Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Lagbilden ligger ute på Hockeyligans hemsida: http://www.hockeyligan.se/index.php?men ... bsubmenu=1
Är det bara jag som tycker Widing och Boumedienne ser ut som bröder på denna bild?Fricke skrev:Lagbilden ligger ute på Hockeyligans hemsida: http://www.hockeyligan.se/index.php?men ... bsubmenu=1
Känns helt rätt att Krüger får ett A på bröstet!
Dock verkar Falken försöka dölja att han är assisterande, att döma av lagfotot...
Dock verkar Falken försöka dölja att han är assisterande, att döma av lagfotot...

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker det är helt fel att ge Krüger ett A. Visst om han satt på ett 4-årskontrakt, men killen drar ju...Wayne skrev:Känns helt rätt att Krüger får ett A på bröstet!
Säg den glädje som varar
Jo, men assisterande kaptensrollen gör det inte så mycket att man skiftar. Vi har väl bytt helt nu flera säsonger i rad. Huvudskaptensrollen däremot kan man ha långsiktigt.DIF_Soldier skrev:Tycker det är helt fel att ge Krüger ett A. Visst om han satt på ett 4-årskontrakt, men killen drar ju...Wayne skrev:Känns helt rätt att Krüger får ett A på bröstet!
- DIF_Soldier
Ett A ska väl vara ett tecken på att man aspirerar på ett C ändå? Krüger sticker, Falk och Ragge slutar med all sannolikhet.Soulsic skrev:Jo, men assisterande kaptensrollen gör det inte så mycket att man skiftar. Vi har väl bytt helt nu flera säsonger i rad. Huvudskaptensrollen däremot kan man ha långsiktigt.DIF_Soldier skrev:Tycker det är helt fel att ge Krüger ett A. Visst om han satt på ett 4-årskontrakt, men killen drar ju...Wayne skrev:Känns helt rätt att Krüger får ett A på bröstet!
Säg den glädje som varar
Andreas Engqvist hade ju A förra säsongen, året innan Christian Eklund. Visst, Engqvist kan ju bli ett blivande kaptensämne när han återvänder och det kan även Krüger. Förhoppningsvis lyfter sig Krüger av att bli assisterande kapten och det är väl det som tränarna hoppas på.DIF_Soldier skrev:
Ett A ska väl vara ett tecken på att man aspirerar på ett C ändå? Krüger sticker, Falk och Ragge slutar med all sannolikhet.
- DIF_Soldier
Vad jag menar är att nu begått samma misstag som ifol. Efter denna säsong lär nog inte någon kapten vara kvar.Soulsic skrev:Andreas Engqvist hade ju A förra säsongen, året innan Christian Eklund. Visst, Engqvist kan ju bli ett blivande kaptensämne när han återvänder och det kan även Krüger. Förhoppningsvis lyfter sig Krüger av att bli assisterande kapten och det är väl det som tränarna hoppas på.DIF_Soldier skrev:
Ett A ska väl vara ett tecken på att man aspirerar på ett C ändå? Krüger sticker, Falk och Ragge slutar med all sannolikhet.
Ge Nisse ett A? Han är ju ändå kvar i tre säsonger framöver.
Säg den glädje som varar
Jo, det andra A:et kunde gått till Nisse eller nån som stannar längre, men jag tycker ändå det är rätt att ge en ung spelare ett A varje år.DIF_Soldier skrev: Vad jag menar är att nu begått samma misstag som ifol. Efter denna säsong lär nog inte någon kapten vara kvar.
- DIF_Soldier
Vidhåller fortfarande att en ung med längre framtid i klubben förtjänar ett A.Soulsic skrev:Jo, det andra A:et kunde gått till Nisse eller nån som stannar längre, men jag tycker ändå det är rätt att ge en ung spelare ett A varje år.DIF_Soldier skrev: Vad jag menar är att nu begått samma misstag som ifol. Efter denna säsong lär nog inte någon kapten vara kvar.
Hade föredragit Brodin/Cehlin.
Säg den glädje som varar
-
nu känner jag mig sjukt dålig, men vem är det som står mellan Ackered och Norman?Fricke skrev:Lagbilden ligger ute på Hockeyligans hemsida: http://www.hockeyligan.se/index.php?men ... bsubmenu=1
Har hjärnsläpp just nu.
