Djurgårdens IF - Jokerit, 28/8 2010 | EP Trophy
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Jokerit, 28/8 2010 | EP Trophy
Håller med i mycket ovanstående gällande spelarkritik. Måste bli så mycket rejälare i allt vi gör i försvarszon.
Deilert slarvar och verkar inte mogen för elitserispel, tyvärr. Claesson mycket duktig och spelade fysiskt matchen igenom, härligt att se.
Widing går från klarhet till klarhet. Vilken bössa killen har. Ekman tycker jag också börjar varva upp så saktliga.
Bombom drällde mycket men är trots detta giftig i anfallszon. Han måste bli vän med pucken och hitta sin placering i Hardys armebygge. Tror att han skärper sig ett par klasser då allvaret börjar.
Ridderwall gör mig lite orolig. Han ser helt enkelt osäker ut i kassen. Är det en skada som hämmar honom? Han måste definitivt höja sig ett par klasser. Owuya känns för tillfället som ett säkrare alternativ.
Sen är det så bedrövligt tråkigt att matchen inte får avgöras på isen. Sjöbergs blåsningar förstörde absolut denna lördagseftermiddag. Fan, DIF måste fått spela en hel period i boxplay om man lägger ihop alla tvåminutare Sjöberg hittade.
Så, då blir det att bita ihop ett par veckor och hoppas på att DIF tränar ihop sig och får tillbaka den trygghet men levde på under förra säsongen. Usch vilken tung lördagskväll
Deilert slarvar och verkar inte mogen för elitserispel, tyvärr. Claesson mycket duktig och spelade fysiskt matchen igenom, härligt att se.
Widing går från klarhet till klarhet. Vilken bössa killen har. Ekman tycker jag också börjar varva upp så saktliga.
Bombom drällde mycket men är trots detta giftig i anfallszon. Han måste bli vän med pucken och hitta sin placering i Hardys armebygge. Tror att han skärper sig ett par klasser då allvaret börjar.
Ridderwall gör mig lite orolig. Han ser helt enkelt osäker ut i kassen. Är det en skada som hämmar honom? Han måste definitivt höja sig ett par klasser. Owuya känns för tillfället som ett säkrare alternativ.
Sen är det så bedrövligt tråkigt att matchen inte får avgöras på isen. Sjöbergs blåsningar förstörde absolut denna lördagseftermiddag. Fan, DIF måste fått spela en hel period i boxplay om man lägger ihop alla tvåminutare Sjöberg hittade.
Så, då blir det att bita ihop ett par veckor och hoppas på att DIF tränar ihop sig och får tillbaka den trygghet men levde på under förra säsongen. Usch vilken tung lördagskväll
Domarjävlar, nog sagt.
Vi hade vunnit idag om lagens förseelser bedömts likvärdigt.
Vi hade vunnit idag om lagens förseelser bedömts likvärdigt.
Måste plussa för Printzen, han var faktiskt riktigt bra idag. Han och Claesson var ju kungar i BP.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Du har naturligtvis helt rätt. Men säg en spelare som inte såg allmänt slö ut och som inte gjorde en massa individuella misstag idag? Ändå lyckas man vända matchen och är på vippen att ta den till straffar innan firma Eklund/domaren vill annat...tomten skrev:Fyfan vad Boumedienne är dålig, i dagens match var han helt jävla kass. Om han inte skärper till sig har han inget i Djurgården att göra enligt mitt tycke. Förra matchen gjorde han 5 individuella misstag. Den här matchen satt jag och speciellt kollade hans spel, jag fick det till 9st individuella missar. Hur lyckas han göra så mycket fel? Printz och O.Eklund har förr i tiden vart dem som ofta klantat till det men inte fan brukar det vara mer än 2-4 gånger per match. Dessutom lirar Boumedienne inte med något hjärta över huvudtaget, går inte in ordentligt i närkamperna, ser allmät slö ut, tar dåligt beslut osv .
Som ni märker är jag riktigt förbannad på Boumedienne just nu... men det var inte bara han ensam som gjorde att vi förlorade idag, många som spelade dåligt. Men jag tycker det är extra dåligt att Boumedienne spelar som han gör när vi nu inte har någon speciellt bra backuppställning. Man kan fan inte tillåta att en av våra bäst betalda backar gör individuella misstag hela tiden och inte lirar med någon vilja alls.
Sedan var ju domarna helt kassa också, de förstörde matchen.
