Truppen spikad
-
Truppen spikad
Ja alla djurgårdare. Hur känns det nu när truppen sägs vara spikad. Vad har ni för tankar om laget? Vilka platser slåss "vi" om? Jag ska säga att jag tycker det se bättre ut än förra året.
Så när som på några juniorer sägs ju truppen vara spikad nu.
Kanske lika bra det och låta de spelare vi ha nu får lite arbetsro och jobba ihop gruppen. Extraträning på PP och boxplay hade inte hller varit så dumt kanske!
Om det skall in någon mer spelare nu måste det vara en riktig stjärna som verkligen kan höja laget med sitt intåg, annars känns det som att nyförvärv kan kvitta.
Kanske lika bra det och låta de spelare vi ha nu får lite arbetsro och jobba ihop gruppen. Extraträning på PP och boxplay hade inte hller varit så dumt kanske!
Om det skall in någon mer spelare nu måste det vara en riktig stjärna som verkligen kan höja laget med sitt intåg, annars känns det som att nyförvärv kan kvitta.
- Ritterwand
Årets lag ser lite stabilare och jämnare ut än förra året men framåt så ser det uddlöst värre ut. De får nog svårt att göra mer än två mål per match i snitt. Visserligen har man snittat knappt 2,2-2,3 mål per match de senaste säsongerna så någon större förändring är det nog inte. Vi får väl se till att vinna matcherna med 1-0 och 2-1..
Laget kommer definitivt att tillhöra den nedre halvan av tabellen. Slutspelsplats är möjlig men orealistisk. Vilket lag som hamnar i kvalserien beror nog till stor del på otur med skador, missflyt eller en underpresterande trupp. Alltså, vi behöver ett par lag som floppar för att vara riktigt säkra på att slippa att kvala. Precis som SSK och Leksand gjorde förra året alltså.
Laget kommer definitivt att tillhöra den nedre halvan av tabellen. Slutspelsplats är möjlig men orealistisk. Vilket lag som hamnar i kvalserien beror nog till stor del på otur med skador, missflyt eller en underpresterande trupp. Alltså, vi behöver ett par lag som floppar för att vara riktigt säkra på att slippa att kvala. Precis som SSK och Leksand gjorde förra året alltså.
Med Ryman och Björk borta ur laget så kommer vi ialla fall inte släppa in lika många baljor som förra säsongen...Tror, även jag,på en placering runt 9-10..Om samtliga spelare lyckas överprestera och kriga om varje centimeter på isen så hägrar en slutspelsplats långt borta i horisonten, men den e nog ganska långt bort..det är i varje fall mina tankar i dasgläget..
Pessimisten har talat...
113 WHB
Pessimisten har talat...
113 WHB
-
Hockey är ett lagspel. Det går inte att betygsätta de olika lagdelarna och tro att man på så sätt får ett rättvist betyg på truppen som helhet.
Våra backar gjorde förra säsongen 8 mål i spel fem mot fem och 10 mål i power play. Nästa säsong förstärks backsidan både genom att vi får stabilare backar och genom att backarna kan vara med i offensiven på ett helt annat sätt.
Alla väntar på en forward som ska kliva fram och ersätta Thoresen, Rudslätt och Eklund, men jag tror att det blir backarna som kollektiv som ersätter deras poängproduktion. Tänk på att Thomas Johansson och Timmy Pettersson tillsammans gjorde 7 mål i spel fem mot fem förra säsongen, ett mindre än hela vår backbesättning.
Våra backar gjorde förra säsongen 8 mål i spel fem mot fem och 10 mål i power play. Nästa säsong förstärks backsidan både genom att vi får stabilare backar och genom att backarna kan vara med i offensiven på ett helt annat sätt.
Alla väntar på en forward som ska kliva fram och ersätta Thoresen, Rudslätt och Eklund, men jag tror att det blir backarna som kollektiv som ersätter deras poängproduktion. Tänk på att Thomas Johansson och Timmy Pettersson tillsammans gjorde 7 mål i spel fem mot fem förra säsongen, ett mindre än hela vår backbesättning.
Å andra sidan tappar vi de pytsar Andersson gjorde i PP. Annars en mycket intressant jämförelse...Stambert skrev:Hockey är ett lagspel. Det går inte att betygsätta de olika lagdelarna och tro att man på så sätt får ett rättvist betyg på truppen som helhet.
Vi tappar en back som gjorde åtta mål, men av dessa så spelade Linkan fram till sju. Jättekul att Adam fick in åtta mål, men jag tror att målproduktionen från blålinjen blir vårt minsta problem nästa säsong med Johansson och Lindman i truppen.Kall-El skrev:Å andra sidan tappar vi de pytsar Andersson gjorde i PP. Annars en mycket intressant jämförelse...Stambert skrev:Hockey är ett lagspel. Det går inte att betygsätta de olika lagdelarna och tro att man på så sätt får ett rättvist betyg på truppen som helhet.
-
-