Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Hur menar du där Edin? Skulle han ha en dålig attityd till träningen och under matcher så skulle han inte vara där han är idag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Hur menar du där Edin? Skulle han ha en dålig attityd till träningen och under matcher så skulle han inte vara där han är idag.
Räcker det inte med att han hejar på HV71 och Bajen? ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:
alskar_dif skrev:Även Urbom fick bra betyg. Men blev förvånad över hans icke fysiska spel. Man har ju hört att han ska vara super tuff.
Tvärtom. Han har fått kritik hela sin karriär för att han är stor och stark men inte använder sig av sin utmärkta fysik. Skenet bedrar.
Killen har ju en väldigt dålig attityd på det stora hela, både på och av planen.
Därför är det en bra klubb han nu spelar för, dom tror väldigt mycket på honom.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Caveman skrev: Därför är det en bra klubb han nu spelar för, dom tror väldigt mycket på honom.
Detroit trodde på Dick Axlesson också...
android skrev:Hur menar du där Edin? Skulle han ha en dålig attityd till träningen och under matcher så skulle han inte vara där han är idag.
Visst är det så, klart att grabben är duktig och har talang, men det jag hört om honom är att han gnäller på uttagningar, träningar och lagkamrater. Men det är väl bara rykten, så man får väl ta det med en nypa salt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Räcker det inte med att han hejar på HV71 och Bajen? ;)
Aha, ja nu med alla fakta på bordet håller jag helt med om attityden. Fy fan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Edin skrev:
Caveman skrev: Därför är det en bra klubb han nu spelar för, dom tror väldigt mycket på honom.
Detroit trodde på Dick Axlesson också...
Visst är det så, klart att grabben är duktig och har talang, men det jag hört om honom är att han gnäller på uttagningar, träningar och lagkamrater. Men det är väl bara rykten, så man får väl ta det med en nypa salt.
Det finns ingen i Devils organisation som kommer undan med gnäll på laguttagningar, träningar eller lagkamrater, det är vad jag menar när jag säger att det är en bra klubb han nu spelar för.
isolerad

Inlägg av isolerad »

När slutar camperna over there?
i
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av alskar_dif »

Stockholmare skrev:
alskar_dif skrev:Källa : New Jersey Devils HFboards sida och jag såg matchen via stream.

men han får ett helt OK betyg av att döma av kommentarerna.

"send nilson back to sweeden"

"Nilson has not done anything so far to impress me."

"Nilson has shown me nothing. He's not sticking. Mills has looked light years better than him. It's basically the Nilson I remember, which is why he's overseas"

"Playing with Pelley and Nillson at points did not help."

"It's funny that Nilson wants 3rd line time, because I don't think he would even crack our 4th line right now."

"He has not been particularly impressive, I agree. Doesn't have very good hands, isn't very physical, doesn't do anything another of our fourth liners can't do better."

"Nilson isn't good enough"

"Nilson hasn't really done anything special and I don't think that he should be signed."

http://hfboards.com/showthread.php?t=821862
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Knappast någon nyhet att Mackan inte tar plats i en offensiv kedja i NHL. Han är alldeles för dåligt tränad för det.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jospi

Inlägg av jospi »

Mäklaren skrev:Knappast någon nyhet att Mackan inte tar plats i en offensiv kedja i NHL. Han är alldeles för dåligt tränad för det.

http://www.hockeysverige.se/news_show_d ... d=10641358

Man kan alltid hoppas! Men om DIF måste välja mellan Kronwall och Nilson pga av ekonmin, så borde Kronwall vara prio 1??! Eller vad tror ni?
Dogge
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Jag tar hellre Mackan i detta läget. Bom-bom är snart tillbaka, likaså Lassen. Ragge verkar ju vara på bättringsvägen. Om inte Ragge kan spela sen så måste vi dock ha in en back till, men då får vi ju löneutrymme till det då försäkringen pröjsar stora delar av hans lön.

Framåt tycker jag det sett rejält knackigt ut, Ekman är inte alls den pucksäkre spelare som Nilson är. Mackan kan hålla i puck och hitta bra passningar till medspelare. För mig är Ekman mest en energispelare och inte en speluppläggare.
jospi

Inlägg av jospi »

Ja-ke den andre skrev:Jag tar hellre Mackan i detta läget. Bom-bom är snart tillbaka, likaså Lassen. Ragge verkar ju vara på bättringsvägen. Om inte Ragge kan spela sen så måste vi dock ha in en back till, men då får vi ju löneutrymme till det då försäkringen pröjsar stora delar av hans lön.

Framåt tycker jag det sett rejält knackigt ut, Ekman är inte alls den pucksäkre spelare som Nilson är. Mackan kan hålla i puck och hitta bra passningar till medspelare. För mig är Ekman mest en energispelare och inte en speluppläggare.

Vad händer om vi tar hem Nilson och Ragge går sönder i jan/feb? Kan nog bli svårt att få in en bra ersättare då med tanke på ekonomin. Ragges lön är säkert en medel lön i ES. Där får vi inte in mycket från försäkringsbolaget! Drömmen vore ju att få hem båda. MEN då går vi väl minus igen efter säsongen.........
Dogge
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Hyfsad skillnad på Aftonbladets och Expressens uppfattning om Nilsons insatser, haha...

Expressen:
Djurgårdens poängkung i fjol, Marcus Nilson, har inte fått den start i New Jersey som han hade hoppats. NHL-formen är en bra bit bort.
och

Aftonbladet:
I natt, när Devils gick upp mot ärkerivalen New York Rangers i Madison Square Garden, fick han en ny chans att visa sina kvaliteter på riktigt och det såg ut att fungera riktigt bra.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

jospi skrev:Man kan alltid hoppas! Men om DIF måste välja mellan Kronwall och Nilson pga av ekonmin, så borde Kronwall vara prio 1??! Eller vad tror ni?
Jag hoppas verkligen att Djurgården prioriterar Mackan före allt annat.
Med Mackan i laget så får vi en garanti på att Ekman tänder till rejält, samt att vi får två kedjor som håller absolut högsta klass i elitserien, jag menar vad sägs om:

Mackan - Otto - Ekman
Widing - Krüger - Ölvestad

Känns ju som om att det blir en del mål av dessa linorna, för att sedan låta dessa två ytterst "mediokra" ( :wink: ) kedjor ta över:

Tjärnqvist - Norman - Kempe
Tim - Falken - Cehlin/Fimpen/Brodin/Söder

Falken kan gå ner och spela back dessutom, så med Boumedienne och Lassen i laget så ser backsidan helt klart ok ut. Forwardssidan är dessutom så bra att varje lag vi möter lär tänka på defensiven före offensiven.

Så för fan, kom hem nu Marcus! Det är vår tur att vinna guld i år, och om du inte hoppar på tåget i tid så missar du äventyret!
janne08

Inlägg av janne08 »

Salas skrev:
jospi skrev:Man kan alltid hoppas! Men om DIF måste välja mellan Kronwall och Nilson pga av ekonmin, så borde Kronwall vara prio 1??! Eller vad tror ni?
Jag hoppas verkligen att Djurgården prioriterar Mackan före allt annat.
Med Mackan i laget så får vi en garanti på att Ekman tänder till rejält, samt att vi får två kedjor som håller absolut högsta klass i elitserien, jag menar vad sägs om:

Mackan - Otto - Ekman
Widing - Krüger - Ölvestad

Känns ju som om att det blir en del mål av dessa linorna, för att sedan låta dessa två ytterst "mediokra" ( :wink: ) kedjor ta över:

Tjärnqvist - Norman - Kempe
Tim - Falken - Cehlin/Fimpen/Brodin/Söder

Falken kan gå ner och spela back dessutom, så med Boumedienne och Lassen i laget så ser backsidan helt klart ok ut. Forwardssidan är dessutom så bra att varje lag vi möter lär tänka på defensiven före offensiven.

Så för fan, kom hem nu Marcus! Det är vår tur att vinna guld i år, och om du inte hoppar på tåget i tid så missar du äventyret!
För min del vill jag gärna ha hem honom, och det vill säkert hans fru och barnen oxå :D
Kan för allt i världen inte fatta att han eventuellt vill spela i en 3:e formation med 13 min speltid ???
Marcus får förlåta mig men han får gärna floppa over där
Låst