- Daniel942
Någon mer än jag som blev förbannad på musiken vid avblåsningarna?
DIF!
- SirDIFalot
Ska inte finnas överhuvudtaget, någonsin. Då ska klacken ösa på. Hoppas verkligen så blir fallet till grundserien. Bortsett från Powerbreaksen då med allsång.Daniel942 skrev:Någon mer än jag som blev förbannad på musiken vid avblåsningarna?
Expert.
Någon som vet vilken låt spelarna åkte in till???
Sirius - The Alan Parson ProjectSebbe G skrev:Någon som vet vilken låt spelarna åkte in till???
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
På en försäsongsmatch, när klacken inte gör ett ljud ifrån sig, då stör jag mig inte på att musik spelas. Med det sagt så tycker jag inte att 123 - Fanta och Rosé, NHL sounds och Gul/Röd/Blå ska spelas i varenda jävla avblåsning.SirDIFalot skrev:Ska inte finnas överhuvudtaget, någonsin. Då ska klacken ösa på. Hoppas verkligen så blir fallet till grundserien. Bortsett från Powerbreaksen då med allsång.Daniel942 skrev:Någon mer än jag som blev förbannad på musiken vid avblåsningarna?
I grundserien så har väl DIF lärt sig vid det här laget.
Men för att svara på den första frågan. Visst blev jag det.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Den man störde sig mest på var ju fejk-klappningen ala Brynäs. Vred på mig utav obekvämhet i soffan och fick en enorm bonde känsla.Snazzi skrev:På en försäsongsmatch, när klacken inte gör ett ljud ifrån sig, då stör jag mig inte på att musik spelas. Med det sagt så tycker jag inte att 123 - Fanta och Rosé, NHL sounds och Gul/Röd/Blå ska spelas i varenda jävla avblåsning.SirDIFalot skrev:Ska inte finnas överhuvudtaget, någonsin. Då ska klacken ösa på. Hoppas verkligen så blir fallet till grundserien. Bortsett från Powerbreaksen då med allsång.Daniel942 skrev:Någon mer än jag som blev förbannad på musiken vid avblåsningarna?
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Snazzi skrev:På en försäsongsmatch, när klacken inte gör ett ljud ifrån sig, då stör jag mig inte på att musik spelas. Med det sagt så tycker jag inte att 123 - Fanta och Rosé, NHL sounds och Gul/Röd/Blå ska spelas i varenda jävla avblåsning.SirDIFalot skrev:Ska inte finnas överhuvudtaget, någonsin. Då ska klacken ösa på. Hoppas verkligen så blir fallet till grundserien. Bortsett från Powerbreaksen då med allsång.Daniel942 skrev:Någon mer än jag som blev förbannad på musiken vid avblåsningarna?
Den som ansvarade för musiken idag borde få sparken eller gå en ordentlig kurs!
Riktigt illa! Närmare pinsamt
"Whatever you want"
- Daniel942
Jag har mailat info@difhockey.se och sagt vad jag tycker om musiken.inloss skrev: Den som ansvarade för musiken idag borde få sparken eller gå en ordentlig kurs!
DIF!
Tycker ni det är konstigt att man missar slutspel när man har en backsida som inte ens skulle tillhöra toppen av Allsvenskan?
Dessutom: Jag har sagt det förut och säger det igen, Ridderwall håller inte med den inställningen han har. Hans skador beror på oseriositet i träningen och ett jävla krökande hela sommaren.
Dessutom: Jag har sagt det förut och säger det igen, Ridderwall håller inte med den inställningen han har. Hans skador beror på oseriositet i träningen och ett jävla krökande hela sommaren.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
DJ:n var ju hög och full på samma gång.Daniel942 skrev:Jag har mailat info@difhockey.se och sagt vad jag tycker om musiken.inloss skrev: Den som ansvarade för musiken idag borde få sparken eller gå en ordentlig kurs!
Dock lär det bara ha varit temporärt. Skulle aldrig kunna se att Janne godkänner att det spelas musik under avblåsningarna i serien. (förrutom de 3 gånger då de är tvungna att spela pga sponsorerna).
Så jag tror inte att det är något att vara oroliga för.

Blue Brigade A11
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Faktabaserat då eller?Mäklaren skrev:Hans skador beror på oseriositet i träningen och ett jävla krökande hela sommaren.
Lycka är att vara Djurgårdare.