Årsmöte

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Årsmöte

Inlägg av Don_T »

Jermuk skrev:Don-T ->
Det var Djurgår´n genom dess dåvarande ordförande Fritzell och mäCktiga gnagets dito som kom på den vanvettiga idén med derbygrupper.

Varför skulle Djurgår´n nu verka för att få ner antalet matcher i grundserien.

Det kan nämnas att det var Fritzell som körde DIF Hockey i botten nu håller på att göra samma sak med DIF Handboll.
Det är redan kört för handbollen, han var på bandyn och fick dem ned en division också!

Men det var då och hans framfart ska inte ha verkningar nu!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Re: Årsmöte

Inlägg av Jermuk »

Don_T skrev:Men det var då och hans framfart ska inte ha verkningar nu!
Dessvärre har det ju det vare sig vi vill eller inte och lantisklubbarna på bystan som drar fulla hus eftersom det inte finns något alternativ till någon annan fritidsverksamhet, kommer inte att ge sig förrän vi har gjort om Elitserien till ett mini-NHL med så många omgångar som det överhuvudtaget är möjligt att pressa in.

Likt han vid München 1938 borde någon stoppat Fritzell (inga jämförelser i övrigt) i tid men å andra sidan drog Djurgår´n och mäCktiga aijkå fulla hus vid den tiden och penningarna från dessa drabbningar var väl lockande.

Att supportrarna skulle bli mätta av derbyn stup i kvarten var inget som slog dessa herrar.

Jag har själv inga vettinga lösningar på hur vi åter ska fylla läktarna, men jag vet att mer än femtio matcher i grundserien är åt h-vete för mycket.

Tio lag, trettiosex matcher i grundserien, fyra bästa till semi och de två sista åker obönhörligen ur samt bäst av tre i semi och bäst av fem i finalen vore en dröm.
Senast redigerad av Jermuk den 2006-06-14 12:09:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stambert skrev:Om du åker till DIF-kontoret på måndag så kan du ju få svar på alla frågor om kringförsäljningen och annat. Perfekt va?
Tack men nej tack. Min tid är alldeles för dyrbar för att slösa bort en kväll på att höra en massa ursäkter till varför man inte hade kompetensen till att slänga ihop offert till något som skulle kunna gjort oss till en toppklubb igen.

Sen ser jag inte vitsen med det heller, gjort är gjort och vi är nu fast där vi är.

5% eller 8% från DIF-Puben känns som en värdslig sak. Det förändrar ingenting. Eller jo, vår VD kan kanske tjäna 12% av vad alla spelare tjänar tillsammans istället för 10% som nu.

Jag menar 1 miljon om året för att köra oss i botten är på tok för lite!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Du klagar bara på organisationen och truppen hela tiden, men när du för en gångs skull har chansen att verkligen påverka något "är din tid för dyrbar".

Är det den dyrbara tiden som du spenderar framför datorn när du spyr galla över allt och alla här?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Spyr galla? Det tycker jag inte att jag gör, sen kommer jag med lösningar.

Nu är jag på jobbet, då har jag någon minut över lite här och där. Men jag har verligen inte tid (eller lust för den delen) att komma på detta möte. Då finns det andra saker jag hellre gör.

Mötet kommer dessutom att vara helt meningslöst. Eller nja, ni kanske får en gratis öl (som vi andra Djurgårdare betalat).
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Man kan vända på det också och säga att Jojje gör oss alla en stor tjänst genom att modigt skriva det han faktiskt upplever. Hur djävla illa han än får det att låta. Jag har själv liknande frågor de Jojje har och jag är övertygad om att jag inte är ensam. Hur ser framtiden ut? Hur ska vi utan för oss (ännu) presenterade visioner och planer faktiskt nå de här målen som är så tjusigt uppsatta. 10.000 i publik? Har vi någonsin varit så många tidigare? Hur tänker man när man säger något sådant?

Jojje har egentligen bara ett fel i det han skriver och det är "...och vi är nu fast där vi är". Det är vi helt klart inte då det finns en urkraft i oss hardcoresupportrar som lever och andas DIF.

