Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Fricke »

Lagbilden ligger ute på Hockeyligans hemsida: http://www.hockeyligan.se/index.php?men ... bsubmenu=1
Användarvisningsbild
mutation
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mutation »

Fricke skrev:Lagbilden ligger ute på Hockeyligans hemsida: http://www.hockeyligan.se/index.php?men ... bsubmenu=1
Är det bara jag som tycker Widing och Boumedienne ser ut som bröder på denna bild?
Wayne

Inlägg av Wayne »

Känns helt rätt att Krüger får ett A på bröstet!

Dock verkar Falken försöka dölja att han är assisterande, att döma av lagfotot... ;-)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Wayne skrev:Känns helt rätt att Krüger får ett A på bröstet!

Dock verkar Falken försöka dölja att han är assisterande, att döma av lagfotot... ;-)
Tycker det är helt fel att ge Krüger ett A. Visst om han satt på ett 4-årskontrakt, men killen drar ju...
Säg den glädje som varar
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

DIF_Soldier skrev:

Tycker det är helt fel att ge Krüger ett A. Visst om han satt på ett 4-årskontrakt, men killen drar ju...
Jo, men assisterande kaptensrollen gör det inte så mycket att man skiftar. Vi har väl bytt helt nu flera säsonger i rad. Huvudskaptensrollen däremot kan man ha långsiktigt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Soulsic skrev:
DIF_Soldier skrev:

Jo, men assisterande kaptensrollen gör det inte så mycket att man skiftar. Vi har väl bytt helt nu flera säsonger i rad. Huvudskaptensrollen däremot kan man ha långsiktigt.
Ett A ska väl vara ett tecken på att man aspirerar på ett C ändå? Krüger sticker, Falk och Ragge slutar med all sannolikhet.
Säg den glädje som varar
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

DIF_Soldier skrev:
Ett A ska väl vara ett tecken på att man aspirerar på ett C ändå? Krüger sticker, Falk och Ragge slutar med all sannolikhet.
Andreas Engqvist hade ju A förra säsongen, året innan Christian Eklund. Visst, Engqvist kan ju bli ett blivande kaptensämne när han återvänder och det kan även Krüger. Förhoppningsvis lyfter sig Krüger av att bli assisterande kapten och det är väl det som tränarna hoppas på.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Soulsic skrev:
DIF_Soldier skrev:
Andreas Engqvist hade ju A förra säsongen, året innan Christian Eklund. Visst, Engqvist kan ju bli ett blivande kaptensämne när han återvänder och det kan även Krüger. Förhoppningsvis lyfter sig Krüger av att bli assisterande kapten och det är väl det som tränarna hoppas på.
Vad jag menar är att nu begått samma misstag som ifol. Efter denna säsong lär nog inte någon kapten vara kvar.

Ge Nisse ett A? Han är ju ändå kvar i tre säsonger framöver.
Säg den glädje som varar
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

DIF_Soldier skrev: Vad jag menar är att nu begått samma misstag som ifol. Efter denna säsong lär nog inte någon kapten vara kvar.

Jo, det andra A:et kunde gått till Nisse eller nån som stannar längre, men jag tycker ändå det är rätt att ge en ung spelare ett A varje år.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Soulsic skrev:
DIF_Soldier skrev: Vad jag menar är att nu begått samma misstag som ifol. Efter denna säsong lär nog inte någon kapten vara kvar.

Jo, det andra A:et kunde gått till Nisse eller nån som stannar längre, men jag tycker ändå det är rätt att ge en ung spelare ett A varje år.
Vidhåller fortfarande att en ung med längre framtid i klubben förtjänar ett A.
Hade föredragit Brodin/Cehlin.
Säg den glädje som varar
sandrablom

Inlägg av sandrablom »

Fricke skrev:Lagbilden ligger ute på Hockeyligans hemsida: http://www.hockeyligan.se/index.php?men ... bsubmenu=1
nu känner jag mig sjukt dålig, men vem är det som står mellan Ackered och Norman?
Har hjärnsläpp just nu.

EDIT: Såg nu att det var Deilert..
Jag kände inte igen honom utan hår :p
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Lagbild DIF hockey 2010-11

Överst från vänster: Bengt Gustafsson (läkare), 44 Stefan Söder, 41 Daniel Widing, 34 Daniel Brodin, 7 Andreas Holmqvist, 55 David Printz, 28 Kim Lennhammer, 17 Mathias Tjärnqvist, 78 Josef Boumedienne, Christian Schumacher (Naprapat)

3:de raden fv: Patrik Högberg (Fystränare), 29 Patrick Cehlin, 21 Stefan Lassen, 3 Nils Ekman, Jan Järlefelt (sportchef), 20 Christian Eklund, 9 Kristofer Ottosson, 26 Tim Eriksson, Thomas Magnusson (målvaktstränare)

2:a raden fv: 39 Stefan Ridderwall, Johan Engdahl (Material), 13 Arvid Strömberg, 15 Oscar Eklund, 70 Mario Kempe, 24 Carl Ackered, 8 Alexander Deilert, 37 John Norman, Johan Kellerstam (Material), 30 Mark Owyua

Sittande fv: 32 Marcus Krüger, Tomas Montén (Tränare), Mats Larsson (Ordförande), 10 Marcus Ragnarsson, Hardy Nilsson (Head Coach), 16 Nichlas Falk, Tommy Engström (Klubbdirektör), Mikael Johansson (Tränare), 19 Jimmie Ölvestad
DIF!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Riktigt häftigt att det snart drar igång. Med största sannolikhet vinner Marcus Krüger den interna poängligan. Jag hoppas att han får spela med Widing. Daniel har potentialen att bli Elitseriens skyttekung med Krüger som levererar.

I bakvattnet fiskar Nisse Ekman. Jag håller med Nyheter24:s (?) sk. "expert" som varnar för att Nisse kan bli en flopprisk. Är han mätt? Återstår att se.

Riktigt jävla häftigt ändå. Eller hur, va? Sen när kunde vi konstatera att upp till fem(!) storstjärnor lirade i vår kära förening samtidigt? Helt fantastiskt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vadå storstjärnor. Ovechkin, Crosby osv är storstjärnor. Eller är dom superstjärnor? Sätter du rubrikerna på AB? Kul att vi har bra spelare dock.
Född till sportchef.
Skriv svar