Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010
Uruselt från alla håll och kanter. Kommer att tjata vidare om vår backsida tills vi har värvat minst en back och Ragge, Lassen och Boumedienne kommit tillbaka. Just nu är backsidan sämst i Elitserien, utan att överdriva. Anfallsmässigt ser det oerhört slött och mätt ut. Fattar ingenting. Hur fan kan man vara mätt efter att ha torskat historiens jämnaste finalserien...?
Kuken.
Kuken.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men för fan kan ni inte lugna ner er lite, allt ta sin tid och vi har gjort 2 dåliga matcher men på er låter de ju för helvete som om vi är klara för kvalserien..Mäklaren skrev:Uruselt från alla håll och kanter. Kommer att tjata vidare om vår backsida tills vi har värvat minst en back och Ragge, Lassen och Boumedienne kommit tillbaka. Just nu är backsidan sämst i Elitserien, utan att överdriva. Anfallsmässigt ser det oerhört slött och mätt ut. Fattar ingenting. Hur fan kan man vara mätt efter att ha torskat historiens jämnaste finalserien...?
Kuken.
Jag tror stenhårt på en 3 poängare på lördag, sen är vi riktigt taggade och självförtroendet på topp inför derbyt.. Men torsk på lördag, och torsk i derbyt, DÅ, då är jag beredd och hålla med om att det ser riktigt illa ut.
Spela fult
Vi öppnade sisådär ifjol också, men faktum är att vi då spelade riktigt bra. Vi körde över motståndarna från start med en fruktansvärd forechecking och ett härligt snurrande i offensiva hörnen. Just nu ser man ingenting av det.
Precis. Sedan var försäsongen förra året mycket bättre än den här försäsongen... Det fanns vilja att vinna i spelet den saknar jag nu hos flera spelare ex Ekman, Widing... Just nu känns det inte som många är bredda att offra en tand för att vinna en match men den viljan fanns förra året. Sedan måste spelarna spela mer för varandra och inte bara åka när de själva har pucken. Jag eftersöker mer vilja och kämparglöd hos spelarna.Mäklaren skrev:Vi öppnade sisådär ifjol också, men faktum är att vi då spelade riktigt bra. Vi körde över motståndarna från start med en fruktansvärd forechecking och ett härligt snurrande i offensiva hörnen. Just nu ser man ingenting av det.
Sedan undrar jag om det är någon mer än jag som tänkt på att det känndes som Hardy trodde mer på laget förra året än det här året? En känsla jag har fått från intervjuer jag sett...
MEN det har bara gått 3 matcher. Det är för tidigt att dra några stora slutsatser.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skrämmande hur höga förväntningar folk har fått. Och jag garvade åt hur LHC fansen gnällde under semifinalen mot oss, på sina forum. Inga spelare var vatten värda.
Expert.
Jag skulle kunna rädda 81% av gårdagens skott med mitt lillfinger. Alla skott som inte gick rakt på Mark gick in i kassen.Daniel942 skrev:Mark Owuya 81,0% 4,11GAA
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Word. Sedan kan ni som sitter lugna säga vad ni vill.Mäklaren skrev:Vi öppnade sisådär ifjol också, men faktum är att vi då spelade riktigt bra. Vi körde över motståndarna från start med en fruktansvärd forechecking och ett härligt snurrande i offensiva hörnen. Just nu ser man ingenting av det.
Däremot är jag övertygad om att vi kommer att bli bättre med fler backar tillbaka.
Hur mycket bättre återstår att se.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja det är väl lika bra att lägga ner redan nu, för så här kan vi inte ha det. Jag tycker vi lämnar walk-over i resterande matcher...
^^Stadion skrev:Ja det är väl lika bra att lägga ner redan nu, för så här kan vi inte ha det. Jag tycker vi lämnar walk-over i resterande matcher...
Eller se till att skridskorna är ordentligt knutna, gå ut hårt och sedan öka!
Mot ännu ett SM-Guld
Vet inte riktigt vad folk räknar med att Ekman och Widing ska bidra med? De hade varsin poäng igår och det är helt ok. De är inga spelare som ska dominera hela matcher, de är poänggörare och inget annat.
Det som inte funkar, det är försvarsspelet. Det är inte lätt att få ett bra anfallsspel om man inte kan vända snabbare då man får tag i pucken. Känner mig inte särskilt orolig ännu med tanke på att Bom-Bom och Ragge är borta. Vad det gäller Lassen så har jag inga förväntningar överhuvudtaget. Han får ses som en joker. Det jobbiga är om det visar sig att Ragge blir borta länge/ kommer tillbaka och skadar sig allvarligt igen. Då har vi en situation där det krävs en ny back.
Gällande Mark så var det hans premiär i ES, så ge han ett par chanser till. Inte lätt att stå med det försvarspelet som visades upp igår. Dock så är procenten 81 och det är faktum, ingen stormatch på nått sätt, men det är betydligt svårare för en målvakt att göra debut än en forward som kan spela en 5-9 minuter och då matchas mot en 4:e line.
Det som inte funkar, det är försvarsspelet. Det är inte lätt att få ett bra anfallsspel om man inte kan vända snabbare då man får tag i pucken. Känner mig inte särskilt orolig ännu med tanke på att Bom-Bom och Ragge är borta. Vad det gäller Lassen så har jag inga förväntningar överhuvudtaget. Han får ses som en joker. Det jobbiga är om det visar sig att Ragge blir borta länge/ kommer tillbaka och skadar sig allvarligt igen. Då har vi en situation där det krävs en ny back.
Gällande Mark så var det hans premiär i ES, så ge han ett par chanser till. Inte lätt att stå med det försvarspelet som visades upp igår. Dock så är procenten 81 och det är faktum, ingen stormatch på nått sätt, men det är betydligt svårare för en målvakt att göra debut än en forward som kan spela en 5-9 minuter och då matchas mot en 4:e line.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Få var det riktigt svarta rubriker här inne, men skillnaden emot dessa två förlusterna ifjol(HV71,Färjestad) var att man hade "stolpe ut".SirDIFalot skrev:Någon som kan berätta hur tongångarna lätt när vi torskade de två inledande matcherna ifjol? Var det lika bittert eller var det lugnare med tanke på att förväntningarna var lägre?
Hittills i år så har man saknat energin, men jag är helt säker på att tränartrion kommer få fason även på detta lag.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- -daniel-
Skitsnack, så vill jag inte alls minnas att det var. Var allmän hönsgård och halvsegt på ganska många håll i inledningen av serien. Energin kan jag hålla med om har saknast lite de senaste matcherna (speciellt mot Modo) men den fanns definitivt där på HV på hemmaplan. Jag har fortfarande goda förhoppningar att även det här laget kommer leverera. Laget som sådant ser på pappret (när alla är friska, vill säga) minst lika bra ut som förra året, det enda som fortfarande oroar är målvaktsposten där man känner en uns av oro.Mäklaren skrev:Vi öppnade sisådär ifjol också, men faktum är att vi då spelade riktigt bra. Vi körde över motståndarna från start med en fruktansvärd forechecking och ett härligt snurrande i offensiva hörnen. Just nu ser man ingenting av det.
Modo hemma i andra omgången... Ö-vikarna fick inte låna pucken under hela första perioden. Brynäs hemma några omgångar senare, 3-0 efter typ tio minuter. Dessutom sex mål gjorda mot HV borta i premiären. Vi slog också Skellefteå borta med 2-1 och Frölunda borta med 5-1 efter en total utspelning. Det är vad jag kallar energi.-daniel- skrev:Skitsnack, så vill jag inte alls minnas att det var. Var allmän hönsgård och halvsegt på ganska många håll i inledningen av serien. Energin kan jag hålla med om har saknast lite de senaste matcherna (speciellt mot Modo) men den fanns definitivt där på HV på hemmaplan. Jag har fortfarande goda förhoppningar att även det här laget kommer leverera. Laget som sådant ser på pappret (när alla är friska, vill säga) ser minst lika bra ut som förra året, det enda som fortfarande oroar är målvaktsposten där man känner en uns av oro.Mäklaren skrev:Vi öppnade sisådär ifjol också, men faktum är att vi då spelade riktigt bra. Vi körde över motståndarna från start med en fruktansvärd forechecking och ett härligt snurrande i offensiva hörnen. Just nu ser man ingenting av det.
När vi får tillbaka Ragge, Boumedienne och Lassen (som kan vara en flopp han med), då tror jag också på detta lag. Men just nu har vi en av de sämsta backuppställningarna i serien.
- -daniel-
En period mot Modo? Visst. Hur slutade den, jo just det med suddenförlust. Följdes upp av en match mot SAIK på bortaplan som var allt annat än energifylld (trots 3 pinnar). Sen kom väl den där underbara bortamatchen mot Frölunda då vi fullständigt lekte ut dem men annars tycker jag det allmänt är jävligt mycket försköningar om förra säsongen här. Löjligt. Vi VART jävligt vassa men laget började först hitta spelet fullt ut (alltså sett över en längre period) först runt jul... Var väldigt mycket upp & ner innan dess, precis som det varit hittils.Mäklaren skrev:Modo hemma i andra omgången... Ö-vikarna fick inte låna pucken under hela första perioden. Brynäs hemma några omgångar senare, 3-0 efter typ tio minuter. Dessutom sex mål gjorda mot HV borta i premiären. Det är vad jag kallar energi.-daniel- skrev:Skitsnack, så vill jag inte alls minnas att det var. Var allmän hönsgård och halvsegt på ganska många håll i inledningen av serien. Energin kan jag hålla med om har saknast lite de senaste matcherna (speciellt mot Modo) men den fanns definitivt där på HV på hemmaplan. Jag har fortfarande goda förhoppningar att även det här laget kommer leverera. Laget som sådant ser på pappret (när alla är friska, vill säga) ser minst lika bra ut som förra året, det enda som fortfarande oroar är målvaktsposten där man känner en uns av oro.Mäklaren skrev:Vi öppnade sisådär ifjol också, men faktum är att vi då spelade riktigt bra. Vi körde över motståndarna från start med en fruktansvärd forechecking och ett härligt snurrande i offensiva hörnen. Just nu ser man ingenting av det.
Backsidan är som du säger inte bra just nu, det kan vi väl alla konstatera. Men vad kan man förvänta sig med halva backuppsättningen borta?