Det jag vill se nu (och det är exakt så som Mats och kansliet svarar) är öppna dörrar där vi får ta del av vad som faktiskt planeras av våra styrande. Ett tightare och mer gemensamt arbete, av dels organisationen men också oss supportrar, för att nå de här målen som satts upp.

Rätt uttjatat... men "alla" våra problem skulle vara lösta om alla vi som går på matcherna kunde få med oss en extra polare. Vi har ett ansvar precis som organisationen att nå framgångar.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag tror inte heller ett dugg på ett publiksnitt kring 10000 år 2010, om vi inte vinner guld typ varje år tills dess. Men det är enkelt att skylla allt på styrelsen och börja med att de tjänar mer än halva laget osv, osv. Vad man kanske inte tänker på är att som Don_T skriver (ofta): Den enda lösningen är att börja gå på hockey. Det finns så många i denna stad (och i andra) som kallar sig "djurgårdare" men aldrig sett en match, det är dessa vi måste åt. Vi kan inte trolla fram supportrar ur ingenstans.

EDIT: Jag tycker självklart inte att en vd ska tjäna mycket, mycket mer än spelarna i laget heller, men så är det väl på varenda arbetsplats i hela världen? Face it.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Vad gör denna VD egentligen? Förutom att missa chansen att ta över kringförsäljningen... Jag är lite nyfiken på vad det är som motiverar en sådan lön.

Sen är det lite komiskt att folk skiver saker som "det är bara att det kommer mer folk".

Problemet är att det inte har gjort det på 10 år, varför ska det göra det nu?!

Folk i storstäder har inte tid helt enkelt. Men vi snittar som sagt i stort sett lika mycket som håve och bara ett par hundra mindre än fbk och linköping, trots det tjänar de massor med pengar och vi går knappt runt.

Det är där felet ligger, inte i publiksnittet.
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Diffe89 skrev:Den enda lösningen är att börja gå på hockey. Det finns så många i denna stad (och i andra) som kallar sig "djurgårdare" men aldrig sett en match, det är dessa vi måste åt.
Så var vi tillbaka på ruta ett.

OK! Hur får vi dessa att gå då´rå?

Det finns också många supportrar som kallar sig för Djurgårdare som inte går och kollar på DIF:s fotbollsdamer eller DIF Handboll.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:Vad gör denna VD egentligen? Förutom att missa chansen att ta över kringförsäljningen... Jag är lite nyfiken på vad det är som motiverar en sådan lön.

Sen är det lite komiskt att folk skiver saker som "det är bara att det kommer mer folk".

Problemet är att det inte har gjort det på 10 år, varför ska det göra det nu?!

Folk i storstäder har inte tid helt enkelt. Men vi snittar som sagt i stort sett lika mycket som håve och bara ett par hundra mindre än fbk och linköping, trots det tjänar de massor med pengar och vi går knappt runt.

Det är där felet ligger, inte i publiksnittet.
1. De äger sina arenor och betalar således ingen jättehyra per match
2. De tjänar pengar på all kringförsäljning och jag uppfattar det i alla fall som att deras fans också är mer intresserade av att köpa souvenirer och annat.

Visst borde vi kunnat ta över kringförsäljningen, fast samtidigt måste ju DIF då tillsätta personal även till det (som ska ha lön osv osv). Jag hoppas och tror att vi ska kunna driva försäljningen om ett par år då ekonomin kommit på rätt köl ordentligt.

Visst, publiken har inte kommit i samma grad på 10 (nja) år nu, men vi har ju haft högt publiksnitt förr. Vad är det som säger att vi aldrig kommer att ha det igen? Framgång föder framgång, men utan en lojal publik (oavsett hur många tusen) tar sportsliga framgångar betydligt längre tid, eller utebliver helt. Därför är den enda enkla lösningen som vi vanliga supportrar kan använda oss av att locka folk till matcherna.

EDIT: Jermuk: tyvärr har jag ingen vidare lösning så att alla ska komma på hockey, om jag skulle haft det skulle jag redan använt mig av den. Vi kan bara påverka vänner, släkt osv. som kanske är lite "passiva" djurgårdare och ta med dem och hoppas att de fastnar. Damfotboll är väl snarare ingen i hela landet intresserad av (möjligtvis i Umeå) och varför skulle då DIF-supportrar vara det? Handbollen har ju varit en total katastrof som ledde till nedflyttning och dessutom är det en sport utan några som helst djurgårdstraditioner (rätta mig om jag har fel).
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Är det någon härinne som tror att Dif ska kunna tjäna lika mycket som t.ex. FBK, Frölunda och Linköping, så tycker jag att man ska börja vakna upp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Va fan, vi gick ju nästan i konkurs inför förra säsongen. Vi hade ju skulder på flera miljoner, som nu nästan alla är betalda. Vänta ett par år så kommer vi tjäna lika mycket som dom andra toplagen, utan egen arena eller försäljningen av läsk och sånt.
Och jag tycker att VD:n nästan är värd den dubbla lönen för sitt arbete med att hålla kvar Djurgården i ES och med att täppa till våra skulder.
Man kan ju inte kräva underverk efter en säsong och säga "vi sparade in 18 milj, men gick bara + 450 000". Jag tycker att det är mycket starkt gjort. Nästa år kanske vi går + 1.5 milj, och den siffran kommer att öka efter varje säsong nu, så tappa inte tron på styrelsen eller Djurgården än.... :wink:
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Jojje skrev:
Stambert skrev:Om du åker till DIF-kontoret på måndag så kan du ju få svar på alla frågor om kringförsäljningen och annat. Perfekt va?
Tack men nej tack. Min tid är alldeles för dyrbar för att slösa bort en kväll på att höra en massa ursäkter till varför man inte hade kompetensen till att slänga ihop offert till något som skulle kunna gjort oss till en toppklubb igen.

Sen ser jag inte vitsen med det heller, gjort är gjort och vi är nu fast där vi är.

5% eller 8% från DIF-Puben känns som en värdslig sak. Det förändrar ingenting. Eller jo, vår VD kan kanske tjäna 12% av vad alla spelare tjänar tillsammans istället för 10% som nu.

Jag menar 1 miljon om året för att köra oss i botten är på tok för lite!
Ursäkta ordvalet, men då kan du hålla käft!

Du kan slösa din tid med att sitta här och vara negativ, men när DIF bjuder in dig så passar inte det heller!

Edit: Ordval passar bättre!
Senast redigerad av Don_T den 2006-06-14 14:51:32, redigerad totalt 1 gånger.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Don_T skrev:Ursäkta ordspråket, men då kan du hålla käft!

Du kan slösa din tid med att sitta här och vara negativ, men när DIF bjuder in dig så passar inte det heller!
Det är tur att vi har intelligenta och välartikulerade fans som du. Hur skulle DIF klara sig utan dig?! Sen visste jag inte att "håll käft" var ett ordspråk. Men man lär sig något nytt varje dag.

Om du tror att jag bryr mig det minsta om vad du tycker och tänker så vet du kanske inte vem jag är.
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Don_T skrev: Ursäkta ordspråket, men då kan du hålla käft!

Åfan!
Får man inte ha åsikter, oro och funderingar om man inte besöker Öppet hus?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Diffe89 skrev:1. De äger sina arenor och betalar således ingen jättehyra per match
2. De tjänar pengar på all kringförsäljning och jag uppfattar det i alla fall som att deras fans också är mer intresserade av att köpa souvenirer och annat.
Jaha? Läser du inte vad jag skriver. Det är det som är skillnaden och det är dessa punkter vi måste jobba med. Att blunda och drömma sig bort till ett fullsatt Globen och 10000 i snitt är bara slöseri med tid. Det kommer aldrig att hända.

Det är planhyran och kringförsäljningen det måste jobbas med.

Så sätt fart nu. :)
Skriv svar