EDIT: Såg nu att det var Deilert..
Jag kände inte igen honom utan hår :p
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Lagbild DIF hockey 2010-11
Överst från vänster: Bengt Gustafsson (läkare), 44 Stefan Söder, 41 Daniel Widing, 34 Daniel Brodin, 7 Andreas Holmqvist, 55 David Printz, 28 Kim Lennhammer, 17 Mathias Tjärnqvist, 78 Josef Boumedienne, Christian Schumacher (Naprapat)
3:de raden fv: Patrik Högberg (Fystränare), 29 Patrick Cehlin, 21 Stefan Lassen, 3 Nils Ekman, Jan Järlefelt (sportchef), 20 Christian Eklund, 9 Kristofer Ottosson, 26 Tim Eriksson, Thomas Magnusson (målvaktstränare)
2:a raden fv: 39 Stefan Ridderwall, Johan Engdahl (Material), 13 Arvid Strömberg, 15 Oscar Eklund, 70 Mario Kempe, 24 Carl Ackered, 8 Alexander Deilert, 37 John Norman, Johan Kellerstam (Material), 30 Mark Owyua
Sittande fv: 32 Marcus Krüger, Tomas Montén (Tränare), Mats Larsson (Ordförande), 10 Marcus Ragnarsson, Hardy Nilsson (Head Coach), 16 Nichlas Falk, Tommy Engström (Klubbdirektör), Mikael Johansson (Tränare), 19 Jimmie Ölvestad
Överst från vänster: Bengt Gustafsson (läkare), 44 Stefan Söder, 41 Daniel Widing, 34 Daniel Brodin, 7 Andreas Holmqvist, 55 David Printz, 28 Kim Lennhammer, 17 Mathias Tjärnqvist, 78 Josef Boumedienne, Christian Schumacher (Naprapat)
3:de raden fv: Patrik Högberg (Fystränare), 29 Patrick Cehlin, 21 Stefan Lassen, 3 Nils Ekman, Jan Järlefelt (sportchef), 20 Christian Eklund, 9 Kristofer Ottosson, 26 Tim Eriksson, Thomas Magnusson (målvaktstränare)
2:a raden fv: 39 Stefan Ridderwall, Johan Engdahl (Material), 13 Arvid Strömberg, 15 Oscar Eklund, 70 Mario Kempe, 24 Carl Ackered, 8 Alexander Deilert, 37 John Norman, Johan Kellerstam (Material), 30 Mark Owyua
Sittande fv: 32 Marcus Krüger, Tomas Montén (Tränare), Mats Larsson (Ordförande), 10 Marcus Ragnarsson, Hardy Nilsson (Head Coach), 16 Nichlas Falk, Tommy Engström (Klubbdirektör), Mikael Johansson (Tränare), 19 Jimmie Ölvestad
DIF!
- DIF_Soldier
Riktigt häftigt att det snart drar igång. Med största sannolikhet vinner Marcus Krüger den interna poängligan. Jag hoppas att han får spela med Widing. Daniel har potentialen att bli Elitseriens skyttekung med Krüger som levererar.
I bakvattnet fiskar Nisse Ekman. Jag håller med Nyheter24:s (?) sk. "expert" som varnar för att Nisse kan bli en flopprisk. Är han mätt? Återstår att se.
Riktigt jävla häftigt ändå. Eller hur, va? Sen när kunde vi konstatera att upp till fem(!) storstjärnor lirade i vår kära förening samtidigt? Helt fantastiskt.
I bakvattnet fiskar Nisse Ekman. Jag håller med Nyheter24:s (?) sk. "expert" som varnar för att Nisse kan bli en flopprisk. Är han mätt? Återstår att se.
Riktigt jävla häftigt ändå. Eller hur, va? Sen när kunde vi konstatera att upp till fem(!) storstjärnor lirade i vår kära förening samtidigt? Helt fantastiskt.
Säg den glädje som varar
Vadå storstjärnor. Ovechkin, Crosby osv är storstjärnor. Eller är dom superstjärnor? Sätter du rubrikerna på AB? Kul att vi har bra spelare dock.
Född till sportchef.