Svenskt tröjfenomen

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Svenskt tröjfenomen

Inlägg av pulverapa »

Jag har tänkt på en grej... När man ser matchtröjor bland publiken på Hovet eller generellt i Sverige är det väldigt sällan det är riktiga spelarnamn på tröjan. Oftast är det ens eget efternamn eller något i stil med "Mackan" eller "Putte". Detta måste väl ändå vara ett svenskt fenomen? Ser man tröjor folk har på sig i NHL så är det i stort sett alltid namn på stjärnorna i lagen... #87 Crosby eller #19 Toews är ju klassiker...

Inför nästa säsong kommer i alla fall jag skaffa en tröja #32 Krüger.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Svenskt tröjfenomen

Inlägg av Bjurre »

ska köpa en med #71 Kovalchuk
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Fenomenet matchtröja är ju vanligare i Nordamerika i allmänt, det är väl en minoritet av dom som går på matcherna som INTE har en matchtröja på sig?

Gällande texten på tröjorna så tror jag inte att det är så stor skillnad mot här, alla klubbar erbjuder ju matchtröjor med valfritt tryck på.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

I staterna kan man köpa äkta matchtröjor med spelarnas namn på, med sydda nummer och namn.
Själv har jag en Peter Forsberg (det var en gåva)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bjurre skrev:ska köpa en med #71 Kovalchuk

Off topic

Världens sämsta förlorare & mest egoistiska hockeyspelare som åkt i ett par skridskor.
Klart man vill ha hans tröja... :shock:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bjurre skrev:ska köpa en med #71 Kovalchuk

Off topic

Världens sämsta förlorare & mest egoistiska hockeyspelare som åkt i ett par skridskor.
Klart man vill ha hans tröja... :shock:
han kan mycket väl vara det men en av världens bästa med så
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar