Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Hur menar du där Edin? Skulle han ha en dålig attityd till träningen och under matcher så skulle han inte vara där han är idag.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Räcker det inte med att han hejar på HV71 och Bajen?android skrev:Hur menar du där Edin? Skulle han ha en dålig attityd till träningen och under matcher så skulle han inte vara där han är idag.

Expert.
Därför är det en bra klubb han nu spelar för, dom tror väldigt mycket på honom.Edin skrev:Killen har ju en väldigt dålig attityd på det stora hela, både på och av planen.SirDIFalot skrev:Tvärtom. Han har fått kritik hela sin karriär för att han är stor och stark men inte använder sig av sin utmärkta fysik. Skenet bedrar.alskar_dif skrev:Även Urbom fick bra betyg. Men blev förvånad över hans icke fysiska spel. Man har ju hört att han ska vara super tuff.
Detroit trodde på Dick Axlesson också...Caveman skrev: Därför är det en bra klubb han nu spelar för, dom tror väldigt mycket på honom.
Visst är det så, klart att grabben är duktig och har talang, men det jag hört om honom är att han gnäller på uttagningar, träningar och lagkamrater. Men det är väl bara rykten, så man får väl ta det med en nypa salt.android skrev:Hur menar du där Edin? Skulle han ha en dålig attityd till träningen och under matcher så skulle han inte vara där han är idag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Aha, ja nu med alla fakta på bordet håller jag helt med om attityden. Fy fan.SirDIFalot skrev:Räcker det inte med att han hejar på HV71 och Bajen?android skrev:Hur menar du där Edin? Skulle han ha en dålig attityd till träningen och under matcher så skulle han inte vara där han är idag.
Född till sportchef.
Det finns ingen i Devils organisation som kommer undan med gnäll på laguttagningar, träningar eller lagkamrater, det är vad jag menar när jag säger att det är en bra klubb han nu spelar för.Edin skrev:Detroit trodde på Dick Axlesson också...Caveman skrev: Därför är det en bra klubb han nu spelar för, dom tror väldigt mycket på honom.
Visst är det så, klart att grabben är duktig och har talang, men det jag hört om honom är att han gnäller på uttagningar, träningar och lagkamrater. Men det är väl bara rykten, så man får väl ta det med en nypa salt.android skrev:Hur menar du där Edin? Skulle han ha en dålig attityd till träningen och under matcher så skulle han inte vara där han är idag.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Stockholmare skrev:alskar_dif skrev:Källa : New Jersey Devils HFboards sida och jag såg matchen via stream.
men han får ett helt OK betyg av att döma av kommentarerna.
"send nilson back to sweeden"
"Nilson has not done anything so far to impress me."
"Nilson has shown me nothing. He's not sticking. Mills has looked light years better than him. It's basically the Nilson I remember, which is why he's overseas"
"Playing with Pelley and Nillson at points did not help."
"It's funny that Nilson wants 3rd line time, because I don't think he would even crack our 4th line right now."
"He has not been particularly impressive, I agree. Doesn't have very good hands, isn't very physical, doesn't do anything another of our fourth liners can't do better."
"Nilson isn't good enough"
"Nilson hasn't really done anything special and I don't think that he should be signed."
http://hfboards.com/showthread.php?t=821862
Knappast någon nyhet att Mackan inte tar plats i en offensiv kedja i NHL. Han är alldeles för dåligt tränad för det.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren skrev:Knappast någon nyhet att Mackan inte tar plats i en offensiv kedja i NHL. Han är alldeles för dåligt tränad för det.
http://www.hockeysverige.se/news_show_d ... d=10641358
Man kan alltid hoppas! Men om DIF måste välja mellan Kronwall och Nilson pga av ekonmin, så borde Kronwall vara prio 1??! Eller vad tror ni?
Dogge
- Ja-ke den andre
Jag tar hellre Mackan i detta läget. Bom-bom är snart tillbaka, likaså Lassen. Ragge verkar ju vara på bättringsvägen. Om inte Ragge kan spela sen så måste vi dock ha in en back till, men då får vi ju löneutrymme till det då försäkringen pröjsar stora delar av hans lön.
Framåt tycker jag det sett rejält knackigt ut, Ekman är inte alls den pucksäkre spelare som Nilson är. Mackan kan hålla i puck och hitta bra passningar till medspelare. För mig är Ekman mest en energispelare och inte en speluppläggare.
Framåt tycker jag det sett rejält knackigt ut, Ekman är inte alls den pucksäkre spelare som Nilson är. Mackan kan hålla i puck och hitta bra passningar till medspelare. För mig är Ekman mest en energispelare och inte en speluppläggare.
Ja-ke den andre skrev:Jag tar hellre Mackan i detta läget. Bom-bom är snart tillbaka, likaså Lassen. Ragge verkar ju vara på bättringsvägen. Om inte Ragge kan spela sen så måste vi dock ha in en back till, men då får vi ju löneutrymme till det då försäkringen pröjsar stora delar av hans lön.
Vad händer om vi tar hem Nilson och Ragge går sönder i jan/feb? Kan nog bli svårt att få in en bra ersättare då med tanke på ekonomin. Ragges lön är säkert en medel lön i ES. Där får vi inte in mycket från försäkringsbolaget! Drömmen vore ju att få hem båda. MEN då går vi väl minus igen efter säsongen.........
Dogge
Hyfsad skillnad på Aftonbladets och Expressens uppfattning om Nilsons insatser, haha...
Expressen:
Aftonbladet:
Expressen:
ochDjurgårdens poängkung i fjol, Marcus Nilson, har inte fått den start i New Jersey som han hade hoppats. NHL-formen är en bra bit bort.
Aftonbladet:
I natt, när Devils gick upp mot ärkerivalen New York Rangers i Madison Square Garden, fick han en ny chans att visa sina kvaliteter på riktigt och det såg ut att fungera riktigt bra.
Jag hoppas verkligen att Djurgården prioriterar Mackan före allt annat.jospi skrev:Man kan alltid hoppas! Men om DIF måste välja mellan Kronwall och Nilson pga av ekonmin, så borde Kronwall vara prio 1??! Eller vad tror ni?
Med Mackan i laget så får vi en garanti på att Ekman tänder till rejält, samt att vi får två kedjor som håller absolut högsta klass i elitserien, jag menar vad sägs om:
Mackan - Otto - Ekman
Widing - Krüger - Ölvestad
Känns ju som om att det blir en del mål av dessa linorna, för att sedan låta dessa två ytterst "mediokra" (

