Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010
Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010
Om drygt 17 timmar inleds en riktig derbyvecka. Oron börjar smyga sig in i kroppen sakta men säkert, och man funderar hela tiden på olika drömscenarion... Så hur som helst så kommer mitt personliga drömscenario här:
solna - Djurgårdens IF, 28e september 2010.
Djurgården tar ledningen tidigt in i matchen för att tvinga solna att flytta upp sina roller i banan, vilket i sin tur leder till kontringar och en maximal utdelning för vår del samtidigt som Ridderwall spikar igen. Slutresultatet skrivs till 6-0 och matchen avslutas med läktarbråk mellan aikare som är förbannade på varandra.
Djurgårdens IF - solna, 3e oktober 2010.
solna tar ledningen tidigt och håller 1-0 ledningen tills halvtid. I början av andra utökar solna ledningen till 2-0, och solnafansen och norra stå är i extas, samtidigt som "Kämpa Djurgården" ekar från södra läktaren.
Med 10 minuter kvar att spela så river Nisse Pisse ner Jonsson i straffområdet vilket resulterar i ett rött kort på Nisse och en straff för Djurgården. Sjölund placerar säkert in bollen.
I den 87e minuten pressar Djurgården på för en kvittering, och från ingenstans så stänker Rajalakso dit ett långskott från 35 meter rakt upp i krysset och tystar norra stå.
Matchen går in på stopptid och fjärdedomaren visar upp en fyra på sin skylt.
Inget särskilt händer på dom fyra minuterna, men när klockan tickar upp på 94:20 så blir Igboananike frispelad. Han skottfintar ner solnamålvakten, rundar honom och lägger enkelt in bollen i mål och avslutar med ett långt hyschande mot norra stå.
Självklart uppstår gallerskak på norra stå. Domaren anser att matchen inte kan spelas vidare så Djurgården tilldelas en 3-0 seger samtidigt som fotbollsförbundet straffar solna med en miljon i böter samt 3 minuspoäng.
Inträffar följande så vet jag inte vad jag tar mig till. Blir väl att köpa den finaste flaskan champagne som finns till godo på systemet då?
Men hur som helst, p.g.a. att jag troligtvis inte hinner in på forumet imorgon innan matchen så skriver jag detta nu en gång för alla:
Ni som står i klacken, sjung tills ni inte längre får ut ett pip av er röst. Såväl i medgång som i motgång ska vi överrösta samtliga solnasektioner, och för att lyckas med detta så krävs det att samtliga taggar till tusen och ger 110% i varje ramsa. Så spar på rösten imorgon på morgonen och på förmiddagen, ladda upp bäst ni vill, men se till att komma laddade som aldrig förr till Globen!
Inga men, nu kör vi!
solna - Djurgårdens IF, 28e september 2010.
Djurgården tar ledningen tidigt in i matchen för att tvinga solna att flytta upp sina roller i banan, vilket i sin tur leder till kontringar och en maximal utdelning för vår del samtidigt som Ridderwall spikar igen. Slutresultatet skrivs till 6-0 och matchen avslutas med läktarbråk mellan aikare som är förbannade på varandra.
Djurgårdens IF - solna, 3e oktober 2010.
solna tar ledningen tidigt och håller 1-0 ledningen tills halvtid. I början av andra utökar solna ledningen till 2-0, och solnafansen och norra stå är i extas, samtidigt som "Kämpa Djurgården" ekar från södra läktaren.
Med 10 minuter kvar att spela så river Nisse Pisse ner Jonsson i straffområdet vilket resulterar i ett rött kort på Nisse och en straff för Djurgården. Sjölund placerar säkert in bollen.
I den 87e minuten pressar Djurgården på för en kvittering, och från ingenstans så stänker Rajalakso dit ett långskott från 35 meter rakt upp i krysset och tystar norra stå.
Matchen går in på stopptid och fjärdedomaren visar upp en fyra på sin skylt.
Inget särskilt händer på dom fyra minuterna, men när klockan tickar upp på 94:20 så blir Igboananike frispelad. Han skottfintar ner solnamålvakten, rundar honom och lägger enkelt in bollen i mål och avslutar med ett långt hyschande mot norra stå.
