen som gjorde att det gick så förbannat bra. Säger inte att han är en dålig målvakt, långtifrån, men det gäller liksom att kunna leverera stabilt målvaktsspel fler matcher i rad för att jag skall bli lugn. Tror dock att han med rätt träning kan lära sig att bli lite stabilare i sitt agerande.
Jo precis, även jag ser Mark som en ostabil kille men med vinsten, att han nästan höll nollan har nog höjt hans självförtroende så han storspelar nog :) Jag har tappat förtroendet för Riddan totalt, förra årets grundserie så storspelade han, nu, ja nu vette fan vad han gör :?
Jag har också tappat förtroendet för Riddarn stort. Verkar som han har gjort det lite själv också. Så med Riddarn som släpper in så mkt, vad har vi för val? Bara hoppas på att Mark fortsätter som sist och att han blir stabilare för varje match. Ni minns väl hur osäker Wesslan var i början!! Och se hur det gick....
Efter hans framfart kommer jag inte förvånas över mycket.
Men självklart är jag nervös med Mark i målet. Men hoppfull....lite i alla fall.. Vad finns det annars för alternativ? Kan vi plocka hem Sandberg? Han lär ha varit bra i Sundsvall. Eller har vi ekonomi att värva nån ny?
Jag är inte orolig att laget kan skärpa till sig och bli 100 snäpp bättre. Men jag är jäkligt orolig över våran målvaktsfråga. Undrar om vi inte har de sämsta i ES. Just nu i alla fall.
DIF_Markus

Inlägg av DIF_Markus »

andersson013 skrev:
DIF_Markus skrev:är det någon som ska ner till Linköping?
Själv så bor jag där :(
sitter folket på någon pub i linköping? i så fall vilken?

okej vad gött då :D men vilken tid ska ni dit då? quote]
ALLTID FÖREVIGT OAVSETT DJURGÅRDEN!!!
Användarvisningsbild
andersson013

Inlägg av andersson013 »

DIF_Markus skrev:
andersson013 skrev:
DIF_Markus skrev:är det någon som ska ner till Linköping?
Själv så bor jag där :(
sitter folket på någon pub i linköping? i så fall vilken?

okej vad gött då :D men vilken tid ska ni dit då? quote]

Vi siktar väll på att ta oss till stan så fort som möjligt efter jobbet. Så låt säga att vi är där kring 16,15-16,45. Beror på hur tidigt man kan smita från jobbet
Djurgårdare på landsbyggden
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Imorgon återkommer vi med DIFTV-intervjuer med Mark Owuya och Marcus Ragnarsson inför matchen.
Vågar man hoppas...?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mash

Inlägg av Mash »

djurgårdsj*vel skrev:Jo precis, även jag ser Mark som en ostabil kille men med vinsten, att han nästan höll nollan har nog höjt hans självförtroende så han storspelar nog :) Jag har tappat förtroendet för Riddan totalt, förra årets grundserie så storspelade han, nu, ja nu vette fan vad han gör :?
Jag har också tappat förtroendet för Riddarn stort. Verkar som han har gjort det lite själv också. Så med Riddarn som släpper in så mkt, vad har vi för val? Bara hoppas på att Mark fortsätter som sist och att han blir stabilare för varje match. Ni minns väl hur osäker Wesslan var i början!! Och se hur det gick....
Men självklart är jag nervös med Mark i målet. Men hoppfull....lite i alla fall.. Vad finns det annars för alternativ? Kan vi plocka hem Sandberg? Han lär ha varit bra i Sundsvall. Eller har vi ekonomi att värva nån ny?
Jag är inte orolig att laget kan skärpa till sig och bli 100 snäpp bättre. Men jag är jäkligt orolig över våran målvaktsfråga. Undrar om vi inte har de sämsta i ES. Just nu i alla fall.[/quote]

Tror det inte finns en djurgårdare som känner sig säker inom målvaktsscenen. Dock så känner jag mig dubbelt så mer osäker när jag ser Printz inne på isen, vem vet vad han hittar på? Under dessa matcher har han 18min i utvisningsbåset, tvåa efter Boumedienne med matchstraff+4min. Tabbar sig, missar markering, missar puck etc. Så hellre löser jag backfrågan innan målvaktsfrågan :)
Mash

Inlägg av Mash »

djurgårdsj*vel skrev: Jag har också tappat förtroendet för Riddarn stort. Verkar som han har gjort det lite själv också. Så med Riddarn som släpper in så mkt, vad har vi för val? Bara hoppas på att Mark fortsätter som sist och att han blir stabilare för varje match. Ni minns väl hur osäker Wesslan var i början!! Och se hur det gick....
Jag är inte orolig att laget kan skärpa till sig och bli 100 snäpp bättre. Men jag är jäkligt orolig över våran målvaktsfråga. Undrar om vi inte har de sämsta i ES. Just nu i alla fall.
Tror det inte finns en djurgårdare som känner sig säker inom målvaktsscenen. Dock så känner jag mig dubbelt så mer osäker när jag ser Printz inne på isen, vem vet vad han hittar på? Under dessa matcher har han 18min i utvisningsbåset, tvåa efter Boumedienne med matchstraff+4min. Tabbar sig, missar markering, missar puck etc. Så hellre löser jag backfrågan innan målvaktsfrågan :)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mash skrev:
djurgårdsj*vel skrev: Jag har också tappat förtroendet för Riddarn stort. Verkar som han har gjort det lite själv också. Så med Riddarn som släpper in så mkt, vad har vi för val? Bara hoppas på att Mark fortsätter som sist och att han blir stabilare för varje match. Ni minns väl hur osäker Wesslan var i början!! Och se hur det gick....
Backfrågan har vi väl löst ganska så bra i och med en värvning som presenterades nyss, eller? :wink: Ska bli jäkligt spännande att se Staffan lira, förhoppningsvis på lördag då.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Edin skrev:
Imorgon återkommer vi med DIFTV-intervjuer med Mark Owuya och Marcus Ragnarsson inför matchen.
Vågar man hoppas...?
Oh herregud jag börjar gråta nu snart, kan det här verkligen stämma?
Sover jag eller? Ragnarsson eventuellt på väg tillbaks och Kronwall klar?

Finns det en chans att jag får se Kronwall, Ragnarsson, Nilson, Ekman, Ölvestad, Ottoson, Holmqvist, Tjärnqvist och Kruger på is på lördag?

Eller alltså.. Nej jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ringde precis och väckte en kollega för att byta pass med honom så jag hinner hem och PPVa matchen imorgon. Jag vet inte om något jag skriver just nu innehåller någon form av logik. När det här laget börjar hitta varandra och får igång spelet finns det inget lag som kan stå i vägen. SM-Guld 2011?

Men först ska vi spöa en annan del av tupperware..
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

dutti skrev:
Edin skrev:
Vågar man hoppas...?
oh herregud jag börjar gråta nu snart. kan det här verkligen stämma?
sover jag eller? ragnarsson eventuellt på väg tillbaks och kronwall klar?

Finns det en chans att jag får se Kronwall, Ragnarsson, Nilson, Ekman, Ölvestad, Ottoson, Holmqvist, Tjärnqvist och Kruger på is på lördag?

Eller alltså.. Nej jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ringde precis och väckte en kollega för att byta pass med honom så jag hinner hem och PPVa matchen imorrn. Jag vet inte om något jag skriver just nu innehåller någon form av logik. När det här laget börjar hitta varandra och får igång spelet finns det inget lag som kan stå i vägen. SM-Guld 2011?

Hey... lugna ner dig nu, vi är inte hybris-gnihet
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Enbom skrev:
dutti skrev: oh herregud jag börjar gråta nu snart. kan det här verkligen stämma?
sover jag eller? ragnarsson eventuellt på väg tillbaks och kronwall klar?

Eller alltså.. Nej jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ringde precis och väckte en kollega för att byta pass med honom så jag hinner hem och PPVa matchen imorrn. Jag vet inte om något jag skriver just nu innehåller någon form av logik. När det här laget börjar hitta varandra och får igång spelet finns det inget lag som kan stå i vägen. SM-Guld 2011?

Hey... lugna ner dig nu, vi är inte hybris-gnihet
Jag ska försöka :)
Är ju otroligt uppe i varv nu. Verkar iallafall inte som att ragnarsson spelar imorrn, intervjun fanns ju visst uppe på youtube. Men man vet aldrig..

Oavsett vilket så kan jag inte skaka av den här riktigt sköna känslan, det här kan fortfarande vända på.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Börjar fundera på om min dator har spårat ur eller om det är ovanligt tyst här inne?
Personligen saknar jag laguppställningarna på huvudsidan...någon som har lyckats vaska fram hur Hardy har tänkt att formera laget idag? Någon sjuk/skadad eller borta pga barnafödande?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

crike skrev:Börjar fundera på om min dator har spårat ur eller om det är ovanligt tyst här inne?
Personligen saknar jag laguppställningarna på huvudsidan...någon som har lyckats vaska fram hur Hardy har tänkt att formera laget idag? Någon sjuk/skadad eller borta pga barnafödande?
Ridderwall är fortfarande borta så Owuya är i mål, sedan är Oscar Eklund sjuk och missar dagens match.

Det är det jag vet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar