Truppen spikad

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
erik_gson89

Truppen spikad

Inlägg av erik_gson89 »

Ja alla djurgårdare. Hur känns det nu när truppen sägs vara spikad. Vad har ni för tankar om laget? Vilka platser slåss "vi" om? Jag ska säga att jag tycker det se bättre ut än förra året.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Känns som att truppen just nu ligger 9-10 av elitlagen.

Malmö, Skelefteå ligger bakom.

Mora, Brynäs och Timrå lita ovanför.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

tycker att backsidan är bättre... men om vi ska ta hos till slutspel måste spelare som thörn,hörnqvist,löfberg,danielsson ta ytterligare ett par steg i sin utveckling och trycka in ett par kassar!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Truppen spikad? Finenr jag svårt att tro, inte minst nu när Thoresen stack. Behövs minst en poängproducerande anfallare till. Inte helt osäker på om inte Eklund kan dyka upp igen...det är bara juni, tills september kan mycket hända.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Så när som på några juniorer sägs ju truppen vara spikad nu.

Kanske lika bra det och låta de spelare vi ha nu får lite arbetsro och jobba ihop gruppen. Extraträning på PP och boxplay hade inte hller varit så dumt kanske!

Om det skall in någon mer spelare nu måste det vara en riktig stjärna som verkligen kan höja laget med sitt intåg, annars känns det som att nyförvärv kan kvitta.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Årets lag ser lite stabilare och jämnare ut än förra året men framåt så ser det uddlöst värre ut. De får nog svårt att göra mer än två mål per match i snitt. Visserligen har man snittat knappt 2,2-2,3 mål per match de senaste säsongerna så någon större förändring är det nog inte. Vi får väl se till att vinna matcherna med 1-0 och 2-1..

Laget kommer definitivt att tillhöra den nedre halvan av tabellen. Slutspelsplats är möjlig men orealistisk. Vilket lag som hamnar i kvalserien beror nog till stor del på otur med skador, missflyt eller en underpresterande trupp. Alltså, vi behöver ett par lag som floppar för att vara riktigt säkra på att slippa att kvala. Precis som SSK och Leksand gjorde förra året alltså.
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Med Ryman och Björk borta ur laget så kommer vi ialla fall inte släppa in lika många baljor som förra säsongen...Tror, även jag,på en placering runt 9-10..Om samtliga spelare lyckas överprestera och kriga om varje centimeter på isen så hägrar en slutspelsplats långt borta i horisonten, men den e nog ganska långt bort..det är i varje fall mina tankar i dasgläget..

Pessimisten har talat...

113 WHB
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Undviker vi kval är jag nöjd. Det tror jag också vi kan klara. Tycker vi är bättre än båda nykomlingarna i dagsläget. Även lag som Brynäs och Mora kan vi komma före. Får vi på hela skiten går vi till slutspel, men det känns som ett långskott. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Hockey är ett lagspel. Det går inte att betygsätta de olika lagdelarna och tro att man på så sätt får ett rättvist betyg på truppen som helhet.

Våra backar gjorde förra säsongen 8 mål i spel fem mot fem och 10 mål i power play. Nästa säsong förstärks backsidan både genom att vi får stabilare backar och genom att backarna kan vara med i offensiven på ett helt annat sätt.

Alla väntar på en forward som ska kliva fram och ersätta Thoresen, Rudslätt och Eklund, men jag tror att det blir backarna som kollektiv som ersätter deras poängproduktion. Tänk på att Thomas Johansson och Timmy Pettersson tillsammans gjorde 7 mål i spel fem mot fem förra säsongen, ett mindre än hela vår backbesättning.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Stambert skrev:Hockey är ett lagspel. Det går inte att betygsätta de olika lagdelarna och tro att man på så sätt får ett rättvist betyg på truppen som helhet.

Våra backar gjorde förra säsongen 8 mål i spel fem mot fem och 10 mål i power play. Nästa säsong förstärks backsidan både genom att vi får stabilare backar och genom att backarna kan vara med i offensiven på ett helt annat sätt.

Alla väntar på en forward som ska kliva fram och ersätta Thoresen, Rudslätt och Eklund, men jag tror att det blir backarna som kollektiv som ersätter deras poängproduktion. Tänk på att Thomas Johansson och Timmy Pettersson tillsammans gjorde 7 mål i spel fem mot fem förra säsongen, ett mindre än hela vår backbesättning.
Å andra sidan tappar vi de pytsar Andersson gjorde i PP. Annars en mycket intressant jämförelse...
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:
Stambert skrev:Hockey är ett lagspel. Det går inte att betygsätta de olika lagdelarna och tro att man på så sätt får ett rättvist betyg på truppen som helhet.

Å andra sidan tappar vi de pytsar Andersson gjorde i PP. Annars en mycket intressant jämförelse...
Vi tappar en back som gjorde åtta mål, men av dessa så spelade Linkan fram till sju. Jättekul att Adam fick in åtta mål, men jag tror att målproduktionen från blålinjen blir vårt minsta problem nästa säsong med Johansson och Lindman i truppen.
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Jag håller med de flesta men truppen sägs ju vara spikad. Fast det skulle inte göra någonting om man fick in en poängkung som man verkligen kunde lite på. Fast å andra sidan så får Ottosson spela hela säsongen förhoppningsvis så kanske han kan göra mer poäng än förra säsongen.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Om truppen deftintivt spikad så ser det mycket tungt ut, vill egentligen inte vara pessimist men som det ser ut nu så ser det allt annat än bra ut.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Erik I

Inlägg av Erik I »

Både Mif och Skellefteå lär ju rusta för att klara sig kvar, utan fler poänggörare är jag rädd vi lätt fastnar där nere...trots att det ser bättre ut än inför 05/06.
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Men tyvärr så är det ju så att Djurgården inte har råd med för många bra poängkillar. Men gå in och sponsra med 10 000 000 varje år så blir det bättre. ^^ :lol:
Skriv svar