DIF_Soldier skrev:Njaaa, Brodin SKA spela. Han är den enda som utmärkt sig framför alla andra forwards. Kempe är på gång. Med andra ord ska Fimpen vara extra.
Sant som du säger, men Fimpen har en del rutin och även om han inte har övertygad under säsongsupptakten så kommer han igång förr eller senare.
Men Brodin har som du säger spelat väldigt bra, och om han fortsätter i den takten så är jag beredd att hålla med dig om att han ska ha en given plats i vårt lag.
Jag har fastnat lite för principen i vår förstakedja ifjol, där Mackan var finliraren, Otto var spelfördelaren och Jimmie skapade med tacklingar och fart ytor. Jag vet inte riktigt om övriga spelare i laget kan prestera som dom gjorde ifjol, men man kan dra stora likheter till andra spelare i alla fall, och då är enligt den modellen Brodin att föredra framför Fimpen då han mer står för Jimmies spelsätt än vad Fimpen gör.
Nu är det ju inte ens säkert att Mackan - Otto - Jimmie hittar varandra i år, och då får man testa lite nytt. Jag tror så här på förhand att Mackan och Nisse skulle kunna bli fruktansvärt bra tillsammans samt att det vore en bra lösning att spela dom tillsammans eftersom dom troligtvis kommer att spela hos oss nu i åtminstone 3 år framöver och kan därmed bilda en bra kedja tillsammans som vi alltid kan lita på, men det är ju då förutsatt att fjolårets succékedja inte levererar.
Hur som helst så är det fruktansvärt skönt att ha denna bredden bland våra offensiva spelare. Att ha t.ex. Kempe eller Fimpen som extraspelare är ett bevis på att de offensiva spelarna håller en mycket hög klass.
Om samtliga spelare är skadefria samt att alla levererar så ser jag ingen anledning till att inte gå runt på 5 kedjor som vi gjorde ifjol under slutspelet. Falken kan spela center i två kedjor (speltiden blir väl då en kanske 15 min/match) och bidra med rutin till de yngre spelarna i laget.
Nu är ju som sagt detta endast spekulationer som är relevanta ifall Mackan kommer hem, men jag är rätt så övertygad om att ett sms från DIF Hockey kommer imorgon vid 10-tiden på min filosofilektion, så det är väl lika bra att spekulera lite nu inför framtiden när man ändå sitter vid datorn en trist och kylig måndagskväll som denna.