Jojje skrev:Vad gör denna VD egentligen? Förutom att missa chansen att ta över kringförsäljningen... Jag är lite nyfiken på vad det är som motiverar en sådan lön.
Sen är det lite komiskt att folk skiver saker som "det är bara att det kommer mer folk".
Problemet är att det inte har gjort det på 10 år, varför ska det göra det nu?!
Folk i storstäder har inte tid helt enkelt. Men vi snittar som sagt i stort sett lika mycket som håve och bara ett par hundra mindre än fbk och linköping, trots det tjänar de massor med pengar och vi går knappt runt.
Det är där felet ligger, inte i publiksnittet.
1. De äger sina arenor och betalar således ingen jättehyra per match
2. De tjänar pengar på all kringförsäljning och jag uppfattar det i alla fall som att deras fans också är mer intresserade av att köpa souvenirer och annat.
Visst borde vi kunnat ta över kringförsäljningen, fast samtidigt måste ju DIF då tillsätta personal även till det (som ska ha lön osv osv). Jag hoppas och tror att vi ska kunna driva försäljningen om ett par år då ekonomin kommit på rätt köl ordentligt.
Visst, publiken har inte kommit i samma grad på 10 (nja) år nu, men vi har ju haft högt publiksnitt förr. Vad är det som säger att vi aldrig kommer att ha det igen? Framgång föder framgång, men utan en lojal publik (oavsett hur många tusen) tar sportsliga framgångar betydligt längre tid, eller utebliver helt. Därför är den enda enkla lösningen som vi vanliga supportrar kan använda oss av att locka folk till matcherna.
EDIT: Jermuk: tyvärr har jag ingen vidare lösning så att alla ska komma på hockey, om jag skulle haft det skulle jag redan använt mig av den. Vi kan bara påverka vänner, släkt osv. som kanske är lite "passiva" djurgårdare och ta med dem och hoppas att de fastnar. Damfotboll är väl snarare ingen i hela landet intresserad av (möjligtvis i Umeå) och varför skulle då DIF-supportrar vara det? Handbollen har ju varit en total katastrof som ledde till nedflyttning och dessutom är det en sport utan några som helst djurgårdstraditioner (rätta mig om jag har fel).