Självklart uppstår gallerskak på norra stå. Domaren anser att matchen inte kan spelas vidare så Djurgården tilldelas en 3-0 seger samtidigt som fotbollsförbundet straffar solna med en miljon i böter samt 3 minuspoäng.
Inträffar följande så vet jag inte vad jag tar mig till. Blir väl att köpa den finaste flaskan champagne som finns till godo på systemet då?
Men hur som helst, p.g.a. att jag troligtvis inte hinner in på forumet imorgon innan matchen så skriver jag detta nu en gång för alla:
Ni som står i klacken, sjung tills ni inte längre får ut ett pip av er röst. Såväl i medgång som i motgång ska vi överrösta samtliga solnasektioner, och för att lyckas med detta så krävs det att samtliga taggar till tusen och ger 110% i varje ramsa. Så spar på rösten imorgon på morgonen och på förmiddagen, ladda upp bäst ni vill, men se till att komma laddade som aldrig förr till Globen!
Inga men, nu kör vi!
Tror på ett sömnpiller i morgon. 2-1 till DIF i en lugn och stillsam match.
-
- Säsongskort: Ja
Kör för fan! Känns mycket nervösare än vilken slutspelsmatch som helst. Brrrr
Djurgårdens IF
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
helt sjukt..sitter här och skakar. snart dags för ÅRHUNDRADETS MATCH FAN VAD JAG LÄNGTAT.
Heja DIF och hata fjoll gnaget!
Heja DIF och hata fjoll gnaget!
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen råtta svart o gul
Du är med oss överallt, Stefan.
- SirDIFalot
Tror du att det går att få en uddamålsvinst i det första derbyt på åtta år... att bli ett sömnpiller?pulverapa skrev:Tror på ett sömnpiller i morgon. 2-1 till DIF i en lugn och stillsam match.
Expert.
SirDIFalot skrev:Tror du att det går att få en uddamålsvinst i det första derbyt på åtta år... att bli ett sömnpiller?pulverapa skrev:Tror på ett sömnpiller i morgon. 2-1 till DIF i en lugn och stillsam match.
Finns nog en viss ironi i detta SirDIFalot annars är det konstigt
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade en dröm inatt. Nej, Aik var inte inblandat på något sätt istället gällde det (en kommande?) kvartsfinal 1 i bäst av 7 mot Modo på bortaplan. Vi vann med 6-0 efter en strålande match och efteråt stod Challe vid intervjumicken med tårade, besvikna ögon. Jag stod i närheten av intervjuobjektet och tyckte naturligtvis lite synd om honom men kunde inte hålla mig från att slänga ur ett "Challe Berglund håller på Djurgår'n!". Varpå han vänder sig om och POFF så vaknar jag. Försök tolka den dröm, ni Freud-wannabies! En sak är säker; man har alldeles åt skogen för mycket hockey i skallen just för stunden.
Tippar, med tanke på min dröm, 0-6 i vår favör och en islossning utan dess like.
Skall man vara lite mer realist så blir det väl en svettig match, oavsett utgång. Nu jävlar KÖR VI.
Tippar, med tanke på min dröm, 0-6 i vår favör och en islossning utan dess like.
Skall man vara lite mer realist så blir det väl en svettig match, oavsett utgång. Nu jävlar KÖR VI.
-
Är du säker på att det var besvikna ögon? Han kanske bara var rörd över Djurgårdens frammarsch i svensk hockey återigen-daniel- skrev:Hade en dröm inatt. Nej, Aik var inte inblandat på något sätt istället gällde det (en kommande?) kvartsfinal 1 i bäst av 7 mot Modo på bortaplan. Vi vann med 6-0 efter en strålande match och efteråt stod Challe vid intervjumicken med tårade, besvikna ögon. Jag stod i närheten av intervjuobjektet och tyckte naturligtvis lite synd om honom men kunde inte hålla mig från att slänga ur ett "Challe Berglund håller på Djurgår'n!". Varpå han vänder sig om och POFF så vaknar jag. Försök tolka den dröm, ni Freud-wannabies! En sak är säker; man har alldeles åt skogen för mycket hockey i skallen just för stunden.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Tjae, vad vet man men kände mig tämligen övertygad om att att det var djup bedrövelse & besvikelse. Det syntes liksom på ansiktsutrycket. Alla förväntningar i Ö-vik sprack i samma ögonblick som Ragge stänkte dit ett slagskott från blå och Tarkki fumlade in 3 puckar via Ölvestads byxlinning.Jockmaniac skrev: Är du säker på att det var besvikna ögon? Han kanske bara var rörd över Djurgårdens frammarsch i svensk hockey återigen
EDIT: så jävla Off topic man kan komma. Ska skärpa mig, men har svårt att fokusera på något vettigt just nu.
-
GnagarAnrell gör som vanligt sitt för att försöka provocera Djurgårdsfansen innan derbyt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 7858549.ab
Det finns så mycket dynga och rena faktafel i denna att jag börjar undra om han inte borde klassas som aiks officiella nyheter24-skribent. Som han den feta snubben från Jönköping ni vet.
För det första: Att överhuvudtaget jämföra att sjunga efter en sketen förlust i en elitseriepremiär, mot att sjunga när man förlorat ett SM-Guld är ett tecken på att man spenderat på tok för mycket tid på antingen GF eller på Karsudden. Att sedan påstå att ajk lät högre på sin match är det ingen idé att kommentera då det kommer från en minst sagt partisk person. Som att Mats Nyström skulle påstå att SVT:s sändningar under Fotbolls VM var mycket bättre än TV4:s.
För det andra: Att sedan jämföra Ölvestad med sopan Blomdahl är bara skrattretande! Som att jämföra Madonna med Eddie Meduza kanske
Sen att han verkligen gör allt för att få det att framstå som om Ajk inte har något att förlora är ju nästa skämt. Han försöker verkligen lägga över all press på DIF vilket är faschinerande. Anrell är överhuvudtaget en väldigt faschinerande person. Lika faschinerande som denna snubbe:
Det finns så mycket dynga och rena faktafel i denna att jag börjar undra om han inte borde klassas som aiks officiella nyheter24-skribent. Som han den feta snubben från Jönköping ni vet.
För det första: Att överhuvudtaget jämföra att sjunga efter en sketen förlust i en elitseriepremiär, mot att sjunga när man förlorat ett SM-Guld är ett tecken på att man spenderat på tok för mycket tid på antingen GF eller på Karsudden. Att sedan påstå att ajk lät högre på sin match är det ingen idé att kommentera då det kommer från en minst sagt partisk person. Som att Mats Nyström skulle påstå att SVT:s sändningar under Fotbolls VM var mycket bättre än TV4:s.
För det andra: Att sedan jämföra Ölvestad med sopan Blomdahl är bara skrattretande! Som att jämföra Madonna med Eddie Meduza kanske
Sen att han verkligen gör allt för att få det att framstå som om Ajk inte har något att förlora är ju nästa skämt. Han försöker verkligen lägga över all press på DIF vilket är faschinerande. Anrell är överhuvudtaget en väldigt faschinerande person. Lika faschinerande som denna snubbe:
100% DJURGÅRDSJ***L
- Daniel942
Är så sjukt nervös inför matchen, och kul som fan ska det bli!
DIF!
Helvete vad det kryper i kroppen nu, hur fan ska man kunna jobba?
Det är inte nervositet, det bara pirrar...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Känner likadant. Inte bra å sitta läsa här, på Järnkaminerna och se massa DIF-klipp..Edin skrev:Helvete vad det kryper i kroppen nu, hur fan ska man kunna jobba?
Skönt att man ska sitta å köra kemiprov i eftermiddag, lär ju gå bra..
Vi är inte ajk.
Vilken jävla sopa, för att inte tala om gnagarpacket: "Den som har röst på onsdag är Djurgårdare. skrev en AIK:are på ett forum i går och framhöll hur viktigt det är att klacken gör sitt jobb."... Är dom här och läser på vårat forum? Den kommentaren är ju direkt plankad härifrån... (Antar jag, för jag kan ju inte tänka mig att det skulle vara tvärtom...) Sen att avsluta artikeln med med: "Jag säger: Gud nåde Hardy Nilsson om Djurgården inte kör över AIK." Har han inte lärt sig att Hardy Nilsson ÄR gud?Jockmaniac skrev:GnagarAnrell gör som vanligt sitt för att försöka provocera Djurgårdsfansen innan derbyt.
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...