solna - Djurgårdens IF, 28e september 2010.
Djurgården tar ledningen tidigt in i matchen för att tvinga solna att flytta upp sina roller i banan, vilket i sin tur leder till kontringar och en maximal utdelning för vår del samtidigt som Ridderwall spikar igen. Slutresultatet skrivs till 6-0 och matchen avslutas med läktarbråk mellan aikare som är förbannade på varandra.
Djurgårdens IF - solna, 3e oktober 2010.
solna tar ledningen tidigt och håller 1-0 ledningen tills halvtid. I början av andra utökar solna ledningen till 2-0, och solnafansen och norra stå är i extas, samtidigt som "Kämpa Djurgården" ekar från södra läktaren.
Med 10 minuter kvar att spela så river Nisse Pisse ner Jonsson i straffområdet vilket resulterar i ett rött kort på Nisse och en straff för Djurgården. Sjölund placerar säkert in bollen.
I den 87e minuten pressar Djurgården på för en kvittering, och från ingenstans så stänker Rajalakso dit ett långskott från 35 meter rakt upp i krysset och tystar norra stå.
Matchen går in på stopptid och fjärdedomaren visar upp en fyra på sin skylt.
Inget särskilt händer på dom fyra minuterna, men när klockan tickar upp på 94:20 så blir Igboananike frispelad. Han skottfintar ner solnamålvakten, rundar honom och lägger enkelt in bollen i mål och avslutar med ett långt hyschande mot norra stå.
Självklart uppstår gallerskak på norra stå. Domaren anser att matchen inte kan spelas vidare så Djurgården tilldelas en 3-0 seger samtidigt som fotbollsförbundet straffar solna med en miljon i böter samt 3 minuspoäng.
Inträffar följande så vet jag inte vad jag tar mig till. Blir väl att köpa den finaste flaskan champagne som finns till godo på systemet då?

Men hur som helst, p.g.a. att jag troligtvis inte hinner in på forumet imorgon innan matchen så skriver jag detta nu en gång för alla:
Ni som står i klacken, sjung tills ni inte längre får ut ett pip av er röst. Såväl i medgång som i motgång ska vi överrösta samtliga solnasektioner, och för att lyckas med detta så krävs det att samtliga taggar till tusen och ger 110% i varje ramsa. Så spar på rösten imorgon på morgonen och på förmiddagen, ladda upp bäst ni vill, men se till att komma laddade som aldrig förr till Globen!
Inga men, nu kör vi!