Tjärnqvist - Norman - Kempe
Tim - Falken - Cehlin/Fimpen/Brodin/Söder
Falken kan gå ner och spela back dessutom, så med Boumedienne och Lassen i laget så ser backsidan helt klart ok ut. Forwardssidan är dessutom så bra att varje lag vi möter lär tänka på defensiven före offensiven.
Så för fan, kom hem nu Marcus! Det är vår tur att vinna guld i år, och om du inte hoppar på tåget i tid så missar du äventyret!
För min del vill jag gärna ha hem honom, och det vill säkert hans fru och barnen oxåSalas skrev:Jag hoppas verkligen att Djurgården prioriterar Mackan före allt annat.jospi skrev:Man kan alltid hoppas! Men om DIF måste välja mellan Kronwall och Nilson pga av ekonmin, så borde Kronwall vara prio 1??! Eller vad tror ni?
Med Mackan i laget så får vi en garanti på att Ekman tänder till rejält, samt att vi får två kedjor som håller absolut högsta klass i elitserien, jag menar vad sägs om:
Mackan - Otto - Ekman
Widing - Krüger - Ölvestad
Känns ju som om att det blir en del mål av dessa linorna, för att sedan låta dessa två ytterst "mediokra" () kedjor ta över:
Tjärnqvist - Norman - Kempe
Tim - Falken - Cehlin/Fimpen/Brodin/Söder
Falken kan gå ner och spela back dessutom, så med Boumedienne och Lassen i laget så ser backsidan helt klart ok ut. Forwardssidan är dessutom så bra att varje lag vi möter lär tänka på defensiven före offensiven.
Så för fan, kom hem nu Marcus! Det är vår tur att vinna guld i år, och om du inte hoppar på tåget i tid så missar du äventyret!

Kan för allt i världen inte fatta att han eventuellt vill spela i en 3:e formation med 13 min speltid ???
Marcus får förlåta mig men han får gärna floppa over där