Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev: Gillar att du sätter ner Falken på back, där gör han mer nytta. Tyvärr tror jag inte Hardy ens har en fundering över att göra på det viset. :( Men det återstår ju att se.
Som läget är på backsidan är det ingen snack om att vi behöver ha in rutin där. Så tyvärr måste nog Falk ta en plats i defensiven till en början.
Joas

Inlägg av Joas »

Falken är en nödlösningen det behövs och som är ett måste är att vi får in en BACK.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Säger det igen: Backsidan är ett skämt.

Varför, varför VARFÖR lägger man pengarna på att värva Lassen och förlänga med Deilert istället för att få in en stabil och rutinerad back till andrafemman? Kan inte förstå.

Dessutom visar Ridderwall fin Whiteroom-form.

Nä, uppryckning nu till premiären. Detta kan bli en otäck säsong... om inte allt klaffar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7750482.ab Mackan + New Jersey
Ja men det är bra att Järlan håller kontakten med Mackan, verkar ju nästan som om dom vill ha in han i laget om det skiter sig med Devils http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... iaren.html
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Att ta hem Mackan istället för en ny back vore i det närmaste tjänstefel. Får vi båda två är det en helt annan sak.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Min gissning från tidigare att vi inte skulle få in varken Mackan eller Staffan verkar mer och mer verklig tyvärr.. Jävligt synd. Vi behöver en back som alla har påpekat. Tredje perioden igår var ett skämt.. Nu tänker jag inte basera allt på det, men det är ju bara att titta på back-sidan så syns det. Vi måste ha in en till. Kommer det att hända? Nä.. Jag fick panik varje gång Deilert hade puck i egen zon.. Killen är en Junis som en del andra, men tycker inte att han känns så redo som DIF ledningen får oss att tro, ÄN. Hoppas jag har fel..

Angående Marcus Nilson så skiter jag i hur självisk och elakt det låter, jag hoppas han failar kapitalt på try-outen och kommer hem. Hellre Marcus än ingen alls.. Då kanske vi kan leva på att göra fler mål än vi släpper in, vilket det hela går ut på.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
android skrev:
För övrigt...

VI BEHÖVER EN NY MÅLVAKT OCH 2 NYA BACKAR + NÅGON SOM KAN GÖRA MÅL!

Tycker också att man bör fundera på om trojkan Hardy, Micke, Monten ska få vara kvar när säsongen väl drar igång på riktigt.
Haha humorhatten på idag verkar det som? ;)

Angående Sillen & Kempe så kan vi nog vara överens om att ingen av dessa kanske riktigt platsar i en 2:a line so far. Mitt lag i premiären ser i af ut som följer (förutsatt att Lassen är spelklar vilket känns ytterst tveksamt):

Ekman - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Tjärna
Tim - Norman - Kempe
Brodin - Fimpen - Cehlin

Honken - Falk
BomBom - Printz
Eklund - Lassen

Ridderwall.

Det där är ett bra lag. Viktigt dock att både Eklund, Norman och Lassen kan hålla en hög nivå 10 matcher i sträck.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

android skrev:
-daniel- skrev:
android skrev:
För övrigt...

VI BEHÖVER EN NY MÅLVAKT OCH 2 NYA BACKAR + NÅGON SOM KAN GÖRA MÅL!

Tycker också att man bör fundera på om trojkan Hardy, Micke, Monten ska få vara kvar när säsongen väl drar igång på riktigt.
Haha humorhatten på idag verkar det som? ;)

Angående Sillen & Kempe så kan vi nog vara överens om att ingen av dessa kanske riktigt platsar i en 2:a line so far. Mitt lag i premiären ser i af ut som följer (förutsatt att Lassen är spelklar vilket känns ytterst tveksamt):

Ekman - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Tjärna
Tim - Norman - Kempe
Brodin - Fimpen - Cehlin

Honken - Falk
BomBom - Printz
Eklund - Lassen

Ridderwall.

Det där är ett bra lag. Viktigt dock att både Eklund, Norman och Lassen kan hålla en hög nivå 10 matcher i sträck.
Bra och bra. En backsida för 8-9-platsen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: Bra och bra. En backsida för 8-9-platsen.
Håller inte med dig riktigt, den är knappast i HV / FBK klass men så jävla rutten är den inte (iaf inte om Lassen håller den hyfsade klass jag tror han gör). Däremot är det en ruskigt tunn backsida; om någon mer blir skadad ser det bra mycket värre ut... tycker som många andra här att man spelar ett vågat spel om man inte fyller på med en bra back till. Vi kan inte räkna med att Deilert / Lennhammer / Claesson kan gå in och göra bra i från sig i ES om det behövs.

Känns dessutom jobbigt med Krügers fotskada, nu är mitt minne ganska uselt men var han inte skadad under förra säsongen också efter ett skott på foten...?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

-daniel- skrev:nu är mitt minne ganska uselt men var han inte skadad under förra säsongen också efter ett skott på foten...?
Var det inte så att han "fastnade" i isen lite likt Otto och vred till foten?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Usch vilka 08/09-vibbar jag får inför denna säsong. Nog för att jag är lagd lite åt det pessimistiska hållet, men likheterna är slående. Det är oerhört många chansningar och förhoppningar i laget, men nästan inga svar. Backsidan är tunnare än Rögles, målvaktssidan ett stort frågetecken och balansen på forward-/centersidan känns skrämmande.

Hörde dock imorse att en ny back är på väg in... hoppas verkligen att det blir något av den affären.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Läste bara igenom allting lite snabbt, men hittade det här på aftonbladet's live upptaktsträff.

Hardy Nilsson svarar:
– Vi söker en back, säger han lurigt.
# Vilken typ av back?
– En bra back.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Remy Lebeau skrev:Läste bara igenom allting lite snabbt, men hittade det här på aftonbladet's live upptaktsträff.

Hardy Nilsson svarar:
– Vi söker en back, säger han lurigt.
# Vilken typ av back?
– En bra back.
Men.. Hade Järlan inte sagt till Marie att det inte letades något nu? Lurigt detta.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7750482.ab Mackan + New Jersey
Parise-Zajac-Langenbrunner
Kovalchuk-Arnott-Elias
Rolston-Zubrus-Clarkson (Zubrus kan bli bortbytt då Devils måste göra sig av med några spelare för att komma under lönetaket.)

Dessa spelare är alla bättre än Mackan, det blir i 3-4:de linan som Mackan får spela OM han tar plats. Sedan finns bl.a Josefson & Tedenby där bakom....
Låst